Ga naar inhoud

Op vakantie met een Picanto 2011 1.0 Base.


Gast velour100

Aanbevolen Berichten

Hoi,

Wij zijn net terug van vakantie. We zijn naar Frankrijk geweest "de Provence" dik 1160 km.

Het weer heeft gelukkig meegezeten , 25 tot 32 graden.

Omdat onze oudste dochter en haar vriend ook mee wilde hebben we besloten om met 2 auto's te gaan ( 6 personen), degene waar ik het meest in rijdt een Kia Cee'd SW 2010 en de auto van mijn vrouw een kia Picanto 1.0 comfort 2012 .

De picanto heeft het voortreffelijk gedaan, ondanks de vele steile bergen ( De Gorges du Verdon is een 25 km lange canyon en staat ook wel bekend als de Grand Canyon van Verdon, het is na de Grand Canyon de grootste kloof ter wereld)

We zijn een picanto tegengekomen met zelfs een dakkoffer boven op.

Dit was overigens de enigste picanto die ik tegengekomen ben in geheel Frankrijk, een Cee'd zie je wat meer, maar nog steeds mondjes maat.

het gemiddelde vebruik van de picanto was: 1 op 16. Wat me niet tegenvalt daar we op de Route Soleil toch bijna continu 120-130 gereden hebben.

Dus het is ons 100% meegevallen...... met de picanto op 1400 mtr hoogte.

post-2386-0-92177300-1342551187_thumb.jpg

post-2386-0-21418300-1342551203_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Terug van vakantie in Frankrijk met de Picanto 1.0 met 3 personen, bagage en vouwwagen (camplet=205 kg). 2700 km gereden: Straatsburg, Elsas, Bourgondie, Jura, Koblenz. Flink terugschakelen in de bergen (veelal 600-1000 m hoogte) maar verder probleemloos verlopen vakantie. Je merkt niet dat je een vouwwagentje erachter hebt lopen, omdat deze erg laag en niet breder dan de picanto is.

Benzineverbruik (E10 overal) gemiddeld 1 op 19,1 (bij snelheden tussen 80 en 105 kmh), verdeeld als volgt:

03.08.2012 37.511 638 km 32,57 L 1 op 19,59 met airco (autobahn)

31.07.2012 36.873 335 km 18,07 L 1 op 18,54 met airco

24.07.2012 36.538 532 km 31,20 L 1 op 17,05 met airco, heuvelachtig tot 1000 m hoogte

19.07.2012 36.006 561 km 29,78 L 1 op 18,84

15.07.2012 35.445 652 km 30,21 L 1 op 21,58 (autobahn)

We reserveren niets, kijken in de krant en als het overmorgen te warm of te nat wordt, verhuizen we morgen (daarvoor hebben we dan ook een vouwwagen en geen bouwwagen).

Enige probleem: onze tom-tom hield er mee op en bleef rebooten (schijnt vaker voor te komen na een update). Vervelend als dat pas 6 weken na de update zich voordoet, midden in de vakantie. Maar goed, we kenden de 'old-school-navigation' nog: koop een kaart en volg de bordjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Makkelijker kunnen we het niet maken, maar wel tijdrovend.

Af fabriek doen TomTom's het altijd prima, maar als je een update doen ho maar. Lange opstart tijden, regelmatig crashes etc.

Nog een leuke, Abonnement op kaarten (2GB versie), maar installeren kan niet wat je geheugen is te klein... :death: Nu moet je elke keer kiezen welke kaart(en) je wil installeren en elke keer wisselen indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, ik heb ook zo'n 2 GB tomtom, noord-Westelijk europa er op staan (de 'grote' europakaart is nl 2.4 GB en past dus niet).

Ik vind het wel handig dat ik de fileinformatie ook doorkrijg (abonnement van 50 euro/jaar) en dat ik via Google search bv Supermarkten, Campings of een museum of zo kan opzoeken en dan als bestemming ingeven. Ook kun je 5 daagse weersverwachting opvragen van bestemmingen.

Verder gebruik ik mijn tomtom natuurlijk bij mijn woon-werk-verkeer om te weten of ik nog op schema lig en wanneer ik de voet van het gas moet halen voor de rotondes of stoplichten (300 m). :winkiss:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jeroen66475

Ja dan houdt het op...goede les voor volgende apparaten: koop geen spul dat niet te upgraden is. Slechte zaak van TomTom trouwens om zo de omzet proberen op te schroeven... :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Paar foto's van onze trip naar Frankrijk.

Wij waren ook dit jaar (voor het eerst) in de Jura op vakantie. (ik heb er een stukje in mijn kiablog over geschreven)

Dat we geboekt hadden werd ons verteld van hoe kan je daar nu heen gaan.

Je sta in het plasgootje van Frankrijk.

Wij hebben er weining van gemerkt en zo te zien jullie ook niet.

Dat tom tom (met live functie) verhaal herken ik helemaal.

Maar door een reset kwam alles weer op gang.

Vandaar dat wij met de venga een ingebouwde navigatie hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En natuurlijk een voordelige vakantie op die manier;

EUR 1500 in totaal voor 3 weken/3personen/2700km, incl. overnachtingen, benzine, tol, 8 x uit eten, kaarten/souvenirs/landkaarten, levensmiddelen, campinggaz.

Afschrijving op de vouwwagen is natuurlijk bijna niets meer; 3 jaar geleden gekocht voor EUR 350 (het beestje is 25 jaar oud).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...