vanelli Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Sportage 2.0 Exclusive Diesel automaat besteld eind november 2011 Nu nog niet bekend wanneer deze geleverd gaat worden, levertijd inmiddels 3 keer opgeschoven. Ze zijn vergeten te vertellen dat KIA niet alleen 7 jaar garantie heeft, maar ook minimaal 7 maanden levertijd. Dit wordt mijn derde Kia, maar waarschijnlijk ook de laatste. De dealer wijst naar de importeur en de importeur weet van niks moet je bij de dealer zijn. Geweldig toch. En dit terwijl ze reclame maken voor de meest moderne autofabriek in Europa waar record na record wordt gebroken. Ook hier weer vergeten te vermelden welk record. Allemaal erg vervelend maar mijn inruilprijs staat vast en elke maand komen er ongeveer 4000km bij op mijn huidige auto. Dus we zullen gewoon nog eventjes moeten afwachten. Quote
elmerblues Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Ik kreeg van de dealer zojuist te horen dat mijn auto in ieder geval deze maand (Mei) geproduceerd wordt, nu maar afwachten wanneer de levering plaatsvind! Goed man! Eindelijk! @Luc1: ik zal dit weekend foto's maken, ook van het interieur. Quote
smetjesmee Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Sportage 2.0 Exclusive Diesel automaat besteld eind november 2011 HiHi Van de eerste post al raak ! Grapje hoor! Ik voel met je mee.. Hopelijk krijg je gauw goed nieuws. En trouwens... welkom op dit leuke forum. Quote
luc1 Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Goed man! Eindelijk! @Luc1: ik zal dit weekend foto's maken, ook van het interieur. Ok bedankt Elmer Quote
woskam Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Sportage 2.0 Exclusive Diesel automaat besteld eind november 2011 Nu nog niet bekend wanneer deze geleverd gaat worden, levertijd inmiddels 3 keer opgeschoven. Ze zijn vergeten te vertellen dat KIA niet alleen 7 jaar garantie heeft, maar ook minimaal 7 maanden levertijd. Dit wordt mijn derde Kia, maar waarschijnlijk ook de laatste. De dealer wijst naar de importeur en de importeur weet van niks moet je bij de dealer zijn. Geweldig toch. En dit terwijl ze reclame maken voor de meest moderne autofabriek in Europa waar record na record wordt gebroken. Ook hier weer vergeten te vermelden welk record. Hij is nog niet eens besteld toch, pas in november 2011!! Quote
kialoog Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Hij is nog niet eens besteld toch, pas in november 2011!! Hij is scherp!! Quote
chrichri Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Da's goed nieuws Broosje !! Begin ook weer wat meer te krijgen............ Hieronder een voorbeeld van Toyota voor KIA hoe het ook kan. Levertijden Toyota’s – Update 18 mei. De wereldwijde productie van het Toyota concern begint alweer op stoom te komen. Hieronder tref je een overzicht aan van de levertijden van auto’s, zoals we die vandaag kunnen inschatten. Natuurlijk kan het zijn dat in jouw specifieke geval de levertijd afwijkt. Zie de opsomming hieronder dan ook als een richtsnoer. Aygo: Goede beschikbaarheid. Meeste uitvoeringen zijn binnen 1 week tot 1 maand leverbaar. Heb je een bijzondere wens, dan komt je Aygo in juli. Yaris: Goede beschikbaarheid. Verso-S: Door de vele enthousiaste verhalen over ons nieuwe model, is de levertijd helaas opgelopen naar het einde van dit jaar. Auris Full Hybrid: Goede beschikbaarheid. Voor speciale bestellingen is de levertijd tussen de 2 en 4 maanden. Verso: Afhankelijk van de gekozen versie en uitvoering tussen de 6 weken en 3 à 4 maanden. Avensis: Afhankelijk van de gekozen versie en uitvoering tussen de 6 weken en 3 à 4 maanden. Prius: Goede beschikbaarheid van de gangbare uitvoeringen. Auto’s die speciaal moeten worden gebouwd, worden in oktober geleverd. RAV4: Goede beschikbaarheid van de gangbare uitvoeringen. Auto’s die speciaal moeten worden gebouwd, worden in oktober geleverd. Mochten er veranderingen optreden in de levertijden, dan laten we je dat natuurlijk zo snel mogelijk weten via dit blog. Voor de levertijd van jouw specifieke auto, kun je het beste even contact opnemen met je dealer. Natuurlijk zijn de meeste modellen niet nagelnieuw.Daardoor is er misschien een stock waaruit geleverd kan worden.Wanneer er van deze modellen iets speciaal moet worden gebouwd is het ook wachten tot oktober.Voor het nieuwe model(verso-s)is het ook wachten tot het einde van het jaar(of misschien langer).Dus over de levertijden bij een ander merk kan men kort zijn.Als het een nieuw model betreft is het ook huilen met de pet op.Op gebied van communicatie is men wel duidelijker dan bij KIA.Hier zouden ze wel een voorbeeld aan kunnen nemen. Quote
