Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Xenon in Picanto 2011 (projectie-lamp)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb zelf ook een Pilot Xenon pro line in mijn SP3 en ben er uitermate tevreden over, zeker ook over de kwaliteit.

Bij die chinese marktplaats dingen kunnen er best goede dingen tussenzitten, maar hoe weet je dat van tevoren. Het risico op doorgebrande ballasts, matige kwaliteit lampen (die snel in intensiteit teruglopen) is gewoon best groot. Alles wat met zulke hoge spanningen werkt (25KV) moet gewoon van goede kwaliteit zijn vind ik.

Ik denk zeker dat bij Xenon goedkoop duurkoop blijkt te zijn. Aan de andere kant: voor 1 pilot setje heb je 3 chinese kits...dus je kan even voort :D

Klinkt goed, ook zelf ingebouwd Elmerblues ? hoeveel K heb je erin zitten ?

ik zit zelf te kijken naar een 4300K set of 5000K, en werkt je coming/leaving home functie nog goed ?

ben het helemaal met je eens er is vast wel goed spul te koop op Marktplaats maar de vraag is dan vaak wat is goed.. nee ik ga voor Safe! Pilot Pro B)

Geplaatst
Klinkt goed, ook zelf ingebouwd Elmerblues ?

Ja, zelf ingebouwd.

hoeveel K heb je erin zitten ?

6000K maar als ik opnieuw zou kiezen zou ik 5000K nemen. 6000K heeft nog een zweempje blauw en 4300K een zweempje geel. 5000K is het beste voor krijsend wit :D

werkt je coming/leaving home functie nog goed ?

Ja werkt nog goed. Ik had wel de canbus adapters nodig van de proline kit, anders kreeg ik rare effecten (niet starten, knipperen).

Geplaatst

6000K maar als ik opnieuw zou kiezen zou ik 5000K nemen. 6000K heeft nog een zweempje blauw en 4300K een zweempje geel. 5000K is het beste voor krijsend wit :D

Ja werkt nog goed. Ik had wel de canbus adapters nodig van de proline kit, anders kreeg ik rare effecten (niet starten, knipperen).

ja ik heb gisteren 5000k en 4300k gezien voor mijn Pico ga ik voor 4300K (zo origineel mogelijk) maar 5000k is eigenlijk ook wel mooi... blijft lastig ;)

Hoe is trouwens het lichtbeeld ? ik bedoel als je voor een garage deur staat waar je de lijn goed kunt zien, is dat nog net zoals met halogeen ? (een mooie strakke lijn) of is het ook veel strooilicht ?

Wat bedoel je precies met de canbus adapters ? er zitten dus adapters bij in de doos die je er tussen doet ?

s_113.jpg

ga nu even je ervaringen lezen in "xenon op sp3" het is inderdaad een zweempje blauw maar niet heel verkeerd.

naamloos-1.jpg

bedankt voor je antwoorden Elmerblues

Geplaatst
Hoe is trouwens het lichtbeeld ? ik bedoel als je voor een garage deur staat waar je de lijn goed kunt zien, is dat nog net zoals met halogeen ? (een mooie strakke lijn) of is het ook veel strooilicht ?

Geen strooilicht, mooie strakke lijnen, net als met halogeen. Maar nu zitten in zo'n sp3 ook projectiekoplampen (met zo'n lens) en dan heb je sowieso niet veel last van strooilicht. Lenskoplampen zijn ideaal voor Xenon, met een gewone reflectiekoplamp krijg je zo'n verlicht aquariumbak idee (beetje Sjonnie effect) als je xenon inbouwt, maar da's mijn mening.

Wat bedoel je precies met de canbus adapters ? er zitten dus adapters bij in de doos die je er tussen doet ?

s_113.jpg

Klopt. Die zitten bij zo'n pro line kit. Zonder die adapters kreeg ik het niet goed werkend op de SP3. Ze komen tussen de ballasts en de lampaansluiting zodat het boordnet denkt dat er gewone halogeenpitjes in zitten.

bedankt voor je antwoorden Elmerblues

Geen dank.

Geplaatst

Het wassysteem, koplampsproeiers dus:), wanneer werken ze, is dat gelijktijdig met de vooruit of werkt dat automatisch?

Dat is per merk verschilend maar wat o.a.: bij Audi zo is, is dat je de sproeier langer vast moet houden dan gaan ook de koplampsproeiers aan als je kort wilt sproeien voor je ruit moet je hem niet te lang vast houden.

ps: Woensdag 28-9 wordt er Pilot Proline 4300K H7 ingebouwd! :D

foto's zal ik dan uploaden.

