chrichri Geplaatst 25 Februari, 2011 Geplaatst 25 Februari, 2011 Ik dacht in Slowakije, net als de Cee'd. Ik las een bericht van een jaar geleden: "Voor de Europese markt zal de Sportage net als het oude model in Zilina, Slowakije gebouwd gaan worden." Kan zijn.Daarom zei ik "als ik me niet vergis".Vroeger was het gemakkelijker.Dan kon ik Tsjechoslowakije zeggen en was ik er nooit naast . Quote
chrichri Geplaatst 25 Februari, 2011 Geplaatst 25 Februari, 2011 Hier de link naar een artikel over de fabriek. http://www.carnews.be/nl/kia/kia-een-moderne-fabriek-voor-een-uitgebreide-garantie/article Als je de volgende regels uit het artikel zal lezen weet je waarom de leveringstijden oplopen. Naast het feit dat ze de strengste normen van de Europese Unie respecteert, geniet ze meteen van de integratie van de meest recente technische en technologische evoluties op het vlak van efficiëntie en productiviteit. .......en daarbij een aangename werksfeer biedt. Een voorbeeld: het personeel van de fabriek van Zilina geniet perfect uitgeruste rust- en ontspanningsruimtes met de allernieuwste designmeubelen, televisies en spelconsoles! Vooral door de laatste zin begrijp ik het nu . Ze zitten meer in de ontspanningsruimtes dan op de werkvloer. Quote
Marsman Geplaatst 26 Februari, 2011 Geplaatst 26 Februari, 2011 Heb op 23 jan een Sportage 1.6 GDI X-Ecutive Plus Pack Dark Gun besteld. Volgens de dealer zou de levertijd 10-12 weken bedragen. Dat zou dus eind april betekenen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken. Ik houd jullie hier op de hoogte. Quote
Marjo Geplaatst 27 Februari, 2011 Geplaatst 27 Februari, 2011 Heb op 23 jan een Sportage 1.6 GDI X-Ecutive Plus Pack Dark Gun besteld. Volgens de dealer zou de levertijd 10-12 weken bedragen. Dat zou dus eind april betekenen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken. Ik houd jullie hier op de hoogte. Ik dezelfde , maar dan op 31-12-2010. Leuk wedstrijdje. Quote
Marsman Geplaatst 27 Februari, 2011 Geplaatst 27 Februari, 2011 Ik dezelfde , maar dan op 31-12-2010. Leuk wedstrijdje. Leuk Marjo. Wat zou bij jou de levertijd bedragen??? Quote
jpnijmegen Geplaatst 27 Februari, 2011 Geplaatst 27 Februari, 2011 Ik dezelfde , maar dan op 31-12-2010. Leuk wedstrijdje. Ik dezelfde op 23 nov alleen met navigatie Quote
Marjo Geplaatst 27 Februari, 2011 Geplaatst 27 Februari, 2011 Leuk Marjo. Wat zou bij jou de levertijd bedragen??? Volgens de dealer eind maart, begin april. Quote
Ariba 100% Geplaatst 28 Februari, 2011 Geplaatst 28 Februari, 2011 Heb op 18 februari Sportage 1.6 GDI X-Ecutive Plus Pack Serius silver besteld, verwachte levering in juni. Ben benieuwd. Quote
Ascanius Geplaatst 28 Februari, 2011 Geplaatst 28 Februari, 2011 Ik dezelfde , maar dan op 31-12-2010. Leuk wedstrijdje. Hmmm... volgens mij rijden er binnenkort een hoop van dezelfde mooie wagens rond... Maandag 21 februari is de mijne besteld. Dark Gun Metal 1.6 GDI X-ecutive plus pack + navigatie (en tree plank + andere RVS randjes en dingetjes). De levertijd zou tussen de 3 en 4 maanden liggen, maar afgelopen woensdag kreeg ik al een brief van de leasemaatschappij dat de verwachte leverdatum in de week van 13 mei zou liggen. Ik wacht maar ongeduldig af! Overigens had de dealer het erover dat eind maart 500 Sportage's naar NL zouden komen. Quote
elmerblues Geplaatst 28 Februari, 2011 Geplaatst 28 Februari, 2011 (aangepast) Mijn 1.6 GDI X-cutive Plus Dark Gun eind januari besteld. Levertijd zou plm. 4 maanden zijn, dus eind mei/halverwege juni. Maar misschien heb ik geluk en zit hij in stapel dark guns die er aan komen... 28 Februari, 2011 aangepast door elmerblues Quote
Opa Geplaatst 1 Maart, 2011 Geplaatst 1 Maart, 2011 Zojuist van de dealer gehoord dat de aflevering ca 5 ipv 4 maanden gaat worden (dus juni). Een exactere leverdatum is nog niet te geven. Op zich is het geen verrassing. Mijn Cee’d werd 4 jaar geleden ook met de nodige vertraging afgeleverd, uiteindelijk na bijna een half jaar. Ik troost me met de gedachte dat wellicht, zoals men zegt, het verlangen naar de zaak schoner is dan het bezit ervan. Bovendien en dat geldt ons allemaal, moet we ons realiseren dat de lange levertijden voor de dealer een stuk erger zijn dan voor ons ! Uiteindelijk rij ik nu 5 maanden en vele km’s rond in een ingeruilde auto tegen de dieselkosten van ca 7 cent/km. Dat is ook een aardige compensatie. Quote
