Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Xenon-look lampen Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En vanaf gister is het toegestaan om xenon in alle voertuigen te installeren, zonder problemen te krijgen met de APK!

Idd, dat klopt.

Je hoeft geen hogedruk reiniging te hebben.

Inbouwen maar die handel...

Geplaatst (aangepast)

Vanaf 1 april 2012 hoeft bij het achteraf monteren van gasontladingslampen, zoals Xenon, bij moderne voertuigen niet langer een koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling gemonteerd te worden.Deze twee permanente eisen werden na enige discussie in 2006 geïntroduceerd, maar worden nu weer geschrapt, omdat ze niet langer in alle gevallen van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie als deze meer dan 2.000 lumen produceren.

In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten.

Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen die minder produceren dan 2.000 lumen en dus geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling tussen koplampreinigingsinstallatie en gasontladingslampen is daarmee niet langer actueel. Hetzelfde geldt voor de automatische hoogteverstelling.

Om te voorkomen dat voertuigen met een typegoedkeuring aangepast zouden moeten worden, worden beide permanente eisen geschrapt uit de Regeling Voertuigen. Daarmee wordt tevens de achteraf inbouw van Xenon-dimlicht bij voertuigen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, weer een stuk eenvoudiger.

Was al veel eerder bekend blijkbaar, heb er niemand over gehoord op dit forum.

Dan gaan we daar maar eens naar kijken, xenon is wel het mooiste natuurlijk.

aangepast door JJFS
Geplaatst

Ik heb dit nieuws een week geleden hier op het forum gepost geloof ik. Of er is iets fout gegaan :)

Op www.autoverlichting-reeuwijk.nl kun je verschillende sets bestellen. Met kortingscode KiaClubNL krijg je dan direct 15% korting op alle producten.

NB. Ik zou het op prijs stellen als deze kortingscode binnen dit forum kan blijven. Bij misbruik komen alle toekomstige kortingen direct te vervallen!

Geplaatst

Allemaal leuk en aardig maar wordt dan alles verbouwd? Want hoe zit het met de bochtverlichting? Wordt dit ook xenon Kleurt het allemaal wel lekker bij elkaar. En natuurlijk de led dagrijverlichting deze staat altijd aan. Hoe kleurt die icm de xenon?

Geplaatst

Hallo Riodiesel,

Wat een informatie is hier te vinden op dit forum zeg !

Even een vraagje ik wil ook graag alle lampen m.u.v. mistlicht vervangen door de Xenon look-a-likes. Echter wat heb ik nu precies nodig?

Koplampen: Xenonlook GP thunder 7500K H7 55 Watt

Grootlicht: ??

Bochtverlichting: ??

Mistlampen: ??

Aangezien dat jij alle vervangen hebt, zou jij (of iemand anders) mij willen adviseren over welke lampen-sets ik nou precies moet bestellen ?

Oh en ik las ook iets over LED-Knipperlichten en eventueel nummerbordverlichting, wat zou je me daar voor aanraden?

Alvast bedankt allemaal !

Gr Roy

Zo gisteren alle lampen aan de voorzijde vervangen (dimlicht, grootlicht, bochtverlichting en mistlampen) voor GPthunder 7500K 55Watt.

De lampjes zijn keurig geleverd door autoverlichting Reeuwijk. Bij levering had ik wel even mijn twijfels omdat de lampjes zelf blauw zijn. Maar na montage, iets dat trouwens niet meer dan een paar minuten per lampje vergt ( behalve de mistlampen die duren iets langer) branden de lampen allemaal keurig helder wit.

Een hele verbetering qua looks.

Geplaatst (aangepast)

Een stuk terug staat geloof ik wat je nodig hebt. ik heb het ook ooit eens gevraagd:

- 1x GP Thunder H1 7500K 55w bocht licht

- 2x GP Thunder H7 7500K 55w groot en normaal

- 1x GP Thunder HB4 7500K 55w mistlampen

Ik kan ook groot licht verwisseld hebben met normaal of bocht maar dit is wat je nodig hebt. voor je groot,normaal,bocht en mistlampen.

reken 1 uur inbouwtijd en klaar ben je.

en je kenteken is: 1x 3smd canbus LED kentekenverlichting ( ziet er heel goed uit al heb ik het zelf nog niet maar komt wel:)

de led in je knipperlicht weet ik niet

Bij autoverlichting reeuwijk krijg je 15% korting als lid van dit forum.

aangepast door Presiozo
Geplaatst

Een stuk terug staat geloof ik wat je nodig hebt. ik heb het ook ooit eens gevraagd:

- 1x GP Thunder H1 7500K 55w bocht licht

- 2x GP Thunder H7 7500K 55w groot en normaal

- 1x GP Thunder HB4 7500K 55w mistlampen

Ik kan ook groot licht verwisseld hebben met normaal of bocht maar dit is wat je nodig hebt. voor je groot,normaal,bocht en mistlampen.

reken 1 uur inbouwtijd en klaar ben je.

en je kenteken is: 1x 3smd canbus LED kentekenverlichting ( ziet er heel goed uit al heb ik het zelf nog niet maar komt wel:)

de led in je knipperlicht weet ik niet

Bij autoverlichting reeuwijk krijg je 15% korting als lid van dit forum.

