Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Rio 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij mij geeft de bc 6.9 aan. Maja tot nog toe bijna alleen stadsritjes gereden. Zondag retourtje Emmeloord. Dan is ie vast zuiniger :P

Geplaatst

Verbruik van de 1.2 Rio volgens www.spritmonitor.de:

12 gebruikers: gemiddeld 1 op 14,72

2 x 1/13,0

1x 1/13,9

4x 1/14,6

4x 1/15,5

1x 1/16,5

en volgens www.autoweek.nl/verbruik:

21 gebruikers gemiddeld 1 op 15,2 (rijden we in NL toch zuiniger :))

zuinigste : 1/18,35

hoogste!!: 1/ 5,8 (dat zal wel niet kloppen of hij bedoelt eigenlijk 1op 17,24)

Geplaatst

Ik rij in de 1.1 crdi Superpack, en heb er nu bijna 3000 kilometer opzitten (voornamelijk snelweg gem 125km/per uur). Mijn gemidelde verbruik volgens de bc is 5.3/100km. In het begin was dit 5.7/100km, ik ga dus aardig de goeie kant op :wink:

Geplaatst

Ik zit nu na ruim 4000 km op een gemiddelde van 16,8 km/l. De boordcomputer staat op 5.4 l/100km maar begint te twijfelen tussen 5.4 en 5.3.

Geplaatst

Net retourtje emmeloord achter de rug. 1:17.5 volgens de bc.. niet slecht opzich

Geplaatst

Ik zit nu na ruim 4000 km op een gemiddelde van 16,8 km/l. De boordcomputer staat op 5.4 l/100km maar begint te twijfelen tussen 5.4 en 5.3.

Benzine neem ik aan??

Mijn bc twijfelt tussen 5,5 en 5,4 (staat nu op 5,4) Ik houd de getankte liters ook bij en kom ook uit op een hoger verbruik, 16,9 over 2700km

Ik rijd een 1.2 benzine

Geplaatst

Inmiddels meerdere kere getankt (keer of 6) en de BC wil niet lager gaan dan 7.1L/100km. Haal dan ook maar net iets meer dan 400 km op een tankbeurt. Valt me vies tegen omdat ik me aan de schakel aanduiding hou.

Geplaatst

Inmiddels meerdere kere getankt (keer of 6) en de BC wil niet lager gaan dan 7.1L/100km. Haal dan ook maar net iets meer dan 400 km op een tankbeurt. Valt me vies tegen omdat ik me aan de schakel aanduiding hou.

Die schakel adviezen zijn niet altijd de zuinigste heb ik gemerkt, zet hem maar eens op het display die het actieve verbruik weergeeft.

Dan zie je dat hij soms een advies geeft om terug te schakelen terwijl hij dan meer verbruikt dan in de hogere versnelling.

• Like 1
Geplaatst

tank de laatste tijd RON98 in belgie voor 1.58 maar met gemak 300 km op half tankie.

Geplaatst

Heb een persoonlijk record gehaald :P

7,6 (echte) liters gemiddeld :o

BC gaf 7,2 aan...

MAAR, heb dan ook wel bijna twee uur harder dan 140 gereden (kwartier lang 165 op gps)....Verder nog 90 km gewoon stadsverkeer

Geplaatst

haha geweldig ik ben duidelijk niet de enige. 7.0 op 100 en zo'n 400 - 450 KM is vrij normaal voor mij. kosten per tank beurt zijn ook steeds zo rond de 50. ik ben nu weer bezig om zuinig te rijden voor de lol maar heb nog niet gekeken waar mijn BC op staat, denk dat ik nu zo'n 160 KM heb gereden.

Geplaatst

zo hee wat een verbruik hebben jullie zeg

zal niet zeggen dat die van mij enorm zuinig is maar ik rij bijna altijd 1op15

heb net getankt na 555km heb er met veel persen 36 liter in gedaan

terwijl het tank lampje al branden en ik nog maar 60 km kon rijden

het hoge verbruik bij mij komt ook door dat ik alleen maar korte stukjes rij denk ik

Geplaatst

Gebruiken jullie ISG niet ofzo? Ik zet hierdoor mijn motor totaal ongeveer 3min uit op een stukje van 15km.

