Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Inventarisatie Kaartversie  

67 leden hebben gestemd

1. 1. Welke kaartversie heb jij?

• Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 310E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 310E7A2
    • Anders (geef reactie in dit topic)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat klopt, maar het online bestellen werkt (nog) niet.

Waarom doet kia zo'n link niet controlleren, das toch niet zo zwaar werk :P

Zetten ze een link pas online en die werkt al niet.

Geplaatst

Ja dat klopt, maar het online bestellen werkt (nog) niet.

Waarom doet kia zo'n link niet controlleren, das toch niet zo zwaar werk :P

Zetten ze een link pas online en die werkt al niet.

Omdat Kia zelf ook niet weet waar ze mee bezig zijn!?

Er staat dat er een kaartupdate te koop is en that's it...

Net zoiets als dat de bakker zegt: het brood is in de aanbieding.

Het lijkt me handig om te weten wat ik nou daadwerkelijk koop!

Een half brood? Een heel? Wit? Bruin? Gesneden?

Is die update voor heel europa? Welke versie? Welk jaar? Wat zijn de verbeteringen?

Kia lijkt het antwoord schuldig te moeten blijven aangezien ze druk bezig zijn nieuwe klanten (lees: slachtoffers) aan te trekken.

De trouwe klanten doen er niet meer toe want die rijden tenslotte toch al Kia.

Loze beloftes, informatie die half is of helemaal niet klopt dat is waar Kia tegewoordig goed in is!

• Like 1
Geplaatst

Als er nu kaartupdates te koop zijn voor 2010 - 2011 betekent dit dat ze over 1,5 maand eigenlijk ALWEER hopeloos verouderd zijn.

Terwijl er voor een ouder systeem uit 2009 wel een update is voor 2011 - 2012

Wellicht dat we die over 3 maanden ook weer mogen kopen voor €119

Kia bedankt!

Geplaatst

Als er nu kaartupdates te koop zijn voor 2010 - 2011 betekent dit dat ze over 1,5 maand eigenlijk ALWEER hopeloos verouderd zijn.

Ja hé ... dán ligt Rotterdam weer daar en dan weer daar... en er worden durpjes samengevoegd...Owh verrek waar komtie rotonde nu ineens vandaan ??.... worjetochgekvan ??

Geplaatst

HellRaver, ik heb je postings (historie) eens bekeken en het gaat eigenlijk enkel en alleen maar over mopperen/zeuren over die navi,

alsof je überhaupt kunt verdwalen in Nederland..

Over je auto hoor ik niks.

We weten niet eens welk type je rijd en enkel dat je zoiets als vertegenwoordiger bent.

Is het niet een idee voor de listige plekjes waar je moet zijn en die kennelijk ook nog eens elk half jaar wijzigen

een refurbished tomtommetje in je dashkastje te leggen ?

Scheelt een hoop stress.

Katten op Kia is in deze geen optie, broerzus joendaai maakt er helemaal een bende van.

Doe maar es google.

Suc6

Geplaatst

HellRaver, ik heb je postings eens bekeken en het gaat eigenlijk alleen maar over mopperen/zeuren over die navi,

alsof je kunt verdwalen in Nederland..

Over je auto hoor ik niks.

We weten niet eens welk type je rijd en enkel dat je zoiets als vertegenwoordiger bent.

Is het niet een idee voor de listige plekjes waar je moet zijn en die kennelijk ook nog eens elk half jaar wijzigen

een refurbished tomtommetje in je dashkastje te leggen ?

Scheelt een hoop stress.

Katten op Kia is in deze geen optie, broerzus joendaai maakt er helemaal een bende van.

Doe maar es google.

Suc6

Vertegenwoordiger!? Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...

Als je de search had gebruikt kon je vinden dat ik een 2011 CEE'D SW rij.

En listige plekjes? Kom op de hele rondweg van Eindhoven staat er niet op!

Sorry maar als ik een auto van €22.000 koop met een duur navigatiesysteem en kaarten uit 2009 heb ik alle recht om te mopperen.

Neem gewoon de ergernis bij je klant weg door ze een update van €100 te geven.

Daarnaast lijk jij wel een Kia medewerker met een oplossing als "koop dan een TomTommetje erbij"

Aangezien ik vanaf het begin van Kia in Nederland al Kia rij en zeker 7 nieuwe modellen heb gekocht kan ik met zekerheid zeggen dat Kia aan grootheidswaanzin lijdt.

