Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Inventarisatie Kaartversie  

67 leden hebben gestemd

1. 1. Welke kaartversie heb jij?

• Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 310E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 310E7A2
    • Anders (geef reactie in dit topic)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb mijn dealer gevraagd naar de update van het kaartmateriaal en geconfronteerd met het kia forum.

Zijn reactie:

"Indien KMNL hierover een beslissing neemt zullen wij u hiervan op de hoogte houden.

Tot nu toe is hierover bij ons niets bekend".

Mijn Sportage is geleverd in mei 2011 met kaart uit 2009.

Ik heb de poll reeds ingevuld.

Geplaatst

Beste forum lezers,

Vooraleerst vind ik het jammer om te zien hoe e.e.a. dreigt te verzanden in een

ordinaire (forum) ruzie. Ook ik heb mijn SP3 sinds mei 2011 en heb de kaarten van 2009.

Dat ik hier ook niet zo blij mee ben heb ik reeds eerder op dit forum aangegeven.

Ook ik, en zo te lezen zijn er meerdere Kia rijders die "oude" kaarten hebben en

toch verwacht hadden dat bij de aankoop van hun voertuig (2011) tenminste de meest

recent beschikbare kaarten zou hebben/krijgen. Dit is dus duidelijk bij een aantal

niet het geval, blijkt uit de gehouden poll. Dat "wij" dit ook bij de eigen dealer aan

moeten kaarten lijkt mij niet meer dat redelijk. Echter de discussie zoals nu gehouden

vind ik wat minder. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik de leden van de KCG ken.

Tenminste bijna allemaal m.u.v. Alex. Ik heb deze mensen leren kennen als betrouwbaar,

vriendelijk en als intermediair voor ALLE Kia rijders en hun eventuele problemen met de auto.

De gehouden discussie en mogelijke verwijten aan het adres van Bigwade zijn dan ook niet

terecht. Ook, of moet ik zeggen juist deze man heb ik leren kennen als een aanjager voor

de KCG. Ik spreek dan ook de hoop uit dat er op respectvolle wijze wordt omgegaan met

de leden van de KCG en alle overige leden van dit forum onderling. Laten we dit forum a.u.b. gebruiken waar het voor bedoeld is t.w. elkaar op de hoogte houden, het geven van adviezen c.q. info etc. Natuurlijk mag iemand kritiek en/of commentaar leveren maar doe dit wel met inachtneming van alle respect.

Grtz.

Specialmade

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Kia Venga en opgehaald 4/8/2011

Heeft een software update gehad in September 2011

Softw: 5.1.3

BT: 2.6.8

Nav 2011-05-25

Map: 309E7A2

Firmware: 1.4.1 YN

Ik heb op de poll gestemd.

Aankomende week moet ik toch voor een lakstiftje naar de dealer en zal ik mijn beklag doen dat er een oudere versie op zit.

Volgens de verkoper zat de kaart van 2011 erop.

Dat mag hij gaan uitleggen. ;)

Geplaatst

28-1-11 besteld

21-6-11 geleverd

Huidige versie(na update)

Software version 5.1.3

BT version 2.6.8

Navigation Version 2011.05.25

Map databaseVersion 309E7A2

Firmware Version 1.4.1_SL

Eerste versie was:

Software version 5.0.1

BT version 1.5.0

Navigation Version 2010.08.21

Map databaseVersion 309E79D

Firmware Version 1.3.8_SL

Geplaatst

Junior,

Wil je hier mee zeggen dat deze versie

Software version 5.1.3

BT version 2.6.8

vrij nieuw is en er dus geen nieuwe kaart update nodig is voor deze versie

duske

28-1-11 besteld

21-6-11 geleverd

Huidige versie(na update)

Software version 5.1.3

BT version 2.6.8

Eerste versie was:

Software version 5.0.1

BT version 1.5.0

Navigation Version 2010.08.21

Map databaseVersion 309E79D

Firmware Version 1.3.8_SL

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo , mijn wagen werd afegeleverd op 28 nov 2011 / SP III 1.7CRDI Sense ( Evogue besteld 31 jan )

Softwareversion : 5.1.3

BT Version : 2.6.8

Map database version : 310E7A2

Firmware Version : 1.4.1_SL

Greetz Rolly

Geplaatst

Hallo Bigwade , thanks

't begon toch stillekes aan tijd te worden zeker ? Of mocht ik nog wat langer wachten ?

