Jump to content

Op vakantie met een Picanto 2011 1.0 Base.

Recommended Posts

Guest velour100
Posted

Hallo allemaal,

Nog van harte allemaal de beste wensen toe gewenst! En dan nu onze vraag. We zitten al een beetje over onze zomer vakantie na te denken.

En we zouden graag naar het buitenland gaan, met onze tent, en alle daarbij behorende spullen. We moeten hiervoor nog wel een dakdrager aanschaffen en een koffer die daar bij hoort. Enfin, dat is vast allemaal te regelen.

Maar waar ik het meest benieuwd naar ben is of het mogelijk is met zoveel bagage, naar Noord Italië te rijden is. Is het voor de motor (1.0, 3 cilinder) uberhaupt wel mogelijk tot zover reizen.

Wat denken jullie?

Groeten,

Gerwin

Posted

Jawel hoor!

je moet alleen niet 150 willen rijden en tijdig terugschakelen!

Er zijn vast genoeg kia-dealers op de route mocht je een probleem krijgen.

Als je de dakdragers en koffer maar 1x gaat gebruiken voor je vakantie (€269.) moet je mischien eens overwegen een vakantie auto te huren.

Ik was voor 2 weken €600 kwijt KM vrij

Had ik dikke ford-focus diesel station voor alles dr op en dr aan

Met 180 naar Oostenrijk!!

Posted

Ik heb vorig jaar met een 1.0 3-cil Picanto ~ 3500 km vakantierit gemaakt door Engeland. 3 personen, bagage en vouwwagentje.

De picanto reed naar behoren, lekker comfortabel, maar had wel moeite met stijgingen (dus paar keer terugschakelen).

Verbruik was zo'n 1/15 - 1/16,5.

Ik had veel van mijn bagage natuurlijk in het vouwwagentje.

Guest velour100
Posted

@ raoul_35: Ik ben zowiezo niet echt een hard rijder, dus dat zit wel goed :wink:. Tja.. het lijkt me nou juist zo leuk om met onze eigen auto op vakantie te gaan. En, die dakdragers en koffer zullen we dus juist vaker gaan gebruiken.

@bigmac: Ja, je posts over die reis heb ik met aandacht gevolgd :wink:. Ik ben nog nooit in Engeland geweest, dus ik heb geen idee of de stijgingen die jij daar hebt meegemaak enigzins vergelijkbaar zijn, als je door Duitsland, Zwitserland naar Italië rijdt. Ik heb het vermoeden dat dat toch wel wat steviger zal zijn dan in Engeland. Maar ja, jij had weer een vouwagentje er achter..

Ach misschien heb ik ook wel wat last van koudwatervrees.. we zijn beiden nog nooit zover naar het buitenland geweest, in ieder geval niet met eigen vervoer..

Posted

@ raoul_35: Ik ben zowiezo niet echt een hard rijder, dus dat zit wel goed :wink:. Tja.. het lijkt me nou juist zo leuk om met onze eigen auto op vakantie te gaan. En, die dakdragers en koffer zullen we dus juist vaker gaan gebruiken.

@bigmac: Ja, je posts over die reis heb ik met aandacht gevolgd :wink:. Ik ben nog nooit in Engeland geweest, dus ik heb geen idee of de stijgingen die jij daar hebt meegemaak enigzins vergelijkbaar zijn, als je door Duitsland, Zwitserland naar Italië rijdt. Ik heb het vermoeden dat dat toch wel wat steviger zal zijn dan in Engeland. Maar ja, jij had weer een vouwagentje er achter..

Ach misschien heb ik ook wel wat last van koudwatervrees.. we zijn beiden nog nooit zover naar het buitenland geweest, in ieder geval niet met eigen vervoer..

Dan ga je het zonder probleem halen hoor!!

Posted

Ik ben vroeger eens met een Fiat Panda (1000 cc) ook naar Engeland/Schotland geweest. Op mijn route stond toen een bergpas met een stijging van 23 %, terwijl dat meteen ook het maximum van de Panda's mogelijkheden waren. Maar we zijn er toch wel overheen gekomen.

De Picanto moest vorig jaar op sommige hellingen wel terug naar de 2de!! versnelling.

Nu we het toch over die Panda in Engeland hebben: ik stond bij Londen op de camping, klein 2 persoons tentje, je weet hoe dat gaat; geen ruimte in de tent, dus alle kleren in de Panda gegooid, klep dicht en toen pas er aan gedacht dat de sleutel nog in mijn broek zat....

Gelukkig had die Panda nog zo'n 3-hoekig uitzetraampje voor en met een tentharing (die ik natuurlijk op de camping in ruime mate voorhanden had) kon ik door het raamrubber dit raampje openkrijgen. Pffff. Gelukkig kun je bij de Picanto de deur niet zo in het stot gooien.

