Bert Jan Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Hoi allen, Het valt me op dat het achterportier van mijn Sportage (vorige week geleverd) niet (altijd) goed sluit. Als ik hem met een 'normale' hoeveelheid kracht dichtdoe blijft hij een klein beetje openstaan (+/- 0.5cm). De enige oplossing is dan om de deur weer te openen en hem met meer kracht dicht te slaan. De andere deuren hebben daar geen last van. Ook viel het me op dat het kinderslot op de betreffende deur aanstond, maar dat heeft er niet per se wat mee te maken, denk ik. Herkent iemand dit? Ik ga er van de week even mee langs de dealer. Is geen grote issue maar wel zo netjes als 'ie fatsoenlijk sluit; als je er niet op let ga je namelijk rijden met een deur die een beetje openstaat. groeten, Bert Jan Quote
Bert Jan Geplaatst 11 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 11 September, 2011 rvp72 heeft zelfde probleem? (gezien in garage van rvp72) Quote
kialoog Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 name='Bert Jan' Ja, bij beide achterdeuren. (is denk ik een gevalletje luchtdruk, mijn dealer weet hier ook al geen oplossing voor, nou ja, heel hard dicht smijten, zal wel standaard zijn.) Er is al eerder over geschreven (geklaagd!!!!) op dit forum reeds. Quote
smetjesmee Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 @Bert Jan Er werd idd. ooit al eens melding over gemaakt op het forum: zie hier. Ik heb het ook, en waarschijnlijk bijna ierdereen. Je moet er gewoon aan denken om het portier iets harder dicht te gooien... ...maar het zou idd. niet mogen. Quote
Bert Jan Geplaatst 11 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 11 September, 2011 Goed om te lezen dat ik niet de enige ben Ik zal nog eens kijken of het bij beide achterdeuren speelt; als het om luchtdruk gaat zou dat wel moeten. Het zou dan ook makkelijker moeten gaan als het raam open staat. Zal ik ook eens proberen. Als dat inderdaad zo is verwacht ik dat er weinig aan te doen is. Behalve dan een gat in de deur of het dak maken Quote
elmerblues Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Ik heb dat luchtdruk verhaal ook gehoord en ik geloof er niks van. Het achterportier is gewoon lichter en heeft minder massa dan het voorportier. Daarom moet je het met meer kracht dichtgooien. Als het al met luchtdruk heeft te maken heeft het lichtere portier gewoon meer moeite met tegendruk bij het dichtzwiepen. Maar de essentie blijft het (constructief) lichtere portier. Quote
Smart Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 De rechter achterdeur van mijn Venga sluit ook niet goed. De dealer kan het alleen niet afstellen, zegt hij. Quote
smetjesmee Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Ik heb dat luchtdruk verhaal ook gehoord en ik geloof er niks van. Het achterportier is gewoon lichter en heeft minder massa dan het voorportier. Daarom moet je het met meer kracht dichtgooien. Als het al met luchtdruk heeft te maken heeft het lichtere portier gewoon meer moeite met tegendruk bij het dichtzwiepen. Maar de essentie blijft het (constructief) lichtere portier. Onlangs had ik het met het voorportier ook. Volgens mij heeft het wel degelijk iets met luchtdruk te maken in combinatie met te dikke rubbers (?) Als er 1 deur openstaat heb je het niet. De meeste andere wagens hebben dit probleem niet. Bv: de achterdeuren van een Prius kan je vergelijken met een colablikje, en toch kan je die perfect dichtgooien. Quote
Specialmade Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Heb dat met mijn linker achterdeur ook tijdens het sluiten. Ben hiervoor ook naar de dealer geweest. Bekend bij de dealer, meerdere klachten gehad, oorzaak luchtdruk. Remedie: deur niet met grof geweld dichtgooien maar "vasthouden" tijdens sluiten. Werkt Grtz Specialmade Quote
Jantje.2 Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Ik heb dat luchtdruk verhaal ook gehoord en ik geloof er niks van. Het achterportier is gewoon lichter en heeft minder massa dan het voorportier. Daarom moet je het met meer kracht dichtgooien. Als het al met luchtdruk heeft te maken heeft het lichtere portier gewoon meer moeite met tegendruk bij het dichtzwiepen. Maar de essentie blijft het (constructief) lichtere portier. dan pleur je er een baksteen in. Quote
kialoog Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 @ jantje.2 Door het raam?? maar dan wordt ie deur nog lichter Maar bedankt voor deze tip daar kan ik denk wel wat mee, krijg je in ieder geval wat minder luchtdruk en het lucht op bovendien. 2 Quote
Jantje.2 Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Nee in een doekje in de opbergvak in de deur ofzo hahahaha Quote
bigwade Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Het is eigenlijk de enige deur die ik niet/amper gebruik. Vasthouden bij dicht doen werkt bij alle deuren prima. Zat er in de kofferruimte niet nog zoiets al een ontluchting ? ergens gelezen maar weet niet meer waar. Quote
Jantje.2 Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 kleine sneetjes maken in deur rubbers wil ook wel helpen ik zal maar weer is een serieus antwoord geven Quote
kialoog Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 ff serieus, ik heb al lekkage hoor (dat maakt dan toch niet meer uit wilde je nu gaan zeggen zeker??) Quote
Jantje.2 Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 ff serieus, ik heb al lekkage hoor (dat maakt dan toch niet meer uit wilde je nu gaan zeggen zeker??) Die lekkage schuint door het raam en de binnenkant van de deur te komen.. Ik neem aan dat jij geen lekkage naar het interieur heb toch? Quote
kialoog Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 @jantje.2 Niet echt in het interieur maar wel flinke plas op de beide deurdorpels (maar he, we zitten verkeert hoor Het sluipt er zo weer in, ik ga maar eens de binnenkant van mijn ogen bekijken en doe jij dat ook maar met je ""schuint " grtz Quote
Jantje.2 Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 @jantje.2 Niet echt in het interieur maar wel flinke plas op de beide deurdorpels (maar he, we zitten verkeert hoor Het sluipt er zo weer in, ik ga maar eens de binnenkant van mijn ogen bekijken en doe jij dat ook maar met je ""schuint " grtz dat krijg je ervan als je een kratje bier op een dag leeg drinkt Quote
Jantje.2 Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 @jantje.2 Niet echt in het interieur maar wel flinke plas op de beide deurdorpels (maar he, we zitten verkeert hoor Het sluipt er zo weer in, ik ga maar eens de binnenkant van mijn ogen bekijken en doe jij dat ook maar met je ""schuint " grtz dat krijg je ervan als je een kratje bier op een dag leeg drinkt Quote
Smart Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Zonder drank zie ik nu dubbele posts..... Quote
kialoog Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Zo, nu ook nog 2x het bericht plaatsen ik druk nu echt mijn snor. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.