Jump to content

Verbruik Cee'd


ojajoh

Recommended Posts

Ik heb een cee'd 1.6 uitvoering.

Nu vind ik het verbruik op het ogenblik nog een beetje tegenvallen. Ik bedoel hiermee dat ik bij lange na niet op de gegevens uit het boekje kom. Ik weet dat dat niet al te reeel is maar toch.

Misschien zijn er mensen die hier hun verbruik kunnen melden.

Ook ff motorinhoud erbij vermelden. Anders is het appels met peren vergelijken.

Link to comment
Share on other sites


Je bent hem nog aan het inrijden he, dan verbruikt 'ie altijd wat meer. en gezien je 1100 km in 2 weken hebt gereden verbaast het me eigenlijk niets dat het verbruik tegenvalt.

Link to comment
Share on other sites


Hoe bedoel je aangezien ik 1100 km in 2 weken heb gereden? Is dat niet oke dan?

Verbruik wordt ook wel al beter dat moet ik wel zeggen. Wat ik ook raar vind trouwens is dat het lampje gaat branden. Ik heb toen nog 30 km ofzo gereden ofzo. Onder de 50 km geeft je boardcomputer niets meer aan dus ben ik maar gaan tanken. Toen ging er maar 45 liter in, dit betekend dus dat er nog 8 inzat. Ff wennen denk ik dan maar.

Link to comment
Share on other sites


De eerste 1000 tot 1500 km. zal het verbruik tegenvallen ivm. het inlopen van de onderdelen.

Na 1500 km. wordt ie vanzelf zuiniger.

Wij hebben een Cee'd 1.4 executive met 300km. op de teller ook hier verbruikt ie meer.

Veel succes met de auto.

Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...

ff me eigen topic maar weer omhoog schoppen.

We zijn inmiddels een tijdje verder (staat nu 2200 km op de teller) en mijn verbruik is inmiddels gezakt naar 7.5l/100 km (1 : 13,3).

Is al een beetje beter maar nog niet waar ik op hoopte. Zijn er inmiddels al andere mensen die een tijdje in hun Cee'd rondkarren en hier hun verbruik willen melden. Wel even je moterinhoud erbij vermelden aub.

Link to comment
Share on other sites


Ik heb een Cee'd 1.6 x-ecutive, met AEZ velgen 215/65/16 met nu 3200 km op de teller. en ik rijdt op de boordcomputer 6,7 liter op de 100 km

rijdt helft stad, en helft snelweg. heb wel gemerkt je moet niet bij 2500 toeren opschakelen maar bij 3000, is die een liter zuiniger, en als je dat een constante snelheid rijdt, b.v. 60, zet ik hem in zijn 5, maar zodra k moet acceleren gelijk terug schakelen

Veder super tevreden!

Link to comment
Share on other sites


Hey Prakkie,

BEdankt voor je inbreng. Ik zal es op gaan letten wanneer ik doorschakel.

6.7 l per 100 haal ik bij lange na niet. Zal es kijken of jou rijstijl verbetering opleverd.

Trouwens ik hoop niet dat je je naam eer aan doe......in de prakkie

Link to comment
Share on other sites


  • 5 months later...

Wij hebben een 1.4 met 17"l.m wielen 225-17-45.

De wagen heeft net 1000km gelopen.

Wij hebben dit week-end 400km op de snelweg gereden met een snelheid van 130km, en het verbruik kwam uit op 1:14,2 dit viel mij niet tegen voor een 1400 die nog niet is ingelopen

Link to comment
Share on other sites


  • 1 year later...

Ik heb een kia ceed 1.4 all star sporty wagon. Mijn verbruik valt echt tegen ondanks dat ik veel stadkilometers rij. Ik kom niet verder dan 8,1 lr/100 km. Dit verbruik is ook gangbaar bij 120 km/h op de snelweg. Begrijp met niet fout ik ben zeer te spreken over de auto maar het verbruik is aan de hoge kant als er gemiddeld 6,4 lr/100 km in de boeken staat. Jammer

Ook valt me op hoeveel moeite het kost echt zuiniger te rijden. In de zomer toen de auto nog vrijwel nieuw was scheelde het ca. 0,5 lr/ 100 km en dat is nog relatief veel.

