Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De Sorento is een heerlijke reis auto :D , de huidige dealer in Breda doet zijn uiterste best. Volgende week gaat de Sorento weer terug voor de laaste reparaties. :?

Versnellingsbak en tussenbak gaan er dan onderuit, vliegwiel wordt dan weer in balans gezet ? koppeling wordt dan vervangen en de besturders gordel word dan vervangen :( .

De Sorento bevalt zeer goed. Ik vind dat je een merk niet mag afrekenen door het falen van een dealer. Als de eerste dealer zijn werk goed had gedaan, dan was dit allemaal niet nodig geweest

• 2 weken later...
Geplaatst
Het is natuurlijke een duivelse vraag maar welke banden zijn 't meest geschikt voor de Sorento?

Heb er nu standaard Kuhmo Road Venture ST tubeless 107H in de maat 245/65 R17 omliggen (Sorento 2)

Zoek eigenlijk een geschikte band voor laten we zeggen 75% gebaand en 25% ongebaande wegen :wink:

Wie heeft ervaring?

En hoe bevallen de Kuhmo's na verloop van tijd? En in het terrein?

Jipieee,

Mijn nieuwe Sorento V6 3.3 word (1e week januari 2008) standaard geleverd met Michelin 245 - 65 - R17( ik heb hem al zien staan)

Latitud HP Tour M&S dus prima alround voor zomer en winter!

ff naar testen ( captain ) gekeken stille en goede band.

Hieronder een engelse test:

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Michelin&tireModel=Latitude+Tour+HP

Results based on 42 submissions of our online tire survey.

Surveyed Averages 3 94% 8.5 8.2 8.5 8.5 9.1 8.8 7.1 6.4 6.6 9.0 9.1 8.6 475,750

Would You Buy This Tire Again?

Most said: "Probably" (Average of 8.5 out of 10)

How Did This Tire Rank In Its Category?

3 out of 12 tires (Score of 8.2 vs best tire in category score of 8.6) :lol:

Compare This Tire to Other Street/Sport Truck All-Season Tires

Color Key

Superior (8.6-10)

Fair (2.6-4.5)

Excellent (6.6-8.5) Unacceptable (0-2.5)

Good (4.6-6.5)

groet Kiaso.

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik moet nog 3 weekjes (pfff, in feite 3 heeeel lange weken) wachten op mijn Sorento.

De originele KUMHO 798 (245/70 R 16 106H) die er in Belgi? opliggen boezemen mij niet echt vertrouwen in. De test op www.autobandenmarkt.nl is ook al niet schitterend.

De General Grabber UHP (245/70 R 16 107H) lijkt mij wel wat. 'k Heb in het verleden steeds banden met V-profiel gereden en die 'snijden' door de plassen.

Iemand ervaring met die Generals ?

Alex

Geplaatst

Mijn Sorento crdi staat op Hankook's.Ik was aanvankelijk ook zeer wantrouwig tegenover deze banden.Ik heb er nu 24000km op zitten en ben er zeer tevreden over.

Momenteel rijd ik met winterbanden Conti-Wintercontact.Deze banden zijn iets harder dan de Hankook's.Op niet besneeuwde wegen merk ik nauwelijks verschil tussen deze 2 bandentypes.

Van 19/1 tot 26/1 hadden wij vakantie in Zwitserland.In de sneeuw waren de Conti's werkelijk super.

groeten.

Geplaatst

Wij rijden v??r met Hankook, en het zijn banden waar ik niet vrolijk van wordt. Als het een beetje nat is (de gemiddelde Neerlandsche druilerige dag), dan slip je negen van de tien keer gewoon weg als je op wil trekken (relatief snel optrekken) dus dan moet je het ?cht rustig aan doen. Heel langzaam het gas laten opkomen en dergelijk. Bij de volgende beurt gaan er weer normale banden onder.

Geplaatst

Zo zie je maar, bandenkeuze blijft altijd een hoogst persoonlijke en dus subjectief.........

Te denken valt aan gedrag op droog- en nat wegdek, slijtvastheid en weet ik al niet meer tot en met 4x4.....

Rij nu al weer een tijdje tot volle tevredenheid met m'n Michelin winterbanden en straks in het voorjaar gaan de Kuhmo's (af fabriek) er weer onder

Als de laatste met een paar jaar zijn versleten zie ik wel weer verder. Denk daarbij aan Pirelli's, Michelin's o.i.d. :wink:

Wel zou ik bij wisselen van zomer naar winter altijd de banden op 't wiel laten zitten. Dat is beter en ook simpel want met een label eraan kunnen ze gewoon weer in de opslag :D

• 1 maand later...
Geplaatst

Bestaan er stalen velgen voor de Sorento ? Of ben ik verplicht voor mijn winterbanden om een extra set alu velgen te kopen ? Lijkt mij een beetje duur; het is nu niet zo dat ik met mijn geld niet weet wat gedaan :mrgreen:

Alex.