chrichri Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Ik hoop voor jou dat het waar is, mijn SP3 zou al 2 maanden in productie zijn ??? De Sportage is nooit 2 maand in ontwikkeling dus hier wordt er iemand zoet gehouden . Quote
bigwade Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Sportage 2.0 Exclusive Diesel automaat besteld eind november 2011 Nu nog niet bekend wanneer deze geleverd gaat worden, levertijd inmiddels 3 keer opgeschoven. Ze zijn vergeten te vertellen dat KIA niet alleen 7 jaar garantie heeft, maar ook minimaal 7 maanden levertijd. Dit wordt mijn derde Kia, maar waarschijnlijk ook de laatste. De dealer wijst naar de importeur en de importeur weet van niks moet je bij de dealer zijn. Geweldig toch. En dit terwijl ze reclame maken voor de meest moderne autofabriek in Europa waar record na record wordt gebroken. Ook hier weer vergeten te vermelden welk record. Goed man.. Ga ik je vertellen dat je een enorme meevaller hebt. Vanwege je eerste bericht op dit forum met een zuurgraad beneden peil, zonder je even normaal voor te stellen, krijg je de eerste ECHTE officiële AUW-gurk award op dit forum. Veel plezier ermee... zie ook http://www.kiaclub.nl/topic/7015-nieuwe-kia-sportage-2011-met-problemen-carkit/page__view__findpost__p__60411 en http://www.kiaclub.nl/topic/7015-nieuwe-kia-sportage-2011-met-problemen-carkit/page__view__findpost__p__60368 1 Quote
Borns002 Geplaatst 21 Mei, 2011 Geplaatst 21 Mei, 2011 Goedemorgen. In de 3e week van februari heeft de leasemij een SP3 1.6 GDI voor mij besteld. Executive uitvoering met plus pack, navigatie pack en panorama schuif/kanteldak. Ik heb net contact met de dealer gehad om te vragen wanneer hij verwacht de auto binnen te krijgen. De auto blijkt er al te staan. Helaas mag de auto pas op 14 juni worden afgeleverd i.v.m. Het lease contract van mijn huidige auto. Eigenlijk wel wrang voor enkelen van jullie. Ik moet nog drie weken wachten terwijl de auto al klaar staat voor mij terwijl er ook mensen zijn die bij wijze van spreken direct zouden kunnen gaan rijden maar moeten wachten omdat de auto er nog niet is. Al met al is de levertijd dus eigenlijk maar 3 maanden geweest. Oh ja, kleur is sirius silver. Quote
bowie97 Geplaatst 21 Mei, 2011 Geplaatst 21 Mei, 2011 Goedemorgen. In de 3e week van februari heeft de leasemij een SP3 1.6 GDI voor mij besteld. Executive uitvoering met plus pack, navigatie pack en panorama schuif/kanteldak. Ik heb net contact met de dealer gehad om te vragen wanneer hij verwacht de auto binnen te krijgen. De auto blijkt er al te staan. Helaas mag de auto pas op 14 juni worden afgeleverd i.v.m. Het lease contract van mijn huidige auto. Eigenlijk wel wrang voor enkelen van jullie. Ik moet nog drie weken wachten terwijl de auto al klaar staat voor mij terwijl er ook mensen zijn die bij wijze van spreken direct zouden kunnen gaan rijden maar moeten wachten omdat de auto er nog niet is. Al met al is de levertijd dus eigenlijk maar 3 maanden geweest. Oh ja, kleur is sirius silver. Proficiat. En dat er na 14 juni nog vele mooie kilometers mogen volgen. Quote
freds Geplaatst 21 Mei, 2011 Geplaatst 21 Mei, 2011 (aangepast) hoi ik heb 13.01.2011 sportage 1.7 casa white evoque met panaromdak ik heb naar de kiadealer(koksijde) geweest en zei me juni en kan een maand bij komen nog even wachten maar 21 Mei, 2011 aangepast door freds Quote
