Ga naar inhoud

Navigatie software


KCG

Aanbevolen Berichten

Vandaag ontvangen van KMNL:

"Update Naviagatie

De afgelopen maanden hebben we flinke vooruitgang geboekt met de af fabriek ingebouwde Navigatie systemen. Het blijkt vooral moeilijk met de vele modellen en typen mobiele telefoons alle Bluetooth functies 100% te laten werken. In sommige gevallen loopt de Navi vast bij het inschakelen van Bluetooth. Ook was er van de klanten vraag naar een nieuwe kaartenset. Het doet ons genoegen te kunnen melden dat we in het tweede kwartaal (huidige planning) een aparte navi-site opnemen in kia.nl met de laatste stand van zaken. Eind Juli worden de kaartupdates en de software updates verwacht. De nieuwe kaarten zullen gekocht kunnen worden, de firmware updates zijn gratis bij de dealer uit te voeren."

Ik lees dit nu op 2 nov 2011 en als bovenstaande het antwoord is van Kia dan is het om te huilen. Een groter kul verhaal heb ik nog nooit gehoord. Kia maakt zich met een dergelijk navigatie kaartmateriaal volkomen ongeloofwaardig. Navteq update zijn kaarten elk jaar. Waarom duurt het dan drie jaar voordat deze kaartupdates bij Kia beschikbaar komen.

Mijn mening is dat dit geen opvolging krijgt. Volgende navigatie systeem wordt geen fabriek ingebouwd systeem (€1500). Nog liever weer een tomtom (€ 300max) voor de raam die mij in elk geval de goede kant op stuurt.

Een koude douche voor Kia

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist binnen gekregen van KiaMNL:

De nieuwe kaarten voor de LG navigatie systemen zijn per 14 november te koop bij de Kia dealer en reparateur.

Meer informatie is rond die datum ook te vinden op http://www.kia.nl/Modellen/navigatiesystemen/.

Het heeft lang geduurd en daarom hebben we besloten de updates tegen een sterk verlaagde prijs aan te bieden.

De normale prijs is € 169,- incl. BTW. Tot en met 31-12-11 kost de update echter € 119,-. Bijna 30% voordeliger dus!

Let wel: de aanbieding eindigt per 31-12-11 en is eenmalig. Wij hopen dat iedereen die lang heeft gewacht dit gebaar kan waarderen.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Kia Motors Nederland B.V.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist binnen gekregen van KiaMNL:

De nieuwe kaarten voor de LG navigatie systemen zijn per 14 november te koop bij de Kia dealer en reparateur.

Meer informatie is rond die datum ook te vinden op http://www.kia.nl/Modellen/navigatiesystemen/.

Het heeft lang geduurd en daarom hebben we besloten de updates tegen een sterk verlaagde prijs aan te bieden.

De normale prijs is € 169,- incl. BTW. Tot en met 31-12-11 kost de update echter € 119,-. Bijna 30% voordeliger dus!

Let wel: de aanbieding eindigt per 31-12-11 en is eenmalig. Wij hopen dat iedereen die lang heeft gewacht dit gebaar kan waarderen.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Kia Motors Nederland B.V.

Waarderen!? Volgens mij snapt Kia het niet helemaal...

Er zijn hier mensen met een auto van nog geen half jaar oud die met kaarten uit 2009 rond rijden.

En dan gaat Kia ze vertellen dat we hun dankbaar mogen zijn dat we 30% korting krijgen???

Die kaarten hadden gewoon GRATIS moeten zijn voor iedereen die z'n auto in 2011 heeft gekocht!

Het lijkt me namelijk heel normaal dat als je een auto uit 2011 koopt je ook (uit service) de kaarten uit 2011 krijgt en niet uit 2009.

Bij Navigon betaal je €99 euro voor 2 jaar lang elk kwartaal een update van de Navteq kaarten dus €119 is niet echt spectaculair.

Zoals ik al eerder zei: Ons gezin rijdt al Kia vanaf dat de Joice uitkwam, en Kia is volwassen geworden en levert steeds mooiere producten maar ook steeds minder service! De enige reden daarvoor, die ik kan bedenken, is dat ze te groot zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog FFFF wachten tot 14 november.

Dit is dus de laatste Sportage die ik met Navigatie koop.

En nu maar hopen dat ze nu in de fabriek de nieuwste kaarten er al op zetten.

