Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi , Kia is niet goed bezig , want door de lange wachttijden verliest men heel wat bestellingen .

Heb die van ons besteld op 31/01 ; en sinds mijn bestelling is er een buur die ook een proefrit deed en grote interesse had , evenals 3 collega's op het werk die eveneens naar mijn dealer geweest zijn , die reeds afgehaakt hebben en dit alleen maar om de grote wachttijd . Ondertussen rijd die buur al met zijn Nissan QQ en 2 van op het werk met Mitsubishi ASX en 1 Ford Kuga , wat men ondertussen wel al rechtstreekse concurrrentie van de Sportage kan aanzien . Dus jammer voor Kia , anders waren dit zeker 4 Sportages meer ; en dit maar enkel in mijn gebuurte en werkomgeving .

In plaats van maar steeds nieuwe modellen te lanceren zou men beter werk maken om de achterstand in de bestellingen weg te werken .

Hopelijk zullen de wachttijden bij een garantiegeval ook zo lang niet oplopen ; want na een slechte ervaring bij Opel was het voor mij zeker nooit meer een Opel ( ganatiegeval na 16 maand - en gerechtelijke procedure van 7 jaar ; waarna Opel toegaf dat dit een constructiefout was - dit pas na 7jr - waar de gantie 2jr was - dus dit voorspelt niet veel goeds voor Kia )

Dit moest me even van het hart

Greetz Rolly

Geplaatst

Hallo Rolly,

Kia doet het volgens mij prima. Productie capaciteit zit vol... dus kunnen de levertijden wat oplopen.

Dit komt trouwens bij alle merken met goedlopende modellen voor. Ik herinner me dat na de introductie van de Nissan QQ de levertijden ook opliepen tot 1 jaar ... dus niks nieuws onder de zon.

En je buur heeft wél een QQ maar géén Sportage 3 :P

De Mits ASX is ook een mooie auto. Ik heb er niet in proefgereden omdat deze niet leverbaar is met automaat.

In een Kuga zou ik niet gezien willen worden... maar dat is een kwestie van smaak. Ook vind ik de Kuga te duur. ( Vergelijk de prijslijsten maar eens als je dezelfde opties wil )

Maar gelukkig hebben we de keuze om te rijden wat we willen en ik hoop dat iedereen plezier heeft van z'n nieuwe auto... van welk merk dan ook.

Je opmerking " dus dit voorspelt niet veel goeds voor Kia " slaat natuurlijk op niets omdat garantie niets van doen heeft met lange levertijden of jou slechte ervaring met Opel.

Wachten duurt lang... ik weet het.. maar voor een KIA is het de moeite waard !! :D

Geplaatst

op het werk met Mitsubishi ASX en 1 Ford Kuga , wat men ondertussen wel al rechtstreekse concurrrentie van de Sportage kan

V.w.b. je genoemde concurrentie voor de SP3 even wat nuances:

- de qashqai is al een (sterk) gedateerd model en loopt op het einde van zijn levenscyclus

- de ASX is een stuk kleiner, zeker qua achterbankruimte

- de ford Kuga begint pas vanaf de 35.000 euro en kan je met de beste wil van de wereld geen rechtstreekse concurrentie noemen

Geplaatst

Hallo allemaal.

Vandaag een berichtje gehad van Kia Nederland,leveringstijden voor de sportage zijn vanaf 22 juni opgelopen van 6 tot 9 maanden.

Vind dat toch wel een beetje lang worden en heb ook even overwogen de bestelling te anuleren.

Maar daar integen hoor ik ook allerlei berichten dat de concurerende auto's net zo'n lange levertijden hebben.

En dan vind ik de sportage toch het mooist.Dus mensen houd moed,ik weet zeker dat het wachten beloond wordt.

Geplaatst

@Labramatiér & @elmerblues

Beiden bedankt voor jullie reactie , ik wacht wel hoor ; want voor mijn aankoop had ik ook naar de verschillende gekeken , gewikt en gewogen , vergeleken en proefgereden en daarom juist had ik voor mij persoonlijk voor de Sportage gekozen , vond hem het mooist qua looks , interieur ,de volledigheid van de uitrusting - het rijden enz... keuze was gemaakt en geduld heb ik wel , hoop echter dat men zijn beloftes houd ; men had veel beter levertijd exact voorop gesteld i.p.v. steeds maar langer op te schuiven en geen info te verstrekken , ik weet graag waar ik aan toe ben op voorhand .

Dat ik geduld heb - zie mijn zaak tegen Opel welke 7 jaar aangesleept heeft , maar ik ga steeds door tot het bittere einde .

