Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb geen vertrouwen meer in de Kia Venga en heb hem afgelopen week daarom ook ingeruild (moest geld bij natuurlijk) voor een Toyota Auris Hybride.

Ik heb ruim 14 maanden met deze auto gereden en veel te vaak bij de dealer terug moeten komen.

Eerst de koelvloeistof stang, en de kofferbak modificatie. De matten waren binnen enkele maanden ook al enorm aan het slijten, maar het grootste probleem was toch wel het klapperende geluid op de vooras veroorzaakt door de rem klauwen. Schijnbaar heeft niet iedereen dit probleem maar bij deze auto was het echt rete irritant. Ben hiervoor alleen al 3 a 4 keer terug geweest bij de dealer en telkens wordt het opgelost maar blijkt na een paar weken dat het probleem gewoon terug komt.

Ook het stuiterende gedrag op drempels vond ik zeer slecht. Sinds enkele weken ook een irritante kraak in het dashboard waarvan ik reeds melding gemaakt heb maar het probleem weer niet adequaat verholpen is.

Verder valt het verbruik van deze auto me zeker niet mee en ook de inruilwaarde (had gehoopt iets minder af te schrijven) viel zwaar tegen, maar ja dat weet je als je een andere auto gaat kopen, niets is natuurlijk goed aan jou auto.

Ik heb regelmatig mijn gal gespuwd bij KIA.NL en zij hebben daarop gereageerd richting dealer maar ik ben het stik beu om telkens weer terug te moeten.

Ik dacht ruim een jaar geleden toch een mooie auto te kopen en met mijn lengte van 1.95 zat deze Venga ook uitstekend. Ook de 7 jaar garantie die ze geven sprak waardering uit, maar daar heb ik me toch wel in vergist. Niets is zo irritant dan telkens weer je beklag te moeten doen, auto weer een dag kwijt en op een gegeven moment gewoon echt geen vertrouwen meer te hebben in de auto.

Ik ga vanaf morgen lekker weer in een Toyota rijden, de proefrit was enorm goed bevallen en dan merk je pas het grote verschil tussen deze merken. De degelijkheid straalt er vanaf .

Voor mij voorlopig (waarschijnlijk nooit meer) een Kia.

Geplaatst

Ik kan me goed voorstellen dat je ziek bent van Kia en nu in een ander merk gaat rijden.

Ik heb hetzelfde gehad met een Opel Astra en Peugeot 207, zeker elke week zaten we bij de dealer met

problemen en op een gegeven moment ben je dat zo spuugzat en schop je je auto de deur uit.

Veel succes met je Toyota, is ook een hele mooie auto.

Geplaatst

Ook ik wens Roger veel plezier en vooral succes met zijn Toyota. Het is jammer dat de Venga waar velen ontzettend veel plezier aan beleven niet bevalt ondanks dat de problemen uiteindelijk opgelost worden. Ik hoop dat deze perikelen bij je Toyota achterwegen blijven. Niet zeggen dat het zo is, want Toyota heeft de afgelopen jaar de meeste terug roepacties gehad wereldwijd.

Geplaatst

Ik / wij mogen het eigenlijk niet zeggen, welkom bij de Toyota familie, zelf rij ik / wij in een Toyota Verso-S en tot op heden (al is het wel heel kort / kleine 1100 KM mee gereden) bevalt de Verso-S ons prima,

en wij hebben er op dit moment ook geen spijt van, al mis ik wel de cruise control, maar ja je kunt niet alles hebben.

Verder wens ik je heel veel rijplezier met je jullie Toyota Auris Hybride.

PS: toen wij gingen shoppen met de Kia Venga, vonden wij ook de geboden inruilprijs bij de meeste dealers tegen vallen (om te huilen) sad.gif, tot we bij een Toyota dealer kwamen, die er een handelaar voor wist

die gelijk de juiste prijs bood. smile.gif

Geplaatst

Ik / wij mogen het eigenlijk niet zeggen, welkom bij de Toyota familie, zelf rij ik / wij in een Toyota Verso-S en tot op heden (al is het wel heel kort / kleine 1100 KM mee gereden) bevalt de Verso-S ons prima,

en wij hebben er op dit moment ook geen spijt van, al mis ik wel de cruise control, maar ja je kunt niet alles hebben.