Je geeft ongemerkt dus veel gas terwijl de auto niet of nauwelijks sneller gaat. Maw het koppel is eigenlijk laag terwijl het vermogen 109 pk echt voldoende is. Als je toeren maakt wil de auto echt wel optrekken!

Is er iemand die dit bevestigd of ligt het aan mijn auto. PS mijn vrouw kon onze peugeot 207 veel zuiniger rijden dan ik zelf maar dit lukt nu ook niet.

Link to comment
Share on other sites


Je geeft ongemerkt dus veel gas terwijl de auto niet of nauwelijks sneller gaat. Maw het koppel is eigenlijk laag terwijl het vermogen 109 pk echt voldoende is. Als je toeren maakt wil de auto echt wel optrekken!

Wat je moet doen is toeren houden op de motor. ik schakel pas bij de 6 of net voor de begrenzer... en hij vliegt.....

IK heb rij zelf 1 op14 a 15 ik heb ook 1op17 gereden en dat was echt slakken werk maar het kan wel...

Als je schakelt bij 3000 toeren en je houd je $int <- (als goed is) meter in de gaten komt het wel goed.

Ik heb nu zelf ruim 7000 gereden en ben wel aardig te vreden.

Alleen gooie ik om de zoveel tankbuurten wel een flesje octaans booster of Benzine iets erdoorheen. Ik merk duidelijk wat verschil en hij rijd aanzienlijk zuiniger! dus een tip is een x 8 euro uitgeven maar dan kan je ook zeker 80 km langer doorrijden.

Wat ik merk is wel met deze kou zuipt hij als een tierelier. al is het niet te zien aan me AVG benzine krimpt i know maar toch.. over ong 20 km rijden was er toen ik de motor weer starten 60 km gewoon weg aan benzine...

Link to comment
Share on other sites


Ik heb een Cee'd SW 1.6 CRDI. We hebben nu ruim 20.000km erop zitten sinds 12 Juli 2008. We rijden dus inderdaad ERG veel. Gemiddeld verbruik tot nu toe met constant mijn verlichting, Climat control en radio aan 6.1l/100km. Volgens het boekje moet een gemiddeld verbruik van 4.9l/100km te doen zijn. dat is volgens mij een onhaalbare "droom".

Ondanks dat ben ik zeer tevreden en merk ik wel dat onze cee'd zuiniger wordt..

Link to comment
Share on other sites


Type: Pro Ceed 2.0 cvvt x-clusive.

KM-stand: 5300.

Rijstijl: Gemiddeld. 80 procent van m`n kilometers bestaat uit 100 rijden op de snelweg op cruise control.

Verbruik: 1:10,5. Het was eerst 1:9, dus er is al iets verbeterd. Ik hoop alleen dat het nog wat beter word, want momenteel is het elke 400 KM tanken... Ik heb een beetje spijt van de 2.0.

Link to comment
Share on other sites


Ik rij veel in de stad nu met het koude weer wordt het verbruik 8,2 lr/100 km. :helpsmilie:Ook bij warme motor op de snelweg bij 120 is >8 lr/100 km heel gewoon. Ga je vervolgens naar 130-140 km zie je het verbruik niet of nauwelijks toenemen. Inmiddels draait de motor dan wel boven de 4000 toeren.

Als geheel redelijk onzuinig voor een auto waar het verbruik veel lager is voorspelt. Las laatst op een Duitse site dat ze dit ook voor de 1.6 benzine (ik heb 1.4) hebben geconstateerd. In de test >8 lr/100 km ipv 6,4 lr/100. Auto scoorde zelfs het meest onrealistische vebruik in de test tov van fabrieksopgave.

Ondanks dat ik verder tevreden ben over de auto voel ik me hier een beetje ge..........

Link to comment
Share on other sites


Ik rij veel in de stad nu met het koude weer wordt het verbruik 8,2 lr/100 km. :helpsmilie:Ook bij warme motor op de snelweg bij 120 is >8 lr/100 km heel gewoon. Ga je vervolgens naar 130-140 km zie je het verbruik niet of nauwelijks toenemen. Inmiddels draait de motor dan wel boven de 4000 toeren.

