Ga naar inhoud

Navigatie software


KCG

Aanbevolen Berichten

Mijn auto is 1 week in mijn bezit en dat staat daar op:

Software Version: 5.1.3

BT Version: 2.6.8

Navigation Version: 2011.05.22

Map database version: 310E7A2

Firmware Version 1.4.1_SL

310E7A2, de 10 betekend hier dat de kaartmateriaal van 2010 is, dus niet de nieuwste.

Greetz rasimo

Link naar reactie
Delen op andere sites


We nemen niemand iets kwalijk maar het is wel erg vreemd

Mijn auto is geleverd in septmber 2011 Dus nieuw.

Wat staat erin.

Software .............................. 5.1.3 zelf erin gezet met hulp van smart

BT ......................................... 2.6.8.

Navigatie versie................... 2011-05-25

Map database........................309E7A2

Firmware ...............................1.4.1

Er is dus in de nieuwe auto's geen neiuwe kaart versie gezet Zou dat al zijn dan kan ik natuurlijk deze kaart versie leveren naan de dealers. Maar ik denk dat er geen nieuwe kaart versie si

Zeg het maar Ik begon met te zeggen heel vreemd en daar wil ik ook met eindigen

Duske

Misschien moeten we inderdaad maar eens contact opnemen met een Tros Radar of Kassa.

Morgen eens kijken of ik contact kan leggen.

Vooral als KMNL nu ineens gaat beweren dat auto's uit 2011 de kaartupdate van 14 november al zouden hebben.

En ook nog met droge ogen durft te zeggen dat de kaarten die je gaat verkopen eigenlijk al minstens een jaar oud zijn.

Overigens neem ik de Kia Club niets kwalijk, niets dan lof dat ze iig onze belangen willen behartigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit het andere topic.

Vandaag begrepen dat de nieuwe Navigatie software beschikbaar is gekomen en besteld kan worden, leveringen vinden plaats vanaf 14 november.

De kosten bedragen tot 31-12-20011 € 119,00 en daarna € 169,00. Ik heb begrepen dat je de software op een usbstick krijg aangeleverd en dat je via een website de software moet activeren en daarna via je usb poort in de auto de software kan installeren. Duurt ongeveer een uur en de auto dient aan te blijven.

Toch vreemd dat KIA auto's in 2011 uitleverd met zwaar verouderde Navigatie software en er dan bij levering nieuwe versie in 2011 nog geld voor durft te vragen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn auto is 1 week in mijn bezit en dat staat daar op:

Software Version: 5.1.3

BT Version: 2.6.8

Navigation Version: 2011.05.22

Map database version: 310E7A2

Firmware Version 1.4.1_SL

310E7A2, de 10 betekend hier dat de kaartmateriaal van 2010 is, dus niet de nieuwste.

Greetz rasimo

Ik heb dezelfde versie geinstalleerd staan. Mijn wagen is van 21 september dit jaar. Dus ook hier niet de nieuwste versie tenzij 2010 versie de nieuwste is en KNML je dan laat betalen voor materiaal wat al meer dan een jaar oud is. Als dat niet het geval is dan vertellen ze tegen de KCG leden niet de waarheid. Tegen hun is beweerd dat de KIA's geleverd in 2011 de nieuwste versie bevatten en dat het voor die mensen geen zin heeft om de update aan te schaffen.

Als iemand het nog kan volgen dan hoor ik het graag. Ik las in een of andere melding dat mensen de media gaan opzoeken nou zet mij maar op de lijst ik doe mee.

Heb gewoon sterk het gevoel dat ik in de maling word genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo zeg , die van mij staat nu pas bij de dealer , nog te wachten op de papieren , en op de trekhaak .

Levering voorzien ca 15 november ????

Vin nummer op 10e plaats een C ; dus bouwjaarmodel 2012 en dan zou er nav.kaartmateriaal inzitten van 2009 ?? Kaartmateriaal zou toch minstens uit het kwartaal voorafgaand aan de productie moeten kunnen zijn , gelet op dat er ergens altijd wat tijdveschil op zit door constante wijzigingen in het straatbeeld . Ik zal het eerst nog moeten zien , maar betalen voor een kaartupdate doe ik zeker niet na een beloofde wachttijd van 20 weken en nu reeds week 20 ? Is nu al welletjes . Geen reklame voor KIA , zeker niet .

