xtra40 Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Een hele verbetering qua looks. Nu nog je richting aanwijzer lampen aan de voor zijde voor silverlooks Dan zie je die oranje gloed niet meer Alleen sterkte met monteeren Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Mooi om te lezen dat je er tevreden mee bent!! Quote
Presiozo Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Nu nog je richting aanwijzer lampen aan de voor zijde voor silverlooks Dan zie je die oranje gloed niet meer Alleen sterkte met monteeren wat voor lampen zijn dat precies ? Ik heb ook lampen besteld bij autoverlichting reeuwijk en was allemaal keurig gegaan. De lampen zitten erin en ziet er echt super uit! alle lampen zijn makkelijk te vervangen behalve rechts daar is het wat krapper maar dan nog is het zo gepiept. meest lastig zijn de mistlampen, ik zat met het schroefje te hanissen, ik kon blijven draaien.... vervolgens 1 vinger bovenop de schroef gekregen en toen de schroef van boven naar beneden geduwd. de lampen op zich zijn gemakkelijk te vervangen, let wel op dat er een clipje zit op de binding die aan de kabel vast zit. ik heb er namelijk 1 kapot getrokken. als je dat weet is het een eitje. Quote
elmerblues Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 wat voor lampen zijn dat precies ? Philips silvervision. Ik heb ze ook in mijn sportage en dat ziet er stukken beter uit. Quote
Derrek Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Ik heb LED-lampen klaarliggen voor de richtingaanwijzers. Die zien er uit als witte LED-lampen, maar geven oranje licht. Quote
Gast Geplaatst 28 Maart, 2012 Geplaatst 28 Maart, 2012 Zo gisteren alle lampen aan de voorzijde vervangen (dimlicht, grootlicht, bochtverlichting en mistlampen) voor GPthunder 7500K 55Watt. De lampjes zijn keurig geleverd door autoverlichting Reeuwijk. Bij levering had ik wel even mijn twijfels omdat de lampjes zelf blauw zijn. Maar na montage, iets dat trouwens niet meer dan een paar minuten per lampje vergt ( behalve de mistlampen die duren iets langer) branden de lampen allemaal keurig helder wit. Een hele verbetering qua looks. Heb je hier misschien een foto van? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Quote
Presiozo Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 ik zal vanavond als ik tijd heb even wat foto's maken. heb nu wel een hele gare foto waar je weinig op kan zien... zal hem zo toch even posten misschien heb je er wat aan... update: foto: http://img577.imageshack.us/img577/7498/fotolamp.jpg Quote
J-J Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 ik zal vanavond als ik tijd heb even wat foto's maken. heb nu wel een hele gare foto waar je weinig op kan zien... zal hem zo toch even posten misschien heb je er wat aan... update: foto: http://img577.images...98/fotolamp.jpg Mooi wit licht, ook in de mistlampen. Ik hoop voor je dat er maar vaak mist maken komen Quote
J-J Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 Ik heb LED-lampen klaarliggen voor de richtingaanwijzers. Die zien er uit als witte LED-lampen, maar geven oranje licht. Ik ben benieuwd naar het resultaat, iemand anders had het eerder al gedaan maar die gaf aan dat de lampjes te weinig licht gaven. Quote
Presiozo Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 Mooi wit licht, ook in de mistlampen. Ik hoop voor je dat er maar vaak mist maken komen Haha, zal ik je eens wat vertellen, die lampen zijn zo gruwelijk mooi dat ze er al mooi uit zien als ze niet aan staan dit kwam door de flits...de foto is aardig mislukt en ik zal daarom vanavond proberen nieuwe te maken. Zal ik ook gelijk mijn mistlampen aanzetten Tenzei je me gaat vertellen dat als je je auto open klikt ook je mistlampen aan gaan ? Het was vanmorgen mistig dus heb ze lekker aan gehad Quote
J-J Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 Haha, zal ik je eens wat vertellen, die lampen zijn zo gruwelijk mooi dat ze er al mooi uit zien als ze niet aan staan dit kwam door de flits...de foto is aardig mislukt en ik zal daarom vanavond proberen nieuwe te maken. Zal ik ook gelijk mijn mistlampen aanzetten Tenzei je me gaat vertellen dat als je je auto open klikt ook je mistlampen aan gaan ? Het was vanmorgen mistig dus heb ze lekker aan gehad Vanavond dan dus wel een foto maken zonder flits he. Quote
Presiozo Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 Vanavond dan dus wel een foto maken zonder flits he. komt goed! Quote
Derrek Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 Ik ben benieuwd naar het resultaat, iemand anders had het eerder al gedaan maar die gaf aan dat de lampjes te weinig licht gaven. Volgende week dinsdag kan ik het je laten weten. Dan heb ik die dag gepland om de Pilot Xenon lampen, de wit/oranje richtingaanwijzer LED's, de witte LED lampen voor de bochtverlichting en de witte LED lampen voor de mistlampen in te bouwen. Ik heb alles klaarliggen (alleen de Rio is er nog niet). Quote
