Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gisteren mijn vaderdag kado gemonteerd in onze rio.

een kicker actieve subwoofer.

bedieningspaneel en schakelaar met controle-led ingebouwd in de asbak.

schakelaar bediend een 180 ampere relais onder de motorkap zodat ik snel de mogelijkheid heb om de woofer uit te zetten.

controle-led geeft aan of woofer van spanning is voorzien door relais.

met de regelaar kan ik de mate van bas instellen naar wens.

wooferkist is met 1 stekker af te koppelen.

super geluidje.

groeten marc

20120617162018.jpg

20120617162034.jpg

20120617162120.jpg

Geplaatst

Hey netjes gedaan! Heb in me swift het zelfse gedaan, ook de remote control in de asbak gemaakt inderdaad. Maar jij hebt er dus ook een andere radio inzitten? Of heb je de pio nav ? Doe eens foto maken

Geplaatst

dus heb je je tulp kabels op een splitter aangesloten..

of heb je de woofer er in zonder versterker?

Geplaatst

Actieve woofer heeft een stereo 3,5 mm jack plug voor ingangssignalen. Deze kabels aangesloten achter de radio en een voeding vanaf de.accu. Interne versterker in de kist doet alles verder zelf. Signalen filteren en de woofer aansturen. Super makkelijk.

Geplaatst

Aaaahh dat begreep ik er nog niet uit! Dacht aan losse woofer met versterker! Vandaar mijn tulp verhaal

Geplaatst

ik heb nu aardig wat pagina's doorgelezen maar zie nog nergens fotos van enkel of dubbel din radio's of subwoofers voorbij komen?

Als mijn deal met de dealer doorgaat zal het eerste wat ik er uit pleur de orginele radio en speakers zijn! wat een meuk zeg..

heb nog een kist met 2 kickers solo barck staan wat goed is voor 126 db.. En de hu wordt een pioneer enkel din dvd speler. De speakers ga ik nog eens voor op pad..

versterkers jbl en een rockford voor de woofer... Ben benieuwd naar jullie foto's

Dan heb je toch mijn Alpine dubbeldin radio met infinity speakers en aparte tweeters gemist! Compleet met foto's

Klik anders even op mijn posts!

Geplaatst

Hierbij de foto's van mijn nieuwe systeem:

Infinity speakerset (2 paar speakers, via Pim Tensen besteld en zelf gemonteerd), 199 euro)

Alpine dubbeldin systeem (type 235 BT, zie alpine website) door Automat in laten bouwen (systeem kost 200 euro als je op internet een beetje zoekt). Het mooie van deze Alpine is dat je displaykleur kunt aanpassen aan dat van de Rio. Verder vind ik het ontwerp wel bij de Kia passen. Dit vond ik bij de Pioneer minder het geval, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Verder heb je nog een inbouwpaneel nodig (79 euro op ebay.de) en een interface (via automat, 75 euro).

Dus je kunt wel degelijk voor 500 euro klaar zijn met een dubbeldinsysteem als je ook wat goedkopere speakers opzoekt.

Zie verder de foto's!

Dit is hem! Pagina 25 enigszins onderaan de pagina. Scheelt weer zoeken.

Geplaatst

Hi allemaal!

Sinds 3 dagen heb ik mijn Rio 3 deurs binnen, super blij mee en vandaag heb ik de Pioneer AVH-4200BT ingebouwd. Ziet er netjes uit allemaal! Ik heb nog 1 vraag waarvan ik hoop dat jullie misschien het antwoord hebben. Morgen wil ik graag mijn speakers vervangen. Ik heb hier 2 setjes Pioneers liggen en speakerringen van Pim Tensen, maar een goed begin is het halve werk. Wanneer ik de deurpanelen los wil halen, heb ik tot nu toe 3 schroeven gevonden, 1 bij de deurhendel, 1 in het opbergvak in de armsteun en 1 aan de zijkant van de deur. Klopt het dat als ik deze los draai, ik het paneel verder voorzichtig los kan klikken? Of zie ik dan nog iets over het hoofd?

Daarnaast lijkt het alsof er een randje zit om het deurpaneel. Hoort die aan de deur vast te zitten of juist aan het paneel? Voordat ik de verkeerde delen uit elkaar haal :)

Thanks alvast en foto's volgen later!

Geplaatst

Dank je wel Blackviper. Het vervangen van de HU gaf al een veel beter geluid,... nu ben ik nieuwsgierig hoe het klinkt met betere speakers! :wink:

Geplaatst

Dit is hem! Pagina 25 enigszins onderaan de pagina. Scheelt weer zoeken.

oef Das een prijzige interface!! maar goed heb hem toch nodig!

ziet er netjes uit man, dat paneel van ebay is dat een beetje kwaliteit>? of kraakt ie aan alle kanten

Geplaatst

Ik wacht nog steeds op mijn Rio en kan dus niet zo goed oordelen over de kwaliteit van het geluid, maar als ik de bijgevoegde urls bekijk lijkt het geluid ook met name een software ding. Misschien dat Kia met een software update kan komen, zodat we dure ombouw met andere speakers/headunits e.d. kunnen voorkomen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Arkamys

Misschien is er zelfs al een update voor de nieuwere modellen. Zijn er mensen die dat bijvoorbeeld op de Rio meeting hebben kunnen constateren. Wellicht ook een aardige vraag voor Moderator Alex om voor te leggen in het KMNL overleg. Misschien zelfs even van tevoren als agenda punt, zodat er al een antwoord op het overleg is.

Geplaatst

sportief hoor zo'n 3 deurs! mooi.

het lijkt alleen wel ofdat je dashboard de knoppen van je radio overlapt... klopt dat? aan de linker kant.

wel beetje jammer dat er zo'n rondje in zit waar normaal de start/stop knop zou zitten...

Geplaatst

Thanks Sicco,

Nee dat lijkt zo, het zit echt precies op zijn plaats.

http://img835.imageshack.us/img835/6306/rondjepioneer.jpg

Het is inderdaad wat jammer dat het rondje van de startknop er in zit, hoewel een ander paneel is zo besteld en ingebouwd...

Weet iemand waar ik eventueel het paneel zonder startknop kan krijgen?

Zijn er nog mensen met een 3 deurs uitvoering die de speakers aan de achterkant hebben kunnen vervangen? Ik ben heel benieuwd hoe ik die panelen los krijg namelijk. :online2long:

Verder is het echt een aanrader om te kiezen voor een andere HU + speakers. Mijn Pioneer set klinkt nu al met 2 speakers veel voller en lekker helder. :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...