Vroeger was de klant koning, nu is het zo dat als ze je geld hebben ze geen interesse meer tonen.

Waar ze mee groot zijn geworden, laten ze nu vallen en zijn ze net als alle andere merken geworden.

We zijn slachtoffer geworden van de huidige consumptiemaatschappij.

Als makke schapen pikken we alles maar en laten door de grote jongens over ons heen lopen.

De rijken worden rijker en de armen armer...

Waar is onze strijdlust gebleven? Vroeger stonden we nog weleens op de baricades.

Tot zover dit stukje proza ;)

Geplaatst

@Hellraver: ben je al bij je eigen dealer geweest om je probleem m.b.t. de navi-update voor te leggen?

Edit! Ik zie dat je bij je eigen dealer bent geweest en dat hij geen medewerking wilt verlenen.

Geplaatst

Toch even nagelezen wat jij hebt geschreven over je eigen dealer. Ik vind dat jij je dealer behoorlijk in bescherming neemt.

Hij heeft wel jouw Cee'd SW 2011 geleverd hé en eraan mogen verdienen? Je kunt je kritiek niet alleen spuien op Kia NL,

ook jouw dealer heeft een verantwoordelijkheid richting zijn klant.

De dealer levert slechts wat hem is aangeleverd, hij vind niet dat hij persoonlijk voor deze kosten hoeft op te draaien.

Stel dat er zo ineens 100 man komen en hij dus 100 x €119 moet betalen, dan kan ik me voorstellen dat hij hier niet aan wil beginnen.

Laten we het vergelijken met een TomTom en een Webwinkel, als je daar terugkomt met de mededeling dat je kaarten oud zijn zeggen ze ook dat je bij TomTom moet zijn.

KMNL incaseert de €119 en niet de dealer, daar zit het verschil in.

KMNL verkoopt namelijk de update ook via hun website, daarmee maken ze zichzelf leverancier en moeten we wel degelijk bij hun zijn.

Als we zo een groep hebben moeten we dit sowieso doen aangezien we moeilijk alle dealers kunnen gaan aanspreken.

Geplaatst

Vertegenwoordiger!? Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...

Als je de search had gebruikt kon je vinden dat ik een 2011 CEE'D SW rij.

geen idee en staat nergens.

search op hellraver levert enkel en alleen gezeur over navikaarten en dat je ze

elke dag tot op detail niveau nodig hebt.

En listige plekjes? Kom op de hele rondweg van Eindhoven staat er niet op!

Sorry maar als ik een auto van €22.000 koop met een duur navigatiesysteem en kaarten uit 2009 heb ik alle recht om te mopperen.

Oh ja ?

Dit niet gelezen ?

http://www.kiaclub.nl/topic/5139-inbouw-navigatie/

Ruim een jaar oud en toepasbaar op vele systemen en merken.

Neem gewoon de ergernis bij je klant weg door ze een update van €100 te geven.

Die van 2011 wel ja, helemaal gelijk.

Daarnaast lijk jij wel een Kia medewerker met een oplossing als "koop dan een TomTommetje erbij"

Dat lijkt me een beetje kras..

Aangezien ik vanaf het begin van Kia in Nederland al Kia rij en zeker 7 nieuwe modellen heb gekocht kan ik met zekerheid zeggen dat Kia aan grootheidswaanzin lijdt.

Vroeger was de klant koning, nu is het zo dat als ze je geld hebben ze geen interesse meer tonen.

Waar ze mee groot zijn geworden, laten ze nu vallen en zijn ze net als alle andere merken geworden.

We zijn slachtoffer geworden van de huidige consumptiemaatschappij.

Als makke schapen pikken we alles maar en laten door de grote jongens over ons heen lopen.

De rijken worden rijker en de armen armer...

Waar is onze strijdlust gebleven? Vroeger stonden we nog weleens op de baricades.

Je doet als wij tegen zij, hou es op !

Als Kia Contact Groep proberen we juist dit soort ellende te stroomlijnen.

Ooit van een forum contactgroep bij een ander merk gehoord ? zoals bijv bij Pon HAHAHAHAHA!

Doeg!

Geplaatst

Ik snap de constante vooringenomen kritiek ook niet. We zijn aan het inventariseren en

vandaag is de eerste dag van de nieuwe update. Maar meteen ligt het halve forum over

elkaar om zijn/haar mening te verkondigen.

