Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Rio 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na ondertussen een dikke 3000 km gereden te hebben zit ik gemiddeld steeds rond de 1:15. Valt me eigenlijk een beetje tegen, had een iets zuinigere auto verwacht. Ik ben kwa rijgedrag echt 180 graden omgedraaid, mede door de boordcomputer, maar zuiniger dan dit gaat me echt niet lukken. Dan zou ik niet meer harder dan 80 mogen rijden ofzo. Ben eens benieuwd wat het nu gaat worden met de 17inch velgen eronder!

Verder ben ik overigens dik tevreden over mijn Rio, op dit punt en de geluidsinstallatie na dan!

Geplaatst

Ik ben dus niet de enige! :) en moeten de 17inch velgen er nog op ? denk dat het dan ook naar de 1 op 13- 14 zal gaan.

ik zit nu op 6,6/100 zag ik op de boordcomputer maar ik rijd dan ook af en toe als een opa als er niemand achter me zit :P schakelen bij de 2000-2500 en heel licht het gas in trappen. op de snelweg zit ik eigenlijk altijd op zo'n 7/100 als ik 120 rijd.

Geplaatst

Na 14000 km is mijn gemiddelde iets verbeterd, van 1 op 14 naar 1 op 14,7. Ik denk niet dat het beter gaat worden met de rijstijl die ik heb. Alle gekheid op een stokje, nieuw rijden à la, maar ik heb een mooie Rio en ga dan niet met 90 op de snelweg rijden, klaar. Het Autoweek gemiddelde ligt op 1 op 14,9 en het Travelcard gemiddelde ook. Dat zijn de cijfers die tellen. Dat er sommigen zijn die er heel zuinig mee kunnen rijden vind ik alleen maar netjes, maar ik ben er klaar mee. Ik heb een mooie auto en menigeen draait zijn nek er voor om en ik wil geen groot licht van een brommobiel die er langs wil :wink:

En @Presiozo, wen er maar aan, als je rijdt zoals je gewend bent, is 1 op 13-14 normaal met de Rio. 17" maakt nauwelijks verschil trouwens. Met winterbanden reed ik niet bepaald zuiniger.

• Like 1
Geplaatst

Oke :) Nou die banden maakt dan inderdaad weinig uit...dacht dat dat wel wat deed.

Ik begon steeds meer te denken dat ik iets fout deed of dat het door mijn auto kwam omdat er veel zijn die best zuinig kunnen rijden en ik hem niet beter dan 1/14 kon krijge.

ik ga deze tank wel proberen zo zuinig mogelijk te rijden maar was niet van plan er een gewoonte van te maken...

Geplaatst

Heeft het inrijden van de auto nog invloed op het verbruik van de auto?

En op welke stijl rijden jullie je auto in?

Geplaatst

Heeft het inrijden van de auto nog invloed op het verbruik van de auto?

En op welke stijl rijden jullie je auto in?

ik heb tot de 1000KM geschakeld voor 3000 toeren en rustig aan met remmen. verder niks bijzonders...inrijden is allemaal niet meer zo spannend als het vroeger was.

Geplaatst

meestal zeggen ze dat je de eerste 1000 A 1500 km niet boven de 3000toeren

even de hele lange ritten vermijden en niet lange stukken op een snelheid / toeren rijden

dat is alles na die tijd kan je het een beetje gaan opvoeren

dit is de beste manier om in te rijden en deze tip zou je dus moeten mee krijgen

maar niet iedereen denkt er zo over of meld dit

Geplaatst

Ik rijd nu ook 5,5L/100km volgens de BC.

Ik ga nu eens uitrekenen hoeveel liter ik per hoeveel Km verbruik. BC schijnt niet heel accuraat te zijn ;)

Heb ook het idee dat deze per rio kan verschillen.

@JosK: Ik rijd graag 90km/u zodat m'n medeweggebruiker even goed kan genieten van de mooie Rio, ik zie het als een gebaar :wink:

(ontvang ook bijzondere gebaren terug hehe)

• Like 2
Geplaatst

Staat trouwens ook in je boekje :)

Bij mij hadden ze ook niks gezegd namelijk dus had het opgezocht.

oke nou ik ben niet zo van de boekjes leesen

maar ik zit in het auto vak dus ik hoor dit te weten (vind ik zelf)

en dit is een vraag die wel eens gesteld word dit is zo een vraag die die verkoper meestal niet kan beantwoorden

dus daar zijn wij dan weer goed voor :wink: ;-)

Geplaatst

Ik zou echt serieus niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Tuurlijk weet ik wel dat mijn voet minder zuinig is dan die van jou maar buiten dat, ook al zou ik super rustig rijden dan nog zou ik echt niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. knap hoor!

