xtra40 Geplaatst 2 Juli, 2015 Geplaatst 2 Juli, 2015 Hi Guys, Zijn er al mensen die de speakers hebben vervangen in de 2015 versie? Aangezien wij wel voorzien zijn van een tweeters. Ik hoor het graag! dan heb je mischien een navi systeem af fabriek in je autio ??? daar zaten toen de tweeters bij af fabriek maar de speakers in de deuren zijn het zelfde (belaberde kwaliteit ) als alle andere rio,s Quote
kia_21 Geplaatst 3 Juli, 2015 Geplaatst 3 Juli, 2015 Klopt. Ik vind het nog reuze mee vallen. Misschien hebben ze in de 2015 toch het geluid aangepakt. Klinkt aardig goed vind ik voor een standaard Rio. Als je dit vergelijkt met de Picanto. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 3 Juli, 2015 Geplaatst 3 Juli, 2015 Het navigeren systeem is gewoon beter en zeker kwa geluid denk wat meer vermogen en betere eind trappen waardoor die speakers ook wat beter klinken denk niet dat ze de speakers hebben veranderd Quote
PatrickPR Geplaatst 3 Juli, 2015 Geplaatst 3 Juli, 2015 Ik vond de standaard speakers van de 2011 Rio ook niet verkeerd klinken. Heb het wel eens slechter gehoord. Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat, met een wat krachtigere radio, de speakers ook net iets beter klinken. Quote
dirk_w Geplaatst 3 Juli, 2015 Geplaatst 3 Juli, 2015 De Dashboard speakers in de Rio 2014 klinken imho ook niet verkeerd. Quote
kia_21 Geplaatst 5 Juli, 2015 Geplaatst 5 Juli, 2015 Het navigeren systeem is gewoon beter en zeker kwa geluid denk wat meer vermogen en betere eind trappen waardoor die speakers ook wat beter klinken denk niet dat ze de speakers hebben veranderdKlopt, dat is abaoluut waar. Dat zei de dealer ook al. Ben er opzich wel tevreden mee. Maar ben helaas besmet met het pimpvirus Maar stel ik zou ze vervangrn he. Zou je hem dan kunnen vervangen met een normale speakers? Zoals JBL of fushion? Of zou je echt een composet moeten aanschaffen? Ben best een leek met auto speakers. Ik wil toch meer lage tonen krijgen in de auto. Noem maar even een voorbeeld. BMW speakers klinken standaard al echt byzar mooi. Of een volvo v40 met een bose soundpack. Die kant wil ik een beetje op. (Liefs zonder subwoofer) Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
Raoul30 Geplaatst 17 Juli, 2015 Geplaatst 17 Juli, 2015 Ik heb mij vandaag maar eens geregistreerd op dit forum. Ik volg het hier wel al enige tijd, maar op deze manier kan ik ook makkelijk communiceren. Zelf ben ik in bezit van een Kia Rio Superpack uit 2012. Op het moment kijk ik ook rond om de speakers voor te vervangen en een kleine subwoofer te plaatsen onder mijn stoel. Ik zag hier het merk focal voorbij komen en mijn vraag is wel type jullie hebben geplaatst? Ook wil ik een ander dashboard unit met ingebouwde entertainment system. Ik zie wel op websites losse dashboard kappen waar je zo'n navigatie in kan bouwen, maar met welke site en welk type zijn jullie bekend? Uiteindelijk dus ook een multimedia systeem erin bouwen. Hoop dat iemand mij kan helpen op deze paar vragen, zodat ik een beetje een idee heb namelijk. Alvast bedankt! Quote
Gast Stief Geplaatst 17 Juli, 2015 Geplaatst 17 Juli, 2015 Kijk eens bij www.witson.com voor de unit. Wat speakers betreft.. kan ik focal zeker aanraden. Welk type voor jou het meest geschikt zijn durf ik niet te zeggen helaas. Quote
Raoul30 Geplaatst 20 Juli, 2015 Geplaatst 20 Juli, 2015 Dank je wel! Ik had inderdaad al even op Witson gekeken...klant en klare systemen. Ik gebruik nu ook een Nexus 7 2013 model in mijn auto als nav, media player etc etc. Hoe is jullie ervaring met Witson tegenover andere inbouw frames zonder ingebouwde media systeem, van bijvoorbeeld Pioneer (carplay) of andere systemen? Wat mij altijd opvalt met dit soort systemen, zoals dat van Witson is dat het soms net niet is of bang dat het traag als dikke stront is? Ik gebruik op mijn Nexus 7 tablet in de auto bijvoorbeeld apps als...Tom Tom, Flitsmeister, Spotify, Soundcloud. Het is dan wel Android 4.4.4, maar is dit up te graden naar 5.0? Ik ben bang dat ik dit er allemaal straks niet meer op kan draaien namelijk. Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Juli, 2015 Geplaatst 20 Juli, 2015 Ik heb in mijn Picanto een Witson gehad, maar redelijk snel weer uitgebouwd. De hardware was erg netjes, maar ik vond de software (WinCE op mijn model) erg teleurstellend. Zo kon ik bij de iPod nauwelijks info zien over de track, was selecteren van een playlist of nummer niet mogelijk en werd de iPod niet gepauzeerd als je niet meer luisterde. Dus die liep telkens leeg en moest ik steeds loskoppelen als ik van artiest ofzo wilde wisselen. Ik vond het allemaal dus "net niet"; de standaard radio van Kia deed(doet) dat nog beter. Ik heb die dus teruggeplaatst, want een DubbelDIN van bijv. Kenwood kost me te veel en integreert niet zo mooi met het dashboard. Quote
