Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Rio 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eindelijhk kan ik ook meepraten, ik heb sinds vrijdag j.l. mijn Rio 1.4 en we zijn het weekeinde naar Belgie gereden. Uiteraard geprobeerd teveel constante snelheden te vermijden en in totaal zo'n 550 km gereden waarvan ongeveer 150 op binnenwegen. op de eerste tank eindigde de bc op 6.7/100 (350 km , tank ongeveer 3/4 leeg) en de rest van de kilomerters geeft de bc nu 8.0/100 aan.

Ik hoop dat als de auto straks goed ingereden is het algemene verbruik nog wat zakt, als het zo blijft valt het toch ietwat tegen.

Ik heb hier zowieso weinig gelezen over het verbruik van 1.4tjes

En wat is nu je werkelijke verbruik.

Geplaatst

Wat een verbruik cijfers.

Ik rij echt gemiddeld 1 op 18, zie hier een filmpje als bewijs die ik maakte onderweg naar huis gisteren.

Ben gestopt met het bijhouden van mijn verbruik want dit is wat mij betreft goed nu, en ben dus blijkbaar de enige die zo zuinig rij.

Het is echt je eigen rijstijl. Zelfs met alleen stadsverkeer kom ik nog zuiniger dan jullie uit.

http://www.youtube.com/watch?v=GgHw3tc2Sgo

Geplaatst

Dat is idd heel zuinig, even doortrekken zit er om zo'n verbruik te halen niet in denk ik.

Mijn bc gaat nogsteeds van 5,5 naar 5,4 en terug. Ben niet heel erg onder de indruk van deze 2012 A-label techniek moet ik zeggen, nogmaals.

Met mijn oude polo........

Anywayz, hij is dan ook weer 100kg zwaarder etc..

Geplaatst

Remko, het is natuurlijk wel heel erg afhankelijk van welke route je rijdt. Jij rijdt veel snelweg en zet 'm op 100 ;)

Ik rij 5 keer per dag stadsverkeer en tussendoor zitten er 80 stukken. Deze tank rij ik zuiniger (ben weer ff aan testen) en heb nu 480 km gereden en volgens bc kan ik nog 196 km. Kom ik (volgens BC) uit op 676 km. Volgens BC is verbruik nu 5,4 gemiddeld.

Geplaatst

En wat is nu je werkelijke verbruik.

Dat , mijnheer, is een hele goede vraag. Het afgelopen weekend te druk gehad om me daar mee bezig te houden maar dat ga ik zeker bijhouden als ik over de 1000 km ben. Dan kan ik mijn eigen rijstijl weer aanhouden Met mijn vorige auto , mitsubishi colt uit 2008, haalde ik een redelijke 1 op 17 met gecombineerd verbruik. Nu let ik heel erg op het toerental en dat rijd een beetje krampachtig.

wordt vervolgd...

Geplaatst

Remko, het is natuurlijk wel heel erg afhankelijk van welke route je rijdt. Jij rijdt veel snelweg en zet 'm op 100 ;)

Ik rij 5 keer per dag stadsverkeer en tussendoor zitten er 80 stukken. Deze tank rij ik zuiniger (ben weer ff aan testen) en heb nu 480 km gereden en volgens bc kan ik nog 196 km. Kom ik (volgens BC) uit op 676 km. Volgens BC is verbruik nu 5,4 gemiddeld.

Je wilt mijn werkverkeer niet zien, file file en nog is file... :P

Geplaatst

Ik vind het geweldig hoe jullie allemaal bezig zijn met je verbruiken en deze willen vergelijken met de aangegeven laboratorium gemeten verbruiken..

De 1 haalt het verbruik wat opgegeven is, maar heeft daarvoor wel bijv alle elektriciteitsgebruikers uit staan zoals Airco, verlichting, radio etc.. Als je wilt vergelijken doe dan wel aub allemaal hetzelfde. Of Airco etc uit en rijstijl proberen gelijk te krijgen of alles aan en rijstijl gelijk krijgen.Want nu ben je wel de auto aan het vergelijken maar niet de omstandigheid cq parameters.

(mijn verbruik met de cee'd sw 1.6 Crdi is nu 5,8l/100km na 126.527km. fabrieksopgave is 4,9l/100km gemiddeld)

Geplaatst

Ik vind het geweldig dat sommigen gewoon alles eraan doen om maar zuinig te rijden. Mijn mening hierover is dat je wel comfortabel van a naar b moet en mijn airco staat daarom ook altijd aan en zeker bij een climate control zal die altijd aan staan. Ik kom soms ook wel eens rio's tegen die dus alles uit hebben staan ( lampen )... ik zeg hiermee niet dat iemand hier op het forum er zo mee omgaat hoor!! maar er zijn naar mijn idee echt mensen die het liever wat warmer of kouder hebben dan normaal en vervolgens minder benzine verbruiken.