Ook laat ik de auto uitrollen met de koppeling ingetrapt bij heuvel-af en een aankomend rood licht/rotonde.

Geplaatst

Gebruiken jullie ISG niet ofzo? Ik zet hierdoor mijn motor totaal ongeveer 3min uit op een stukje van 15km.

Ook laat ik de auto uitrollen met de koppeling ingetrapt bij heuvel-af en een aankomend rood licht/rotonde.

gebruik het wel maar niet zoveel als jou denk ik.... ik trap mijn koppeling niet in ( ben dit juist aan het afleren ) want in zijn versnelling is hij zuiniger dan in zijn vrij heb ik het idee. als je je gas los laat verbruikt hij 0,0 en als hij in zijn vrij staat ( koppeling in ) verbruikt hij iets. kan ook dat de BC niet snel genoeg is en ik me vergist heb maar dacht dat het zo was. Ja oke toen ik naar de meeting kwam moet ik toegeven had ik onzuinig gereden. 120 KM en toen stond mijn tellertje op 7,5 op 100. is gekomen omdat ik op het laatst 100 ben gaan rijden toen ik hem boven de 8 zag staan schrok ik toch wel even. maar dat was een uitzondering. normaal rijd ik zuiniger en als ik echt mijn best doe kan ik 6,5 halen maar veel minder niet.
Geplaatst

gebruik het wel maar niet zoveel als jou denk ik.... ik trap mijn koppeling niet in ( ben dit juist aan het afleren ) want in zijn versnelling is hij zuiniger dan in zijn vrij heb ik het idee. als je je gas los laat verbruikt hij 0,0 en als hij in zijn vrij staat ( koppeling in ) verbruikt hij iets. kan ook dat de BC niet snel genoeg is en ik me vergist heb maar dacht dat het zo was. Ja oke toen ik naar de meeting kwam moet ik toegeven had ik onzuinig gereden. 120 KM en toen stond mijn tellertje op 7,5 op 100. is gekomen omdat ik op het laatst 100 ben gaan rijden toen ik hem boven de 8 zag staan schrok ik toch wel even. maar dat was een uitzondering. normaal rijd ik zuiniger en als ik echt mijn best doe kan ik 6,5 halen maar veel minder niet.

Dat zie je verkeerd, als je rijdt en je hebt de koppeling ingedrukt heb je juist minder weerstand (je verbruiksmeter gaat ook bijna naar 0) en je behoudt veel langer je snelheid dan dat je uitrolt in de versnelling.

Maar als je meter 0,0 aangeeft terwijl je 100km per uur rijdt en je motor aanstaat maar je geen gas geeft, dan moet je het met mij eens zijn dat 0,0 niet klopt want je motor draait niet op lucht :)

Geplaatst

Dat zie je verkeerd, als je rijdt en je hebt de koppeling ingedrukt heb je juist minder weerstand (je verbruiksmeter gaat ook bijna naar 0) en je behoudt veel langer je snelheid dan dat je uitrolt in de versnelling.

Maar als je meter 0,0 aangeeft terwijl je 100km per uur rijdt en je motor aanstaat maar je geen gas geeft, dan moet je het met mij eens zijn dat 0,0 niet klopt want je motor draait niet op lucht :)

Ben ik toch niet met je eens, ik denk dat als je gas los laat je verbruik echt 0,0 is omdat hij dan op je motor draait...vraag me niet hoe en waarom. en stationair wordt je motor niet aangedreven omdat er geen koppeling is en heeft hij dus brandstof nodig om te blijven draaien. ik denk dat dat het is maar iemand met meer kennis hierover dan mij zou hier even op moeten reageren wat het nou werkelijk is :)
Geplaatst

Presiozo je hebt wel gelijk....het is theoretisch, maar ook in de praktijk bewezen dat je minder verbruikt bij het uitrollen in de versnelling (ook bergaf bijvoorbeeld)...