Gast Stief Geplaatst 21 Juli, 2015 Geplaatst 21 Juli, 2015 Ben zelf niet zo van de appels Heb dus ook geen ervaring met ipod. Heb zelf een Witson (s100) en deze bevalt heel goed,snel en is zeer stabiel Dit.is overigens een windows ce versie. Je kunt er ook Android op installeren maar dat performt toch wat minder. De windows versie heeft de software net wat beter geintegreerd. Maar wil je internet connected van alles doen zul je toch naar een android variant moeten gaan. Als je Android wilt zou ik persoonlijk nog ff wachten tot de auto versie uit is. Quote
Raoul30 Geplaatst 21 Juli, 2015 Geplaatst 21 Juli, 2015 Ik ga inderdaad nog even wachten met een Witson of ander systeem. Ik heb ook overwogen om Pioneer carplay in te bouwen, met een losse frame maar ook van carplay zijn er nog maar 2 modellen en nog veel te beperkt. Ben zelf wel als main meer van de iPhone, maar voor nu in de auto zou Android (native) ook top zijn. Ik wacht nog even een half jaar ofzo en kijken of er nog Android Auto native units komen en ook Apple Carplay in de gaten houden, want daar zouden ook native units voor uitkomen. Hier een link Google die bezig is Android Auto native uit te brengen: http://www.computerworld.com/article/2861468/google-may-launch-android-auto-making-your-car-a-big-mobile-device.html Quote
picaman Geplaatst 15 Augustus, 2015 Geplaatst 15 Augustus, 2015 Het navigeren systeem is gewoon beter en zeker kwa geluid denk wat meer vermogen en betere eind trappen waardoor die speakers ook wat beter klinken denk niet dat ze de speakers hebben veranderd nvm, zelf al gevonden. Quote
picaman Geplaatst 1 September, 2015 Geplaatst 1 September, 2015 hallo, Ik heb een rio 2015, met standaard navigatie van kia. Heb een Pioneer active subwoofer TS-wx110a aangeschaft. Zou die nu graag inbouwen, vanochtend frame afgehaald, maar zitten verschillende kabels aangesloten op nav. achteraan, en kabels zijn redelijk kort. Om daarin de speakerdraden te knippen lijkt niet zo evident. Kan ik rechtstreeks vanaf de speakers in de deuren de speakerkabels aftappen, om signaal door te geven naar de sub? Ik heb hier al alle posts betreffende audio inbouw gelezen, dus zal ook geen specifieke vragen daaromtrent stellen. Wou enkel vragen, is er al iemand die reeds een actieve sub. heeft ingebouwd met de standaard nav in de nieuwe rio 2015, en die me kan vertellen hoe hij het deed? Alvast dank Quote
Jordan Geplaatst 1 September, 2015 Geplaatst 1 September, 2015 Direct bij de speakers in de deur aftappen is niet ideaal. Je moet dan op een of andere manier de kabel weer terug door de portierdoorvoer zien te krijgen. En die doorvoer gebeurt dmv een stekker. Dus geen ruimte om losse kabels door te trekken. Ik heb mijn sub aangesloten achter de originele HU. Is geen navigatie maar wel hetzelfde principe. Ik heb achter de HU de kabels naar de speakers afgetapt. Dus niet geknipt. Het beste is de mantel een stukje verwijderen zodat de koperdraad zichtbaar wordt. Hierop heb ik een hi-lo filter geplaatst dmv solderen en vervolgens isoleren. Deze filter heeft een tulp-aansluiting waarop je je sub kan aansluiten. Stroom kun je het beste direct vanaf de accu halen. Het aan/uit signaal komt van de sigarettenaansteker. Zo heb ik het aangesloten. Quote