Verder wens ik je heel veel rijplezier met je jullie Toyota Auris Hybride.

PS: toen wij gingen shoppen met de Kia Venga, vonden wij ook de geboden inruilprijs bij de meeste dealers tegen vallen (om te huilen) sad.gif, tot we bij een Toyota dealer kwamen, die er een handelaar voor wist

die gelijk de juiste prijs bood. smile.gif

Wij zijn ook naar de Toyota Verso-S gaan kijken maar ik vond de zit niet goed. Dit heeft vooral te maken met mijn

lengte van 1,95 Mtr en mijn lange benen. Onze auto voor de Kia was de Toyota Verso uit 2005.

Deze heeft ons 5 jaar echt overal naar toe gebracht en is ook super bevallen. We wilde hierna toch een wat kleinere

auto en kwamen toen uit bij de Venga. Helaas is dit enorm tegengevallen, kan ooit gebeuren.

Hopelijk gaan we de Auris weer voor een jaartje of 5 (liefst meer) rijden en kom ik alleen bij de dealer langs

als er een beurtje gegeven moet worden !!!!!!!!!!

Jullie ook veel rijplezier in de Verso-S en laat ik je niet meer zien in een Kia, afgesproken ?????

Geplaatst

Wij zijn ook naar de Toyota Verso-S gaan kijken maar ik vond de zit niet goed. Dit heeft vooral te maken met mijn

lengte van 1,95 Mtr en mijn lange benen. Onze auto voor de Kia was de Toyota Verso uit 2005.

Deze heeft ons 5 jaar echt overal naar toe gebracht en is ook super bevallen. We wilde hierna toch een wat kleinere

auto en kwamen toen uit bij de Venga. Helaas is dit enorm tegengevallen, kan ooit gebeuren.

Hopelijk gaan we de Auris weer voor een jaartje of 5 (liefst meer) rijden en kom ik alleen bij de dealer langs

als er een beurtje gegeven moet worden !!!!!!!!!!

Jullie ook veel rijplezier in de Verso-S en laat ik je niet meer zien in een Kia, afgesproken ?????

AFGESPROKEN, DEAL, Tenminste als jullie er ook aan houden, nee wij zijn dik tevreden (en mijn rug ook) over de Toyota Verso-S en het natuurlijk is het de bedoeling dat we alleen langs kommen voor

de onderhoudsbeurt, oja en natuurlijk het nog in te bouwen navigatie systeem, deze was nog niet ingebouwd bij aflevering, dit gebeurd waarschijnlijk in juli, wij verwachten het in augustus,

tot die tijd hebben wij van Toyota NL (via de dealer) een TOMTOM gekregen, zodat we toch kunnen navigeren.

Geplaatst

Grappig,

ik ervaar het merk Kia eerder andersom dan hierboven beschreven.

Beter dan verwacht :-)

Ik ben bezig met mijn 2e Sportage.

Tot voor 3 jaar geleden KEEK ik niet eens naar Koreaanse auto's.

Een huur autootje op Samos deed echter wonderen, de Joendaai Getz.

Leuk ding, na die vakantie direct een i10 gekocht ter vervanging van een brakke Xantia.

Later voor mezelf eerst wezen kijken bij Joendaai en uiteindelijk bij Kia terecht gekomen voor de 1e Sportage (type2)

Met die auto heb ik buiten een braampje in de handremkabel geen problemen gehad. (43K gereden)

De inruil op de nieuwe was de hoogste prijs die ik kreeg (bij Toyota, de laagste en tevens de meest hufterige salesman)

Ook Mitsubishi bood een keurige inruil prijs.

Dat de Venga aanloopproblemen heeft gehad zal niemand ontkennen.

Dat komt ook bij andere merken voor, helaas.

De Venga is trouwens op dit forum eigenlijk de enige auto van het merk waar zoveel over wordt gemopperd.

Of dat te maken heeft dat hij in de Joendaai fabriek wordt/werd gemaakt weet ik niet.

Er rijden inmiddels 4895 Venga's rond in NL (BRON AW) en gezien de opmerkelijke rust hier op het Venga deel, zal het uiteindelijk wel mee vallen.

Correct me if I'm wrong..

Dus dames heren, teleurgesteld zijn in een auto is prima, het merk geheel ontraden met regeltjes als "en laat ik je niet meer zien in een Kia, afgesproken ?????"

vind ik een stap te ver gaan.