Er zijn zelfs forummers met een Kia uit de 1e helft van 2010 die denken recht te hebben

op een gratis kaartupdate. Enige realiteitszin mag toch gevraagd worden! Als Navteq 1x

per jaar zijn kaarten vernieuwd, dan had je blijkbaar bij aanschaf van je Kia de nieuwste

kaartversie geleverd gekregen. Waarom dit dan niet onder de neus van de dealer

gewreven? Daar heb je toch je auto gekocht. Hij/zij is eerste verantwoordelijke richting

de klant. Ik heb ook een oude kaartversie met mijn Venga van juni 2010.

Volgens mij zijn we nog steeds bezig aan het inventariseren en moeten we proberen de

lijnen zuiver te houden. We proberen als KCG nog steeds op te komen voor de groep

eigenaren met een verouderde kaartversie in hun Kia 2011.

Daarom een oproep, probeer je verhaal niet over alle topics te willen verkondigen, maar

hou het zakelijk en compact in deze topics. Er is momenteel geen plaats voor heftige

emoties. Die mag je kwijt bij je eigen dealer, de eerstverantwoordelijke!

Geplaatst

Ik snap de constante vooringenomen kritiek ook niet. We zijn aan het inventariseren en

vandaag is de eerste dag van de nieuwe update. Maar meteen ligt het halve forum over

elkaar om zijn/haar mening te verkondigen.

Er zijn zelfs forummers met een Kia uit de 1e helft van 2010 die denken recht te hebben

op een gratis kaartupdate. Enige realiteitszin mag toch gevraagd worden! Als Navteq 1x

per jaar zijn kaarten vernieuwd, dan had je blijkbaar bij aanschaf van je Kia de nieuwste

kaartversie geleverd gekregen. Waarom dit dan niet onder de neus van de dealer

gewreven? Daar heb je toch je auto gekocht. Hij/zij is eerste verantwoordelijke richting

de klant. Ik heb ook een oude kaartversie met mijn Venga van juni 2010.

Volgens mij zijn we nog steeds bezig aan het inventariseren en moeten we proberen de

lijnen zuiver te houden. We proberen als KCG nog steeds op te komen voor de groep

eigenaren met een verouderde kaartversie in hun Kia 2011.

Daarom een oproep, probeer je verhaal niet over alle topics te willen verkondigen, maar

hou het zakelijk en compact in deze topics. Er is momenteel geen plaats voor heftige

emoties. Die mag je kwijt bij je eigen dealer, de eerstverantwoordelijke!

Ja we zijn aan het inventariseren, maar als er zo iemand als BigWade bij zit heb ik er weinig vertrouwen in...

Zijn oplossingen raken kant nog wal met z'n "koop maar een TomTom"

Dat hij er zelfs een topic aan wijt zegt al meer dan genoeg, die vent heeft ze niet allemaal op een rijtje.

Hij gaat er in het topic waar hij naar verwijst van uit dat:

Waaarom in hemelsnaam zo'n duur systeem bestellen als je weet dat het :

a) altijd ver achter loopt

B) kaarten en updates peperduur zijn.

c) garages geen weet hebben van telefoons die gekoppeld moeten worden en meer

d) komt zo..

Wie zegt dat ik dat weet? Ik ga naar de garage en zie een auto en daar wordt een optie (navigatiesysteem) bij aangeboden.

Als ik die optie aanschaf zonder dat de dealer mij op de hoogte stelt van eventuele nadelen dan mag ik toch gewoon verwachten dat het werkt?

Daarnaast valt hij mij aan op mijn mening, het is duidelijk dat hij het onzin vindt en ik niet.

Maar dan laat je elkaar toch in je waarde? Discussie is goed, maar zo loopt het uit de hand en dat pik ik niet.

Schijnbaar zijn jullie als KCG al verdeeld en dat maken jullie behoorlijk duidelijk...

Dan geef je mij al het idee dat jullie dat zelfs al niet onder controle hebben.

Als de een vind dat een inventarisatie een goed idee is, ik dat vervolgens regel, en dan komt de ander die dat compleet afkraakt waar zijn we dan mee bezig?

Gezien de reacties lijkt me wel duidelijk dat ik genoeg medestanders heb en dat meneer BigWade gewoon een roeptoeter is.