• 2 weken later...
Geplaatst

Update Pilot Pro-line 4300K xenon#

Ik had eerst een setje erin zitten van merk hemelvaart: nou dat was echt de grootste rotzooi! trillend lichtbeeld, kleur was veels te blauw (stond op de doos 4300 maar klopte van geen kant) 1 en al troep,

toen Pilot Pro line 4300K besteld en ingebouwd: SUBLIEM :D en past PERFECT lees: PERFECT bij de leds! het verblind niet, grootlicht is fenominaal en je ziet echt veel meer dan met halogeen. mag ook wel voor 200 eus. nee ik kan het een ieder aanraden wie een lens-koplamp systeem heeft, maar dan moet je wel de Pilot serie nemen want die hebben bijna tot geen last van strooilicht/trillingen etc.

conclusie: ik ben absoluut geen voorstander van blauwe-sjonnie xenon of verblindende lampen maar dit is echt heel erg gaaf! ik zou het in mijn volgende auto (Kia Rio) zo weer monteren: de lenslampen zijn er perfect geschikt voor zo niet: op gemaakt... ook het lichtbeeld voor een muur is superstrak! (foto zal ik daar nog even van maken)

Mocht iemand het willen zien branden: omgeving Twente is geen probleem geef maar een PM.

hieronder de fotos:

2011-10-01%25252013.40.00.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-RqjiAh_mtaw/TowEpjNnbsI/AAAAAAAAACg/YC1nsdiEcVI/s800/2011-10-01%25252013.40.15.jpg

2011-09-24%25252012.17.46.jpg

2011-10-01%25252019.14.18.jpg

2011-10-01%25252019.14.11.jpg

2011-10-01%25252019.14.22.jpg

Geplaatst

Ziet er strak uit zo. Maar als je toch over een jaartje een Rio wilt, waarom dan nog zoveel geld in de Picanto stoppen? Ik bedoel, zo als hij origineel is, is het toch ook 'n aardig leuk autootje?

Geplaatst

Ziet er strak uit zo. Maar als je toch over een jaartje een Rio wilt, waarom dan nog zoveel geld in de Picanto stoppen? Ik bedoel, zo als hij origineel is, is het toch ook 'n aardig leuk autootje?

Nee het is een perfect autotje :D klopt zoals die origineel is is die perfect!!

maar zoals ik al eerder heb gemeld: mijn vorige Audi TT had ik alle luxe, en dat wil ik nu ook en over een jaar.. naja 2 a 2,5 denk ik wel. tot die tijd rij ik mooi met xenon! en als ik hem inruil gaat ie terug naar origineel :)

(je hebt wel gelijk hoor, origineel is die echt geweldig! m'n vader zei me dat ook meer-maals...)

• 4 weken later...
Geplaatst

Eelco: inbouwen in je nieuwe Rio!! B) dat is mijn enige advies.

Geplaatst

We moeten Pilot maar eens kietelen voor korting zoals met die Stebel claxons.

O.a. ondergetekende en anderen maken namelijk veel reclame voor Pilot xenon.

Wie zou dat eens kunnen voorleggen aan Pilot?

• 1 maand later...
Geplaatst

@MauS: moet de gehele koplampunit uit de auto om die xenon verlichting in te bouwen? Dat maak ik tenminste op uit je foto's.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ziet er mooi uit hoor. Dit is dan wel Bi-Xenon of niet, want het moet toch ook het "grote" licht regelen?

• 2 weken later...
Geplaatst

We moeten Pilot maar eens kietelen voor korting zoals met die Stebel claxons.

Ja inderdaad Smart, miss de beheerder hier ?

@MauS: moet de gehele koplampunit uit de auto om die xenon verlichting in te bouwen? Dat maak ik tenminste op uit je foto's.

Nou Molenland, dat hoeft niet persee,.. maar daar wordt het wel 100x makkelijker van. (je hebt dan alle ruimte en kunt de lamp dan op een werkbank (met deken) eronder en rustig inbouwen.

Ziet er mooi uit hoor. Dit is dan wel Bi-Xenon of niet, want het moet toch ook het "grote" licht regelen?

Dankje Phoenix, het is inderdaad Bi-Xenon 1 H7 lamp net als bij de Rio een interne reflector zorgt voor het grote licht, ik heb bij een vriendin met een Audi A1 met origineel af-fabriek xenon erin getest en naast elkaar gezet: zelfde systeem ook en geloof het of niet... mijn Picanto met 4300K xenon gaf nog iets meer en breder licht dan haar A1... (heb ik niet gezegd natuurlijk... :kiss: )

Geplaatst

tot op heden nog steeds af en toe:

problemen met het opstarten van 1 lamp: net als de overige Rio rijders met Pilot Pro,

wel vind ik het opmerkelijk dat wij allemaal de toch duurdere Pilot Pro-line hebben en er problemen mee ondervinden,...

dat kan toch niet aan de lees: Hagelnieuwe Kia's liggen.. wat denken jullie ?

