xtra40 Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 zal het zo testen als ik eraan denk. Ik heb dat gevoel ook als ik een keer moet doortrekken...dat de handrem erop staat. tussen de voor stoelen zit een zwarte handle met een chroom dopje die handle iets omhoog trekken en dan het chrome dopje indrukken en ingedrukt houden en dan de handle geheel naar beneden drukken mischien helpt het ;-) Quote
xtra40 Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Grapjas:) ;-) geintje maar ik weet wat je bedoeld vooral als je volgas geeft dan is het wel eens net als of er gewoon niks gebeurt is mij tenminste opgevallen niet dat het heel erg vaak voorkomt maar het gebeurt Quote
Presiozo Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 ja klopt, hij lijkt dan ook een beetje te haperen bij mij zo van zal ik wel of niet vol gas geven... alsof hij zegmaar 100% vermogen levert en dan 80 en dan weer 100 en zo even door stuk of 10-20 keer zelf wel... je hebt bij ons op de snelweg een bocht zitten waar je ff door moet trekken als je eruit komt ivm ander verkeer van rechts. je moet van van 70/80 - 120 en in zijn 5 doe ik dat niet want dat is niet te doen...dus eigenlijk altijd ff naar de 4 terwijl 3 nog beter zou zijn. Quote
xtra40 Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 ja klopt, hij lijkt dan ook een beetje te haperen bij mij zo van zal ik wel of niet vol gas geven... alsof hij zegmaar 100% vermogen levert en dan 80 en dan weer 100 en zo even door stuk of 10-20 keer zelf wel... je hebt bij ons op de snelweg een bocht zitten waar je ff door moet trekken als je eruit komt ivm ander verkeer van rechts. je moet van van 70/80 - 120 en in zijn 5 doe ik dat niet want dat is niet te doen...dus eigenlijk altijd ff naar de 4 terwijl 3 nog beter zou zijn. Net nog even geprobeerd maar hij deet het 1 keer en daarna weer perfect natuurlijk Ik denk ook dat het met al die eco dingen te maken heeft die op de motor geschroeft zitten Quote
mavi86 Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Net weer stukje snelweg gereden. 100 a 110 km/h geeft de bc 1:20 aan. Prima toch? Quote
Remko .me Geplaatst 9 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 Juni, 2012 Gisteren 120 gereden, verbruik 5,3/100km. Quote
JosK Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 100 geeft een BC waarde van 5.1, 110 geeft een BC waarde van 5,9 en 120 geeft een BC waarde van 6,8, dus hoe kun jij in hemelsnaam 120 rijden met een BC waarde van 5,3? Heb je misschien een Picanto 1.0 motor in je Rio laten lepelen? Quote
Presiozo Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 tot mijn grote verbazing stond mijn verbruik vanmorgen voordat ik weg ging op 6,6... 125KM gereden. Zonder airco dan wel( voor het eerst ). Normaal zou het 7,1 zijn. Wel bizar maar nu zit er wel weer een stuk snelweg in dus dat kan het ook weer zijn haha...het zal allemaal wel maar 5,3 bij 120 dat geloof ik ook niet hoor eerlijk gezegd.. Tenminste ik geloof remko wel maar dat hij het wel kan en ik niet dat snap/geloof Ik niet. ik rij ook vaak genoeg een lang stuk 120 maar 5,3 no way, eerder 6,3 of vaak hoger. 130 is bij mij 7,3. Het zal nooit goedkomen met dat verbruik dat weet ik al wel. toch slecht eigenlijk dat kia 1 op 20 ? of 21 beloofd en dat 1 op 15-16 te doen is en 1 op 17-18 al lastig. Mijn laatste tank was ook weer 1 op 13,3 en toen had ik nog mijn best gedaan. BC gaf toen trouwens 6,7 aan. De verkoper reed ook aardig door en haalde dan 1 op 17 dus ik ging uit van nou dan moet ik dat ook wel makkelijk halen... 1 op 13 dus. De GTI van me moeder is nog zuiniger bij normaal gebruik( stevig door rijden). Quote