Guest Jeroen66475
Posted

IGelukkig kun je bij de Picanto de deur niet zo in het stot gooien.

Bij mij kan dat zonder probleem hoor! En daar ben ik nu wel blij mee aangezien het slot aan de bestuurderskant nu al z'n langste tijd heeft gehad..ik krijg de sleutel er wel in maar krijg hem er bijna niet meer uit :angry:. CV met of zonder afstandsbediening maakt het verschil denk ik?

Posted

Ben met een Fiat 600 2x de Pyreneeën over gegaan door Andorra in de jaren 70 en ik reed niet eens voorop.

Het kan dus..

Posted

Wij zijn reeds 2 maal naar Frankrijk gereden.

Bij Luik hard werken de bultjes op.

Maar het gaat.

Kan geen strijd aan met een porsche of Ferrarie maar lekker autootje voor het geld

Ronald

• Like 1
Posted

@ Bigmac:

Jij hebt een trekhaak op je Picanto 1.0. Is die door de dealer gemonteerd? Of zijn er ook al after-market modellen? Die van Kia zelf is nogal prijzig, vind ik.

• 3 months later...
Posted

Ik ben nu weer met de Picanto op vakantie; dit keer twee personen + bagage naar de Eifel.

Bij sommige heuvels (10% stijging) moet ik wel terug naar de derde versnelling, maar verder probleemloos.

Benzineverbruik is erg laag; eerst 4,2 l/100 km volgens de boordcomputer, maar nu in de bergen loopt het op tot 4,4 (nog steeds beter dan thuis).

Posted

Veel plezier in de Eifel, een goede vakantie, geniet er van en veel rijplezier met de zuinige Pica!

BaBaCC

Posted

Toen we nog geen kinderen hadden vaak genoeg met de eend en aanhanger op vakantie geweest, dwars door Frankrijk, Luxemburg en ook de eifel. En dat met 602 cc en 29 pk. Echt genoten.

Posted

Zie je nou dat het dus niets uitmaakt waar je in rijdt!!

Het gaat om de lol!!

BaBaCC

Posted

Ben ook 1979 met een brakke Fiat 600 de Pyreneeën overgegaan via Andorra.

Tot op heden geen klachten gehad.

Posted

Hoezo.....ben je net terug dan?

Posted

Hahahahahahaha........................hij is leuk mannen en ik lig écht in een deuk!!!!

BaBaCC

Posted

Als je nu nog geen klachten hebt gehad mag je er redelijkerwijs van uitgaan dat die ook niet meer komen.

Mocht dit alsnog wel gebeuren dan mag je je beroepen op het verjaringstermijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Grtz.

Specialmade

• 4 weeks later...
Guest velour100
Posted

Nou, a.s. maandag gaan we op vakantie! We gaan naar het Lago Magiore in Italië. Het wordt volle bak, met al onze kampeerspullen in de achterbak. Maandag gaan we eerst 670 km af leggen, voor onze eerste stop, op 70 km afstand van de grens met Zwitserland. Vanuit daar is het ongeveer 350 km rijden naar onze vakantie bestemmening. Als we terug zijn, zal ik verslag uitbrengen hoe het ons is bevallen.

• Like 1
  • 3 weeks later...
Guest velour100
Posted

En vandaag weer thuis gekomen. Wat was het een heerlijke vakantie! Super weer gehad, en trots op onze Picanto. Deze heeft ons overal gebracht waar we naar toe wilden. We hadden 'm goed vol geladen, en met de berg op (5% stijging) ging hij niet harder dan 90 in z'n 4. Dus, dat was wel even schrikken. Maar, toch, hij deed 't maar mooi.

Verder zijn we nog in een National park geweest in Italië. We reden over een smal weggetje naar boven (zonder onze spullen hoor :wink:). Vond het wel spannend rijden, want ik moest echt zelfs terug schakelen naar z'n 1 om vervolgens heel even in de tweede versnelling te kunnen rijden, want dan kwam er al weer een haarspeldbocht, die ik niet goed kon nemen. Maar, ook dat heeft deze Picanto allemaal weer gered.

Over het verbruik zal ik in een ander topic nog wat schrijven.

Posted

Wat een mooie ervaring dus en goed te lezen dat de Pica het zo goed heeft gedaan en dat jullie er dik tevreden over zijn.

Top!

Succes bij het acclimatiseren in Nederland.

BaBaCC

• 3 weeks later...
Posted

Onze Picanto gaat over 10 dagen op vakantie met een vouwwagentje erachter. Maar we weten nog niet waarheen. Ergens waar het relatief droog is, 22-28 graden en niet verder dan 1200 km tot de eerste bestemming.