Dus als hij gewoon zijn toon enigzins zou willen matigen dan zou dat wel zo prettig voor iedereen zijn.

Geplaatst

ZO! Het moddergooien is begonnen. Het heeft nog ff geduurt..;)

Probeer elkaar te respecteren en als een bepaalde wijze van schrijven je niet bevalt mag je dat de betreffende schrijver meedelen op een normale en nette manier.

Daarbij reageren sommige leden van de KCG NL op persoonlijke titel en dat recht hebben ze. Ook mensen van de KCG NL zijn het niet eens mbt het voorgestelde naar de KIA rijder toe..

De KCG (NL & BE) bestaan uit mensen die het merk KIA een warm hart toedragen en alles doen uit interesse voor het merk en hun mede KIA rijders.

Ben je het niet eens met bepaalde dingen die wij als KCG NL voor jullie hebben geregeld, probeer het dan eens op eigen houtje te klaren. Wedden dat je tegen een muur aan loopt?

Geplaatst

ZO! Het moddergooien is begonnen. Het heeft nog ff geduurt..;)

Probeer elkaar te respecteren en als een bepaalde wijze van schrijven je niet bevalt mag je dat de betreffende schrijver meedelen op een normale en nette manier.

Daarbij reageren sommige leden van de KCG NL op persoonlijke titel en dat recht hebben ze. Ook mensen van de KCG NL zijn het niet eens mbt het voorgestelde naar de KIA rijder toe..

De KCG (NL & BE) bestaan uit mensen die het merk KIA een warm hart toedragen en alles doen uit interesse voor het merk en hun mede KIA rijders.

Ben je het niet eens met bepaalde dingen die wij als KCG NL voor jullie hebben geregeld, probeer het dan eens op eigen houtje te klaren. Wedden dat je tegen een muur aan loopt?

Alex,

Begrijp me absoluut niet verkeerd, ik heb het diepste respect voor jullie als zijnde KCG NL.

Ook al krijgen jullie misschien niet alles naar de wens van de ander geregeld, er zijn genoeg dingen die jullie wel geregeld krijgen!

Dat vooropstellende vind ik niet dat zo iemand als BigWade bij zo'n club thuis hoort.

Hij valt mij af op mijn mening en de manier waarop ik die ventileer.

Als ik naar zijn topic kijk dan moge duidelijk zijn dat hij mensen die een ingebouwd navigatiesysteem voor gek verklaard.

Dat mag hij als persoon best, echter komt hij niet echt met steekhoudende argumenten of oplossingen.

Een groep als KCG NL vertegenwoordigd wel een groep Kia-rijders en dan moet je soms ook objectief blijven en wellicht strijden tegen zaken waar je het niet mee eens bent als de meerderheid van de groep die je vertegenwoordigd dat van je verwacht.

In zijn verhaal verkondigd hij z'n mening samen met het gebruik van de KCG NL titel waardoor mensen een verkeerde indruk kunnen krijgen.

Maar goed dat is mijn mening, en zoals je al aangaf zullen we die van elkaar moeten respecteren.

Bij deze doe ik dat door verder geen woorden meer aan deze discussie vuil te maken.

Geplaatst

Wat een sfeertje op het forum, gezellig :D

Feit blijft wel dat we we behoorlijk in de maling worden genomen als consument en dat een gang naar de consumenten programma's en journalisten legitiem is wat mij betreft. Ik heb geen reden om vriendjes te blijven met KIA, wie de bal kaatst .......

Het zou natuurlijk van grote toegevoegde waarde zijn als Kia Club zijn forum leden daarbij zou ondersteunen.

Zit toevallig bij Kooijman in Tiel om mijn winterbanden te laten plaatsen en een mooi moment om ze hier ook eens lastig te vallen met dit onderwerp.

Laten we elkaar wel met respect blijven behandelen en niet vergeten wij zijn Kia rijders of misschien beter gezegd Kia klanten en wij laten ons niet in de maling nemen ;)

Als ik op het punt zou staan om een Kia te kopen en ik lees dit forum dan zou ik nog wel even nadenken voordat ik een handtekening zou zetten.

Geplaatst
Ja we zijn aan het inventariseren, maar als er zo iemand als BigWade bij zit heb ik er weinig vertrouwen in...

Zijn oplossingen raken kant nog wal met z'n "koop maar een TomTom"

Dat hij er zelfs een topic aan wijt zegt al meer dan genoeg, die vent heeft ze niet allemaal op een rijtje.