Had ik nog gewacht op nen nieuwen achterbumper en de juiste trekhaak ( bijna zelfde verhaal als " smetjesmee " met zijn trekhaak ), dan was het nog wel enkel weken bij geworden .Wij bestelden nl. een vertikaal afneembare en men had een horizontaal afneembare gemonteerd .Het relaas van de aflevering volgt nog wel eens .

Content dat ik was dat de papieren uiteindelijk binnen waren , maar dan terug ook een kleine domper op de feestvreugde. Nu ; na relativerende onderhandelingen , toch tevreden met de eerste rij-indrukken .

Tnx Rolly

• 3 weken later...
Geplaatst

Het is misschien goed om de Kia-rijders eruit te filteren die hun auto geleverd hebben gekregen in 2011,

zonder de meest recente kaartversie en die geen enkele medewerking hebben gekregen van hun dealer.

Misschien nog wel met onderscheid in welke dealer wel en welke dealer geen medewerking heeft verleend!

1. auto geleverd in 2011?

2. kaartversie 2009?

3. wel/geen medewerking dealer door het gratis verstrekken van een kaartupdate?

Geplaatst

@Smart,

Op je vraag of het handig is om de Kia-rijders er uit te filteren welke hun auto in 2011 geleverd hebben gekregen

zonder de meest recente kaartversie, van mij een volmondig JA.

Ik heb mijn SP3 in mei 2011 geleverd gekregen met de (oude) kaartversie t.w. 309E7A2. Omdat ik, zoals eerder

aangegeven in dit forum, van mening ben dat niet de dealer maar Kia Nederland hiervoor verantwoordelijk is heb

ik met mijn dealer afgesproken dat ik de up-date betaal echter met op de bon de opmerking "betaald onder protest"

Dit om bewijs in handen te hebben mocht Kia Nederland alsnog over de brug te komen met een vergoeding inzake

de gemaakte kosten tbv. de kaart update. Ik adviseer dan ook iedereen die de kaart update laat uitvoeren om

deze procedure te volgen. Tijdens diverse, overigens zeer prettige, gesprekken is de update van de navi veelvuldig

aan bod geweest. Overigens is de dealer absoluut niet blij met de afwikkeling van de kaart update zoals aangeboden

door Kia Nederland. Ook zij hebben heftig geprotesteerd tegen de gang van zaken bij Kia Nederland en zijn blij dat de

KCG ook hun ongenoegen hebben laten blijken. De dealer gaf hierbij aan dat als hij voor alle kosten moet opdraaien

dat het dan aardig in de papieren ging lopen. Hij heeft namelijk een behoorlijk aantal Kia's verkocht in 2011.

De te vergoeden kosten, welke dan aan hem toegerekend zouden worden lopen dermate hoog op dat dit wellicht

verregaande consequenties zou kunnen hebben. Ik kan me overigens goed vinden in zijn verhaal. Als na inventarisatie

van alle eigenaren van een Kia, geleverd in 2011, welke de auto geleverd hebben gekregen met (ver)ouderde kaarten

nogmaals contact met Kia wordt opgenomen is er een kans dat ook Kia Nederland inziet dat dit niet op de meest

klantvriendelijke manier is opgelost. Wellicht is dan ook de "druk" namens diverse dealers doorgedrongen tot Kia Nederland.

We blijven hopen op een oplossing.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

@Smart,

Op je vraag of het handig is om de Kia-rijders er uit te filteren welke hun auto in 2011 geleverd hebben gekregen

zonder de meest recente kaartversie, van mij een volmondig JA.