Was overgetapt naar Kia omdat ik ontevreden was over het niet naleven van de Opel garantiebepalingen

beknopt : in 1ste instantie wilde Opel de constructiefout niet toegeven , en wou men mij afschepen met ; " geen garantie omdat U naar geen officiele dealer ging " men had echter een Europese verordening van Juni 2002 over het hoofd gezien die zegt dat men gelijk welke garage het onderhoud mag laten uitvoeren , dat constructeur ten alle tijde verantwoordelijk is voor een constructiefout , het is dan aan hun om te bewijzen dat die garage het onderhoud niet goed deed - uiteindelijk na 7 jaar en 4 maand gerechtsprocedure - inderdaad was een constructiefout )

Als het zo reeds begint bij Kia , denk ik dat ik al vlug weer naar mijn goede oude onafhankelijke garagehouder zal stappen voor het broodnodige onderhoud en kan K ia I n A ndere bomen kruipen ( dus den boom in ...)

Misschien al voorbarig , maar voel al aan mijn klein teentjen dat er iets niet goed zit ... nu afwachten tot na levering ... dan pas reageren ...indien kaartversie niet Oké en verouderd is

Misschien voor de Belgen hier i.v.m. deze op TV het programma "Volt" of iets dergelijks ???

Greetz Rolly

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn auto is 1 week in mijn bezit en dat staat daar op:

Software Version: 5.1.3

BT Version: 2.6.8

Navigation Version: 2011.05.22

Map database version: 310E7A2

Firmware Version 1.4.1_SL

310E7A2, de 10 betekend hier dat de kaartmateriaal van 2010 is, dus niet de nieuwste.

Greetz rasimo

Ik denk dat we hier 2 dingen uit kunnen concluderen: Kia koopt elk jaar kaarten en doet dit in het 3e kwartaal van het jaar.

Kia heeft zelf al in hun verhaal aangegeven dat de kaarten er minimaal 1 jaar over doen om installatie klaar te zijn.

Dit zou dus verklaren waarom er nu een kaart 310 opduikt. Ik ga er dan ook van uit dat dit de kaart is die vanaf 14/11/2011 geleverd gaat worden.

Wellicht kunnen we Rasimo vragen om een locatie op te zoeken om te kijken of deze al aangepast is op zijn kaart?

Mijn mening blijft wel dat een jaar wel erg lang is om tot een eindproduct te komen aangezien de kaarten dan al weer verouderd zijn.

Wel begrijp ik dat het eerst van Navteq naar LG moet en daarna pas naar Kia. In dit traject worden er aanpassingen e.d. gedaan waardoor het inderdaad vrij lang kan duren.

Dit bevestigd ook gelijk het verhaal dat auto's die net geleverd zijn met een kaart van 2 jaar geleden rondrijden en dat vind ik belachelijk!

Nogmaals: Het lijkt me niet meer dan redelijk dat auto's uit 2011 deze update GRATIS krijgen, Kia zal dan zelf voor die kosten op moeten draaien.

Voor hun is €119 niets op de verkoop van een auto van bijna €20.000 en ze laten daarmee wel zien dat ze hun klanten nog steeds serieus nemen.

Ik hoop voor ze dat ze dit uit zichzelf doen i.p.v. dat we dit met een groep via Kassa of Tros Radar moeten gaan afdwingen, dat lijkt me namelijk erg negatieve reclame voor Kia.

De laatste cijfers zullen waarschijnlijk aangeven voor welk model/merk de kaarten geschikt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Auto in september geleverd:

Software version: 5.1.3

Bt. Version:2.6.8

NAV. Version: 2011.05.25

Map database version. 310E7A2

Firmware version: 1.4.1_SL

Zouden de mensen met een 310 kaart eens kunnen kijken of:

De kruising van de Middellaan met de Westerlaan in Dongen (NB) ter hoogte van Middellaan 25 nog een kruising is of al een rotonde.

Deze is namelijk vorig jaar van kruising naar rotonde omgebouwd zoals je in Google Maps kan zien.

Ook is de randweg rond Eindhoven een goede controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben even bij de Hyundai dealer geweest aangezien die al wel de update had liggen en kan het volgende bevestigen:

De kaartupdate (van Hyundai) bevat een update van 309E79D naar 310E7A2.

Aangezien dit exact hetzelfde navigatiesysteem is kunnen we er dus vanuit gaan dat de upgrade kaart 310E7A2 bevat.

Overigens kost hij bij Hyundai wel €169, maar heeft de dealer zelf bij de verkoop aangeboden dat de eerste kaartupdate voor zijn rekening was.

Iets wat ik eigenlijk van Kia ook zou verwachten.

updateh.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dit ook de Kia versie zou zijn en deze wordt gratis aan 2011 auto's uitgeleverd, is dan

het probleem opgelost ?

(even afgezien dat Q3-2010 voor Kia kennelijk het max haalbare is )

Kia kan er niets aan doen dat het Q3-2010 kaarten zijn aangezien er nou eenmaal veel schijven tussen zitten.