Over zuinig rijden gesproken, ik heb het al meerdere keren gezegd maar ik krijg hem echt no-way onder de 6,5. ja de eerste 50 KM ofzo als ik echt hele bizarre toeren uithaal maar boven de 150KM red ik het niet en kruipt hij langzaam weer richting de 7.0. ik zit dan ook met verbazing te kijken naar sommige van jullie.. nu speelt airco / CC enz ook wel mee natuurlijk :)

Geplaatst

Ik vind het geweldig dat sommigen gewoon alles eraan doen om maar zuinig te rijden. Mijn mening hierover is dat je wel comfortabel van a naar b moet en mijn airco staat daarom ook altijd aan en zeker bij een climate control zal die altijd aan staan. Ik kom soms ook wel eens rio's tegen die dus alles uit hebben staan ( lampen )... ik zeg hiermee niet dat iemand hier op het forum er zo mee omgaat hoor!! maar er zijn naar mijn idee echt mensen die het liever wat warmer of kouder hebben dan normaal en vervolgens minder benzine verbruiken.

Over zuinig rijden gesproken, ik heb het al meerdere keren gezegd maar ik krijg hem echt no-way onder de 6,5. ja de eerste 50 KM ofzo als ik echt hele bizarre toeren uithaal maar boven de 150KM red ik het niet en kruipt hij langzaam weer richting de 7.0. ik zit dan ook met verbazing te kijken naar sommige van jullie.. nu speelt airco / CC enz ook wel mee natuurlijk :)

Ik kijk dus met verbazing op van sommige gebruikscijfers. Ik rij elke dag wel even met de airco aan, maar niet altijd (nergens voor nodig). Toch haal ik echt maximaal 6,3/6,4 echte liters als ik m in elke versnelling tot 4000 doortrek,....dan doe ik dus niet mijn best en let ik er niet op. BC geeft dan vaak 5,9 of 6 aan, maar meer niet.

Geplaatst

Als ik mijn Rio steevast zou doortrekken tot 4000 toeren dan haal ik waarschijnlijk 7.5-8.0L/100km, geen 6,3 - misschien tank je wonderbenzine. Alleen bij de benzine in Oostenrijk heb ik met m'n andere auto wel eens wondergetallen gehaald, maar niet in NL.

Geplaatst

Ik kijk dus met verbazing op van sommige gebruikscijfers. Ik rij elke dag wel even met de airco aan, maar niet altijd (nergens voor nodig). Toch haal ik echt maximaal 6,3/6,4 echte liters als ik m in elke versnelling tot 4000 doortrek,....dan doe ik dus niet mijn best en let ik er niet op. BC geeft dan vaak 5,9 of 6 aan, maar meer niet.

Yeah right ;) bedoel je niet 2000 toeren :) of heb je alles van binnen gestript?

Geplaatst

inderdaad want als ik hem tot 4000 door trek iedere keer dan weet ik zeker dat ik op de 8,5 - 9,0 op 100 zit. ook al staat me airco uit. want zoveel verbruikt die airco ook niet. dat zal hooguit 0,1 of 0,2 uitmaken over het geheel.. of vergis ik me hierin ? als ik dus 7,0 gemiddeld rij dan trek ik op tot de 3000 ook gemiddeld dus soms schakel ik al bij de 2000 en soms bij de 6000 al komt dat hooguit 1x voor op 1 tank. als ik heel rustig optrek tot de 2500 toeren wat ik deze tank dus heb gedaan ( 6,5 ondertussen ) dan zie ik nog 12 en 13 op mijn schermpje voorbij gaan.

Geplaatst

Als er mensen bij elkaar in de buurt wonen, die zulke grote verschillen in verbruik hebben, zouden die een keertje bij elkaar in de auto moeten om een 10 km stukje te rijden; daarna hetzelfde stuk terug met eventueel de ander achter het stuur.

Hierna hetzelfde in de andere auto en kijken

wat de bc zegt, absoluut en gemiddeld;

hoe de ander rijdt;

en of je dat bevalt of juist helemaal niet.

Je kunt dan de verschillen zien in auto en individuele rijstijl en kijken

of het aan de Rio

of aan jezelf ligt dat je zo zuinig of juist onzuinig rijdt.