Dus nu ook hoor , en ben nog altijd tevreden met mijn gemaakte keuze .

Moest mij enkel van het hart dat ik het sneu vind , dat men om de haverklap met de lancering van een nieuw model komt , terwijl men nog niet aan de vraag van een weliswaar " succes model als de Sportage " kan voldoen .

Dus eerst gaan en dan lopen vind ik en eerst het probleem van de achterstand wegwerken .

Dit is natuurlijk een persoonlijke visie ; maar ieder zijn meug .

Greetz Rolly

Geplaatst

Op 29 april onze sportage besteld en zojuist een berichtje gekregen van de dealer dat hij op de trein staat en we hem binnen een maand kunnen ophalen incl. stuur update, jeuh :) Al met al dus 3.5 maanden geduurd precies zoals ons was beloofd. Hadden er na alle berichten weinig vertrouwen in en we hadden ons ingesteld op 6 tot 8 maanden maar dat viel dus alles mee. Geen idee waarom het bij ons zo snel gaat wellicht dat de dealer er al 1 in deze uitvoering in bestelling had, hoe dan ook het duurt niet lang meer :)

Geplaatst

@Luc1

Beste ; gisteren heb ik volgende gepost ; stond wel ergens tussen mijn tekst ; bij deze :

" Deze morgen telefoon gehad , nadat hij contact heeft gehad met Kia België ; zou in produktie gaan na het verlof , want fabriek blijkt te sluiten , de laatste week van juli en de eerste week van augustus .

Deze gegevens kreeg ik dus te horen : zal dus in de 2de week van augustus geproduceerd worden , dit echter nog onder voorbehoud ???? Zou dan bij dealer zijn begin september ??? zal dus ook 7 maand worden i.p.v. de voorop gestelde 20 weken ."

Die van U blijkbaar 22juli , dat is dan net voor sluiting van fabriek vlgs Christophe.

Dat wordt dus een veertien tal dagen verschil ; of misschien komen ze toch met zelfde transport .

Greetz Rolly

Geplaatst

eerst ging hij gemaakt worden eind juni, bleek dat er plots geen productiedatum meer gekend was en dat de productie voor onbepaalde tijd is uitgesteld... daar moet je het maar mee doen en niemand die iets meer zegt of moeite doet, ondertussen ook een koper voor mijn oude wagen en die kan mij maar niet geloven dat ik nog van niets weet wanneer ik hem zou kunnen overdragen... eigenlijk heel triestig hoor in deze moderne tijden...op de duur vergeet je wat je gekocht hebt... is ook de eerste en laatste keer dat ik een nieuwe wagen koop...op een okkasie moet je tenminste niet wachten

welke belgen wachten nog een op een 1.7 CRDI besteld rond het autosalon? Hebben jullie al meer info?

Geplaatst

eerst ging hij gemaakt worden eind juni, bleek dat er plots geen productiedatum meer gekend was en dat de productie voor onbepaalde tijd is uitgesteld... daar moet je het maar mee doen en niemand die iets meer zegt of moeite doet, ondertussen ook een koper voor mijn oude wagen en die kan mij maar niet geloven dat ik nog van niets weet wanneer ik hem zou kunnen overdragen... eigenlijk heel triestig hoor in deze moderne tijden...op de duur vergeet je wat je gekocht hebt... is ook de eerste en laatste keer dat ik een nieuwe wagen koop...op een okkasie moet je tenminste niet wachten

welke belgen wachten nog een op een 1.7 CRDI besteld rond het autosalon? Hebben jullie al meer info?

Ik heb een 1.7 crdi in bestelling maar is een stuk later besteld dan het autosalon. Heb van de dealer vorige week vernomen dat er sp3's besteld geweest zijn met het autosalon, deze in augustus pas in productie gaan.

Wachten is de boodschap!!!

Geplaatst

21.01.2011 besteld 1.7 CRDI in garage W.A.H.R.(Shelle) nu donderdag mijn SP3 staat vakantie klaar.

19-1 besteld, 23-6 geproduceerd, is opweg naar België, eind deze week of volgende week bij dealer, dus nog effe wachten.

