molenland Geplaatst 8 Januari, 2012 Geplaatst 8 Januari, 2012 @kleintje: Je bent misschien niet de enige die de geluidskwaliteit niet zo belangrijk vindt, maar gezien het grote aantal mensen hier op het forum dat de geluidskwaliteit van de speakers in de Picanto ver onder de maat vindt, wel 1 van de weinigen. Vergeet niet dat er redelijk wat geld moest worden neergeteld voor deze matige audio in het comfort pakket. Ik heb al in veel auto's gereden, maar dit is de eerste auto waarin het geluid echt waardeloos is. Met een USB stick erin moet de versterker bijna op maximum vermogen om nog fatsoenlijk geluid te kunnen horen. @ Picantopiloot. Bedankt voor de info over de speakers, is een 10 cm speakertje voor niet te klein? Ik hoor overal dat er eigenlijk een 12 cm speaker in moet? Ik ga zodra het beter weer wordt experimenteren met een versterker achter het dashboard. Makkelijk toegankelijk door het dashboardkastje eruit te halen. En dan alle speakers gewoon op die versterker aansluiten. 12 volt aansluiting lekker vlakbij en de speakerdraden kunnen zo worden doorgelust. Eventueel met een sub erbij. Ik laat wel weten hoe dat is gegaan. Quote
Effenix Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 Wat ik jammer vind is dat een hoop mensen aangeven dat het geluid in de Picanto niet goed is. Is afgelopen maandag ben ik ook bezitter van een Picanto en vind ook dat het geluid, met name aan de bass kant, gewoon slecht is. Ik lees ook dat mensen er andere speakers in gedaan hebben. Soms een subwoofer. Prachtig allemaal. Maar wat ik niet lees of mensen tevreden zijn met hun veranderingen! Nu ben ik dyslexisch dus lees ik daar gauw overheen maar toch. Wie is er tevreden met de aanpassing die hij/zij heeft gemaakt en wat heb je er uiteindelijk ingezet? Dat is graag wat ik zou weten. Quote
rms90 Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 Hiervoor een suzuki alto gehad en daar waren de speakers pas slecht van! Bij de picanto vindt ik het nog wel meevallen. Als je beetje de instelling aanpast is het best om aan te horen, maar verwacht geen bioscoopgeluid en/of trillende ramen van de bass. Zit ook regelmatig als bijrijder in een citroen c1, maar de speakers van de picanto zijn nog altijd beter. De bass had inderdaad stukken beter gemogen maar misschien komt er nog wel via Kia een upgradeset. Bij de suzuki was dat ook zo na een paar maanden. Quote
bigmac Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 Ik heb de standaard audioinstallatie in de Picanto. Instellingen op de radio als volgt: Power bass: HI Bass: Max Medium: 90% Hi: Max Fader: Rear 4 Dan valt er mee te leven. Quote
devilduckie Geplaatst 10 Januari, 2012 Geplaatst 10 Januari, 2012 Ik ben ook zeer tevreden met de standaard geluidskwaliteit in mijn picanto... Niks mis mee voor mij! Quote
Effenix Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Gelukkig zijn er mensen die geen probleem hebben met het geluid. Helaas vind ik het nog steeds heel slecht. Met name de basstonen of eigenlijk het totaal ontbreken ervan is naam mijn idee de boosdoener. Vandaag even naar een zaak geweest die o.a. geluidssystemen in de auto veranderd. Je kan er voor kiezen een subwoofer achterin te plaatsen maar dan ben je gelijk je bagageruimte kwijt. Andere mogelijkheid is het plaatsen van een subwoofer onder een stoel. Heeft iemand ervaring met deze laatstgenoemde mogelijkheid? Quote
Lizs Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Voor gewoon rijden met de radio aan vind ik het geluid goed genoeg. Maar zodra ik er een cd of usb in prop met mijn favo muziek moet ik toch bekennen dat het wel een onsje (of vele onsjes) meer hadden mogen zijn. Bedenk me net dat ik eigenlijk niet eens weet of er achter ook wel speakers in de Picanto 1,2 zitten... Quote
Picanto2011 Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 In de base 1.2 zitten achter GEEN speakers. De bedrading ligt erwel tot in de deurstijl. Ben Quote
peter.c Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 Hallo dit weekend een sub onder de stoel gemonteerd (crunch gp 800 ) geluid is met 200% vooruit gegaan. verder heb ik nog niets veranderd even aankijken of het zo goed is anders nog andere speakers voor. Ik vind het wel jammer dat Kia geen suggesties heeft om de sound te verbeteren in de pico . Verder ben ik tevreden met het autootje niets mis mee Quote
Effenix Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 Hallo dit weekend een sub onder de stoel gemonteerd (crunch gp 800 ) geluid is met 200% vooruit gegaan. verder heb ik nog niets veranderd even aankijken of het zo goed is anders nog andere speakers voor. Ik vind het wel jammer dat Kia geen suggesties heeft om de sound te verbeteren in de pico . Verder ben ik tevreden met het autootje niets mis mee Aanstaande Zaterdag gaat er bij ons ook een subwoofer onder de stoel. Goed om te horen dat het geluid 200% verbeterd is. Quote
Tzeunis Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 Hoi peter c, hoe heb je de crunch aangesloten en onder welke stoel ligt ie? Onder de bijrijder zit bij mij zo'n lade. Welke kabels heb je vanaf de radio getrokken? Quote
