Ga naar inhoud

Navigatie software


KCG

Aanbevolen Berichten

Vandaag ontvangen van KMNL:

"Update Naviagatie

De afgelopen maanden hebben we flinke vooruitgang geboekt met de af fabriek ingebouwde Navigatie systemen. Het blijkt vooral moeilijk met de vele modellen en typen mobiele telefoons alle Bluetooth functies 100% te laten werken. In sommige gevallen loopt de Navi vast bij het inschakelen van Bluetooth. Ook was er van de klanten vraag naar een nieuwe kaartenset. Het doet ons genoegen te kunnen melden dat we in het tweede kwartaal (huidige planning) een aparte navi-site opnemen in kia.nl met de laatste stand van zaken. Eind Juli worden de kaartupdates en de software updates verwacht. De nieuwe kaarten zullen gekocht kunnen worden, de firmware updates zijn gratis bij de dealer uit te voeren."

Vandaag 14-11-2011 bij de dealer geweest en gevraagd naar de kaartupdate. Die is er inmiddels, alleen de kosten zijn enorm.

Voor een update ( mijn venga is nog geen jaar oud) moet ik €169.= neer leggen.

Daar kan ik ook een complete nieuwe Tom Tom voor kopen. De dealer vind het ook veel maar dat is de prijs van Kia Nederland.

Ik wens ze veel sucses, maar ik kijk wel naar een alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kia dealer Durmi in Amsterdam. Het is de prijs die ik moet betalen.

Als jij dat wilt betalen in de wetenschap dat Kia NL die tijdelijk aanbiedt voor een gereduceerde prijs....ik hou je niet tegen!

Misschien even wakker schudden daar, lijkt mij de juiste remedie. Kijk hier eens, suc6 ermee!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als jij dat wilt betalen in de wetenschap dat Kia NL die tijdelijk aanbiedt voor een gereduceerde prijs....ik hou je niet tegen!

Misschien even wakker schudden daar, lijkt mij de juiste remedie. Kijk hier eens, suc6 ermee!;)

Sorry hoor, maar ik schrijf net dat ik dat absoluut niet ga betalen. Zelfs de tijdelijke prijs vind ik te hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry hoor, maar ik schrijf net dat ik dat absoluut niet ga betalen. Zelfs de tijdelijke prijs vind ik te hoog.

Oké, verkeerd begrepen. Ik dacht dat alleen de prijs van € 169,00 bij jou bekend was.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Willem je auto is van 25/10 vorig jaar.

Je hebt gekozen voor zo'n fancy inbouw systeem met de wetenschap dat dat een dure oplossing zou zijn.

Je krijgt nu een aanbod voor 119 euro om jouw systeem kaartmarig te upgraden.

Daar ga je zelf over.

Voor 90 eu heb je idd een totaal up to date TT.

Aan jou de keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag 14-11-2011 bij de dealer geweest en gevraagd naar de kaartupdate. Die is er inmiddels, alleen de kosten zijn enorm.

Voor een update ( mijn venga is nog geen jaar oud) moet ik €169.= neer leggen.

Daar kan ik ook een complete nieuwe Tom Tom voor kopen. De dealer vind het ook veel maar dat is de prijs van Kia Nederland.

Ik wens ze veel sucses, maar ik kijk wel naar een alternatief.

Meldt je even in het inventarisatie topic...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Willem je auto is van 25/10 vorig jaar.

Je hebt gekozen voor zo'n fancy inbouw systeem met de wetenschap dat dat een dure oplossing zou zijn.

Je krijgt nu een aanbod voor 119 euro om jouw systeem kaartmarig te upgraden.

Daar ga je zelf over.

Voor 90 eu heb je idd een totaal up to date TT.

Aan jou de keus.

Zo zwart wit is het natuurlijk ook weer niet bigwade. We hebben de inbouwnavigatie ook aangeschaft met de belofte dat er regelmatig updates voor uit zouden komen. Dit is niet het geval, we hebben daardoor bijna 2 jaar rond gereden met een ondeugdelijk product. Iets wat KMNL zelf ook vind getuige het feit dat ze individuele klachten tegemoet komen met tegoedbonnen. En hij heeft toch al een keuze gemaakt? Lijkt me niet nodig om de losse navigatie vs inbouw weer aan te zwengelen.