Anders krijgen de mensen die hem nu geleverd krijgen nog een naheffing van €119,00

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet alleszins nog even wachten ,om het één en ander uit te kunnen zoeken ;

wagen is pas vorige week bij dealer toegekomen , papieren zijn er nog niet ; terkhaak ook nog niet ,

dus zal na " 15 " november zijn als ie afgeleverd wordt .

Zal hier dan reeds een nieuwe kaartversie in zitten ????????

Of Kia Belgie " een geste " zal doen , betwijfel ik ; ttz ik weet al op voorhand het antwoord --- NIET DUS !!!!

Greetz Rolly

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog FFFF wachten tot 14 november.

Dit is dus de laatste Sportage die ik met Navigatie koop.

En nu maar hopen dat ze nu in de fabriek de nieuwste kaarten er al op zetten.

Anders krijgen de mensen die hem nu geleverd krijgen nog een naheffing van €119,00

Wat denken ze daar nou wel bij KMNL.

Toen ik de auto kocht is mij niet verteld dat er geen nieuwe kaart op zou zitten.

Daar kan de dealer niets aan doen dat snap ik ook wel.

Kia ging er waarschijnlijk ook wel van uit dat die kaart wel zou komen maar dat is vele malen uitgesteld.Daar kan Kia misschien niets aan doen maar ik ook niet!Maar wil ook niet de rekening hiervoor gepresenteerd krijgen.

Mijn auto zou eind september geleverd worden en is uitgesteld tot nov/dec.

Zal fff lekker worden dat ze mijn auto in december leveren en met een oude kaart uit rusten.

Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Dat zou te gek voor woorden zijn.

Ik mag er toch zeker wel van uitgaan dat de beschikbare NIEUWE kaarten nu al gelijk bij de produktie worden geinstalleerd en niet vanaf 14 november?

Ik voel aan me water dat Kia straks grote problemen gaat krijgen als je voor een net nieuwe auto met een navigatie van €1500,- gelijk al moet betalen voor de laatste nieuwe kaart.

Bij TomTom heb je 3 maanden kaartgarantie als er binnen die periode een nieuwe kaart uit komt.

Het zou Kia sieren dit ook te gaan.

Al was het maar voor het lange wachten op de levering.

Maar uiteraard ook voor de mensen die nog maar kort hun bolide hebben gekregen.

Maar het laatste woord is hier zeker nog niet over gezegd!

Groet,

vand.m

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat denken ze daar nou wel bij KMNL.

Toen ik de auto kocht is mij niet verteld dat er geen nieuwe kaart op zou zitten.

Daar kan de dealer niets aan doen dat snap ik ook wel.

Kia ging er waarschijnlijk ook wel van uit dat die kaart wel zou komen maar dat is vele malen uitgesteld.Daar kan Kia misschien niets aan doen maar ik ook niet!Maar wil ook niet de rekening hiervoor gepresenteerd krijgen.

Mijn auto zou eind september geleverd worden en is uitgesteld tot nov/dec.

Zal fff lekker worden dat ze mijn auto in december leveren en met een oude kaart uit rusten.

Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Dat zou te gek voor woorden zijn.

Ik mag er toch zeker wel van uitgaan dat de beschikbare NIEUWE kaarten nu al gelijk bij de produktie worden geinstalleerd en niet vanaf 14 november?

Ik voel aan me water dat Kia straks grote problemen gaat krijgen als je voor een net nieuwe auto met een navigatie van €1500,- gelijk al moet betalen voor de laatste nieuwe kaart.

Bij TomTom heb je 3 maanden kaartgarantie als er binnen die periode een nieuwe kaart uit komt.

Het zou Kia sieren dit ook te gaan.

Al was het maar voor het lange wachten op de levering.

Maar uiteraard ook voor de mensen die nog maar kort hun bolide hebben gekregen.

Maar het laatste woord is hier zeker nog niet over gezegd!

Groet,

vand.m

Ik heb mijn reactie ook al naar KMNL gestuurd maar ik ben bang dat ze er weinig mee zullen doen als ik zo de arrogantie in hun mail lees...