Presiozo Geplaatst 30 Maart, 2012 Geplaatst 30 Maart, 2012 Ik heb het er gisteren niet goed op gekregen. Zal toch even een camera erbij moeten pakken ipv mijn iphone. je zag weer 1 groot lichtspectakel. Quote
RIO Mike Geplaatst 30 Maart, 2012 Geplaatst 30 Maart, 2012 ik wil het ook laten doen maar dan reken ze ongeveer 300 a 400 euro voor hun hebben het over xenon look lampen als ik het goed heb en jij volgens mijn over gewoone xenon lampen Quote
Presiozo Geplaatst 31 Maart, 2012 Geplaatst 31 Maart, 2012 hun hebben het over xenon look lampen als ik het goed heb en jij volgens mijn over gewoone xenon lampen Dat hoop ik wel want anders kan ik het voor 150 euro voor je inbouwen dan verdien ik er nog een goede boterham aan. 20 euro per set inkoop je hebt 4 sets nodig. En dan krijg je nog 15% korting bij reeuwijk. Gekkigheid om het in te laten bouwen. Iedereen kan een lamp vervangen. misschien ben je er 2 uur mee bezig maar dan nog. Als je het dan beter in kan laten bouwen voor dik 220-320 euro dan moet je toch veel verdienen per uur En dat doe je niet want dan had je geen kia rio gekocht. Quote
riosp Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 Hallo, Waarschijnlijk een domme vraag, wat is heter halogeen H7 of bv Pilot xenon. Ik vraag dit omdat ik bij een garage een prijs heb opgevraagd voor het inbouwen van Xenon in mijn Rio. Het antwoord was dit niet te doen omdat de reflectoren brandplekken gaan vertonen Quote
xtra40 Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 (aangepast) Hallo, Waarschijnlijk een domme vraag, wat is heter halogeen H7 of bv Pilot xenon. Ik vraag dit omdat ik bij een garage een prijs heb opgevraagd voor het inbouwen van Xenon in mijn Rio. Het antwoord was dit niet te doen omdat de reflectoren brandplekken gaan vertonen domme vragen bestaan niet licht en maar aan ik heb de h7 xenon look lampen van 8500k in mijn rio en dat geeft echt enorm veel licht is makenlijk te instaleeren en is goedkoop xenon daar in tegen gaat lekker lang mee is duurder de eerste keer even een flinke klus om te instaleeren maar als het er eenmaal inzit werkt het fantastich dus ik zou zegen een lekker antwoord waar je niet veel aan hebt waarschijnlijk en wat die reflectoren betreft het is mogenlijk ja dat dit gebeurt maar het hoeft niet perse als alles goed is gemonteerd zal je der niet zoo gauw last van hebben wel moet er in je koplamp dop een gat worden geboord dus als je later terug wilt moet je die wel vervangen 2 April, 2012 aangepast door xtra40 Quote
Derrek Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 wat is heter halogeen H7 of bv Pilot xenon. Ik vraag dit omdat ik bij een garage een prijs heb opgevraagd voor het inbouwen van Xenon in mijn Rio. Het antwoord was dit niet te doen omdat de reflectoren brandplekken gaan vertonen Wat de garage zeg is pure onzin! Die hebben er dus totaal geen verstand van. Xenon lampen geven wel veel meer licht dan halogeen, maar worden MINDER warm. Dus niksandplekken! Xenon verlichting is veel efficienter (4 - 5 x) dan halogeen. Dat komt omdat halogeen met een gloeidraadje werkt (zoald de Philips lamp van de vorige eeuw) die zo heet wordt dat die gaat gloeien. Xenon werkt op een ander principe en heeft geen gloeidraad. Xenon werkt met hoge spanning waardoor er een vlamboog tussen twee draden ontstaat die wel veel licht, maar weinig warmte geven. Xenon lampen zijn maar 35 Watt en geen 55 Watt maar geven toch 2 - 3 x zoveel licht. De garage heeft er kennelijk geen zin in, maar als je eenmaal xenon gehad hebt, dan wil je nooit meer iets anders. Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 Wat de garage zeg is pure onzin! Die hebben er dus totaal geen verstand van. Xenon lampen geven wel veel meer licht dan halogeen, maar worden MINDER warm. Dus niksandplekken! Xenon verlichting is veel efficienter (4 - 5 x) dan halogeen. Dat komt omdat halogeen met een gloeidraadje werkt (zoald de Philips lamp van de vorige eeuw) die zo heet wordt dat die gaat gloeien. Xenon werkt op een ander principe en heeft geen gloeidraad. Xenon werkt met hoge spanning waardoor er een vlamboog tussen twee draden ontstaat die wel veel licht, maar weinig warmte geven. Xenon lampen zijn maar 35 Watt en geen 55 Watt maar geven toch 2 - 3 x zoveel licht. De garage heeft er kennelijk geen zin in, maar als je eenmaal xenon gehad hebt, dan wil je nooit meer iets anders. +1 Quote
xtra40 Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 nou heb ik het verhaal een keer of 5 gelezen en ik lees nu pas dat er HETER staat en niet BETER :oops: Quote
Derrek Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 Soms is heter wel beter. Ja, maar niet bij auto's! Quote
Derrek Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 Halogeen is dus heter en xenon beter (maar ook duurder en moeilijker in te bouwen). Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 En vanaf gister is het toegestaan om xenon in alle voertuigen te installeren, zonder problemen te krijgen met de APK! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.