We zijn aan het inventariseren voor de bezitters van een Kia uit 2011. Daar is dit topic voor bedoeld. Gisteren werd er op de

eerste dag van de kaartupdate al flink gemopperd, terwijl wij nog niet eens klaar zijn met inventariseren. Bigwade doelde

daarop en verwees naar zijn aloude stokpaardje, het TomTommetje (blijkbaar heeft hij daar aandelen ofzo!).

Ik denk dat je je vergist in bigwade. Hij heeft het nodige voor het forum bij KMNL voor ons voorgelegd en opgelost gekregen.

Vooral de problemen in de Sportage 3 sector heeft hij voor zijn rekening genomen. Je weet dat daar het nodige aan de hand

is geweest m.b.t. stuurgedrag en een paar andere problemen. In z'n algemeenheid is hij bij KMNL recht voor z'n raap, zo ook

op het forum. Maar dat deed jij gisteren ook in dit topic, nadat de kaartupdate uit kwam.

Schijnbaar zijn jullie als KCG al verdeeld en dat maken jullie behoorlijk duidelijk...

Dan geef je mij al het idee dat jullie dat zelfs al niet onder controle hebben.

Als de een vind dat een inventarisatie een goed idee is, ik dat vervolgens regel, en dan komt de ander die dat compleet afkraakt waar zijn we dan mee bezig?

Ook daarin vergis jij je. We voeden elkaar constant met informatie vanuit de KiaClub en KMNL. Onze karakters

passen prima bij elkaar en wij vullen en voelen elkaar prima aan. Wij zijn echter geen meelopers.

Gezien de reacties lijkt me wel duidelijk dat ik genoeg medestanders heb en dat meneer BigWade gewoon een roeptoeter is.

Dus als hij gewoon zijn toon enigzins zou willen matigen dan zou dat wel zo prettig voor iedereen zijn.

.......Dat vooropstellende vind ik niet dat zo iemand als BigWade bij zo'n club thuis hoort.

Dat is meteen al een gewaagde uitspraak. Jammer. Bigwade is juist de doener en niet de roeper op het forum.

Boter bij de vis mentaliteit, zeg maar. Dezelfde dag een mail uit doen over iets wat op het forum speelt, dat soort dingen.

Dat wordt ook gewaardeerd bij KMNL. We hebben goed contact met de directie. Daarnaast proberen wij juist de negatieve toon

op het forum te elimineren en ratio boven emotie de boventoon te laten voeren.

Resumé! Wij zetten ons nog steeds in voor de bezitters van een Kia uit 2011. Die kaartversie zien wij ook als gratis.

Dat heeft bigwade ook aangegeven, dus we zitten daarmee op één lijn. We moeten alleen geen ongefundeerde

berichten de topics in jagen over Kia NL als je nog niet eens de dealer voor het blok hebt gezet. Hou het zuiver mensen!

Geplaatst

De KCG ondersteunt zijn forumleden in de mate van het redelijke.. Men kan niet verwachten dat iemand van het KCG het (belachelijke) idee ondersteunt dat iemand die een wagen gekocht heeft in 2010 en een kaart heeft van eind 2009 deze gratis dient te krijgen omdat deze kaar nu 2 jaar oud is. Dat KMNL door omstandigheden die zij niet in de hand hebben en hadden te laat is met een update moeten we maar voor lief nemen. Als het nl een ander (duurder) merk was hoorde je niemand klagen of zich melden.

Maar om een stok achter de deur te hebben naar KMNL is het inventariseren van de kaarten geïnitieerd zodat wij dat kunnen communiceren naar KMNL en kijken of er iets meer voor jullie gedaan kan worden.

Maar geloof me dat ook die Euro 169,- (Nu Euro 119,- tot 31/12/2011) een koopje is vergeleken met de andere merken.

Geplaatst

De KCG ondersteunt zijn forumleden in de mate van het redelijke.. Men kan niet verwachten dat iemand van het KCG het (belachelijke) idee ondersteunt dat iemand die een wagen gekocht heeft in 2010 en een kaart heeft van eind 2009 deze gratis dient te krijgen omdat deze kaar nu 2 jaar oud is. Dat KMNL door omstandigheden die zij niet in de hand hebben en hadden te laat is met een update moeten we maar voor lief nemen. Als het nl een ander (duurder) merk was hoorde je niemand klagen of zich melden.