Er is hier namelijk ook deze week een Venga Brooklyn besteld die al bij de dealer staat maar pas in december geleverd wordt, nadat het verzoek om hem in januari te leveren was afgewezen. Plus dat ik nog een een Cee'd SW Seven uit maart 2011 heb staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is in een woord schandalig. Ik heb mijn auto nog geen 6 weken (met verouderd kaartmateriaal) en mag dus nu over twee weken nadat ik meer dan 35.000 euro hebt betaald opnieuw in de buidel tasten en 119 euro gaan betalen.

Ik ga mij zeker morgen melden bij de dealer en die gaat maar zorgen voor een oplossing.

Dit geef ook maar weer eens aan dat we, ondanks de goede bedoelingen en inspanningen van vele op dit forum, gewoon worden uitgelachen en niet serieus worden genomen.

Mocht ik er met de dealer niet uitkomen dan ga ik dit zeker melden bij een programma zoals Tros Radar of Kassa of iets anders. Dit ga ik niet accepteren zijn er nog meer die er zo over denken want samen staan we sterker.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist binnen gekregen van KiaMNL:

De nieuwe kaarten voor de LG navigatie systemen zijn per 14 november te koop bij de Kia dealer en reparateur.

Het heeft lang geduurd en daarom hebben we besloten de updates tegen een sterk verlaagde prijs aan te bieden.

De normale prijs is € 169,- incl. BTW. Tot en met 31-12-11 kost de update echter € 119,-. Bijna 30% voordeliger dus!

Let wel: de aanbieding eindigt per 31-12-11 en is eenmalig. Wij hopen dat iedereen die lang heeft gewacht dit gebaar kan waarderen.

1. Het heeft veel te lang geduurt en de kaart die eropstaat, 2009? is gewoon veel te oud en dan hoort niet.

2. Wat ik vind is dat de korting niet moet duren tot 31-12-2011 maar gewoon moet gelden voor alle 2011 modellen.

3. De modellen die na de update geleverd worden moet die al opstaan of hun moeten hem gewoon gratis krijgen.

4. 119 euro voor een kaart van europa vind ik niet veel. TomTom is duurder.

5. Je hoeft de kaart niet te kopen. Hij navigeert ook met de te oude kaart...

Zover ik weer heeft elk navigatie systeem kaart updates die je 1 of 2 keer per jaar kunt kopen wil je uptodate blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Het heeft veel te lang geduurt en de kaart die eropstaat, 2009? is gewoon veel te oud en dan hoort niet

2. Wat ik vind is dat de korting niet moet duren tot 31-12-2011 maar gewoon moet gelden voor alle 2011 modellen.

3. De modellen die na de update geleverd worden moet die al opstaan of hun moeten hem gewoon gratis krijgen.

4. 119 euro voor een kaart van europa vind ik niet veel. TomTom is duurder.

5. Je hoeft de kaart niet te kopen. Hij navigeert ook met de te oude kaart...

Zover ik weer heeft elk navigatie systeem kaart updates die je 1 of 2 keer per jaar kunt kopen wil je ptodate blijven.

Reactie op punt 4. Het gaat om het feit dat je het systeem geleverd hebt gekregen met verouderd materiaal. Eigenlijk mag je vaststellen dat je niet hebt gekregen waar je recht op hebt. (eigenlijk geef je dit onder punt 1 al zelf aan

"het hoort niet".)

Wat ze moeten doen als ze klantvriendelijke zijn is een staffel maken:

Auto niet ouder dan 3 maanden update gratis

Auto niet ouder dan 6 maanden update met korting 50 %

Auto niet ouder dan 9 maanden update met korting 25 %

Auto die ouder is update met korting 10 %

Dit is al een heel stuk klantvriendelijker in mijn ogen.

Dan stel je klanten tevreden, maken ze reclame voor je en komen ze nog eens bij je terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Reactie op punt 4. Het gaat om het feit dat je het systeem geleverd hebt gekregen met verouderd materiaal. Eigenlijk mag je vaststellen dat je niet hebt gekregen waar je recht op hebt. (eigenlijk geef je dit onder punt 1 al zelf aan

"het hoort niet".)

Wat ze moeten doen als ze klantvriendelijke zijn is een staffel maken:

Auto niet ouder dan 3 maanden update gratis

Auto niet ouder dan 6 maanden update met korting 50 %

Auto niet ouder dan 9 maanden update met korting 25 %

Auto die ouder is update met korting 10 %

Dit is al een heel stuk klantvriendelijker in mijn ogen.