Zie nu ook de discussie in het inventarisatie topic. Laten we deze niet op een dergelijke manier hier ook nog eens voeren. Ik ben van mening dat ik genoeg redenen heb om voor mijn specifieke situatie een gratis update te mogen verwachten. Of dat volgens andere mensen wel of niet terecht is vind ik niet zo interessant. Verwacht dan ook niet dat KCG hierin iets voor mij kan betekenen (geen verwijt btw), maar weet gelukkig zelf mijn wegen te bewandelen. Natuurlijk zal ik het resultaat van mijn contact met mijn dealer en KMNL hier nog wel terugkoppelen zodat andere mensen er wellicht ook nog wat aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo zwart wit is het natuurlijk ook weer niet bigwade. We hebben de inbouwnavigatie ook aangeschaft met de belofte dat er regelmatig updates voor uit zouden komen. Dit is niet het geval, we hebben daardoor bijna 2 jaar rond gereden met een ondeugdelijk product. Iets wat KMNL zelf ook vind getuige het feit dat ze individuele klachten tegemoet komen met tegoedbonnen. En hij heeft toch al een keuze gemaakt? Lijkt me niet nodig om de losse navigatie vs inbouw weer aan te zwengelen.

Ho Stop :-)

Ik zwengel die discussie los vs inbouw helemaal niet aan.

Willem/expeuk noemt zelf de TT als vb.

Willem/expeuk heeft een auto+systeem van okt 2010.

Dan kun je niet verwachten dat je de update 2011, van een jaar later, gratis krijgt, toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heren KCG wellicht verstandig om nog eens om uitleg te vragen...

Als je even goed nadenkt dan is dit gewoon dezelfde kaartversie, want volgend jaar (2012)

komt er in november weer een nieuwe versie en die heet dan 2012/2013.

En nee, dit simpele gedoe gaan wij niet voorleggen aan KMNL. Misschien een vraag voor

jouw meewerkende dealer? Even serieus blijven zeg, wat is dit toch voor een kruistocht

tegen KMNL?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je even goed nadenkt dan is dit gewoon dezelfde kaartversie, want volgend jaar (2012)

komt er in november weer een nieuwe versie en die heet dan 2012/2013.

En nee, dit simpele gedoe gaan wij niet voorleggen aan KMNL. Misschien een vraag voor

jouw meewerkende dealer? Even serieus blijven zeg, wat is dit toch voor een kruistocht

tegen KMNL?

Wat is jouw probleem?

Als op de Kia site staat 2010/2011 en op de Navteq site 2011/2012 dan ga jij er klakkeloos vanuit dat dit dezelfde versie is?

Sorry maar dit levert toch vragen op? En dat jij het af doet als onzin zegt meer dan genoeg!

Volgens mij zijn jullie nu een kruistocht tegen mij begonnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je naar de PDF met instructies kijkt op de site van de kaartupdate zie je in een van de screenshots staan dat de upgrade naar kaartversie 310E7A2 gaat. Natuurlijk geen garantie dat dat ook de versie van de kaart is die je kunt bestellen (het kan ook een ouder screenshot zijn) maar er staat in ieder geval niets over een versie nieuwer dan 310.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ManManMan HellRaver, nee er is geen kruistocht tegen je begonnen.

Maar je mept wat om je heen in de veronderstelling dat het grootkapitaal je wilt bestelen.

Van je postings gisteravond (het wij tegen zij, arm tegen rijk v.v. etc) kreeg/krijg ik jeuk en vlekken.

Ik ga er nl. van uit dat dingen te regelen/op te lossen zijn.

Halverwege dit jaar kwam er een plek vrij in de contactgroep, je hebt niet gereageerd, punt.

Als je contact hebt met Kia zelf op directie niveau worden sommige dingen ineens duidelijk.

Sommige dingen ook niet.

Zo blijf ik erg hardnekkig in het OH verhaal, voor onze leden, en dat geeft al wat gezonde wrevel in de relatie.

Maarrrr, als we te horen krijgen dat w.b. navi DIT het is dan IS dat ook zo.