Zeker op een KiaClub Forum........

grtz

.

Geplaatst

Dus dames heren, teleurgesteld zijn in een auto is prima, het merk geheel ontraden met regeltjes als "en laat ik je niet meer zien in een Kia, afgesproken ?????"

vind ik een stap te ver gaan.

Zeker op een KiaClub Forum........

Vind ik ook BW!

Geen gans merk afbreken omdat jij daar slecht bij vaart.

Ieder merk heeft wagens die op maandagmorgen geproduceerd zijn...

Aan de Toyota-rijders wens ik toch veel succes toe.

Geplaatst

Bigwade

Ik denk dat ieder hier zijn mening mag geven ongeacht wat iemand er van vind positief of negatief voor sommige zijn de centjes die ze moeten betalen vaak lang gespaard.

Dus die verwachten een goed product en voor de prijs die ze betalen mag je dat verwachten.

Als je een bepaalde service krijgt en die bevalt je niet knap je snel af zo is een mens maar om iedere keer een reactie te geven die voor sommige negatief is als bevoorbeeld.

Dan kom je toch niet meer en zelf geef je ook niet het perfecte voorbeeld

(bij Toyota, de laagste en tevens de meest hufterige salesman)

Dat vind jij dus weer dus ook jij heb een mening .

Laten we gewoon reageren deze meneer wil gewoon ook zijn frustraties kwijt als het te ver gaat lijkt me zijn er ook moderators die deze discussies weg kunnen halen.

Mischien een tip voor je ze zoeken moderators dan kan je gepast reageren.

Groeten Raymond

Geplaatst

Ach dat is nou net het aardige van dit forum dat je best veel kan zeggen.

Ik dacht dat ik een redelijk objectief dingetje had geschreven.

Overstappen naar iets anders is geen probleem.

Ik kan me btw de Elandproef van een Mercedes A herinneren, dat had toch weinig

te maken met het merk "an sich"

Dát probeer ik uit te leggen.

En nee, ik ga hier niet moderaten, maar wat let jou ?

btw2

"(bij Toyota, de laagste en tevens de meest hufterige salesman)

Dat vind jij dus weer dus ook jij heb een mening ." is geen mening maar een constatering :rolleyes:

Geplaatst

Ik wil KIA niet helemaal afbranden maar ik vind de kwaliteit van deze Venga voor een auto van boven de 21 mille toch echt wel slecht.

Misschien heb ik een maandag morgen produkt maar dan nog. Het is mijn eerste Kia en door de ervaring die ik nu opgedaan heb ook

tevens mijn laatste. Vooral nu ik vandaag de eerste kilomters in de Toyota Auris gemaakt heb wat een verschil !!!

Ik begrijp ook wel dat deze één prijsklasse hoger ligt en dat is ook zeker merkbaar.

Mijn start bericht hier op het forum is nog vrij heilig vergeleken met wat ik naar KIA.NL gestuurd heb. Het is misschien wel

makkelijk om dit op deze manier te doen maar het lucht wel enorm op.

Ik wens alle Kia rijders veel veilige KM's toe en veel success met hun Ceed's, Sportage's en Venga's. Hopelijk hebben

jullie niet dezelfde problemen alsik ervaren heb.

De groeten en ik zal dit topic nog wel even volgen.

Geplaatst

Ik heb deze ervaring niet helemaal. Wel ook de aantallen recalls en problemen met een aantal zaken mogen ervaren.

Over het algemeen, en dat blijf ik benadrukken, is de Venga een absoluut fijne rijdersauto. Rijdt soepel, veert goed,

geen kraakje of andere bijgeluiden, schakelt als door de boter en de stoelen zitten goed. Daarnaast veel bagage- en

binnenruimte.

Het blijft natuurlijk vervelend dat je deze ervaring hebt mogen meemaken. Het kost je tenslotte extra centen aan

bijbetaling. Nu je in je nieuwe Toyota rijdt, vind ik wel dat je je nu niet meer moet richten op de ervaring met de Venga,

maar op je nieuwe aanwinst. Problemen met de thans nieuw afgeleverde Venga's zijn namelijk niet meer aan de orde

van de dag. De meeste kinderziektes zijn eruit. Ook Kia zit niet te wachten op veel problemen met de Venga, wanneer je

7 jaar garantie geeft.