RioTom Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Kijk, dit is een oneindige "discussie" ik ben ervan overtuigd dat het deels aan rijstijl ligt, maar ook deels aan afstelling van de Rio, wat je vaak met de Rio rijdt, hoe hij is ingereden, maar dus ook de afstelling. Het kan zoals Presiozo hierboven beschrijft niet alleen aan rijstijl liggen. Zoals gezegd, deze week reed ik 1 op 18,6 (BC gaf 1 op 19 aan) paar keer airco aan, regen, wind, zonneschijn en gelijke afstanden. Wel heb ik zachtjes opgetrokken. @ Presiozo, je beschreef het oprijden van de snelweg...ik ben zelf wel iemand die 80 naar 120 in zijn 5 rijdt. Misschien ooit terug naar 4, maar opsich is het te doen. Quote
Presiozo Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Kijk, dit is een oneindige "discussie" ik ben ervan overtuigd dat het deels aan rijstijl ligt, maar ook deels aan afstelling van de Rio, wat je vaak met de Rio rijdt, hoe hij is ingereden, maar dus ook de afstelling. Het kan zoals Presiozo hierboven beschrijft niet alleen aan rijstijl liggen. Zoals gezegd, deze week reed ik 1 op 18,6 (BC gaf 1 op 19 aan) paar keer airco aan, regen, wind, zonneschijn en gelijke afstanden. Wel heb ik zachtjes opgetrokken. @ Presiozo, je beschreef het oprijden van de snelweg...ik ben zelf wel iemand die 80 naar 120 in zijn 5 rijdt. Misschien ooit terug naar 4, maar opsich is het te doen. het zijn gewoon heel veel factoren... ik woon in zeeland waar misschien de zeewind wel een rol speelt zou zomaar 0,1 kunnen schelen. dan rij ik op een weg die ongunstig is voor verbruik en weer 0,2 heb mijn airco altijd aan.. 0,2 ? en dan schakel ik ook nog terug om van 80 - 120 te gaan... 0,3.. zo kan je een verschil krijgen inderdaad... ik doen nu een laatste test met airco uit en daarna denk ik dat ik ermee stop met testen de banden 17 inch.... misschien heb ik standaard wel 200kilo aan troep in mijn auto liggen en een ander niet. ga zo maar door. zal inderdaad een oneindige discussie blijven maar ik blijf me toch verbazen over de hele grote verschillen tussen 2 personen. jij 1 op 19 en ik 1 op 13... dat is per liter dus 6 KM meer!! 30*6 = 180 KM. die bij mij weer veel geld kost omdat ik 1 op 13 rij Quote
RioTom Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Zou ik niet doen (stopppen), Aangezien je ook een Poll hebt geplaatst is het juist belangrijk te kijken wat hiermee te doen valt. Nogmaals rijstijl doet veel, maar bepaalde zaken zijn toch goed bij te houden. Wij hebben beiden een plus-pack, dat betekent geen CC, maar wel een duidelijke weergave van het huidig verbruik (en geen balkje zoals in superpack). Probeer er eens op te letten wat je nou verbruikt als je 80 rijdt. Ik rij dus meestal tussen de 4,2 en 4,8 liter als ik 80 rijd. Als ik 5,5 zie staan, laat ik heel zachtjes het gas los om te kijken hoeveel hij in snelheid zakt. Stel ik haal 4,6 en hij zakt niet, probeer ik 'm daarop vast te houden. 1 Quote
Remko .me Geplaatst 9 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 Juni, 2012 Ik ben bereid om een keer af te spreken en samen een test te doen. Ik wil ook gerust in iemands anders Rio rijden en testen. Bij de Venga was ik ook de enige die de fabrieksopgave kon evenaren. Mijn auto rijdt echt wel zuinig, inmiddels 28000km op de teller. Ik geef weinig gas, maar heb wel de goede vaart erin. Ik kan mijn rijstijl beschrijven vanavond, wellicht helpt het jullie. Quote
Presiozo Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 ik wil ook wel afspreken alleen hebben wij verschillende auto's...jij een witte en ik een zwarte. neh:) een super pack en plus pack. dat is dan weer geen goed vergelijk of wel ? wel als je natuurlijk de rijstijl per persoon bekijkt. je kan dan zien of je in mijn auto ook 5,5 kan halen bijv ? Quote