Dan stel je klanten tevreden, maken ze reclame voor je en komen ze nog eens bij je terug.

Wat je in je laatste zin zegt is precies wat Kia altijd gedaan heeft, tot nu...

Ze zijn hierdoor te groot geworden en hechten geen waarde meer aan oude trouwe klanten maar juist aan veel nieuwe klanten.

Het is geen kwaliteit meer maar kwantiteit bij Kia.

Je staffelkorting haalt denk ik niets uit, want als ze zoals beloofd al in augustus waren uitgekomen had iemand wellicht meer korting gehad.

Ik denk nog steeds dat je mag verwachten dat je minstens de laatste kaarten van dat jaar krijgt.

Dus auto's uit 2010 hebben recht op kaarten uit 2010 en auto's uit 2011 recht op kaarten uit 2011.

Dit kunnen ze bijvoorbeeld doen door bij de verkoop 1 gratis update aan te bieden, mensen zullen dan blij zijn en daarna met liefde en plezier voor een update betalen. Wat is de inkoopprijs van een kaart voor Kia nou op een auto van €20.000? Dit zou in ieder geval een hoop ergernis schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk nog steeds dat je mag verwachten dat je minstens de laatste kaarten van dat jaar krijgt.

Dus auto's uit 2010 hebben recht op kaarten uit 2010 en auto's uit 2011 recht op kaarten uit 2011.

Dit kunnen ze bijvoorbeeld doen door bij de verkoop 1 gratis update aan te bieden, mensen zullen dan blij zijn en daarna met liefde en plezier voor een update betalen. Wat is de inkoopprijs van een kaart voor Kia nou op een auto van €20.000? Dit zou in ieder geval een hoop ergernis schelen.

Dit wat je voorstelt is een prima voorstel maar niet meer uitvoerbaar.

Als je in 2010 auto hebt gekocht had je niet de kaarten "up to date" tot 2010

Hetzelfde geldt dit voor de auto's uit 2011 daar zijn de kaarten zelfs nog ouder.

Hoe je het ook wendt of keert ze moeten iets doen met terugwerkende kracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit wat je voorstelt is een prima voorstel maar niet meer uitvoerbaar.

Als je in 2010 auto hebt gekocht had je niet de kaarten "up to date" tot 2010

Hetzelfde geldt dit voor de auto's uit 2011 daar zijn de kaarten zelfs nog ouder.

Hoe je het ook wendt of keert ze moeten iets doen met terugwerkende kracht.

Klopt wat je zegt, maar ik ging er even van uit dat ze minimaal 1 keer per jaar een update uitbrengen...

Kia heeft dit verzaakt, om dit goed te maken zouden ze de auto's uit 2010 op verzoek ook kunnen voorzien van nieuwe 2011 kaarten.

Toch blijft het ongelofelijk dat Kia in 2011 auto's verkoopt met kaarten uit 2009 en ons vervolgens een sigaar uit eigen doos denkt te kunnen geven.

Ze verwachten zelfs nog dat we dankbaar zijn voor de 30% "korting" die we nu zogenaamd krijgen.

Als Navigon voor €99 8 updates kan aanbieden (2 jaar lang elk kwartaal een nieuwe kaart) dan zit €119 dus nog steeds ver boven de kostprijs voor Kia.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt wat je zegt, maar ik ging er even van uit dat ze minimaal 1 keer per jaar een update uitbrengen...

Kia heeft dit verzaakt, om dit goed te maken zouden ze de auto's uit 2010 op verzoek ook kunnen voorzien van nieuwe 2011 kaarten.

Toch blijft het ongelofelijk dat Kia in 2011 auto's verkoopt met kaarten uit 2009 en ons vervolgens een sigaar uit eigen doos denkt te kunnen geven.

Ze verwachten zelfs nog dat we dankbaar zijn voor de 30% "korting" die we nu zogenaamd krijgen.

Als Navigon voor €99 8 updates kan aanbieden (2 jaar lang elk kwartaal een nieuwe kaart) dan zit €119 dus nog steeds ver boven de kostprijs voor Kia.

Ja zoals ik al eerder aangaf vind het gewoon schandalig. Maar ik vertrouw erop dat de KCG hier volop mee aan de slag gaat en KIA NL er van bewust maakt dat dit niet kan.