jpnijmegen Geplaatst 1 Maart, 2011 Geplaatst 1 Maart, 2011 Zojuist van de dealer gehoord dat de aflevering ca 5 ipv 4 maanden gaat worden (dus juni). Een exactere leverdatum is nog niet te geven. Op zich is het geen verrassing. Mijn Cee’d werd 4 jaar geleden ook met de nodige vertraging afgeleverd, uiteindelijk na bijna een half jaar. Ik troost me met de gedachte dat wellicht, zoals men zegt, het verlangen naar de zaak schoner is dan het bezit ervan. Bovendien en dat geldt ons allemaal, moet we ons realiseren dat de lange levertijden voor de dealer een stuk erger zijn dan voor ons ! Uiteindelijk rij ik nu 5 maanden en vele km’s rond in een ingeruilde auto tegen de dieselkosten van ca 7 cent/km. Dat is ook een aardige compensatie. ik ook weer gebeld en is nog steeds niet in de fabriek gemaakt , al 3,5 maand wachten , pffff wat duurt t lang Quote
Marjo Geplaatst 1 Maart, 2011 Geplaatst 1 Maart, 2011 ik ook weer gebeld en is nog steeds niet in de fabriek gemaakt , al 3,5 maand wachten , pffff wat duurt t lang Nog effe, dan wordt het wellicht een collectors item. Quote
elmerblues Geplaatst 2 Maart, 2011 Geplaatst 2 Maart, 2011 (aangepast) Hier de link naar een artikel over de fabriek. http://www.carnews.be/nl/kia/kia-een-moderne-fabriek-voor-een-uitgebreide-garantie/article Als je de volgende regels uit het artikel zal lezen weet je waarom de leveringstijden oplopen. Naast het feit dat ze de strengste normen van de Europese Unie respecteert, geniet ze meteen van de integratie van de meest recente technische en technologische evoluties op het vlak van efficiëntie en productiviteit. .......en daarbij een aangename werksfeer biedt. Een voorbeeld: het personeel van de fabriek van Zilina geniet perfect uitgeruste rust- en ontspanningsruimtes met de allernieuwste designmeubelen, televisies en spelconsoles! Vooral door de laatste zin begrijp ik het nu . Ze zitten meer in de ontspanningsruimtes dan op de werkvloer. Als je eens een filmpje wilt zien van de Kia fabriek in Zilina (ook de sp3 assembly line): 2 Maart, 2011 aangepast door elmerblues Quote
elmerblues Geplaatst 2 Maart, 2011 Geplaatst 2 Maart, 2011 (aangepast) Het kan trouwens zijn dat er wat sportages later geleverd gaan worden 2 Maart, 2011 aangepast door elmerblues Quote
bigwade Geplaatst 2 Maart, 2011 Geplaatst 2 Maart, 2011 (aangepast) Nee joh, die Poolse chauffeur is aan het rusten, parkeerterrein was vol....... 2 Maart, 2011 aangepast door bigwade Quote
jpnijmegen Geplaatst 2 Maart, 2011 Geplaatst 2 Maart, 2011 Het kan trouwens zijn dat er wat sportages later geleverd gaan worden die van mij is nog heel volgens mij , boven voorop Quote
elmerblues Geplaatst 2 Maart, 2011 Geplaatst 2 Maart, 2011 Nee joh, die Poolse chauffeur is aan het rusten, parkeerterrein was vol....... Ik denk eerder dat hij twijfelde over het nemen van de afslag... Quote
chrichri Geplaatst 2 Maart, 2011 Geplaatst 2 Maart, 2011 Als je eens een filmpje wilt zien van de Kia fabriek in Zilina (ook de sp3 assembly line): Ik wist niet dat de Hyundai ix35 er ook gemaakt wordt. Quote
schrootboer Geplaatst 4 Maart, 2011 Geplaatst 4 Maart, 2011 Haha ik heb der een besteld en mb vader nu ook mooi he gr Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 4 Maart, 2011 Geplaatst 4 Maart, 2011 die van mij is nog heel volgens mij , boven voorop Die van mij staat er niet op, die komt 11-03 als het goed is. EINDELIJK!!! :D Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 5 Maart, 2011 Geplaatst 5 Maart, 2011 Wanneer besteld Timo?? 21 september Quote
luc1 Geplaatst 5 Maart, 2011 Geplaatst 5 Maart, 2011 Toch bijna 6maanden Laat ons hopen dat het vanaf allemaal wat vlugger gaat. Alvast veel succes gewenst met de nieuwe aanwinst en graag wat foto's Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 5 Maart, 2011 Geplaatst 5 Maart, 2011 Toch bijna 6maanden Laat ons hopen dat het vanaf allemaal wat vlugger gaat. Alvast veel succes gewenst met de nieuwe aanwinst en graag wat foto's Ik heb iig wel de tijd gehad om het instructie boekje van buiten te leren. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.