smiley Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 Mijn (Spaanse) Picanto heeft de ledverlichting. Ik rij het liefst overdag met alleen die verlichting aan, maar mag dat eigenlijk wel? Welke verlichting voeren jullie? Wisselen jullie wel eens? wie rijdt er bijv,. alleen nog maar op standje "auto". Gaat ie dan ook vanzelf uit? bevalt het? Quote
Smart Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 De led dagrijverlichting is juist bedoeld om hiermee overdag verlichting te voeren. Vanaf 2011 is het autofabrikanten verplicht om dit systeem in alle auto's te monteren. Daarnaast is led energiezuiniger en veiliger omdat je gezien wordt door het overige verkeer. Als het goed is gaat de ledverlichting automatisch uit, maar dit kun je natuurlijk eenvoudig zelf ook constateren door de verlichting aan te laten, uit te stappen en de deuren te vergrendelen. Een paar minuten later is de verlichting uit, soms zelfs meteen zoals in mijn geval. En ja, ik voer overdag alleen nog maar ledverlichting. Quote
Specialmade Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 wie rijdt er bijv,. alleen nog maar op standje "auto". Gaat ie dan ook vanzelf uit? bevalt het? Smiley, ik heb mijn verlichting altijd op auto staan, en dit werkt perfect. De ledverlichting brandt overdag altijd, is overigens verplicht sinds 2011. (Zie post van Smart). Als het donker wordt schakelt automatisch het dimlicht bij. Als je de auto, in het donker, met de afstandbediening sluit blijft je verlichting nog even branden. "Follow me home" heet dat. Wil je de verlichting direct uit dan druk je nogmaals op sluiten op de afstandsbediening. Grtz Specialmade Quote
smiley Posted September 7, 2011 Author Posted September 7, 2011 hoi! bedankt voor de snelle reacties. Dat van die wettelijke verplichting 2011 wist ik niet, zie je nou wat een nuttig forum hier! bedankt zover! Ik rijd weer vrolijk verder! Quote
Guest Marcvane86 Posted September 17, 2011 Posted September 17, 2011 Heb de schakelaar altijd op auto staan. Werkt perfect dit systeem, toch vragen bij zonsopgang mensen zich denk ik wel eens af waarom mijn auto knipoogt hahaha. Kom je een paar bomen tegen klik licht aan weer onder de bomen uit klik weer uit. hahaha Quote
phoenix2149 Posted September 17, 2011 Posted September 17, 2011 Als dit het geval is, hebben ze er niet voldoende over nagedacht IMO. Als het licht eenmaal is ingeschakeld zou hier een minimale tijd, zeg 3 minuten, aan vast moeten zitten. Dit voorkomt het idee dat je aan het seinen bent naar je voor ganger of tegen ligger. Quote
MauS Posted September 18, 2011 Posted September 18, 2011 Als dit het geval is, hebben ze er niet voldoende over nagedacht IMO. Als het licht eenmaal is ingeschakeld zou hier een minimale tijd, zeg 3 minuten, aan vast moeten zitten. Dit voorkomt het idee dat je aan het seinen bent naar je voor ganger of tegen ligger. Ik moet hier toch even ingrijpen: er moeten nog wel een paar aandachts(min) puntjes zijn aan de Kia's hoor... anders waren ze helemaal perfect en dat knip-ogen/seinen wat de koplampen dan doet, is best leuk als er een mooie dame voor je rijdt Quote
phoenix2149 Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Haha Die Koreanen zijn echte rokkenjagers.....!!!!!! Quote
MauS Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 voor de mensen die een Picanto hebben met de LED koplampen, ga eens in het donker (dus zonder lantaarn's) staan en zet draai je licht schakelaar op 0 (zodat de dagrij-verlichting aan is) en probeer dan eens in de koplampen te kijken zonder je ogen dicht te knijpen.. Gisteren naast een nieuwe Audi A4 gezet ook met Led verlichting en raad eens welke scherper was ?? Quote
IlanKroon Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Hebben alle versies van de nieuwe picanto (2011) Led verlichting of is dat een optie? Quote
MauS Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Hebben alle versies van de nieuwe picanto (2011) Led verlichting of is dat een optie? Nee dit zit in het 'Exterior Pack' kost 995 eur hierin zit: - Stootstrips, buitenspiegels en deurgrepen in carrosseriekleur - Elektrisch inklapbare buitenspiegels met LED richtingaanwijzer - Mistlampen vóór - Projectiekoplampen met LED dagrijverlichting - LED achterlichten en derde remlicht - 15” lichtmetalen velgen Quote
IlanKroon Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 kost dat 995,-? ik heb net een TA Cool pack gekocht, ik kan voor 30.- ledstrip kopen :> Quote
MauS Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 kost dat 995,-? ik heb net een TA Cool pack gekocht, ik kan voor 30.- ledstrip kopen :> Jep maar dat is voor het hele pack he, ik vind dat niet heel erg duur hoor, je hebt compleet andere koplamp units voor + achter. en als je de kwaliteit van de LEDS bekijkt in het echt (en vooral donker) dan is dat echt wel top spul, als je er achter staat in het donker en men trapt op de rem dan kun je er niet fatsoenlijk in kijken zonder zonnebril... en de voorkant is ook top! en inderdaad een ledstrip is goedkoop maar komt nooit in de buurt van de originele koplamp-units. (test het maar een keer Quote