BaBaCC Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 Ik neem aan dat met de subwoofer alleen een voller geluid en een diepere bass is gecreëerd? Het geluid van de achterspeakers blijft daarmee toch minimaal? Alles valt en staat m.i. door het gebrek aan "power" (vermogen) van de radio zelf?! BaBaCC Quote
peter.c Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Hallo. De sub aangesloten op de achterspeakers van de radio was een hele act om deze eruit te krijgen.Remote ook ven de radio en de plus vanaf de accu een 6 mm kabel getrokken.Vanaf de motorruimte een gat geboord kabel erdoor en met een rubber plug weer dicht gemaakt.De massa direct aan de bevestiging van de stoel. De sub staat onder de bestuurdersstoel.Omdat het een actieve sub is,is het geluid ook voller en harder zal natuurlijk nooit concert geluid worden maar het is een oplossing voor relatief weinig geld. Quote
Tzeunis Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Hmmm en je hebt toevallig geen foto van de radio genomen van achter wat daar allemaal uitkomt? Tweede vraag: hoe heb je de achterspeakers vrij gekregen? Quote
peter.c Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 hallo op de topic ingebouwde standaard radio uit dash verwijderen uit new picanto? hier kan je zien wat er achter aan de radio zit.Het aansluiten aan de achterspaeker bedoelde ik anders heb de sub aan de aansluiting van de radio aangesloten van de spaekers achter dus deuren achter niet los gehad Quote
jwhoutepen Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Vanmiddag ook een sub onder de passagiersstoel laten monteren. Op luidsprekers voor aangesloten ivm het volume wat voor harder is. Voeding van accu kan door spatbord geleid worden wat in de deurstijl uitkomt. Maar hoe dan ook: is nu een supergeluid en is dus het aanraden meer dan waard. Quote
sheppie Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Goedenavond ! Ik heb in Januari ook een Picanto besteld en volg al een maandje dit forum. Ik merkte inderdaad tijdens de proefrit dat het geluid niet super was terwijl ik het wel belangrijk vind om een goede geluidsinstallatie te hebben. Een sub onder de passagiers stoel lijkt me ook een goede optie als ik de ervaringen zo lees. Nu ben ik zelf helemaal niet technisch aangelegd dus ga hier zelf niet aan lopen prullen (als ik het dashboard los moet halen ben ik gelijk al bang dat ik iets beschadig). @jwhoutepen heeft u dit ergens in laten bouwen ? Mag ik vragen wat dat ongeveer gekost heeft ? Quote
jwhoutepen Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Jawel, maar dat weet ik niet. Is namelijk een bevriend inbouwstation en doet het als vriendendienst voor me... Quote
sheppie Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Ok.. No problemo.. Zodra ik mijn auto heb ga ik zelf eens bij een inbouwbedrijf informeren ! Quote
rash Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Hallo! Wij krijgen volgende week onze nieuwe Picanto geleverd, dus dacht ik meld me alvast aan bij de KiaClub! Maar nu lees ik dat er veel wordt geklaagd over het audiosysteem.. dus vroeg ik me af, of we misschien nog met z'n allen een klacht hierover gaan indienen bij Kia NL? Wellicht dat Kia dan gaat kijken naar een soort van upgrade pakket of iets? Je weet het nooit... Moet overigens wel eerlijk zeggen dat ik zelf tijdens de proefrit niet aan het audiosysteem heb gezeten. Ging er eigenlijk van uit dat het redelijk zal klinken. Maargoed, zodra onze Picanto er is zal ik eens kijken wat ik ervan vind. Audio moet toch wel enigzins redelijk klinken (af fabriek) vind ik. Ik heb ook tot nu toe nooit echt klachten gehad bij alle auto's die ik heb gereden. Want als we allen massaal naar de dichtsbijzijnde inbouwstation rijden om andere speakers te laten inbouwen dan lijkt me dat er probleem is. Ik vind 't ook overigens misleidend dat in de Kia folder/op de website wordt afgebeeld dat de auto beschikt over 6 speakertjes (4x voor, 2x achter), maar dat dus nu blijkt dat er van voren maar 2 (1-weg) speakers zijn gemonteerd! Beetje jammer Kia...... PS. Heeft er iemand toevallig foto's en informatie over de voor- en achterspeakers die er standaard inzitten? Gr! Quote
richardthai Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 beste pica rijders, Gister bij de kia dealer geweest om te vragen wat voor maat boxen voor en achter in zit,van een pica 3-deurs zit, maar helaas konden ze mij dat niet meteen vertellen en ik moet even de mail afwachten. volgende maand wordt mij kenwood dnx-9280bt in gebouwd en dan wil ik ook meteen maar de boxen gaan veranderen. mvg, richard Quote
jwhoutepen Geplaatst 23 Februari, 2012 Geplaatst 23 Februari, 2012 Ik las hier links en rechts over toeterinbouwdagen, en er schijnt ook gesproken te worden over een xenon-inbouwmeeting. Zou het interessant kunnen zijn, en zou er animo genoeg zijn voor een subwoofer-inbouwmiddag? Ik zou eens kunnen informeren naar 'groepskorting' Was zomaar een ideetje..... 1 Quote
Tzeunis Geplaatst 23 Februari, 2012 Geplaatst 23 Februari, 2012 Strak plan. Ik wil wel zoon mooie crunch.... Quote
sheppie Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 Strak plan ! Alleen dan pas over een maandje, dan heb ik mn pica pas . Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.