Geplaatst

gelezen op een Alfa-forum (dus niet enkel Kia-probleem):

Alfa 159 rijder: Ik heb ook de Xeon van Pilot in mijn Ti. Het enige probleem wat ik af en toe heb is dat 1 lamp niet start. Maar als ik de lampen uit doe en daarnaa weer aan, dan is de lamp wel aan.

antwoord: je moet de lampen ook altijd pas aandoen nadat je gestart hebt, en de motor loopt. DIt om onnodig hoge piekspanningen richting de lamp te voorkomen. Bij uitzetten, dan weer omgekeerde volgorde natuurlijk.

Geplaatst
antwoord: je moet de lampen ook altijd pas aandoen nadat je gestart hebt, en de motor loopt. DIt om onnodig hoge piekspanningen richting de lamp te voorkomen. Bij uitzetten, dan weer omgekeerde volgorde natuurlijk.

Ik denk dat dit het enige juiste antwoord zou kunnen zijn.

• 4 maanden later...
Geplaatst

tot op heden nog steeds af en toe:

problemen met het opstarten van 1 lamp: net als de overige Rio rijders met Pilot Pro,

wel vind ik het opmerkelijk dat wij allemaal de toch duurdere Pilot Pro-line hebben en er problemen mee ondervinden,...

dat kan toch niet aan de lees: Hagelnieuwe Kia's liggen.. wat denken jullie ?

Had je de can-bus gemonteerd of heeft dat geen invloed op het opstarten van de lampen?

• 4 maanden later...
Geplaatst

gelezen op een Alfa-forum (dus niet enkel Kia-probleem):

Alfa 159 rijder: Ik heb ook de Xeon van Pilot in mijn Ti. Het enige probleem wat ik af en toe heb is dat 1 lamp niet start. Maar als ik de lampen uit doe en daarnaa weer aan, dan is de lamp wel aan.

Bedankt Big-Mac voor je zoekactie, (wordt gewaardeerd) maar ik heb het probleem bij beide, (ook al loopt de auto al een tijdje)

maar ik laat binnenkort de extra relais plaatsen :wink:

Had je de can-bus gemonteerd of heeft dat geen invloed op het opstarten van de lampen?

Ja canbus is gemonteerd, nee heeft geen invloed bij het 'start-probleem'

ik heb met Pilot Nederland gesproken omtrent dit probleem: wat blijkt nu :ninja:

ze hebben 'nu' een nieuwere versie van de pilot-pro serie op de markt gebracht met dubbele weerstandjes/relais ipv enkele .. wat wil zeggen is dat je dus altijd een betere opstart-stroom naar de lampen toe hebt. (ook bij lagere spanningen of kleinere auto-tjes)

ik laat zelf binnenkort de weerstandjes plaatsen bij mijn inbouwstation. (die hebben ervaring met die Pilot-Pro serie-opstart-problemen) maar goed dat is dus het antwoord van Pilot Nederland.

laat het slechte weer maar komen :) (vooral sneeuw is heel fijn met 4300k xenon) :tt1:

• 2 maanden later...
Geplaatst

Bedankt Big-Mac voor je zoekactie, (wordt gewaardeerd) maar ik heb het probleem bij beide, (ook al loopt de auto al een tijdje)

maar ik laat binnenkort de extra relais plaatsen :wink:

Ja canbus is gemonteerd, nee heeft geen invloed bij het 'start-probleem'

ik heb met Pilot Nederland gesproken omtrent dit probleem: wat blijkt nu :ninja:

ze hebben 'nu' een nieuwere versie van de pilot-pro serie op de markt gebracht met dubbele weerstandjes/relais ipv enkele .. wat wil zeggen is dat je dus altijd een betere opstart-stroom naar de lampen toe hebt. (ook bij lagere spanningen of kleinere auto-tjes)

ik laat zelf binnenkort de weerstandjes plaatsen bij mijn inbouwstation. (die hebben ervaring met die Pilot-Pro serie-opstart-problemen) maar goed dat is dus het antwoord van Pilot Nederland.

laat het slechte weer maar komen :) (vooral sneeuw is heel fijn met 4300k xenon) :tt1:

Fijn he die dure Pilots.

Ik ben zo iemand die wel met het goedkope "marktplaats" spul rijdt.

Ik kan je zeggen noooooooooooooooooit problemen mee gehad ook niet tijdens de APK.

Geplaatst

Heb ook een setje van marktplaats (59 euro - slim balast )en heeft een keer opgestart met 1 lamp , stond de verlichting op auto, zet ze

nu handmatig aan en geen probleem meer , ook ni met start-stop.Heb wel overdag met helder weer dat sinds de xenon de auto-verlichtingsensor niet meer zo snel reageerd en dat dan het groene verlichtings lampje in dash langzaam dooft, voor de rest werkt het perfekt.

Geplaatst

Als je daar vanaf wilt moet je even de lampen over een extra relais laten schakelen direct van je accu af

Deze kabel sets kooo je oo ebay voor nog geen 5 euro kant en klaar

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...