Jump to content

ECO on/off

Guest accountverwijderen

Recommended Posts

Guest accountverwijderen
Posted

Ik heb nu 1200 km gereden met mijn Picanto van een paar weken oud. Onderdeel van de trip computer (boordcomputer) is een groen ECO-lampje in het dashboard, dat aan zou moeten gaan als je zuinig rijdt. Je kunt de werking ervan aan- of uitschakelen met de ECO on/off schakelaar in de trip computer. Ik heb dat altijd aan staan, maar de groene ECO-aanduiding heb ik nog nooit zien verschijnen. Ook niet als ik er speciaal op let en echt heel zuinig rijd.

In de handleiding vind ik wel de uitleg van de werking. Maar in de specificaties van de Picanto en de verschillende Packs kom ik het hele ECO-ding niet tegen. Inmiddels geloof ik niet meer dat dit ECO-lampje op mijn Picanto is geinstalleerd. Kan zijn dat het een optie is, maar dan had ik het verwacht als specificatie bij één van de Packs. Dat het ECO on/off schakelaartje wel in de trip computer aanwezig is brengt mij in verwarring.

Weet iemand hoe dit zit? Anders ga ik het wel eens bij de dealer vragen.

Posted

[

Ik krijg dat lampje ook niet brandend,zelfs niet met een ei onder mijn voet.

Ronald

quote name=wahoo' timestamp='1313277116' post='66017]

Ik heb nu 1200 km gereden met mijn Picanto van een paar weken oud. Onderdeel van de trip computer (boordcomputer) is een groen ECO-lampje in het dashboard, dat aan zou moeten gaan als je zuinig rijdt. Je kunt de werking ervan aan- of uitschakelen met de ECO on/off schakelaar in de trip computer. Ik heb dat altijd aan staan, maar de groene ECO-aanduiding heb ik nog nooit zien verschijnen. Ook niet als ik er speciaal op let en echt heel zuinig rijd.

In de handleiding vind ik wel de uitleg van de werking. Maar in de specificaties van de Picanto en de verschillende Packs kom ik het hele ECO-ding niet tegen. Inmiddels geloof ik niet meer dat dit ECO-lampje op mijn Picanto is geinstalleerd. Kan zijn dat het een optie is, maar dan had ik het verwacht als specificatie bij één van de Packs. Dat het ECO on/off schakelaartje wel in de trip computer aanwezig is brengt mij in verwarring.

Weet iemand hoe dit zit? Anders ga ik het wel eens bij de dealer vragen.

Posted

Heb e.e.a uitgeprobeerd en als eco aan staat dan verschijnt in de km-teller telkens een indicatie als je naar de volgende versnelling kunt (het nummer van de volgende versnelling) Bij eco op de uit stand verschijnt dit niet.

Posted

hallo allemaal

volgens mijn is een tripcomputer alleen een dag en kilometer teller die zit in de standaard picanto en een boardcomputer geeft ook het gemiddelde gebruik en temp aan dit zin twee verschillende dingen dit zit in het comfortpack zeer misleidend want ik dacht dat dit ook op de standerd pincanto zat en ik denk dat, dat ook geld voor het groene lampje iemand die alle opties heeft kan daar vast wat meer over vertellen

groeten paul

Posted

hallo allemaal

volgens mijn is een tripcomputer alleen een dag en kilometer teller die zit in de standaard picanto en een boardcomputer geeft ook het gemiddelde gebruik en temp aan dit zin twee verschillende dingen dit zit in het comfortpack zeer misleidend want ik dacht dat dit ook op de standerd pincanto zat en ik denk dat, dat ook geld voor het groene lampje iemand die alle opties heeft kan daar vast wat meer over vertellen

groeten paul

Hallo ik heb alle pakketten erop,maar ik krijg bij de eco aan ook alleen maar de schakel indicatie te zien!

Henco.

Posted

Ik heb ergens gelezen dat (bij andere Kia modellen) het Eco-lampje voor automatische transmissie is -->eco-lamp aan = (relatief) zuinig rijden

voor de handgeschakelde versies gaat er in Eco-mode een 'schakelindicatie-lampje' branden. Dus als je 'n steile helling in je 5de probeert te nemen, verschijnt het lampje met een terugschakel indicatie naar 4 of 3. Andersom als je optrekt komt op het juiste moment de melding om over te schakelen naar 'n hogere versnelling.

Posted

[Als ik met mijn BASIC Picanto op eco druk verschijnt ECO en alle ander (trip meters)verdwijnen.

Schakel indicatie werkt bij : normale "weergave.

Ronald

Posted

[Als ik met mijn BASIC Picanto op eco druk verschijnt ECO en alle ander (trip meters)verdwijnen.

Schakel indicatie werkt bij : normale "weergave.

Ronald

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb zojuist even gekeken wat het instructieboekje nu precies erover zegt, en dit vervolgens in de praktijk gecontroleerd.

Het eco lampje gaat aan als aan deze 3 voorwaarden is voldaan:

1) in boordcomputer moet ECO ON/OFF op ON staan

2) de boordcomputerweergave moet NIET op "huidig verbruik" staan (zet hem dus bv op "TRIP A")

3) je moet daadwerkelijk zuinig rijden

Dit toegepast hebbende heb ik met mijn nog niet ingereden 1.2 automaat over de laatste 100 kilometer 1 op 18 verbruikt

volgens de BC, en dat over een traject met snelweg, buitenweg en stad B)

Posted

Dit toegepast hebbende heb ik met mijn nog niet ingereden 1.2 automaat over de laatste 100 kilometer 1 op 18 verbruikt

volgens de BC, en dat over een traject met snelweg, buitenverkeer en stad B)

Zeker op frituurvet.......:lol:

Posted

Nou, het vulpistool waarmee ik hem vanmorgen aftankte vermeldde toch echt Super 98.

Daarnaast wordt het gebruikte vet tegenwoordig opgehaald door een vertegenwoordiger

van de KLM :lol:

Guest accountverwijderen
Posted

Ik heb ergens gelezen dat (bij andere Kia modellen) het Eco-lampje voor automatische transmissie is -->eco-lamp aan = (relatief) zuinig rijden. Voor de handgeschakelde versies gaat er in Eco-mode een 'schakelindicatie-lampje' branden...

Ok, allemaal bedankt voor het meedenken. Ik denk deze verklaring van bigmac de juiste is. De automaat geeft met het groene ECO-lampje aan dat je zuinig rijdt als ECO op ON staat. De geschakelde Picanto heeft de schakelindicatie als ECO op ON staat en geen groen lampje. Dat komt goed overeen met mijn geschakelde 1.2 Picanto met Comfort Pack. Kortom, ik ga het groene lampje uit mijn gedachten bannen :-)

• 1 year later...