Een beetje googelen leert dat de joendaai mensen de korting niet eens krijgen (zelfde navi's, LG, dus wat Kia ??)

en dood kunnen vallen.

Ga de barricaden op, zoek verwanten op de comsumentenbond site etc.

Hier ga je het niet redden.

Persoonlijk vind ik dat 2011 auto's de 2010 kaart, of ook wel de 2011 update gratis geleverd zouden moeten krijgen.

Ook daar verschil ik van mening met KiaMNL, maar als we daar niks aan kunnen doen is het klaar.

Als er genoeg dealers gaan klagen bij KiaMNL vanwege consumenten gemorrel/onvrede kan de houding van KiaMNL op dit vlak omslaan.

Met een enkel mailtje naar Kia ga jij het iig niet redden, en wij hebben ons best gedaan (en doen dat nog steeds)

Dat er tussen dit forum en KiaMNL een contactgroep zit wil beslist niet zeggen dat je je eigen neus niet achter na mag gaan.

Verre van dat, doe het vooral !

Ben ik buiten dit ge-eikel toch even erg benieuwd wat je nou doet w.b. werk en waarom je die

navi tot op micro niveau elke dag echt nodig hebt.

We moeten ook kunnen blijven lachen tenslotte…. :lol::D

Link naar reactie
Delen op andere sites


ManManMan HellRaver, nee er is geen kruistocht tegen je begonnen.

Maar je mept wat om je heen in de veronderstelling dat het grootkapitaal je wilt bestelen.

Van je postings gisteravond (het wij tegen zij, arm tegen rijk v.v. etc) kreeg/krijg ik jeuk en vlekken.

Ik ga er nl. van uit dat dingen te regelen/op te lossen zijn.

Halverwege dit jaar kwam er een plek vrij in de contactgroep, je hebt niet gereageerd, punt.

Als je contact hebt met Kia zelf op directie niveau worden sommige dingen ineens duidelijk.

Sommige dingen ook niet.

Zo blijf ik erg hardnekkig in het OH verhaal, voor onze leden, en dat geeft al wat gezonde wrevel in de relatie.

Maarrrr, als we te horen krijgen dat w.b. navi DIT het is dan IS dat ook zo.

Een beetje googelen leert dat de joendaai mensen de korting niet eens krijgen (zelfde navi's, LG, dus wat Kia ??)

en dood kunnen vallen.

Ga de barricaden op, zoek verwanten op de comsumentenbond site etc.

Hier ga je het niet redden.

Persoonlijk vind ik dat 2011 auto's de 2010 kaart, of ook wel de 2011 update gratis geleverd zouden moeten krijgen.

Ook daar verschil ik van mening met KiaMNL, maar als we daar niks aan kunnen doen is het klaar.

Als er genoeg dealers gaan klagen bij KiaMNL vanwege consumenten gemorrel/onvrede kan de houding van KiaMNL op dit vlak omslaan.

Met een enkel mailtje naar Kia ga jij het iig niet redden, en wij hebben ons best gedaan (en doen dat nog steeds)

Dat er tussen dit forum en KiaMNL een contactgroep zit wil beslist niet zeggen dat je je eigen neus niet achter na mag gaan.

Verre van dat, doe het vooral !

Ben ik buiten dit ge-eikel toch even erg benieuwd wat je nou doet w.b. werk en waarom je die

navi tot op micro niveau elke dag echt nodig hebt.

We moeten ook kunnen blijven lachen tenslotte…. :lol::D

Ok ok... misschien uit ik mijn frustraties tegen de verkeerde mensen... mijn oprechte excuses hiervoor!

Ik baal er gewoon van dat de hele consumentenwereld is omgeslagen.

Vroeger (toen de gulden nog van hout was) kwam ik een kledingwinkel binnen en stond er gelijk een verkoper naast me die gevraagd of ongevraagd me allerlei kleding begon aan te meten. Tegenwoordig moet je blij zijn als er uberhaupt iemand aanspreekbaar is want owee als je ze stoort in hun onderlinge gesprekken. Misschien ben ik gewoon een oude lul aan het worden die nog is opgevoed met "de klant is koning"

Het blijft evengoed vreemd dat Kia hun update 2010/2011 noemt en Navteq hun update 2011/2012.