Maar om een stok achter de deur te hebben naar KMNL is het inventariseren van de kaarten geïnitieerd zodat wij dat kunnen communiceren naar KMNL en kijken of er iets meer voor jullie gedaan kan worden.

Maar geloof me dat ook die Euro 169,- (Nu Euro 119,- tot 31/12/2011) een koopje is vergeleken met de andere merken.

Je blijft terugkomen op het feit dat iemand uit 2010 een gratis kaart update wil, maar dit gaat om hooguit 1 a 2 man.

Dit blijkt uit mijn inventarisatie, daaruit blijkt ook dat er reeds 22 mensen zijn met een auto uit 2011 en een kaart uit 2009.

Terwijl ze nu voor een kaartupdate 2010/2011 moeten betalen. Dus laten we alsjeblieft bij de feiten blijven.

Dat ik word aangesproken op mijn band met de dealer slaat al helemaal nergens op, jullie weten niet wat (en hoe) ik met mijn dealer bespreek.

Ik rijd al jaren Kia en heb dus een band met mijn dealer opgebouwd, hij heeft ook al het nodige voor me gedaan.

En ja ik heb de druk opgevoerd maar ik vertrouw hem als hij zegt dat hij helaas niets kan doen.

Tuurlijk kan hij die €119 voor z'n rekening nemen maar daar lost hij het probleem niet mee op.

Ook hij loopt tegen de muur bij KMNL.

En mijn mening is dat als je als KMNL €119 voor een kaartupdate van 2010/2011 voor auto's uit 2011 (3 daarvan zelfs in de laatste maand) durft te vragen en dit ook nog brengt als een "aanbieding" je gewoon je klanten voor de gek houdt. Is het zo raar dat de mensen die in de maling zijn genomen in opstand komen? Daar zit nou eenmaal een hoop frustratie aangezien KMNL ons in de kou laat staan terwijl ze wel hun kaartupdate in de markt zetten.

Ik denk niet dat consumentenprogramma's als Kassa en Radar zich zo makkelijk met een kluitje het riet in laten sturen...

Wat dit bij andere merken kost staat hier helemaal los van, het gaat hier om KIA klanten op een KIA forum.

Mensen met andere merken hebben weer andere kanalen dus dat is appels met peren vergelijken.

Net zoals mijn vergelijking met Navigon (Navteq) die voor €99 2 jaar lang elk kwartaal je van de laatste kaarten voorziet volgens sommige nergens op sloeg

Geplaatst

Ik rijd al jaren Kia en heb dus een band met mijn dealer opgebouwd, hij heeft ook al het nodige voor me gedaan.

En ja ik heb de druk opgevoerd maar ik vertrouw hem als hij zegt dat hij helaas niets kan doen.

Tuurlijk kan hij die €119 voor z'n rekening nemen maar daar lost hij het probleem niet mee op.

Ook hij loopt tegen de muur bij KMNL.

Het is een beetje de wereld op z'n kop. Jouw dealer is juist eerstverantwoordelijke en hij moet dit niet meteen willen afschuiven op KMNL.

Dat is pertinent verschuilen achter je importeur. Als hij jou als trouwe klant wil behouden, zal hij (financiële) moeite voor jou moeten doen.

Blijf hierin wel gefocust op jouw dealer en zoek niet de ultieme oplossing bij KMNL.

Daarnaast, wij (KCG) stellen constant voor om eerst je dealer hierop aan te spreken. Hij moet het oplossen.

Ik denk dat als wij 22 Kia rijders bij KMNL voordragen met klachten over een verouderde kaartversie, dat KMNL in eerste instantie zal

vragen om dit via de dealer op te lossen. De dealer staat het dichtst bij zijn klant en heeft het overzicht. Het is als dealer natuurlijk niet leuk

als jouw klanten een probleem hebben, maar ze mogen zich ook niet verschuilen achter de hoeveelheid Kia's met navi die ze verkocht hebben,

en de daaraan verbonden kosten. Wat heeft de klant daar nou mee te maken, het is toch zijn persoonlijke probleem die hij opgelost wilt zien?

Geplaatst

Het is een beetje de wereld op z'n kop. Jouw dealer is juist eerstverantwoordelijke en hij moet dit niet meteen willen afschuiven op KMNL.

Dat is pertinent verschuilen achter je importeur. Als hij jou als trouwe klant wil behouden, zal hij (financiële) moeite voor jou moeten doen.