Ik heb mijn SP3 in mei 2011 geleverd gekregen met de (oude) kaartversie t.w. 309E7A2. Omdat ik, zoals eerder

aangegeven in dit forum, van mening ben dat niet de dealer maar Kia Nederland hiervoor verantwoordelijk is heb

ik met mijn dealer afgesproken dat ik de up-date betaal echter met op de bon de opmerking "betaald onder protest"

Dit om bewijs in handen te hebben mocht Kia Nederland alsnog over de brug te komen met een vergoeding inzake

de gemaakte kosten tbv. de kaart update. Ik adviseer dan ook iedereen die de kaart update laat uitvoeren om

deze procedure te volgen. Tijdens diverse, overigens zeer prettige, gesprekken is de update van de navi veelvuldig

aan bod geweest. Overigens is de dealer absoluut niet blij met de afwikkeling van de kaart update zoals aangeboden

door Kia Nederland. Ook zij hebben heftig geprotesteerd tegen de gang van zaken bij Kia Nederland en zijn blij dat de

KCG ook hun ongenoegen hebben laten blijken. De dealer gaf hierbij aan dat als hij voor alle kosten moet opdraaien

dat het dan aardig in de papieren ging lopen. Hij heeft namelijk een behoorlijk aantal Kia's verkocht in 2011.

De te vergoeden kosten, welke dan aan hem toegerekend zouden worden lopen dermate hoog op dat dit wellicht

verregaande consequenties zou kunnen hebben. Ik kan me overigens goed vinden in zijn verhaal. Als na inventarisatie

van alle eigenaren van een Kia, geleverd in 2011, welke de auto geleverd hebben gekregen met (ver)ouderde kaarten

nogmaals contact met Kia wordt opgenomen is er een kans dat ook Kia Nederland inziet dat dit niet op de meest

klantvriendelijke manier is opgelost. Wellicht is dan ook de "druk" namens diverse dealers doorgedrongen tot Kia Nederland.

We blijven hopen op een oplossing.

Grtz.

Specialmade

Misschien is het handig dat we je even terug halen op deze aarde:-) Denk je nu echt dat KIA na alle kritiek die de afgelopen 1,5 maand is geuit alsnog op zijn besluit gaat terug komen en als je dus aangeeft dat je onder protest betaal dat je dan nog iets terug krijgt!! Wishfull thinking past in deze tijd van kerstsfeer maar ik geloof er niet in. Iedereen zal invidueel er met zijn dealer uit moeten komen, daar heb je tenslotte je auto gekocht en alle verhalen rondom hoge kosten omdat ze zoveel auto's hebben verkocht gaat natuurlijk nergens over. De dealer maakt van zijn probleem jouw probleem en dat zou hij niet moeten doen.

Geplaatst

Misschien is het handig dat we je even terug halen op deze aarde:-) Denk je nu echt dat KIA na alle kritiek die de afgelopen 1,5 maand is geuit alsnog op zijn besluit gaat terug komen en als je dus aangeeft dat je onder protest betaal dat je dan nog iets terug krijgt!! Wishfull thinking past in deze tijd van kerstsfeer maar ik geloof er niet in. Iedereen zal invidueel er met zijn dealer uit moeten komen, daar heb je tenslotte je auto gekocht en alle verhalen rondom hoge kosten omdat ze zoveel auto's hebben verkocht gaat natuurlijk nergens over. De dealer maakt van zijn probleem jouw probleem en dat zou hij niet moeten doen.

Volgens mij is deze discussie al vele malen gevoerd maar de kampen blijven verdeeld.

Ik deel de mening van Specialmade, ik heb een goede band met de dealer en in de gesprekken zijn we altijd vrij open en eerlijk.

De marges op nieuwe auto's zijn echt niet gigantisch, natuurlijk verdient hij erop en daar sluit ik mijn ogen ook niet voor.

Aangezien ik hem zijn boterham gun ben ik bereid een grote aankoop (nieuwe auto) bij hem te doen.

