Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn verbruik vind je in mijn signature.

Beste wat ik gehaald heb is 1 op 16. Vandaag getankt en nu 1500km op de tank en afgelopen tank 1 op 14 gereden.Valt me erg tegen tot nu toe.

Hoe is jullie verbruik?

Posted

Hoe kan je dat nou tegen vallen voor een niet ingereden motor.....

Dat is toch zo'n 1.25 die ook in de Joendaai i10 zit ?

Die komt met zo'n 900 kilo auto ook niet verder dan 1:17,5 in de praktijk.

Posted

Geen idee, maar dat hij iets zuiniger wordt komt hopelijk nog.Hij verbruikt nu nog 6,3liter per 100km volgens bc.

In het 'boekje' wordt 4,x gezegd. 5,x moet dus haalbaar zijn lijkt mij.

Posted

Vandaag weer getankt. 1 op 16.

Ik ben erg benieuwd naar het verbruik van andere rio rijders. Ben niet ontevreden, kan altijd iets beter maar zal naar van loop van tijd iets beter worden.

Posted

Vandaag weer getankt. 1 op 16.

Ik ben erg benieuwd naar het verbruik van andere rio rijders. Ben niet ontevreden, kan altijd iets beter maar zal naar van loop van tijd iets beter worden.

Hallo ,

Ik heb zelf ook een witte Rio superpack met 17 inch wielen en heb nu twee keer getankt.

Bij de eerste tank zat ik op 7 L/100km.

Tweede tank 7.1 L/100km

Hiebij geeft de boordcomputer gewoon 6.3 L/100km aan dus die is zowiezo aan de optimistische kant!

Ik denk dat de 17 inch velgen ook een behoorlijke nadelige invloed op het verbruik hebben, ik ga binnenkort naar winterwielen in 15 inch en zal dan kijken hoe

dat het verbruik beinvloedt.

Hebben jullie ook zo'n afwijking met de boordcomputer?

Grt Roald.

Posted

Hallo, kijk ook eens bij de reviews op site van Autoweek, hier staan meestal reele cijfers op.

Heb zelf overigens een Cee'd met 1.4 motor, rijdt gemiddeld 7-7,5l/100km. Verbruik is uiteraard wel sterk afhankelijk van belading van auto en ...je rechtervoet!

Posted

Ik heb weer getankt, heb echt mijn best gedaan en ben aangenaam verrast.

Als ik het gemiddelde gebruik tot nu toe bereken kom ik 1 op 16, maar afgelopen tank echt bewust geweest met optrekken en gewoon netjes terugschakelen enzo.

Wat blijkt;

666km gereden en 38,73 liter getankt: 5,82 liter per 100km = 1 op 17,2

Vind ik netjes.

Voor de rest houd ik mijn verbruik bij via spritmotitor.de. De link is: http://www.spritmonitor.de/en/detail/480690.html voor de geïnteresseerden.

Als je goed kijkt zie je dat hij toch steeds zuiniger begint de rijden, dus we gaan de goede kant op.

• Like 1
Posted

1 op 18, dan moet hij toch echt iets speciaals gedaan hebben.... :P nee zonder gekheid, das wel nice! Maar zou het ook een afstelling kunnen zijn dan? Of puur je rijgedrag?

Ik heb echt super zuinig gereden, alle mogelijke dingen gedaan dit was voor nu even de max. Op de snelweg 100 gereden max.

Maar misschien moet ik is beginnen met het tanken bij altijd 1 en dezelfde tankstation, want misschien is dat wel erg beïnvloed op mijn verbruik. Nu tank ik BP, Shell, Tango. En bij Shell knalt hij veel later uit dan bij BP bijvoorbeeld.

edit: hoor ik jou nu WITTE prachtkar zetten? Oh jeej! Gaat alles goed? ;)

Posted

Ja!! Ik schrok ook al Na het lezen van het verhaal van bigwade...

Ze zeggen wel eens " het verstand komt met de jaren". Maar bij bw?

Posted

Tja pisbak bijvoorbeeld, stáát zo onaardig, toch ?

Pffffff.....toch gewoon zichzelf gebleven!:lol:

Posted

Vandaag weer getankt... 16,5km/l

Moet zeggen, niet bewust zuinig gereden.

Mijn record staat nog steeds op 17,2km/l... :P

Mijn verbruik inmiddels bijgehouden Via Autoweek.nl; http://www.autoweek....super-pack-2011

Ben benieuwd of meerdere dit gaan bijhouden.