gentenaar Geplaatst 22 Mei, 2011 Geplaatst 22 Mei, 2011 beste kia rijders zelf ben ik hier nieuw ik word de trotse eigenaar van een sportage hier in vlaanderen heeft kia belgium een voorstel gedaan aan alle wachtenden. en dat zijn er heel veel, de levertijden lopen een maand of zelfs twee maand uit. iedereen die wacht mag een kia soul reserveren en er met rijden tot ze de nieuwe wagen hebben. het addertje onder het gras is dat het 199euro kost voor een maand. maw twee maand wachten kost bijna 400 euro , een bedrag dat je betaalt voor een wagen die de uwe niet word. Hoe zit het in nederland hiermee en zijn de goede replieken over de sportage waarhied, ik hoop het. MVG FILE Quote
tammeke77 Geplaatst 22 Mei, 2011 Geplaatst 22 Mei, 2011 beste kia rijders zelf ben ik hier nieuw ik word de trotse eigenaar van een sportage hier in vlaanderen heeft kia belgium een voorstel gedaan aan alle wachtenden. en dat zijn er heel veel, de levertijden lopen een maand of zelfs twee maand uit. iedereen die wacht mag een kia soul reserveren en er met rijden tot ze de nieuwe wagen hebben. het addertje onder het gras is dat het 199euro kost voor een maand. maw twee maand wachten kost bijna 400 euro , een bedrag dat je betaalt voor een wagen die de uwe niet word. Hoe zit het in nederland hiermee en zijn de goede replieken over de sportage waarhied, ik hoop het. MVG FILE Ik ben ook aant wachten op mij Kia hij is al van 7/01/2011 besteld, Ik moet spijtig genoeg wel gebruik gaan maken van het aanbod om de soul te gaan huren. Ze nemen mijn huidige wagen over voor een mooi bedrag, maar ze hebben(de slimmerikken) de kilometerstand mee opgenomen in het overname formulier, aangezien ik dagelijks redelijk wat km doe voor het werk ga ik hem inleveren want denk dat ze me anders niet het afgesproken bedrag gaan geven omdat er veel meer km's opstaan. Hopelijk moet ik niet te lang meer wachten, bij Kia belgie zeiden ze me in juni wordt u wagen geproduceerd en direct erachter wel onder voorbehoud hé mevrouw. Dus vanaf morgen rij ik met ne Soul, maar eigenlijk is 199€ niet veel, ga maar eens een wagen huren voor een maand bij een verhuurgarage. Dat zijn prijzen van meer dan 800€ per maand.... Tammeke Quote
GeertV Geplaatst 22 Mei, 2011 Geplaatst 22 Mei, 2011 Sportage 1.7 CRDI SENSE (Exclusive) Dark Gun Metal Besteld en getekend 20/05/2011 Wachttijd 9 maanden Vermoedelijke levering 02/2012 Quote
Geof Geplaatst 22 Mei, 2011 Geplaatst 22 Mei, 2011 beste kia rijders zelf ben ik hier nieuw ik word de trotse eigenaar van een sportage hier in vlaanderen heeft kia belgium een voorstel gedaan aan alle wachtenden. en dat zijn er heel veel, de levertijden lopen een maand of zelfs twee maand uit. iedereen die wacht mag een kia soul reserveren en er met rijden tot ze de nieuwe wagen hebben. het addertje onder het gras is dat het 199euro kost voor een maand. maw twee maand wachten kost bijna 400 euro , een bedrag dat je betaalt voor een wagen die de uwe niet word. Hoe zit het in nederland hiermee en zijn de goede replieken over de sportage waarhied, ik hoop het. MVG FILE Hoe kan ik die soul reserveren? Quote
rollyturbo Geplaatst 22 Mei, 2011 Geplaatst 22 Mei, 2011 Is dit niet een verschuiven van het probleem ? Als alle wachtenden nu plots met een "soul " willen rijden ; hebben ze er dan genoeg in voorraad ? In plaats van soul's zou men beter met de productie van den " Sportage " beginnen dan , of niet soms ? Greetz Rolly Quote
zapper Geplaatst 22 Mei, 2011 Geplaatst 22 Mei, 2011 hallo Met betrekking tot de meer kilometers vanwege late levering hebben de meeste dealers geen moeite mee Mijn daeler van kouwen in Amsterdam zei lekker geen afschrijving meer op de ingeruilde auto gratis kilometers Zou dus zeker informeren hoe het zit voor dat je de soul gaat huren gr zap 1 Quote
