Gev Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 ZIJN OLIE EN BRANDSTOF ADDITIVEN GOED VOOR DE MOTOR ? Quote
Major Case Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 In alle (moderne) motorolien zitten alle benodigde additiven evenals in alle grote brandstofmerken zoals SHELL, BP. Quote
Crum Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 dus ja, additieven zijn goed voor de motor, zo zitten in motorolie bv toevoegingen waardoor de olie niet gaat samenklonten als deze in de uitlaat komt (is nodig bij diesel met roetfilter), Ook zitten er toevoegingen in waardoor de olie wissel interval groter kan worden (vroeger moest je immers vaker naar de garage om olie te wisselen. in brandstof zitten toevoegingen die o.a. een reinigende werking hebben voor bv de injectoren, wat je weer zou kunnen merken in een rustigere motor. ik heb pas geleden een andere (oudere) auto gekocht, welke slecht stationair wou blijven lopen, na een paar keer BP ultimate te hebben getankt is het probleem nu geheel weg. 1 Quote
zwafra Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Als mijn auto een beetje goed ingelopen is (zo,n 30.000km ) dan voeg ik er weer een liter" Slick 50 " toe aan de motorolie ,dat heb ik in het verleden bij al mijn auto,s /motoren gedaan en ik vind de motor daarna merkbaar mooier draaien .... De koude start is beter en het brandstof gebruik gaat iets omlaag en minder slijtage aan de inwendige draaiende delen ... http://www.slick50.com/ deze olietoevoeging is al jaren op de markt en is al diverse keren onderzocht met positief resultaat... Quote
Azzaro Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Als men een goede kwaliteitsmerk motorolie gebruikt met de correcte -door de fabrikant voorgeschreven- viscositeitswaardes zijn additieven zoals "Slick 50" en dergelijke compleet overbodig en dus weggesmeten geld (en ze kosten geld!!!, kassa kassa voor de fabrikanten...) Ze overbluffen de consument met zaken zoals bevat teflon, héél lage wrijving, ook gebruikt in de ruimtevaart enzovoort maar geloof me vrij als dit allemaal waar was hadden Shell, Total en andere topmerken dit reeds lang toegepast in hun producten, neen, gebruik een goede motorolie en ververs op regelmatige tijdstippen, jaarlijks of om de 15000 naargelang de intervallen die voorgeschreven zijn... Héél anders is mijn mening als het over brandstofadditieven gaat, hoewel deze ook héél lucratief zijn voor de producenten ervan hebben deze wél een gunstig effect op de verbranding, emissiewaardes en dus ook wel enigszins op het verbruik, ze reinigen de injectoren waardoor deze beter vernevelen en de algemene loopcultuur van de motor dus ten goede komen, bij een benzine verhogen ze het octaangetal (beter lopen, minder pingelen) en bij een diesel de cetaan-waarde (minder dieselklop of gekletter). Bekende merken zijn DIECYL van ELF (héél goed voor diesels!!!), Marly en Wynns... Dit is -vanuit mijn beroepservaring- mijn mening over additieven, er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn en uiteraard is ieder vrij wat ie allemaal in zijn motor of tank kapt, item is voor discussie vatbaar, ben ik mij goed van bewust... 1 Quote
Smart Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Helder en duidelijk beschreven Azzaro, daar kunnen we wat mee! Quote
bigwade Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 @azarro w.b bak olie hand/auto is er wel wat te halen zo blijkt/lijkt. zie links. Gezien je kennis mag je deze ook eens invullen op eigen wijze. Ik heb op je naam gezocht, niks gevonden of er blind overheen gelezen http://www.kiaclub.nl/topic/5826-wat-doet-den-kia-rijder-voor-den-kost/ Aan anderen, doe daar ook eens aan mee. Quote
Major Case Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Als men een goede kwaliteitsmerk motorolie gebruikt met de correcte -door de fabrikant voorgeschreven- viscositeitswaardes zijn additieven zoals "Slick 50" en dergelijke compleet overbodig en dus weggesmeten geld (en ze kosten geld!!!, kassa kassa voor de fabrikanten...) Ze overbluffen de consument met zaken zoals bevat teflon, héél lage wrijving, ook gebruikt in de ruimtevaart enzovoort maar geloof me vrij als dit allemaal waar was hadden Shell, Total en andere topmerken dit reeds lang toegepast in hun producten, neen, gebruik een goede motorolie en ververs op regelmatige tijdstippen, jaarlijks of om de 15000 naargelang de intervallen die voorgeschreven zijn... Héél anders is mijn mening als het over brandstofadditieven gaat, hoewel deze ook héél lucratief zijn voor de producenten ervan hebben deze wél een gunstig effect op de verbranding, emissiewaardes en dus ook wel enigszins op het verbruik, ze reinigen de injectoren waardoor deze beter vernevelen en de algemene loopcultuur van de motor dus ten goede komen, bij een benzine verhogen ze het octaangetal (beter lopen, minder pingelen) en bij een diesel de cetaan-waarde (minder dieselklop of gekletter). Bekende merken zijn DIECYL van ELF (héél goed voor diesels!!!), Marly en Wynns... Dit is -vanuit mijn beroepservaring- mijn mening over additieven, er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn en uiteraard is ieder vrij wat ie allemaal in zijn motor of tank kapt, item is voor discussie vatbaar, ben ik mij goed van bewust... Gij bent een goei, dat wilde ik ook opschrijven maar mij te veel letters, maar het klopt als een zwerende vinger. Laat een ieder hier zijn voordeel mee doen. Quote
Recommended Posts