Ik denk als ze beide 2011/2012 hadden gebruikt dit een hoop frustraties had gescheeld.

Over mijn werk kan ik helaas niets zeggen... (is geen geintje)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je naar de PDF met instructies kijkt op de site van de kaartupdate zie je in een van de screenshots staan dat de upgrade naar kaartversie 310E7A2 gaat. Natuurlijk geen garantie dat dat ook de versie van de kaart is die je kunt bestellen (het kan ook een ouder screenshot zijn) maar er staat in ieder geval niets over een versie nieuwer dan 310.

Die zal niet erg oud zijn want het eerste gedeelte gaat over de software update die blijkbaar ook op de USB-stick staat en dat is Versie 5.1.3 en die is net nieuw dus dan ga ik ervanuit dat het een nieuw document is met de nieuwste software en map versie.

En verder heb ik amper problemen met het systeem, altijd GPS(dat is bij tomtom maar samsam). Het enigste wat ik wel vaker heb is dat ik de telefoon opnieuw in de bluethoot optie moet aanzetten om te verbinden.

Verder ben ik blij dat ik deze optie(het systeem dus) heb gekozen, alles zit mooi in de auto, geen kastje aan het raam hange en geen kabels voor de file info. Ook ivb met de camera en dat alles in 1 is(radio, telefoonboek, camera, duidelijke navigatie, herberekend snel, file info, en de USB muziek optie). Vooral na de laatste software update vind ik alles prima lopen punt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Persoonlijk vind ik dat 2011 auto's de 2010 kaart, of ook wel de 2011 update gratis geleverd zouden moeten krijgen.

Ook daar verschil ik van mening met KiaMNL, maar als we daar niks aan kunnen doen is het klaar.

Als er genoeg dealers gaan klagen bij KiaMNL vanwege consumenten gemorrel/onvrede kan de houding van KiaMNL op dit vlak omslaan.

Met een enkel mailtje naar Kia ga jij het iig niet redden, en wij hebben ons best gedaan (en doen dat nog steeds)

Vandaag nog namens KCG met KMNL gemaild en door ons aangegeven dat wij vinden dat de Kia's met navi geleverd in 2011,

gratis voorzien zouden moeten worden van de meest recente kaartversie. Tevens aangegeven dat de individuele (autonome)

dealer hiermee niet akkoord hoeft te gaan, waardoor er willekeur kan optreden. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die zal niet erg oud zijn want het eerste gedeelte gaat over de software update die blijkbaar ook op de USB-stick staat en dat is Versie 5.1.3 en die is net nieuw dus dan ga ik ervanuit dat het een nieuw document is met de nieuwste software en map versie.

En verder heb ik amper problemen met het systeem, altijd GPS(dat is bij tomtom maar samsam). Het enigste wat ik wel vaker heb is dat ik de telefoon opnieuw in de bluethoot optie moet aanzetten om te verbinden.

Verder ben ik blij dat ik deze optie(het systeem dus) heb gekozen, alles zit mooi in de auto, geen kastje aan het raam hange en geen kabels voor de file info. Ook ivb met de camera en dat alles in 1 is(radio, telefoonboek, camera, duidelijke navigatie, herberekend snel, file info, en de USB muziek optie). Vooral na de laatste software update vind ik alles prima lopen punt

Sluit me hier volledig bij aan. Ben zeer tevreden over de navigatie en overige zaken zoals hierboven beschreven.

Ben wel in het bezit van de nieuwste software en nieuwste kaartversie (310). Ook ik heb jaren lang TomTom gebruikt en mis het zeker niet. Dit systeem is minstens zo goed, snel, compleet en ook nog zonder losse kabels en zuignappen of brodithouder. Wat wil een mens nog meer.

Het gedoe over de navigatie en de frustraties die hieruit bij een aantal onder ons ontstaan is enkel en alleen te wijten aan de slechte en gebrekkige communicatie van KMNL. Dit was bij de levertijden al het geval en bij dit onderwerp weer. De dealer speelt hierin zeker ook een bemiddelende rol, maar laat zoals ik lees ook verstek gaan. Ik zou zeggen geniet van de stoelverwarming met dit koude weer. Man,man wat is dat heerlijk zeg. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...