bigmac Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Ik heb sinds Juni nog maar 4 Picanto's gezien op de weg; en nog geen een met LED-verlichting, dus ik ken die eigenlijk enkel van de dealer. Quote
MauS Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Ik heb sinds Juni nog maar 4 Picanto's gezien op de weg; en nog geen een met LED-verlichting, dus ik ken die eigenlijk enkel van de dealer. Hoop dat het zo blijft, des te exclusiever is het als je er wel 1 ziet in Enschede rijden er nu 2. (1 witte 5 deurs en mijn witte 3 deurs...) @ IlanKroon: jij vond het pack duur ? klik HIER maar eens op dan zie je wat de losse koplampunits kosten.. en HIER de LED achterlichten... Quote
bigmac Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Ik was gisteren nog in Enschede en morgen weer. Ik zal 'ns kijken of ik daar wat zie. Quote
phoenix2149 Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 voor de mensen die een Picanto hebben met de LED koplampen, ga eens in het donker (dus zonder lantaarn's) staan en zet draai je licht schakelaar op 0 (zodat de dagrij-verlichting aan is) en probeer dan eens in de koplampen te kijken zonder je ogen dicht te knijpen.. Gisteren naast een nieuwe Audi A4 gezet ook met Led verlichting en raad eens welke scherper was ?? Ik zal eerst eens oordelen als ik hem daadwerkelijk heb. Kan altijd nog andere lampen in knikkeren. Hoop dat het zo blijft, des te exclusiever is het als je er wel 1 ziet in Enschede rijden er nu 2. (1 witte 5 deurs en mijn witte 3 deurs...) @ IlanKroon: jij vond het pack duur ? klik HIER maar eens op dan zie je wat de losse koplampunits kosten.. en HIER de LED achterlichten... Als je dan ook nog eens bedenkt dat de 15" velgen los voor €899 over de toonbank gaan is €995 voor de Exterior pack een schijntje. Daarbij komt dat de normale lampenunit, met name voor, gewoon niet "kloppen" met de look van de Picanto IMO. En achter was een beetje saai, heb hem zien rijden in het donker, dat extra lijntje die boven het knipperlicht doorloopt maakt het gewoon af. Alleen de Style Pack vond ik prijzig voor wat je krijgt, maar ach als je toch voor nieuw gaat doe het dan goed dachten wij. Quote
MauS Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Als je dan ook nog eens bedenkt dat de 15" velgen los voor €899 over de toonbank gaan is €995 voor de Exterior pack een schijntje. Daarbij komt dat de normale lampenunit, met name voor, gewoon niet "kloppen" met de look van de Picanto IMO. En achter was een beetje saai, heb hem zien rijden in het donker, dat extra lijntje die boven het knipperlicht doorloopt maakt het gewoon af. Helemaal mee eens! in het donker/schemer oogt die echt heel *dik* kan geen Audi A1 aan tippen Alleen de Style Pack vond ik prijzig voor wat je krijgt, maar ach als je toch voor nieuw gaat doe het dan goed dachten wij. Juist! gewoon in 1 x goed doen 7 jaar garantie op alles dus kan je niets mee gebeuren Quote
r.vanrookhuizen Posted November 29, 2011 Posted November 29, 2011 Hier led verlichting voor 5,95(per kant Ronald Quote
bigmac Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 Ronald, je zou eens een foto in het halfdonker moeten maken, zodat we je led-verlichting in werking kunnen zien. Ik zou het zelf wel prettig vinden als bij de Dagrijverlichting meteen ook de achterlampen aan zouden gaan. Doordat de dashboardverlichting wel werkt bij dagrijverlichting heb je minder snel door dat je je lampen nog aan moet doen. Quote
Picanto2011 Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 Met die achterlichten aan tijdens dagrijverlichting, ben ik ook voor. Iemand al uitgevogeld hoe te doen ? Ben Quote
r.vanrookhuizen Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 ja kijk maar op mijn voertuigen. Ronald Quote
J.v.B Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 Sorry maar die aftermarket led projectjes zijn niet aan mij besteed. Zelfs al zou de verlichting even fel zijn het verschil tussen de lichtkassen (met alle respect) en de projectielampen is gewoon te groot. Al zou ik het liefts wat witter licht in mijn halogeen units hebben zonder uit te hoeven wijken naar xenon. Ook de achterlichten zijn een wereld van verschil met de lichtbanen die toch wel uniek zijn. Ik rijd helaas vaak op de drukke snelwegen en de enige auto's met vergelijkbare achterlichten zijn de bmw's maar dat is een heel ander segment. Al met al ben ik blij met het Exterior Pack want zonder dat zou de Picanto gewoon opgaan in de massa kleine autotjes. Quote
spock Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 Al met al ben ik blij met het Exterior Pack want zonder dat zou de Picanto gewoon opgaan in de massa kleine autotjes. Ik heb een comfort pakket, zelfde model auto als exterior pakket, alleen lichtmetalen velgen, r.a.w. in spiegel en led achterlichten die je (nee een ander die achter je rijd) alleen ziet als de verlichting aan is en andere koplampen, oke die zien er gelikter uit, maar ook dat ziet een ander als de lampen aan zijn.merk je van binnen niets van ook niet tijdens het rijden. Maar dat de andere uitvoeringen in de grote hoop opgaan daardoor ben ik niet met je eens. Maar ieder zijn smaak en mening, anders zou het eentonig worden in de wereld. 1 Quote
Recommended Posts