Het probleem is dan ook niet de kaart versie, het probleem is dat de kaarten te oud zijn om goed mee te kunnen navigeren. Wellicht dat de nieuwe kaarten al genoeg aanpassingen hebben om dit wel te kunnen doen (bv. randweg Eindhoven en Den Bosch aangezien dit grote landelijke knooppunten zijn)

Maar goed even terug naar de kern, je moet Kia zien te overtuigen waarom zij een gratis update beschikbaar zouden moeten stellen. Een goed argument zou zijn dat Kia zelf zegt dat kaarten bij uitbrengen een jaar oud zijn. Daar van uitgaande vind ik dat auto's uit 2011 minimaal een kaart uit 2010 zouden moeten krijgen enz. enz. Dat ik in 2012 een update moet kopen voor de 2011 kaart vind ik prima. Maar nu zijn de kaarten te oud (lees: te veel wijzigingen) om goed te kunnen navigeren. En moet ik na een half jaar al een update kopen voor kaarten uit 2009.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dit ook de Kia versie zou zijn en deze wordt gratis aan 2011 auto's uitgeleverd, is dan

het probleem opgelost ?

(even afgezien dat Q3-2010 voor Kia kennelijk het max haalbare is )

Dat zou, voor auto's van 2011, al een groot deel van de frustratie(s) oplossen denk ik.

Idd zoals je zegt als dat het max haalbare is voor Kia. Dat er vraag is voor meer

en snellere release's van nieuw kaartmateriaal mag blijken uit de reacties.

Grtz.

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maaruh...., alle nieuw afgeleverde Kia's in 2011 hebben toch al de nieuwste navigatieupdate

geïnstalleerd gekregen vanaf fabriek!! Waarom dan nog praten over een gratis update voor

Kia's gekocht in 2011?

......Of begrijp ik het nou niet :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maaruh...., alle nieuw afgeleverde Kia's in 2011 hebben toch al de nieuwste navigatieupdate

geïnstalleerd gekregen vanaf fabriek!! Waarom dan nog praten over een gratis update voor

Kia's gekocht in 2011?

......Of begrijp ik het nou niet :?:

Nou mijn auto is 14 juli 2011 afgeleverd en ik heb toch echt de 2009 kaarten, ik heb dus deze vraag ook aan mijn dealer gesteld.

Het is dat de auto gewoon goed is anders was het helemaal een grote domper, maar dat navigatiesysteem is niet echt het beste product op de markt :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maaruh...., alle nieuw afgeleverde Kia's in 2011 hebben toch al de nieuwste navigatieupdate

geïnstalleerd gekregen vanaf fabriek!! Waarom dan nog praten over een gratis update voor

Kia's gekocht in 2011?

......Of begrijp ik het nou niet :?:

Als ik het goed begrijp is de meest recente versie 310E7A2 / 2011.5.22 (softwareversie). Dit is volgens mij de versie die Kia nu aanbiedt als aan te kopen update.

Eigenlijk moet het dus zo zijn wanneer je de auto geleverd hebt gekregen in 2011 je minimaal de kaartversie 310E7A2 moet hebben. Is dit niet het geval

Dan heb je naar mijn mening recht op een gratis update omdat je verouderde kaarten ( 309E79D versie 2009) hebt gekregen.

Ikzelf heb versie 310E7A2 dus voor mij heeft het geen zin om te update aan te schaffen.

Correct me if I wrong.

Wat ik wel heel vreemd vind is dat er veel verschil zit in zowel softwareversie als kaartversie in de auto's die recentelijk geleverd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik nog wat verder nadenk kan ik me herinneren dat KNML heeft verteld dat de kaartversie een jaar achterloopt.

De versie 310 is van het derde kwartaal 2010 aangezien we nu in het vierde kwartaal 2011 kan het niet anders dan dat 310 de nieuwste versie is. Dit betekent volgens mij wanneer je de auto geleverd hebt gekregen na 31 september 2011 je recht hebt op een gratis update omdat het kaartmateriaal anders ouder is dan een jaar en klopt dan niet meer met de verklaring van KNML.

Naar mijn mening zou het KIA sieren om alle auto' s die geleverd zijn en nog worden geleverd in 2011 de laatste

nieuwe update te schenken. Het zou als compensatie kunnen dienen voor de buitensporige lange levertijden die zijn ontstaan (vaak zijn klanten hierdoor in de problemen gekomen i.v.m. Inruil) omdat KIA de zaken niet onder controle had. Daarnaast is er geen enkele moeite genomen door KIA om op een of andere manier te communiceren met haar klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allemaal stof ter overweging.......!