Blijf hierin wel gefocust op jouw dealer en zoek niet de ultieme oplossing bij KMNL.

Daarnaast, wij (KCG) stellen constant voor om eerst je dealer hierop aan te spreken. Hij moet het oplossen.

Ik denk dat als wij 22 Kia rijders bij KMNL voordragen met klachten over een verouderde kaartversie, dat KMNL in eerste instantie zal

vragen om dit via de dealer op te lossen. De dealer staat het dichtst bij zijn klant en heeft het overzicht. Het is als dealer natuurlijk niet leuk

als jouw klanten een probleem hebben, maar ze mogen zich ook niet verschuilen achter de hoeveelheid Kia's met navi die ze verkocht hebben,

en de daaraan verbonden kosten. Wat heeft de klant daar nou mee te maken, het is toch zijn persoonlijke probleem die hij opgelost wilt zien?

Tja daar zijn de meningen over verdeeld...

De dealer heeft geen contacten met LG/Navteq e.d.

Hij is dus ook afhankelijk van KMNL, en zoals ik al eerder zei zijn die zowel naar de Kia rijder als de Kia dealer behoorlijk arrogant.

Het gaat hier niet om 1 enkel probleem maar over een grote klacht die niet dealer afhankelijk is maar Kia breed.

Ik vind dat het dus wel degelijk bij KMNL thuishoort en dat zij zich juist verschuilen achter de dealer.

De dealer heeft het meerdere malen bij KMNL aangekaart maar krijgt daar geen gehoor? Wat moet hij dan?

Die inventarisatie is dus eigenlijk maar een wassen neus?

Want wat als KMNL inderdaad zegt: Leg het maar bij de dealer neer.

Dan doen we dat, maar ik durf te wedden dat we langs die weg niet verder komen.

En dan? Dan gaan we pas met KMNL praten? Voor dat dat gesprek is afgerond zijn we alweer aan nieuwe kaarten toe.

Ik vind die houding wat slapjes, maar goed dat is mijn mening...

Geplaatst

Die inventarisatie is dus eigenlijk maar een wassen neus?

Want wat als KMNL inderdaad zegt: Leg het maar bij de dealer neer.

Dan doen we dat, maar ik durf te wedden dat we langs die weg niet verder komen.

Het vervolg op de inventarisatie is dat we eerst eens afwachten hoe de verschillende dealers reageren.

Het loopt nu net een paar dagen en ik neem aan dat de meeste rijders die graag een update willen nu of de komende tijd in gesprek met de dealer zullen gaan.

Niet alle Kia rijders schrijven op dit forum maar mij zijn al berichten bekend van personen die er in goed overleg met hun dealer uitgekomen zijn.

Geplaatst

Zeg meneer de mopperbibs HellRaver, je blijft lekker bezig zo te zien.

Dingen die ik onder bigwade schrijf zijn op persoonlijke titel.

Ook het stukje van inbouw navigatie, geplaatst op het algemene deel van het forum, in de tijd (aug 2010)

dat er op dit AUTO forum alleen maar werd gemopperd op/over navigatie en telefoons die het niet deden.

Het leek de ComputerTotaal wel.

Dat ik juist vanwege de actualiteit en prijs een fervent voorstander ben van mobile navi's is op dit forum al langer bekend. (zonder merkvoorkeur trouwens).

Vragen over navigatie op dit forum zijn zo oud als het forum zelf.

Als KCG hebben we (ja ook de "roeptoeter, tomtom-promotor en onbezoldigd kia medewerker" bigwade) elke keer

druk op de ketel gehouden om die problemen nou eens op te lossen omdat het bij-product (zoals ik het dan noem)

onderhand hoofdzaak van het totale product auto begon te worden.

Ook jij bent kennelijk zo iemand voor wie navigatie hoofdzaak van het autorijden is..

Kia heeft ons begin deze maand de aankondiging van de kaart-update gemaild.

Onduidelijk was wat wie zou moeten betalen.

Mijn persoonlijke mening staat hier boven ergens.

Dezelfde boodschap is naar KiaMNL gegaan.

Als die verder voet bij stuk houden, kunnen we als KCG weinig meer doen.

Er zijn t/m okt in 2011 19445 nieuwe Kia's verkocht.

Als nou eens 5% een navi heeft zijn dat 972 klanten.