Als geheel redelijk onzuinig voor een auto waar het verbruik veel lager is voorspelt. Las laatst op een Duitse site dat ze dit ook voor de 1.6 benzine (ik heb 1.4) hebben geconstateerd. In de test >8 lr/100 km ipv 6,4 lr/100. Auto scoorde zelfs het meest onrealistische vebruik in de test tov van fabrieksopgave.

Ondanks dat ik verder tevreden ben over de auto voel ik me hier een beetje ge..........

1 liter op 12,5 KM is geen slecht resultaat, 120 met de 1.4 is hoog in de toeren. De auto gaat dan inderdaad drinken. Bij 100 kmpu valt je verbruik terug naar 1:13/14. Dat scheelt al enorm. Ik rij ook geen 100 op de snelweg hoor, maar het verbruik gaat erdoor omhoog natuurlijk!

Link to comment
Share on other sites


Ik heb een Cee'd 1.6 CRDI. Hij is van juni 2007 (gekocht in november 2008 met 46200 km op de teller). Er staat inmiddels 51000 km op. Ik verbruik gemiddeld met airco en radio aan (met veel stadsverkeer) 5,7 l/km = 1 op 17,5. Het verbruik van 4,9 waar Alex VB het over heeft is volgens mij best haalbaar als je veel lange ritten maakt en dan niet te hard doorkacheld. Gebruik het nieuwe rijden (snel doorschakelen, bij 30 naar z'n 4 en bij 60 naar z'n 5) en het verbruik daalt volgens de boordcomputer naar onder de 5,0.

Gebruik de airco pas als de auto op bedrijfstemperatuur is, zet hem dan aan als het echt nodig is, en zet hem in ieder geval een paar kilometer voor je weer thuis bent uit.

Als je dit altijd doet zie je het verbruik om laag schieten. Toen wij onze Cee'd kochten was er gemiddeld 5,1 mee gereden (veel snelwegverkeer). Kortom de droom is een soort van te realiseren.

Met vr.gr. uit het hoge Noorden,

Sandor:excl:

Link to comment
Share on other sites


Het verbruik van je wagen ligt niet alleen aan je rijstijl. Ik rijd zelf ook volgens het nieuwe rijden (ondanks de Climat control, verlichting etc voortdurend aan) Een groot deel van je verbruik ligt ook aan je bandenspanning en aan de weg waarover je rijdt.

Zelf woon ik als "zuinige" Nederlaner in Belgi

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Hallo heb ceed SW nu ongeveer 1 jaar kan verbruik niet lager krijgen dan +-6.2 L / 100km schakel bij 2500 a 3000 toeren probeer in hoogste versneling te rijden wat soms niet kan BV 50 a 60 km p/uur in 5de heeft een schokende motor vind rijden op toerental ongeveer 1900 toeren beter omdat dan koppel ten volle wordt benut, rijden meestal in stad maar met snelheid van verkeer mee. hopelijk gaat er nog een lietertje af als het wat warmer wordt, maar verbruik krijgen zoals men het zegt op folders lijkt me niet haalbaar. :nono:

MVG dwguido

Link to comment
Share on other sites


  • 7 months later...

Na 1 jaar en bijna 35.000 km verbruik 1 op 18,5. Verbruik kan wel sterk wisselen. Bijna elke 1.000 km wordt roetfilter schoongebrand, dan wordt er extra brandstof ingepompt en dan schiet het verbruik omhoog. Dat scheelt al snel meer dan 10 procent van het gemiddelde gebruik. En ook korte ritten in stadsverkeer verhogen het gebruik zeer. Maar deze zomer blijft het gemiddelde gebruik toch tussen de 1 op 19 tot 1 op 20. Van het dagelijkse verkeer zo'n 60 km op snelweg en 80 km op B-wegen met helaas vele rotondes.

Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...

Vandaag proefrit gemaakt in een 2.0 diesel, km-stand 27.000. Rit van 60 km gemaakt, en de Cee'd af en toe goed aan de tand gevoeld. Gemiddeld verbruik stond op 0 bij aanvang ivm nieuwe accu.

Verbruik tijdens de proefrit: 6,1 l/100km (en dan had de moter al 4 minuten stationair gedraaid tijdens uitleg verkoper).

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...