Als inderdaad blijkt dat meer forummers een oude versie geleverd hebben gekregen

voor een Kia geleverd in 2011, dan houdt de eerdere verklaring van Kia dus geen stand.

Overleg eerst met je dealer of hij een gratis kaartupdate verstrekt voor je nieuw

geleverde Kia met navi in 2011. Wanneer hij dit niet doet, dan moeten we wederom

met KMNL in overleg. We moeten wel deze volgorde volgen, want de dealer is en

blijft eerst verantwoordelijke bij de aankoop (Consumentenrecht).

Wij zullen in ieder geval KMNL vragen om welke kaartversie het gaat en tot hoever

deze teruggaat in de tijd. Dit ook ter voorkoming van onnodige aanschaf van de

kaartupdate door onze forummers.

Iedereen mee eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oké, ik heb jullie reacties niet willen afwachten en heb de vragen maar meteen richting KMNL uitgezet.

Volgende week verwacht ik mogelijk wat meer te kunnen vertellen. Wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allemaal stof ter overweging.......!

Als inderdaad blijkt dat meer forummers een oude versie geleverd hebben gekregen

voor een Kia geleverd in 2011, dan houdt de eerdere verklaring van Kia dus geen stand.

Overleg eerst met je dealer of hij een gratis kaartupdate verstrekt voor je nieuw

geleverde Kia met navi in 2011. Wanneer hij dit niet doet, dan moeten we wederom

met KMNL in overleg. We moeten wel deze volgorde volgen, want de dealer is en

blijft eerst verantwoordelijke bij de aankoop (Consumentenrecht).

Wij zullen in ieder geval KMNL vragen om welke kaartversie het gaat en tot hoever

deze teruggaat in de tijd. Dit ook ter voorkoming van onnodige aanschaf van de

kaartupdate door onze forummers.

Iedereen mee eens?

De verklaring van Kia dat auto's uit 2011 al van de laatste kaartupdate zijn voorzien klopt zeker niet.

Wellicht is er spraakverwarring ontstaan tussen kaartupdate en softwareupdate?

De software update van eind augustus is gratis maar heeft niets met de kaartupdate te maken.

Dat er nu her en der auto's opduiken met de 310E2A7 versie geeft aan dat deze auto's waarschijnlijk pas in Q3 2011 van de band zijn gerold.

Nu installeren ze dus inderdaad de kaartupdate af fabriek, echter put de Kia dealer ook uit de voorraad uit showrooms.

Het kan dus zijn dat de auto al een tijdje in de showroom staat en dus niet van de laatste update is voorzien.

De dealer stelt bij mij overigens heel duidelijk dat hij helaas geen gratis kaartupdate kan verstrekken.

Niet omdat hij niet zou willen, maar omdat de kaartupdate iets is wat vanuit KMNL wordt geregeld.

Die sturen een USB stick met een code, die je samen met je product id van je navigatie online moet registreren.

De update hoeft dus niet bij de dealer aangeschaft te worden, maar kan straks ook online op de Kia site.

Overigens ben ik bang dat KMNL totaal niet weet waar ze mee bezig zijn.

Als je ze vraagt om de versie van de kaart kijken ze je aan of ze water zien branden.

Dit is ook meer iets computertechnisch waar KMNL en de dealer duidelijk niet in thuis zijn.

Ik zou ook liever met KMNL in gesprek gaan dan het via Kassa of Tros Radar te moeten spelen.

Tenslotte blijf ik een zwak houden voor Kia en los ik dit liever onderling op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@HellRaver, mag ik jou vragen of jij het één en ander wilt bijhouden m.b.t. de geleverde info

door forummers? Voor ons wordt het anders iets teveel van het goede. Mij gaat het meer om

inzicht te krijgen in aantallen bezitters van een Kia uit 2011 met kaartmateriaal vóór Q3 2010.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De verklaring van Kia dat auto's uit 2011 al van de laatste kaartupdate zijn voorzien klopt zeker niet.

Wellicht is er spraakverwarring ontstaan tussen kaartupdate en softwareupdate?

De software update van eind augustus is gratis maar heeft niets met de kaartupdate te maken.

Voor zover ik kan nagaan in de geposte gegevens van forumleden is de meest recente versie van de software

2011-05-22. Forumlid Rasim zijn auto is net een week oud en mijn auto slechts een paar weken en hebben eerdergenoemde sofwareversie.

Weet je zeker dat er een update bestaat van de datum augustus. Het zou toch vreemd zijn als ze bij ons wel de nieuwste kaarten ( 310) installeren maar geen update doen voor de software

Heb jij dan de augustus versie geinstalleerd staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...