Echter wordt de kaartupdate gewoon 1 op 1 door KMNL aan de dealer door berekend.

Bij een verkoop van 150 wagens in 2011 is dat dus een onvoorziene kostenpost van €17.850 en dat is ook voor een dealer een behoorlijk bedrag.

Mijn dealer moest bijvoorbeeld laatst op verzoek van KMNL z'n hele showroom verbouwen (op eigen kosten) omdat KMNL de indeling anders wou hebben.

Het product komt van KMNL af, en zij zijn degene die gefaald hebben, om het dan af te schuiven op je dealers vind ik erg makkelijk.

Nogmaals het had in mijn ogen KMNL gesierd om de update gratis ter beschikking te stellen, helaas doen ze dat niet wat een hoop ontevreden klanten oplevert.

Ze denken dat ze dat handje vol mensen wat klacht wel kan missen, want als ze het gratis beschikbaar stellen dan onstaat er een run op aangezien dan ook de mensen die nu nog van niets weten wakker worden geschud.

Nu heb ik dus ook gewoon €119 voor een update betaald, maar daar trap ik geen tweede keer in. Als ik dan een auto met navigatie koop dan zorg ik dat ik bij de onderhandelingen gratis kaartupdates afdwing.

Geplaatst

@Hellraver

Ik heb juist de vraag gesteld omdat ook wij als KCG vinden dat de 2011 rijders gecompenseerd dienen te worden.

Ook jij behoort tot deze groep. Ik zou zeggen; 'niet geschoten is altijd mis'.

Ná inventarisatie zal ik namens KCG de aangemelde groep voorleggen aan KMNL. Wij willen ervoor gaan!!

Wie wil de inventarisatie op zich nemen?

Geplaatst

Inventarisatie ?

Op dit forum, voor leden ?

Dat gaan we niet doen.

Ik denk toch echt dat Kia zelf voor elke "2011 klant" over de brug moet komen.

Als je ±1500 eu voor een "navigatie" durft te vragen heb je een zorg plicht w.b. maps en updates.

Da's misschien moeilijk voor autoboeren, maar daar is dit forum voor, voor leden/klanten/gebruikers..

Jawel!

Geplaatst

Hoe wil je dit dan oplossen? Graag iets specifieker!

Geplaatst (aangepast)

2011 op kenteken = 2011 software

Doen KiaMNL en niet mopperen....

Dat heet goodwill

aangepast door bigwade
Geplaatst

2011 op kenteken = 2011 software

Oké, helemaal mee eens.

De inventarisatie is bedoeld om vast te stellen wie een Kia in 2011 op kenteken heeft gezet, van de dealer geen update

heeft ontvangen en deze dus zelf heeft aangeschaft. Deze groep is/was juist belangrijk voor KMNL, omdat juist zij hebben

aangegeven dit over te laten aan de dealers. Nu een behoorlijk aantal dealers niet over de brug komen, en een aantal

leden zodoende zelf de update hebben aangeschaft/betaald, wil ik deze aantallen voorleggen. Wij zijn dan voorbereidt.

Geplaatst

Sorry maar die inventarisatie is er toch al lang!?

Of heb ik dit topic ooit voor niets gemaakt?

Dat zie je mij niet schrijven toch?

Ik vroeg alleen om een inventarisatie van degenen die niet door de dealer zijn gecompenseerd.

Ik wil goed beslagen ten ijs komen bij KMNL.

Geplaatst

Dat zie je mij niet schrijven toch?

Ik vroeg alleen om een inventarisatie van degenen die niet door de dealer zijn gecompenseerd.

Ik wil goed beslagen ten ijs komen bij KMNL.

Ja wat wil je nou? Eerst een inventarisatie voor dit en dan voor dat... het wordt er niet echt veel duidelijker op voor iedereen...

Ga er maar van uit dat de complete lijst NIET door de dealer gecompenseerd gaat worden.

Ik heb hem zelfs in een excel sheet als je die wil hebben...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...