Mvg Mustang

Geplaatst

15-1-2011 besteld 1.7CRDI evogue met panodak, wanneer hij gemaakt of geleverd wordt???????????????????????????

klopt toch ergens niet meer e, mensen die later besteld hebben, mogen er bijna om, of de wagen is op transport

greetzzzz

Geplaatst

15-1-2011 besteld 1.7CRDI evogue met panodak, wanneer hij gemaakt of geleverd wordt???????????????????????????

klopt toch ergens niet meer e, mensen die later besteld hebben, mogen er bijna om, of de wagen is op transport

greetzzzz

Ik ben het helemaal met je eens mijn SP3 is 12 januari 2011 besteld, zo al 3 keer afgeleverd zijn en nu kunnen ze niks meer zeggen over de aflevering.Een mailtje naar Kia Belgie gestuurd, niks nada geen reactie.

groet,

Vanelli

Geplaatst

vandaag de dealer gebeld en naar wat ik begreep,of het is weer een of andere smoes,er blijken nu leveringsproblemen problemen te zijn voor de auto,s die besteld zijn met navigatie pakket,lg(leverancier voor het navigatie gebeuren) kan het aanbod niet aan,zou dat nu werkelijk de vertraging opleveren??

ik heb de auto eind april besteld,ik hoop 5 mnd te moeten wachten dus eind september???

wat denken jullie

Geplaatst

vandaag de dealer gebeld en naar wat ik begreep,of het is weer een of andere smoes,er blijken nu leveringsproblemen problemen te zijn voor de auto,s die besteld zijn met navigatie pakket,lg(leverancier voor het navigatie gebeuren) kan het aanbod niet aan,zou dat nu werkelijk de vertraging opleveren??

ik heb de auto eind april besteld,ik hoop 5 mnd te moeten wachten dus eind september???

wat denken jullie

dat je er nog een maand of 4zal mogen bijdoen ;)

greetzzz

Geplaatst

Hallo allemaal,

Er komt weer een KIA SP3 rijder bij, vandaag een telefoontje gehad van de dealer. Hij is er en kan hem 21 juli op halen. Net even wezen kijken, het is een plaatje. Een kleine 5 maanden gewacht maar dat wordt volgende week beloond.

Gr chris

Geplaatst

Hallo allemaal,

Er komt weer een KIA SP3 rijder bij, vandaag een telefoontje gehad van de dealer. Hij is er en kan hem 21 juli op halen. Net even wezen kijken, het is een plaatje. Een kleine 5 maanden gewacht maar dat wordt volgende week beloond.

Gr chris

Jammer dat het alleen een plaatje is... :)

Van harte!

Geplaatst

Chris,

Heb je je wagen in Belgie besteld, is dan ook een 1.7? Is dat dan één met navigatie? Van mij besteld zonder navigatie dus weet niet of dat gerucht klopt.

Ben je vooraf op de hoogte gebracht van een leverdatum of was hij daar ineens?

Geplaatst

Chris,

Heb je je wagen in Belgie besteld, is dan ook een 1.7? Is dat dan één met navigatie? Van mij besteld zonder navigatie dus weet niet of dat gerucht klopt.

Ben je vooraf op de hoogte gebracht van een leverdatum of was hij daar ineens?

Nee ik heb de auto hier in nederland besteld en het is een 1.6 gdi x- ecutive met plus pack

Ze hebben tegen mij 2,5 a 3 maand gezegd later zou hij in juni gemaakt worden toen was de verwachting in juli en gisteren werd ik ineens gebeld. Dus het kan raar lopen.

Gr chris, en het wachten is wel de moeite waard dus hou vol.

Geplaatst

Morgen is het zover, mijn nieuwe SP3 1.6 GDI X-ecutive plus pack (sand-track) kan ik vanaf 3uur in de middag ophalen!!! :clap:

Geplaatst

Mijn Kia Sportage 1.6 gdi met pluspack, navigatie en panoramadak in Phoenix Silver is vorige week donderdag 7 juli geleverd. Ik heb de auto op 26 maart met een levertijd van 6 maanden besteld. Uiteindelijk was de levertijd dus ongeveer 3,5 maand. Aanzienlijk eerder dan gedacht dus. De aflevering was perfect, geen enkele punt van kritiek. Inmiddels zitten de eerste 1000 km erop, de auto rijdt heerlijk en bevalt uitstekend. Alleen het panoramadak geeft veel windgeruis, dat valt me een beetje tegen. Hopelijk kan dat verholpen worden. Ik zal daar een topic over starten.

Voor degenen die nog wachten: veel sterkte, de auto is het wachten meer dan waard.

Met vriendelijke groet, Herman

Geplaatst

:rolleyes: Juist mijn sportage afgehaald!!

is echt super om mee te rijden, zo zacht en soepel! ;)

Nu nog 2 uurkes gaan werken en dan volop genieten van het wk!

daaaaaaaaaag :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...