Geplaatst

Vandaag weer 1 op 18,9 gereden, eigenlijk de laatste weken continue rond de 1 op 17/20.

Heel netjes, ook ik krijg dat bij lange na niet voor elkaar.

Volle tank (36 liter) gemiddeld zo'n 560 km als we netjes/rustig rijden.

In een ander topic had je het er over dat je auto, nadat hij bij de dealer was geweest,

zuiniger reed. Wat hebben ze er toe exact aan gedaan?

Geplaatst

Inderdaad, als ik in de buurt wil komen van 600 km per tank, wat overigens in 14000 km nog in de verre verste niet is gebeurd, dan kan dat alleen door nog langzamer te rijden denk ik. Voor de Rio wilde ik nog wel eens lekker 130-140 cruisen, nu niet harder dan 120, maar met 120 rij je 1 op 14.5, dus dan is 500 km en een beetje de max.

Geplaatst

Ik had laatst 664 km met ruim 38 liter. De benzinemeter stond al een eindje onder het nulpunt.... :-)

Geplaatst

De boordcomputer verbaasde mij ook.

Het lampje van de tank ging branden maar de boordcmputer gaf aan dat ik nog 80km kon rijden en 10km later stonden er alleen streepjes in het display.

Even later getankt en toen kreeg ik er maar 36,5 liter in terwijl de tank volgens mij 42 liter is.

Helaas had de dealer de tank niet volledig vol gegooid bij aflevering dus ik heb nog geen exacte verbruiksgegevens.

Geplaatst

Zet ik hem op 105kmh cruise control. Rijd ik indd wel veel snelweg..

Moet zeggen dat ik nu wat meer moeite heb met een goed verbruik. Me 17 inch phantom velgen er weer onder en verbruik lijkt een stuk hoger te liggen.

Meer mensen die dit herkennen?

gr Robin

Geplaatst

Remko, om aan zo'n verbruik te komen, wat zijn je skills? Ik denk dat we ook niet meer zo zeer naar km-teller moeten kijken maar meer naar het aantal toeren. Waarschijnlijk als je rond de 2000 blijft rij je erg zuinig...maar ook in de Polo uit '96 rij je dan best zuinig. Wat dat betreft een beetje suf.

Maar goed, ik ben toch erg benieuwd wat Remko zijn skills zijn, rij je bv. nooit hard dan 105 km/h?

Geplaatst

Ja ik heb weer een record te pakken, mede dankzij mijn vrouw: 1 op 11,8!!! Een nipte 424 km op 36 liter. Wat vreemd is, is dat de BC 7,4L/100km aangaf terwijl het werkelijk 8,5 is...

Zojuist een ritje naar de sportclub gereden binnen de bebouwde kom, reed weg met 6.0 op de BC en kom terug de straat in met 6.5, absoluut niet boven de 2500 toeren geweest, geschakeld volgens de indicatoren. Dat zou betekenen dat ik dus gemiddeld 7.0 heb gereden. Slaat nergens op, want ik heb echt nieuw gereden...

Geplaatst

Ja ik heb weer een record te pakken, mede dankzij mijn vrouw: 1 op 11,8!!! Een nipte 424 km op 36 liter. Wat vreemd is, is dat de BC 7,4L/100km aangaf terwijl het werkelijk 8,5 is...

Zojuist een ritje naar de sportclub gereden binnen de bebouwde kom, reed weg met 6.0 op de BC en kom terug de straat in met 6.5, absoluut niet boven de 2500 toeren geweest, geschakeld volgens de indicatoren. Dat zou betekenen dat ik dus gemiddeld 7.0 heb gereden. Slaat nergens op, want ik heb echt nieuw gereden...

Ik zou er toch echt een keer mee naar de dealer gaan!! Dit kan niet alleen aan rijstijl liggen en dan boeit het ook niet of de airco aan of uit is. Ik ga morgen met mijn experimentje beginnen.

Morgenvroeg tank ik de auto helemaal af en ga ik constant met airco rijden en sportief rijden. Met sportief rijden bedoel ik in elke versnelling minimaal tot 3000 toeren optrekken. Vervolgens laat ik jullie het verbruik weten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...