Geplaatst

Hoi Roger

Jammer dat je deze ervaring heb met Kia echter er zijn wel heel veel mensen die goede ervaringen hebben met deze auto ja ook ik heb probleempjes met mijn auto echter neemt niet mijn rij genot weg het zijn de meest besproken dingen hier op het forum.

Ik hoop dat je met je nieuwe auto meer plezierge kms hebt ik begrijp je frustratie de dealer wil wel maar kan niks omdat er blijkbaar een kia hoofdkantoortje tussen zit jammer.

Maar vanuit hier veel geluk met je nieuwe toet.

Raymond

Geplaatst

Bigwade, dat van een hufterige auto verkopers heb je helaas overal, zo kan ik je vertellen dat er een € 2400,- verschil zat tussen 2 Toyota's dealers en dat de een er niets van moest hebben en de ander had het

beleid om geen ander merk te verkopen, bovendien kwam de onze verkoper van Kia zelf, dus hij kende Kia en hij sprak er positief over uit (leuke modellen / vooruitgang).

Bovendien weten de meeste dealers van mij als de inruilprijs mij niet aanstaat, dat ik gewoon naar een ander toe gaat. Dus echt merken trouw ben ik niet, wel moet ik toegeven dat ik jaren achtereen Peugeot heb

gereden (2002 - 2008).

Verder is het mij niet de bedoeling Kia de grond in te boren, danwel af te kraken, want dat tijd dat ik zelf in de Kia Cee'd heb ik met gereden zijn positief verlopen, alleen mijn vrouw kon er helaas niet mee overweg,

alleen al vanwege haar reuma klachten (in / uit stap) en nog een paar redenen.

Geplaatst

De Venga is trouwens op dit forum eigenlijk de enige auto van het merk waar zoveel over wordt gemopperd.

Of dat te maken heeft dat hij in de Joendaai fabriek wordt/werd gemaakt weet ik niet.

Die Venga productie is/wordt inmiddels overgeheveld naar dezelfde fabriek waar ook de SP3 en C'eed wordt gemaakt.

Geplaatst

Ik mag vandaag ook een dag in een Venga rijden; er wordt een trekhaak onder mijn Picanto gemonteerd.

Een paar dingen die me opvielen in vergelijking tot de Picanto:

De remmen gaan wel erg zwaar in de Venga.

De radio heeft veel meer bas en ingebouwde navigatie. Ook de boordcomputer is fijner te bedienen.

De zit is vergelijkbaar; maar 't komt op me over of de Picanto 'n groter stuur heeft en breder is; dat kan natuurlijk liggen aan de indeling van het dashboard, maar de Venga komt kleiner op me over dan de Picanto.

Dat de Venga een stuk vlotter is, is natuurlijk logisch. :)

Geplaatst

Iedereen heeft zijn mening over zijn Venga, en dat mag ook gezegd worden. We kunnen hier van elkaar lere.Begrijp dat enkele grote problemen hebben met hun venga. Rij al 15.000 km met volle tevredenheid. Hij krijgt binnenkort zijn 1e beurt en dan wordt de modificatie van de kofferbak uitgevoerd. Het enige waar ik niet tevreden over ben is het verbruik maar ook daar gaat men naar kijken. Mijn dealer kooiman is ook toyota dealer.

Verder geen klagen over de dealer. Vind het jammer voor de mensen die slechte ervaringen hebben met hun Venga ik heb dat absoluut niet en rij met veel plezier. Er mag ook wel worden gezegd dat er ook goede Venga rondrijden en sommige mensen horen en voelen meer dan de ander.

Geplaatst

Ronald43

Ik ben het helemaal met je eens

Ik ben nog steeds blij met de venga.

Natuurlijk hebben we wel dingen die anders zouden kunnen.

Maar om nou gelijk de auto in te ruilen vind ik echt te ver gaan.

En als ik dan toch voor een ander merk zou gaan zou ik geen eens de moeite nemen om toedeledokie op het kia forum te zeggen.

Ik zou zeggen:

Toedeledokie van dit forum en 1 ding is zeker jullie kunnen zeker zegen dat jullie geld ook toedeledokie is.

Want een jonge kia inruilen voor b.v een toyota kost heel veel geld.

Kia heeft toch 7 jaar garantie...... Gebruik die dan gewoon......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...