Remko .me Geplaatst 28 September, 2011 Geplaatst 28 September, 2011 Ziet er heel mooi uit, complimenten!!! Quote
Gast Marcvane86 Geplaatst 1 Oktober, 2011 Geplaatst 1 Oktober, 2011 Ziet er goed uit man!!! Die blokkers ken ik ook nog wel jah. Als je een nieuwe Volvo sport onderstel besteld zitten ze er standaard onder tijdens transport, om de trailer op en af te komen. Maurice ik heb al even zitten zoeken op google maar kan geen bandenmaat conversie tabel vinden met de orginele 175/50/15 banden dr in, heb jij die misschien gevonden?? Kan je zo inzien welke maat er hetzelfde is. Wil namelijk kijken wat er allemaal vergelijkbaar is aan omtrek ivm komende winter set. Heb nog mijn winterset van de honda, staal 14" 175/65/14 Velg ET45 4*100 dus ze gaan passen maarjah de omtrek zal veranderen. Moet dan alleen de velgen spuiten want 3 ervan zijn niet mooi meer. Ook moeten na dit seizoen de bandjes vervangen worden maar dat is van latere zorg haha. Liefste ga ik een voordelig LM wintersetje halen maarjah kan geen leuke set vinden met juiste ET waarde. Quote
MauS Geplaatst 2 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 2 Oktober, 2011 Bedankt voor de leuke reacties!! Marc, die 14 inch winterset van jou gaat zeker wel passen! neem aan dat je niet met 100 en 3 volwassen mensen a 100kg stuk achterin over de drempels gaat klappen ? maar dan nog hoor, de omtrek wordt wel iets groter maar dit is minimaal want je velg is ook 1,27cm lager dan de 15 inch maar weer (officieel gezien) 15mm hoger dan je oorspronkelijke 15 inch velg met band) gewoon proberen en kijken hoe het rijdt. dat is de beste manier, want de waardes van de Picanto de officiele waardes zijn gewoon een stuk lastiger dan als je bv een VW of ander merk zou rijden. wat ik zelf ga doen is onder de originele 15 inch sportvelgen (die donkere halve rondjes) winterbanden op zetten dus de omtrek wordt dan ook iets hoger maar komt allemaal wel goed zolang het niet te veel afwijkt is er geen vuiltje aan de lucht ps: Pilot Pro xenon 4300K is SUBLIEM!!!!!!!!!!!!! (Zit er nu in foto's komen vanavond in mijn xenon topic) Quote
Gast Marcvane86 Geplaatst 4 Oktober, 2011 Geplaatst 4 Oktober, 2011 Het naafgat van de velg is 2mm groter als de naaf op de kia, maar ga het wel gewoon monteren. Zie wel of ie hobbelt verwacht niets maar jah wie weet? Groetjes Quote
Leon Geplaatst 5 Oktober, 2011 Geplaatst 5 Oktober, 2011 Update #3 De 17 inch wielen zijn weer gemonteerd met enige 'simpele' modificatie aan de achterveren: per achter veer zijn 4 rubberen-blockers geplaatst: zodat de veer niet te ver kan doorzakken bij drempels en/of belading. resultaat: het rijdt prima (wel stugger dan zonder de blockers) maar dat vind ik zelf helemaal niet erg. toekomst: ik ga nieuwe schokbrekers bestellen die ik ga modificeren met rubberen ringen en ik laat hulpveren plaatsen in de bestaande veer. dan is het wat meer bestand tegen zwaardere langdurige belasting. (vakanties vol bagage of met 4 volwassen mensen in de picanto rijden) Om heel eerlijk te zijn vind ik dit maar een foekiewoekie oplossing en zou ik als ik jou was zo snel mogelijk aangepaste schokdempers/veren of hulpveren monteren, want dit lijkt me niet erg veilig. Met deze rubber blokken verander je de volledige veerkarakteristiek, ze lijken mij ook volledig willekeurig geplaatst. Je hebt al eerder geschreven: alles voor de looks, OK, maar hou het wel veilig en monteer deugdelijk materiaal. Die looks zijn opeens een heel stuk minder belangrijk als je onverwachts om een boom gekruld zit, omdat de auto in een bocht niet reageerde zoals verwacht..... Quote
MauS Geplaatst 5 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 5 Oktober, 2011 Om heel eerlijk te zijn vind ik dit maar een foekiewoekie oplossing Dat is het ook nieuwe schokbrekers zijn al besteld ben het helemaal met je eens, wegligging merk je nu weinig tot niets van (alleen stugger) maar zoals jij bedoeld denk ik in noodsituaties moet hij wel confrom veiligheid reageren, *had toch beter voor de Rio kunnen gaan, naja eind volgend jaar maar eens de Rio bestellen..* Quote
artcev Geplaatst 1 Februari, 2012 Geplaatst 1 Februari, 2012 die rubbere blokken is echt een beun oplossing , die Bandenboer moet zich schamen ! Als er nu een onder weg springt kan je geen kant meer op . Het probleem ligt bij je et waarde . Quote
Rinuss Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 Ik zat te kijken voor 15" bbs namaak maar die zijn alleen verkrijgbaar in 195 of 215 breed dus moet misschien toch maar sparen voor originele golf bbs velgen 3delig, die zijn 165 breed Of de originele breedset van 165 breed + 185 breed geloof ik Quote
Rinuss Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 En over de bizarre 17" velgen , waren getrokken banden niks geweest? Dat vallen je banden binnen je wielkast.. Quote
MauS Geplaatst 2 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 2 April, 2013 Ik zat te kijken voor 15" bbs namaak maar die zijn alleen verkrijgbaar in 195 of 215 breed dus moet misschien toch maar sparen voor originele golf bbs velgen 3delig, die zijn 165 breed Of de originele breedset van 165 breed + 185 breed geloof ik 15" bbs is erg mooi, probleem is dat er niet heeel erg veel te krijgen is in die ET waarde.. (beetje koreaans...) dit velg probleem heb je niet bij een polo of audi a1. (grotere wielkasten en veel gangbarere ET waardes) maar ik klaag niet.. die rubbere blokken is echt een beun oplossing , die Bandenboer moet zich schamen ! Als er nu een onder weg springt kan je geen kant meer op . Het probleem ligt bij je et waarde . Klopt artcev, de velgen zijn inmiddels verkocht. En over de bizarre 17" velgen , waren getrokken banden niks geweest? Dat vallen je banden binnen je wielkast.. zou iets zijn geweest, maar dan zou ik nog niet 2 of 3 mensen kunnen vervoeren.. zou wel kunnen maar dan geen drempels pakken... haha, nee 17" verhaal gaat niet op bij de Pico. (helaas) Quote
KwK Geplaatst 3 April, 2013 Geplaatst 3 April, 2013 ik dacht dat ze standaard geen 15 inch meer onder een nieuwe pica leverde ? Quote
MauS Geplaatst 4 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2013 ik dacht dat ze standaard geen 15 inch meer onder een nieuwe pica leverde ? Wie zegt dat ? of waar lees je dat ? bij mijn weten wel hoor. Quote
fonzie Geplaatst 4 April, 2013 Geplaatst 4 April, 2013 tegenwoordig alleen nog 14 inch (stepbandjes) standaard. Quote
bigmac Geplaatst 7 April, 2013 Geplaatst 7 April, 2013 Dat is vanwege het verbruik, 14" rijdt zuiniger Quote
bigmac Geplaatst 7 April, 2013 Geplaatst 7 April, 2013 Dat is vanwege het verbruik, 14" rijdt zuiniger Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.