Mocht dit echter niet lukken dan ga ik dit zeker zelf "hoog" spelen. Het gaat mij niet om dat bedrag ondanks dat het gewoon geld is, maar is meer een principe kwestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch blijft het ongelofelijk dat Kia in 2011 auto's verkoopt met kaarten uit 2009 en ons vervolgens een sigaar uit eigen doos denkt te kunnen geven.

Dit is niet bij mij het geval ... en heb SP3 van 2011 met Navkaart 2011.

Misschien kunnen we eens met elkaar een opsomming maken van Leverdatum en software.. is vergelijken makkelijker lijkt me .

SP3 geleverd 1e helft juli 2011

Software .............................. 5.1.3

BT ......................................... 2.6.8.

Nav......................................... 2011-05-25 ( Ik ben benieuwd welke datum de nu bedoelde update heeft )

Map..........................................309E7A2

Map database........................309E7A2

Kben wel nieuwsgierig wat jullie hebben... wie doet er mee??

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites


In eerste instantie hebben wij geen reactie willen geven op jullie opmerkingen, omdat dit een

verantwoordelijkheid van KMNL is. Echter, gaat de discussie de verkeerde kant op.

Ter informatie:

1. Alle nieuw afgeleverde Kia's in 2011 hebben de nieuwste kaartupdate ontvangen vanaf fabriek.

Het is dus voor deze Kia-eigenaren niet nodig de kaartupdate aan te schaffen.

2. Naar aanleiding van onze vraag tot welke datum de kaartupdate teruggaat, kregen we het volgende

antwoord van KMNL:

'Er zit over het algemeen een jaar tussen de kaart en de koop door de klant. Deze kaarten zijn

gedurende 2011 al in de nwe Kia’s opgenomen.'

Jullie zullen begrijpen dat wij niet in deze discussie betrokken willen worden, omdat dit specifiek

een zaak is tussen KMNL - Dealer - Kia-rijder. We wachten heel even af of KMNL nog zelf met een

reactie komt, naar aanleiding van hetgeen in dit topic over de bühne is gegaan. Wij doen even een

stap terug.

Wij rekenen op jullie begrip!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vooraleerst wil ik aangeven dat deze kritiek absoluut niet aan het adres van de KCG is.

Deze mensen hebben hun stinkende best gedaan om onze belangen te behartigen, waarvoor dank.

Dat KiaMNL met een dergelijke oplossing komt is werkelijk onvoorstelbaar en getuigd van minachting voor hun klanten.

KiaMNL meldt: De nieuwe kaarten voor de LG navigatie systemen zijn per 14 november te koop bij de Kia dealer en reparateur. Hoe oud zijn deze kaarten??? Misschien van 2010 of zo ?????

Het vertrouwen dat ik had bij Kia heeft een behoorlijke deuk opgelopen. Hoe controleer ik, voordat ik betaald heb voor de kaarten, of het werkelijk recentie (lees) 2011/2012 kaarten heb.

Dan de prijs.... Bij Navigon € 69,00 voor 4 x per jaar een update en dat voor 2 jaar lang.

Zoals Bowie97 ook schrijft "Dit is dus de laatste Sportage die ik met Navigatie koop" Nou

dat geldt voor mij ook. Een later ingebouwd systeem is goedkoper en er worden tenminste op gezette tijden (recente) kaarten beschikbaar gesteld. Daarbij legt KiaMNL weer de problemen neer bij de dealers. Deze zullen weer van alle kanten de volle laag krijgen.

Mocht KiaMNL geen betere (lees gratis) oplossing hebben voor mensen die hun Sportage in 2011 hebben gekocht met oude, tot ZEER gedateerde kaarten, dan voel ik er ook veel voor om hier de publiciteit voor te zoeken middels bijvoorbeeld diverse consumenten programma(s). Zoals ook door Waldo aangegeven: Een ZEEEEEER koude douche voor Kia

Grtz

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien moeten we inderdaad maar eens contact opnemen met een Tros Radar of Kassa.

Morgen eens kijken of ik contact kan leggen.

Vooral als KMNL nu ineens gaat beweren dat auto's uit 2011 de kaartupdate van 14 november al zouden hebben.

En ook nog met droge ogen durft te zeggen dat de kaarten die je gaat verkopen eigenlijk al minstens een jaar oud zijn.