Die vind je alleen niet allemaal op dit forum en inventariseren heeft wat de aantallen betreft

ook weinig tot geen zin.

Wel is ongeveer duidelijk wie wat heeft gekregen en wanneer.

Zoals Smart zegt, probeer het bij je dealer.

Wil je verder strijden voor je gelijk ga het op andere fora zoeken zoals die van de Tros of de Vara

Suc6

Geplaatst

Het vervolg op de inventarisatie is dat we eerst eens afwachten hoe de verschillende dealers reageren.

Het loopt nu net een paar dagen en ik neem aan dat de meeste rijders die graag een update willen nu of de komende tijd in gesprek met de dealer zullen gaan.

Niet alle Kia rijders schrijven op dit forum maar mij zijn al berichten bekend van personen die er in goed overleg met hun dealer uitgekomen zijn.

Helaas geldt dat niet voor ons allemaal :(

Ik ben er van overtuigd dat er genoeg dealers zijn die de discussie uit de weg gaan en de kaartupdate gewoon gratis doen.

Vervolgens zullen ze ooit 2 uurtjes extra werk schrijven waardoor ieder z'n zin heeft ;)

Daarom vind ik dus dat de KMNL een uitspraak moet doen zodat alle dealers met hun neus dezelfde kant op staan.

Een terugroepactie wordt tenslotte ook vanuit KMNL geinitieerd en niet vanuit de dealer.

Deze zal de klacht melden bij de KMNL samen met colega dealers waarna KMNL overgaat tot een terugroepactie.

Geplaatst

Zeg meneer de mopperbibs HellRaver, je blijft lekker bezig zo te zien.

Dingen die ik onder bigwade schrijf zijn op persoonlijke titel.

Ook het stukje van inbouw navigatie, geplaatst op het algemene deel van het forum, in de tijd (aug 2010)

dat er op dit AUTO forum alleen maar werd gemopperd op/over navigatie en telefoons die het niet deden.

Het leek de ComputerTotaal wel.

Dat ik juist vanwege de actualiteit en prijs een fervent voorstander ben van mobile navi's is op dit forum al langer bekend. (zonder merkvoorkeur trouwens).

Vragen over navigatie op dit forum zijn zo oud als het forum zelf.

Als KCG hebben we (ja ook de "roeptoeter, tomtom-promotor en onbezoldigd kia medewerker" bigwade) elke keer

druk op de ketel gehouden om die problemen nou eens op te lossen omdat het bij-product (zoals ik het dan noem)

onderhand hoofdzaak van het totale product auto begon te worden.

Ook jij bent kennelijk zo iemand voor wie navigatie hoofdzaak van het autorijden is..

Kia heeft ons begin deze maand de aankondiging van de kaart-update gemaild.

Onduidelijk was wat wie zou moeten betalen.

Mijn persoonlijke mening staat hier boven ergens.

Dezelfde boodschap is naar KiaMNL gegaan.

Als die verder voet bij stuk houden, kunnen we als KCG weinig meer doen.

Er zijn t/m okt in 2011 19445 nieuwe Kia's verkocht.

Als nou eens 5% een navi heeft zijn dat 972 klanten.

Die vind je alleen niet allemaal op dit forum en inventariseren heeft wat de aantallen betreft

ook weinig tot geen zin.

Wel is ongeveer duidelijk wie wat heeft gekregen en wanneer.

Zoals Smart zegt, probeer het bij je dealer.

Wil je verder strijden voor je gelijk ga het op andere fora zoeken zoals die van de Tros of de Vara

Suc6

Geachte meneer Bigwade,

Sorry dat ik uw heilige mening niet deel...

Toch zie ik nergens dat het hier een "auto" forum betreft, volgens mij is het nog altijd een KIA forum.

En als dat je niet zint moet je misschien wegblijven uit een topic met navigatie in de titel.

Een forum is een openbaar discussie platform en aangezien Kia een "navigatiesysteem" levert is dit nou eenmaal een onderdeel van het Kia concept. Of je dit nou leuk vind of niet.

Navigatie is zeker geen hoofdzaak maar is gewoon een onderdeel van de auto wat goed moet zijn anders moet je het niet verkopen.

Als laatste wil ik je een tip meegeven: trek niet te snel conclusies, dat gaat je namelijk niet zo goed af.

Met vriendelijke groet,

Ondergeschikte HellRaver

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...