picaman Geplaatst 1 September, 2015 Geplaatst 1 September, 2015 Direct bij de speakers in de deur aftappen is niet ideaal. Je moet dan op een of andere manier de kabel weer terug door de portierdoorvoer zien te krijgen. En die doorvoer gebeurt dmv een stekker. Dus geen ruimte om losse kabels door te trekken. Ik heb mijn sub aangesloten achter de originele HU. Is geen navigatie maar wel hetzelfde principe. Ik heb achter de HU de kabels naar de speakers afgetapt. Dus niet geknipt. Het beste is de mantel een stukje verwijderen zodat de koperdraad zichtbaar wordt. Hierop heb ik een hi-lo filter geplaatst dmv solderen en vervolgens isoleren. Deze filter heeft een tulp-aansluiting waarop je je sub kan aansluiten. Stroom kun je het beste direct vanaf de accu halen. Het aan/uit signaal komt van de sigarettenaansteker. Zo heb ik het aangesloten. Bedankt voor de uitleg. Idd, niet knippen dus. Vrijdag inbouwen. Quote
Jordan Geplaatst 2 September, 2015 Geplaatst 2 September, 2015 Succes. Komt goed. Is geen hoge wiskunde. Let wel op + en - Uitleg van de kleuren is ergens op dit forum te vinden. http://www.kiaclub.nl/topic/8680-audio-installatie-kia-rio/page-24 Quote
picaman Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Gisteren subwoofer ingebouwd, klinkt toch al veel beter! Nu nog voorspeakers vervangen en we kunnen rocken:-) Quote
Jordan Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Gisteren subwoofer ingebouwd, klinkt toch al veel beter! Nu nog voorspeakers vervangen en we kunnen rocken:-) Nog gekke dingen tegen gekomen of ging het inbouwen vrij vlot? Quote
picaman Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Ging vrij vlot, wat hulp gekregen van buurman, om de draden te solderen. Rest zelf gedaan en lukte aardig, dus fier op mezelf:-) Maar had alle docu bij van u en andere forumleden, dus hierbij ook nog es een bedankje. Quote
Jordan Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Ging vrij vlot, wat hulp gekregen van buurman, om de draden te solderen. Rest zelf gedaan en lukte aardig, dus fier op mezelf:-) Maar had alle docu bij van u en andere forumleden, dus hierbij ook nog es een bedankje. Graag gedaan. Daar is het forum voor. Nu alleen de speakers nog en dan heb je echt een top geluid. Ik heb zelf een Clarion compo-setje (aparte tweeter). Klinkt echt super. Quote
picaman Geplaatst 7 September, 2015 Geplaatst 7 September, 2015 Graag gedaan. Daar is het forum voor. Nu alleen de speakers nog en dan heb je echt een top geluid. Ik heb zelf een Clarion compo-setje (aparte tweeter). Klinkt echt super. Bij mij zitten reeds tweeters ingebouwd in de deurstijlen, dus best geen composet nemen dan zeker? Of zou ik de tweeters beter vervangen, en zou dit veel uitmaken? Anders gewoon 2weg nemen. Quote
Jordan Geplaatst 7 September, 2015 Geplaatst 7 September, 2015 Bij mij zitten reeds tweeters ingebouwd in de deurstijlen, dus best geen composet nemen dan zeker? Of zou ik de tweeters beter vervangen, en zou dit veel uitmaken? Anders gewoon 2weg nemen. Ik heb geen ervaring met de standaard tweeters. Dus daar kan ik geen eerlijke beoordeling over doen. Ik zou dan idd beginnen met de portierspeakers en beluisteren. De tweeters kun je altijd nog vervangen (mits je er makkelijk bij komt en de moeite wil doen). Quote
picaman Geplaatst 8 September, 2015 Geplaatst 8 September, 2015 Heb daarnet es deurpanelen afgenomen om de standaard luidsprekers te bekijken. Viel me op dat de afmetingen anders zijn, dan hier eerder vermeld in topic. Er is steeds sprake van 16,5 cm maar bij mij zijn die kleiner. Ik heb rio 2015 met nav. en ingebouwde tweeters ion de deurstijlen. deurgat zelf : 14 cm rond platieken omhulsel rond luidspreker : 15 cm luidspreker zelf (zacht gedeelte) : 12,5 cm In achterdeuren zelfde afmetingen. Dus als ik het plastieken gedeelte zou laten zitten en de standaard luidspreker uitsnijden, zoals op filmpje hier eerder verschenen, zal een luidspreker van 16,5 cm er niet inkunnen? Als ik de nieuwe luidspreker wil bevestigen op mousse errond met nieuwe in te boren gaatjes, kan ik geen 15cm nemen,maar max tss 13,5- 14 cm. Dus zou ik luidsprekers van 13 cm moeten nemen? Zou het kunnen dat de luidsprekers in de nieuwe rio 2015 andere afmetingen hebben, of ben ik zo mis? afbeeldingen : Quote
xtra40 Geplaatst 8 September, 2015 Geplaatst 8 September, 2015 Klopt exact de nieuwe speakers worden ook weer op montage ringen gemonteerd om dat je anders geen diepte genoeg hebt in de deur en daar passen dan heel mooi 16.5 centimeter speakers op dit geld voor de voor en achter speakers Zo dat je voor en achter de zelfde speakers kunt zetten Alleen voor een 3 deurs Rio is dit anders Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.