Overigens neem ik de Kia Club niets kwalijk, niets dan lof dat ze iig onze belangen willen behartigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mei 2011

Ik heb deze week een nieuw Navigatie systeen in mijn Sportage van 11-11-2010 gekregen en daar zit nu in:

•Softwareversion: 5.0.1

•BT Version: 1.5.0

•Navigation Version: 2010.08.21

•Map database version: 309E79D

•Firmware Version: 1.3.8_SL

In het oude systeen zat.

•Software : 4.5.7.3

•BT version: 1.5.0

•Navi. vers.: 2010.05.15

•Map database vers: 309E79C

•Firmware vers:1.3.0_SL

Deze versie was ook al uigeleverd in Sportage 3 van eind 2010.

Ik heb al vanaf het begin geroepen dat het kaart materiaal hopeloos verouderd was en nu is dat nog niet veel beter.

Een redelijke update prijs zou door KIA voorgesteld moeten worden, want ook het systeem wat ik in Mei 2011 gemonteerd kreeg, had geen beter kaarten. Wel vond ik de navigatie beter, tenminste bij mij in de buurt, maar de spraak is soms onverstaanbaar en rommelig.

Ik werk zelf met GPSsen van Garmin, waar ik op het kaartmateriaal een lifetime abonnement op heb afgesloten. Wellicht ook iets voor KIA

Link naar reactie
Delen op andere sites


2011-05-25 is niet de datum van je kaart... Dat is de datum van de navigatie software update.

De versie van je kaart is 309E7A2 waarbij de 309 voor het 3e kwartaal 2009 staat.

Dus ook jouw kaart is helaas van 2009... :(

Owh.. zou best kunnen.. ik heb het rijtje gegevens van mijn systeem overgenomen en dacht........

Maar dat er wat verschil zit tussen afleverdatum en Navkaart doet me niet schrikken.. zowel bij mijn vorige auto H*nda CR-V en de auto daarvoor F*rd Galaxy was dat ook het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze week een nieuw Navigatie systeen in mijn Sportage van 11-11-2010 gekregen en daar zit nu in:

Dan is jou software nog ouder dan die bij mij erin zit... dan zou niet moeten kunnen...

Het beste kan je daar je dealer op aanspreken lijkt me... die moet toch op z'n minst de laatst beschikbare software installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn mening:

Auto's geleverd in 2011 zouden gratis een update moeten krijgen met het laatste kaartmateriaal.

Dat is klantvriendelijk. Auto leveren met verouderde navigatiekaarten kan echt niet.

Mij auto is geleverd in mei 2011

Software: 5.0.1

BT versie 1.5.0

Navi vers 2010.08.21

map database vers 309E79D

Firmware vers 1.3.8_SI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kaarten zijn in principe altijd verouderd dit is al op het moment van uitgave.

Het maken en controleren kost tijd.

Juiste gegevens worden door verschillende instanties aangeleverd.

Wordt dit niet tijdig of helemaal niet gedaan dan merkt men dit.

Daar tegenover staat dat het kan voorkomen dat er al wegen op staan die nog gemaakt moeten worden.

In Google maps kun je dit zelf constateren.

Wat wel frustrerend is dat voor zo een duur systeem er na 2 jaar nog geen update is terwijl anderen fabrikanten van systemen elk kwartaal een update hebben.

De brenger van het nieuws neem ik niets kwalijk.

Ook in mindere mate KMNL.

Zij zijn van KIA/Hyundai afhankelijk.

Het is KIA/Hyundai zelf die ik het kwalijk neem. Zij hebben een slechte deal met LG en/of Navteq afgesloten.

We weten jammer genoeg niet wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt.

Ik ben benieuwd hoe de rest van Europa, die zit te wachten op de update, hier op reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is KIA/Hyundai zelf die ik het kwalijk neem. Zij hebben een slechte deal met LG en/of Navteq afgesloten.

We weten jammer genoeg niet wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt.

Ik ben benieuwd hoe de rest van Europa, die zit te wachten op de update, hier op reageert.

Je hebt misschien wel gelijk.

Wat is de laatst geleverde kaartcode die nu bekend is ?

Klopt dat systeem van 309 = Q3 2009 ? wat betekenen dan de laatste letters daarna ?

Hoe kun je dat op je eigen systeem controleren ?

Welke kaartcode gaat Kia leveren.

Joendaai zit idd met hetzelfde probleem. (google maar eens op zo'n kaartcode)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...