• 4 weken later...
  • 7 maanden later...
Geplaatst

Ik heb afgelopen donderdag de wielen maar eens verwisselt. Precies op tijd zo is gebleken...

En moet zeggen dat ze prima rijden in een laag sneeuw, nu eigenlijk pas voor het eerst 'goed' kunnen testen.

Ben dus nog steeds tevreden over de bandkeuze, als winterband.

Groeten,

Peter

Geplaatst

Ik ga Pirelli onder de Pica krijgen.

Ze worden gemonteerd op lichtmetalen velgen, rij je ook netjes in de winter :wink:

W190_SNOWCONTROL.jpg

W 190 Snowcontrol 165/60 R14 79T XL M+S keurmerk

Gekocht via autobandenmarkt.nl, en zijn waarschijnlijk voor zaterdag bij een bedrijf in Breda, uurtje montage, en dus zaterdag.......veilig op weg.

Tot die tijd nog heel rustig blijven rijden en hopen op niet teveel sneeuw en ijzel.

Philip

Geplaatst

Bandmarkering

Merk

Profielaanduiding / Bandtype

Breedte van de band in mm

Verhouding van de bandhoogte/bandbreedte in %

Radiaalbanden

Doorsnee van de velg in inches

Kenmerk voor de draagkracht van de band

Snelheidscategorie

Tubeless (Banden zonder binnenband)

Productiedatum (XX = Week, X = Jaar, <9>240

Looprichting

Vooral bij banden met bijzondere profielvormen zijn op de zijkant van de band namen als "Rotation", "Draairichting", "Direction", in combinatie met een looprichtingspijl aangebracht. Houdt bij de montage van de band rekening met de aangegeven loop- of draairichting.

Tubeless ("Zonder binnenband") (9)

Banden voor personenauto's zijn hoofdzakelijk tubeless. Het aanbrengen van een binnenband is niet alleen overbodig, het is op een enkele uitzondering na zelfs niet toegestaan. Vraag in twijfelgevallen de garage.

Produktiedatum(10)

Het tot nu toe gebruikte markeringssysteem: De laatste 3 cijfers van het z.g.n. DOT nummer laten de productiedatum zien. De eerste twee cijfers slaan op de productieweek, het laatste cijfer op het productie jaar. Bijvoorbeeld: 409 = 40e week van 1999. Dat het om de jaren 90 gaat, wordt nog zichtbaar gemaakt door een klein driehoekje, vlak onder het drie cijferig getal. Nieuwe markering vanaf 01-01-2000: Nu een 4-cijferig getal 0100 = 1e week van 2000.

Slijtage index (Treadwear Indicator , "TWI") (11)

Rondom op de zijkant van de band wordt herhaaldelijk het korte "TWI" (ook andere afkortingen zijn mogelijk) afgedrukt. Als u de pijl volgt, zult u zien dat op deze plaatsen het profiel niet volledig tot op de basis van de band gaat. Reden: Mocht de band tot op de wettelijke 1.6 mm afgesleten zijn, liggen deze plekken duidelijk herkenbaar aan de oppervlakte van de band. De slijtagegrens is bereikt.. Zover zou u het echter niet moeten laten komen. Onderzoek wijst uit dat als onder de 3 mm het grip duidelijk afneemt, vooral bij natheid.

M+S (Winterbanden/All-year banden) (13)

Winterbanden worden met het "M+S", "M+S" (Mud and Snow) of een daarop lijkend e markering aangegeven. Hierdoor zijn dit type banden niet alleen herkenbaar, als zijnde een bepaald bandentype voor een bepaald weertype, het heeft ook direct gevolgen voor de plaatsing in de snelheidscategorie.

Uitzonderingsregels voor enkele Europese landen:

Mocht in bepaalde landen winteruitrusting voorgeschreven zijn, dan wordt hiermee het gebruik van "M+S" gesymboliseerde banden bedoeld. In Oostenrijk bijvoorbeeld wordt hierbij een wettelijke minimale profieldiepte van 4 mm ge

Geplaatst

Tire Search Results Tires for 2008 Kia Sorento 4wd

Save This Vehicle

Size: 245/65-17

Michelin Latitude Tour HP

(Street/Sport Truck All-Season)

Overview | Specs | Warranty | Reviews | Test Results | Survey Results

Sidewall Style: Blackwall

Size: 245/65R17

Serv. Desc: 107H Load Index 107 = 2149lbs (975kg) per tire

Speed Rating

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...