Als je de auto laat uitrollen in de versnelling, wordt de motor niet door stationair toerental draaiende gehouden, maar door de aandrijving/voortstuwing van de wielen. De motor wordt alleen tijdens dit proces "nat" of "vochtig" gehouden door kleine inspuitingen.

Als je de koppeling intrapt rol je weliswaar nog, maar heb je het verbruik van stationair lopen en dat is hoger dan het verbruik bij afremmen op de motor.

Bult af laat ik de auto altijd in de versnelling uitrollen en heel veel snelheid verliest hij dan niet, zeker niet als je in de 5e versnelling zit.

Niet voor niets wordt bovenstaande ook bij het "nieuwe rijden" aangeleerd.

Geplaatst

zo hee wat een verbruik hebben jullie zeg

zal niet zeggen dat die van mij enorm zuinig is maar ik rij bijna altijd 1op15

heb net getankt na 555km heb er met veel persen 36 liter in gedaan

terwijl het tank lampje al branden en ik nog maar 60 km kon rijden

het hoge verbruik bij mij komt ook door dat ik alleen maar korte stukjes rij denk ik

Ik rij gemiddeld 1 op 16,4 ;) Lange en korte stukjes door elkaar. Ik vond bij mij die 7,6 liter best netjes als je nagaat dat ik 330 km op snelweg heb gereden met vaak snelheden boven de 140 of hoger

Geplaatst

wtf!

Mijn boardcomputer zegt vrijwel altijd 5.3 - 5.6l/100km...

Ik rij dan ook 650km per tankbeurt daar waar niet eens 40liter getankt krijg

Geplaatst

ik zie dat ik dan wat aan me rijstijl moet gaan doen om zuiniger te rijden hahaiedreen rijd gemiddeld 450km op een tank dat is al 100meer dan mijn

Geplaatst

wtf!

Mijn boardcomputer zegt vrijwel altijd 5.3 - 5.6l/100km...

Ik rij dan ook 650km per tankbeurt daar waar niet eens 40liter getankt krijg

Wat voor stukken rij je? Mijn BC staat nu weer op 5,3 na 140 km ;)

Ik heb een zeer gunstige route, ware het niet dat ik elke dag twee kleine ritjes van 5 minuten moet rijden... :(

Geplaatst

Presiozo je hebt wel gelijk....het is theoretisch, maar ook in de praktijk bewezen dat je minder verbruikt bij het uitrollen in de versnelling (ook bergaf bijvoorbeeld)...

Als je de auto laat uitrollen in de versnelling, wordt de motor niet door stationair toerental draaiende gehouden, maar door de aandrijving/voortstuwing van de wielen. De motor wordt alleen tijdens dit proces "nat" of "vochtig" gehouden door kleine inspuitingen.

Als je de koppeling intrapt rol je weliswaar nog, maar heb je het verbruik van stationair lopen en dat is hoger dan het verbruik bij afremmen op de motor.

Bult af laat ik de auto altijd in de versnelling uitrollen en heel veel snelheid verliest hij dan niet, zeker niet als je in de 5e versnelling zit.

Niet voor niets wordt bovenstaande ook bij het "nieuwe rijden" aangeleerd.

Hmm ik geloof er eigenlijk niks van, maar dat ga ik maar eens proberen dan :)

Nu rol ik tijdens het rijden soms wel een kilometer uit en zonder koppeling zou dat maar een paar honderd meter zijn omdat je dan al snel veel te langzaam rijdt.

1 kilometer stationair uitrollen lijkt mij voordeliger dan 400m uitrollen en 600m normaal rijden.

Stationair zal dat gemiddeld over 1km een verbruik van 1l/100km zijn en in de versnelling 3l/100km (bij een verbruik van 1 op 20 over die 600m)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...