RioTom Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Ga je naar de poetsmeeting? Dan kunnen we daar even wat afspreken Quote
RioTom Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 ik wel ja. Goed, ik (en Remko) zijn er ook dus dan zouden we een testje kunnen uitvoeren, met elkaar meerijden (ik noem maar wat) Quote
Presiozo Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 dat bekijken we dan wel even hoe we dat doen tot dan iig! Quote
riodriver Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 het zijn gewoon heel veel factoren... ik woon in zeeland waar misschien de zeewind wel een rol speelt zou zomaar 0,1 kunnen schelen. dan rij ik op een weg die ongunstig is voor verbruik en weer 0,2 heb mijn airco altijd aan.. 0,2 ? en dan schakel ik ook nog terug om van 80 - 120 te gaan... 0,3.. zo kan je een verschil krijgen inderdaad... ik doen nu een laatste test met airco uit en daarna denk ik dat ik ermee stop met testen de banden 17 inch.... misschien heb ik standaard wel 200kilo aan troep in mijn auto liggen en een ander niet. ga zo maar door. zal inderdaad een oneindige discussie blijven maar ik blijf me toch verbazen over de hele grote verschillen tussen 2 personen. jij 1 op 19 en ik 1 op 13... dat is per liter dus 6 KM meer!! 30*6 = 180 KM. die bij mij weer veel geld kost omdat ik 1 op 13 rij woon er ook ,en rijd toch 1 op 18 tank ron 98 in belgie Quote
Presiozo Geplaatst 10 Juni, 2012 Geplaatst 10 Juni, 2012 Ik bedoelde niet dat het komt omdat ik zeeland woon hoor maar dat dat ook mee kon spelen...ach we zullen het nooit weten... ieder ritje rij je ook weer anders en het weer is ook steeds weer anders en ook het verkeer waar je tussen zit verschilt. Quote
alexx-61 Geplaatst 10 Juni, 2012 Geplaatst 10 Juni, 2012 wow....ben heel benieuwd. eind juni komt mijn Kia Rio 1.25 super pack black metalic met 17" phanom velgen nét voor de deadline op registratie. Heb nu een Ford Focus 1.8 Titanium Flex fuel uit 2009. Rijdt nog nieuw maar 8,5 l p/100 km Quote
rio 94 Geplaatst 12 Juni, 2012 Geplaatst 12 Juni, 2012 heb mijn rio nu 2 maanden, en 2900 km op de teller. verbruik is nu gemiddeld 1 op 15. BC geeft 1 op 15,8 aan. hoop dat dit beter wordt. Quote
MiNi0101 Geplaatst 12 Juni, 2012 Geplaatst 12 Juni, 2012 Meten jullie ook het echte gebruik? liters getankt in vergelijking met daadwerkelijk gereden KM? Ik ben nu net begonnen met de laatste 2 tankbonnen en ga allen bijhouden in excel, kom nu op een 1 op 13,95 km. Datum | Aantal liters | Prijs/liter | Totaal | KMstand | Gereden KM | Verbruik 03-06-12 | 25,85 | € 1,699 | € 43,92 | 1401 11-06-12 | 32,62 | € 1,699 | € 55,42 | 1856 | 455 | 13,9485 Laatste rit 172 km alleen snelweg stond de teller op 5,9 liter op 100km volgens de auto zelf Wil bij mijn volgende tankbeurt gaan kjken of de teller van de auto wel een beetje klopt met de werkelijkheid. ter info: airco aan op auto / verlichting op auto / startstop systeem aan / 17 inch velgen met Michelin Exalto PE2 banden (215/45/17 91W) / gebruik regelmatig speedlimit of CC Quote
RioTom Geplaatst 12 Juni, 2012 Geplaatst 12 Juni, 2012 Meten jullie ook het echte gebruik? liters getankt in vergelijking met daadwerkelijk gereden KM? Ik ben nu net begonnen met de laatste 2 tankbonnen en ga allen bijhouden in excel, Waarom niet gewoon bij autoweek invullen? Wat je bij autoweek ziet zijn dus de daadwerkelijke liters. BC wijkt meestal af, maar (heel raar) soms ook niet. Quote
Stevie Geplaatst 12 Juni, 2012 Geplaatst 12 Juni, 2012 Nieuw verbruikrecord, ik kwam uit op 1 op 18,74. Oftwel: 5,33. Dit was inclusief het gebruik van de airco circa 150km lang Wederom erg tevreden mee Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.