chrichri Geplaatst 22 Mei, 2011 Geplaatst 22 Mei, 2011 Ik ben ook aant wachten op mij Kia hij is al van 7/01/2011 besteld, Ik moet spijtig genoeg wel gebruik gaan maken van het aanbod om de soul te gaan huren. Ze nemen mijn huidige wagen over voor een mooi bedrag, maar ze hebben(de slimmerikken) de kilometerstand mee opgenomen in het overname formulier, aangezien ik dagelijks redelijk wat km doe voor het werk ga ik hem inleveren want denk dat ze me anders niet het afgesproken bedrag gaan geven omdat er veel meer km's opstaan. Bij mij hadden ze ook de km-stand opgenomen in het overnameformulier(wordt denk ik altijd zo gedaan)maar dat gaf geen problemen bij de levering van de wagen.Toen ik de Sportage ging halen werd er opnieuw een papier opgemaakt met de km-stand op dat moment.Dat heeft niets veranderd aan de overnameprijs.Als jij moet wachten op de Sportage blijven zij in gebreke dus moet jij hiervoor niet opdraaien.Anders is het natuurlijk als je ondertussen een ongeval hebt gehad en er is schade aan de wagen.In dat geval zal de overnameprijs minder zijn dan in het begin overeengekomen. Ik zou de Soul hiervoor toch niet huren.Anders is het als je je huidige wagen particulier verkocht hebt en tegen een bepaalde datum die wagen moet overdragen aan die koper.Dan kan het huren een oplossing zijn maar niet in jouw geval.Gewoon afwachten,zou ik zeggen . Quote
tammeke77 Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Bij mij hadden ze ook de km-stand opgenomen in het overnameformulier(wordt denk ik altijd zo gedaan)maar dat gaf geen problemen bij de levering van de wagen.Toen ik de Sportage ging halen werd er opnieuw een papier opgemaakt met de km-stand op dat moment.Dat heeft niets veranderd aan de overnameprijs.Als jij moet wachten op de Sportage blijven zij in gebreke dus moet jij hiervoor niet opdraaien.Anders is het natuurlijk als je ondertussen een ongeval hebt gehad en er is schade aan de wagen.In dat geval zal de overnameprijs minder zijn dan in het begin overeengekomen. Ik zou de Soul hiervoor toch niet huren.Anders is het als je je huidige wagen particulier verkocht hebt en tegen een bepaalde datum die wagen moet overdragen aan die koper.Dan kan het huren een oplossing zijn maar niet in jouw geval.Gewoon afwachten,zou ik zeggen . Te laat, heb vandaag ne soul gaan halen, ik doe veel te veel km's om te blijven rijden met de overname wagen, en als ik een ongeval zou doen heb ik wel dik miserie Dus 199€ per maand is echt wel een heel redelijk bedrag om met een huurwagen te rijden. Heb een beter gevoel nu , is een beetje persoonlijk wat je hier mee doet hé, maar naar mijn gevoel was dit de beste oplossing voor mij . Quote
tammeke77 Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Is dit niet een verschuiven van het probleem ? Als alle wachtenden nu plots met een "soul " willen rijden ; hebben ze er dan genoeg in voorraad ? In plaats van soul's zou men beter met de productie van den " Sportage " beginnen dan , of niet soms ? Greetz Rolly Je hebt hier wel gelijk in maar ik moet mobiel blijven heb ook een gezin dat dagelijks zijn eten en andere levensbehoefde nodig heeft. Kan niet zonder wagen en dit was voor mij de beste oplossing. En aan de productie kunnen wij niks veranderen gewoon wachten en hopen dat dat ze één van de dagen aan de mijne beginnen. En ik probeer positief te blijven wat is een maand op een mensenleven, niks hé Wij blijven lachen Quote
oZZZy Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Op 21 mei jl. KIA Sportage 1.6 GDI X-ecutive Plus Pack met panoramadak besteld. Volgens de dealer is de levertijd 6 maanden. Waarschijnlijk wordt de auto pas in november geleverd. Geldt de Kia Soul huuraanbieding bij elke dealer in NL? Zal binnenkort zelf navraag bij de dealer doen... Quote
chrichri Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Te laat, heb vandaag ne soul gaan halen, ik doe veel te veel km's om te blijven rijden met de overname wagen, en als ik een ongeval zou doen heb ik wel dik miserie Dus 199€ per maand is echt wel een heel redelijk bedrag om met een huurwagen te rijden. Heb een beter gevoel nu , is een beetje persoonlijk wat je hier mee doet hé, maar naar mijn gevoel was dit de beste oplossing voor mij . Jij kiest natuurlijk zelf hoe je het wil maar ik denk wel dat de dealer eens deftig in zijn handen zal gewreven hebben.Je hebt het hem heel gemakkelijk gemaakt.De extra kilometers die jij doet is hun probleem.Zo had je iets achter de hand om er wat meer snelheid achter te zetten.Nu moeten ze zich niet zo haasten want je rijdt toch met de huurwagen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.