Voorlopig rij je net zo zuinig als ik met m'n Venga... (1:16 - 1:16,5) Maar ik betaal wel wegenbelasting... Dat moet je een beetje troosten hoop ik. :D

'k Heb wel eens gehoord dat witte oppervlakken een hogere luchtweerstand hebben dan vlakken met een kleur, zeg donker grijs of zilver grijs ofzo.... en dat zelfs hele dikke waxlagen daar niets aan kunnen veranderen.... Over spuiten wel... ;)

Groet,

Peter

Posted

Hehe.... :P als ik je vertel.... dat een potje met wax van de auto afglijd, zo glad.......... ;)

Ik denk dat hij wel zuiniger gaat rijden, we houden het in de gaten. Voor mij is zoiets altijd een uitdaging. :P

Posted

Hehe.... :P als ik je vertel.... dat een potje met wax van de auto afglijd, zo glad.......... ;)

Ik denk dat hij wel zuiniger gaat rijden, we houden het in de gaten. Voor mij is zoiets altijd een uitdaging. :P

Zet 'm op WAX-man!! :D

Groetjes,

Peter

Posted

Toen ik 6 weken terug begon te rijden in mijn Rio lag het verbruik rond de 6,3 liter op 100 km. Ik heb nu ruim 3700 km gereden en de afgelopen tank heb ik 5,5l/100 gereden en momenteel rij ik 5,4 met 230 km gereden :rolleyes:

Daar ben ik helemaal tevreden over.

Posted

Ik heb als een slak gereden, "nieuw" gereden, normaal gereden, doorgereden en lopen gassen (althans, mijn vrouw), en minder dan 6.7L/100km haal ik (gemiddeld) niet: http://www.autoweek....super-pack-2011

Ik vind dat best veel voor de Rio (1.2?)....Ik trek de auto gewoon door tot 3000 toeren, rij veel op 80 wegen en zit nu (volgens boordcomputer) aan de 5,8. Daarbij horen een aantal korte ritjes en met de kou wordt het er niet beter op

Posted

Ik vind dat best veel voor de Rio (1.2?)....Ik trek de auto gewoon door tot 3000 toeren, rij veel op 80 wegen en zit nu (volgens boordcomputer) aan de 5,8. Daarbij horen een aantal korte ritjes en met de kou wordt het er niet beter op

1, 2, 3, 4, 5, ja 5 versnellingen. Dus niet stiekem een 1,4 :wink: Gisterenavond volgetankt en dan loopt ie op de snelweg bij 100 5.5L en bij 110 5.7L gemiddeld. Geen resets tussendoor. Ik was zojuist bij de dealer, we gaan het eens nakijken. De meeste mensen doen het netjes, ik doe mijn best, maar misschien niet goed genoeg...

Posted

1, 2, 3, 4, 5, ja 5 versnellingen. Dus niet stiekem een 1,4 :wink: Gisterenavond volgetankt en dan loopt ie op de snelweg bij 100 5.5L en bij 110 5.7L gemiddeld. Geen resets tussendoor. Ik was zojuist bij de dealer, we gaan het eens nakijken. De meeste mensen doen het netjes, ik doe mijn best, maar misschien niet goed genoeg...

Ik vind het wel mooi trouwens dat je alles netjes bijhoudt op autoweek. Ik heb dat pas 1 keer gedaan, maar zou dit vaker moeten doen. Ik zal je ook aanraden eens te resetten. Misschien geeft hij dan wat anders aan? Ik denk trouwens niet dat ik mijn huidige verbruik ook zou halen als ik veel snelweg zou moeten rijden. Laatst naar Amsterdam heen en terug (voor mij 300 km) heb ik 5,6 gereden, maar dit was dan ook constant met 100 stukken of minder...

Posted

Dat is het ook wel. Die Rio test van de ANWB met 1 op 21.8 is leuk, maar wat zo'n deelnemer al zegt tijdens de rit: "erg je best doen om je in te houden" nou daar ga je dan in Duitsland alwaar alles voorbij komt blazen terwijl je zelf 90-100 rijdt. In een standaard Rio zonder airco die automatisch aanspringt en andere opties :wink:

Deze week gaan de winterbandjes erop, dan eens kijken of er verschil is. Zuiniger was leuk geweest, maar ik denk niet dat het voor onze rijstijl haalbaar is nu. Teveel stadsverkeer denk ik ook...