Geplaatst

Gebruik van airco kan volgens mij nog wel 10% hoger verbruik veroorzaken. Scheelt toch wel veel.

Geplaatst

Yeah right ;) bedoel je niet 2000 toeren :) of heb je alles van binnen gestript?

Aan je positieve reactie te zien geloof je het niet ;) dat is uiteraard jouw keuze. Als je in dit topic terugleest zul je lezen dat ik een klein experimentje heb gedaan met mijn beschreven rijgedrag. Telkens doortrekken tot 4000 toeren, en tussendoor zaten natuurlijk neutrale stukken. Dit traject bedroeg volgens mij 70 of 80 kilometer en het echte verbruik was toen 6,3. Het boeit vrij weinig wat hij verbruikt bij optrekken. Ik zie mijn teller ook tot 22 liter gaan, maar eenmaal op een 80 stuk rij ik 4.0 - 4.8. Daarnaast zie ik geen enkele reden waarom ik dat verbruik zou verzinnen ;) record (aantal pagina's terug) is bij mij 7,6 echte liters. Hierbij heb ik ongeveer een kwartier volgas gegeven (160-170 gps). Voor de rest was het varierend van 120 tot 150.

Vandaar mijn bericht dat het mij verbaast ;) ik verzin het namelijk niet en zie daar ook geen reden voor.

Geplaatst

Aan je positieve reactie te zien geloof je het niet ;) dat is uiteraard jouw keuze. Als je in dit topic terugleest zul je lezen dat ik een klein experimentje heb gedaan met mijn beschreven rijgedrag. Telkens doortrekken tot 4000 toeren, en tussendoor zaten natuurlijk neutrale stukken. Dit traject bedroeg volgens mij 70 of 80 kilometer en het echte verbruik was toen 6,3. Het boeit vrij weinig wat hij verbruikt bij optrekken. Ik zie mijn teller ook tot 22 liter gaan, maar eenmaal op een 80 stuk rij ik 4.0 - 4.8. Daarnaast zie ik geen enkele reden waarom ik dat verbruik zou verzinnen ;) record (aantal pagina's terug) is bij mij 7,6 echte liters. Hierbij heb ik ongeveer een kwartier volgas gegeven (160-170 gps). Voor de rest was het varierend van 120 tot 150.

Vandaar mijn bericht dat het mij verbaast ;) ik verzin het namelijk niet en zie daar ook geen reden voor.

Mij vermoedde was dat je het nogal positief voorstelt ;) Er heerst wat ongeloof aan mijn kant. En verder staan er ook smileys bij.

Nu staat bij mij de bc ook op 4,8.. (eerste keer) maar heb alleen maar ritje snelweg gehad 140km zonder file.. 1 keer file of stad en feestje is voorbij..

Zoals al werd aangegeven door Alex.. Er zijn gewoon vele parameters. Als we echte vergelijking willen maken moeten we deze afspreken en dan meten.

Geplaatst

Mij vermoedde was dat je het nogal positief voorstelt ;) Er heerst wat ongeloof aan mijn kant. En verder staan er ook smileys bij.

Nu staat bij mij de bc ook op 4,8.. (eerste keer) maar heb alleen maar ritje snelweg gehad 140km zonder file.. 1 keer file of stad en feestje is voorbij..

Zoals al werd aangegeven door Alex.. Er zijn gewoon vele parameters. Als we echte vergelijking willen maken moeten we deze afspreken en dan meten.

Dat ongeloof was er bij mij dus toen ook. Misschien als ik die manier van rijden een hele tank had gedaan het meer was geworden, maar die 70 km was het gemiddelde 6,25 (echte liters).

Deze tank heb ik geprobeerd zuinig te rijden.....telkens opschakelen onder de 2500 toeren en zoveel mogelijk uitrollen. Ik rijd op de Phantoms en heb vanmiddag getankt.

BC zei 5,3....Echte verbruik is 5,4 :) Nog nooit zo laag gehaald met deze velgen. 570 km en bijna 31 liter getankt.

Geplaatst

ik ga nu proberen zonder de airco. 6.2 moet dan wel lukken toch ? :)

als je een constante snelheid rijdt; kijk naar je actuele verbruik op de boordcomputer en schakel dan de airco in of uit en je ziet het verschil. Bij mijn picanto is het of de handrem een beetje wordt aangetrokken; je merkt dat de motor harder moet werken; vergelijk het met de dynamo op je fiets.

Geplaatst

zal het zo testen als ik eraan denk. Ik heb dat gevoel ook als ik een keer moet doortrekken...dat de handrem erop staat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...