Bedankt voor je reactie ik ga direct alles bestellen bij autoverlichting reewijk !

Geplaatst

Op de site adviseerd 100 watt voor groot licht, of zou die extra wattage niet zo veel uitmaken?

Misschien wel, maar de 55 watt is meer dan genoeg en ik zou ivm de warmte geen risico nemen.

Ik kan in ieder geval meer dan genoeg zien met groot licht.

of je moet vaak in zweden komen ?

Geplaatst

Misschien dat er gebruikers zijn die hier andere ervaringen mee hebben maar mijn ervaring is dat ik genoeg kan zien.

Geplaatst

Even by the way, jij hebt zo ook allemaal vervangen he? Ben je er tevreden mee, of zou je andere lampen bestellen als je het nog een keer zou moeten doen?

Ik sta op het punt om ze te bestellen namelijk :-)

Geplaatst (aangepast)

Ja, allemaal vervangen behalve knipperlicht.

Ik heb alleen spijt dat ik geen kentekenverlichting heb genomen.

Geen spijt van de lampen, ook niet van het bedrijf.

Ik vindt de kleur goed staan ook bij de LEDS maar JJFS had wel zijn twijfels hierover. Dan zou je hem moeten vragen waarom hij eventueel andere zou nemen.

Ik geloof dat het 8500K was waar hij over twijfelde. maar ik heb dan het idee dat het te blauw gaat worden.

Ik zie bij de maloten in het filmpje die kentekenverlichting die ik dan wel weer mooi vind maar zou dat mogen ? de lampen voor zijn te blauw in ieder geval

aangepast door Presiozo
Geplaatst

Ik heb dit nieuws een week geleden hier op het forum gepost geloof ik. Of er is iets fout gegaan :)

Op www.autoverlichting-reeuwijk.nl kun je verschillende sets bestellen. Met kortingscode KiaClubNL krijg je dan direct 15% korting op alle producten.

NB. Ik zou het op prijs stellen als deze kortingscode binnen dit forum kan blijven. Bij misbruik komen alle toekomstige kortingen direct te vervallen!

Ja dat is wel leuk maar ik krijg dat spul er echt niet zelfstandig in, dus dat zal ik toch moeten laten doen en dan kom ik automatisch bij iemand anders uit die het kan leveren/inbouwen.

Of er moet veel interesse zijn en een aantal mensen met kennis die tijdens de meeting hiermee kunnen helpen...

Geplaatst

Ja dat is wel leuk maar ik krijg dat spul er echt niet zelfstandig in, dus dat zal ik toch moeten laten doen en dan kom ik automatisch bij iemand anders uit die het kan leveren/inbouwen.

Of er moet veel interesse zijn en een aantal mensen met kennis die tijdens de meeting hiermee kunnen helpen...

Dat heb ik dus ook ;)

Geplaatst (aangepast)

De wetgeving is sinds 1 april 2012 aangepast.

Aldus xenonlamp.nl:

"XENON after market weer toegestaan!De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogte regeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen.

Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden.

Dit betekent dat bij inbouw van Xenonlamp.nl xenonverlichting, onafhankelijk van de ingebruiknamedatum van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreiningsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.

Een actueel overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via de Rijksdienst voor het Wegverkeer:http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/apk/apkkeurmeesters/Pages/APKRegelgeving2011.aspx

Let op, de aangepaste keuringseisen zijn pas zichtbaar vanaf ingangsdatum 1 april 2012.De aankondiging van de wijziging in de Staatscourant (nr 19193, 28 oktober 2011) is hier te lezen: http://www.officielebekendmakingen.nl"

Hier geven ze aan dat het aantal lumen weer niet uitmaakt.

Het is trouwens grappig om te zien op hoeveel forums deze xenon discussie nu plaatsvind.

aangepast door JJFS
Geplaatst

Aldus xenonlamp.nl:

"XENON after market weer toegestaan!De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogte regeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen.

Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden.

Dit betekent dat bij inbouw van Xenonlamp.nl xenonverlichting, onafhankelijk van de ingebruiknamedatum van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreiningsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.

Een actueel overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via de Rijksdienst voor het Wegverkeer:http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/apk/apkkeurmeesters/Pages/APKRegelgeving2011.aspx

Let op, de aangepaste keuringseisen zijn pas zichtbaar vanaf ingangsdatum 1 april 2012.De aankondiging van de wijziging in de Staatscourant (nr 19193, 28 oktober 2011) is hier te lezen: http://www.officielebekendmakingen.nl"

Hier geven ze aan dat het aantal lumen weer niet uitmaakt.

Het is trouwens grappig om te zien op hoeveel forums deze xenon discussie nu plaatsvind.

klopt helemaal ook ik heb hier al antwoord en linken voor geplaatst

en omdat wij keurmeesters geen aparatuur hebben om licht sterkte te meten

dus daarom maakt het aantal lumen niet zo veel uit

zo lang het maar niet verblindend is en het beeld goed is is het gewoon goedkeur

en oom agent die bepaald wel of je de boel verblind

Geplaatst

Maar kan je later terug in lumen door bijvoorbeeld andere lampjes te plaatsen?

Want het kan natuurlijk nog wel gaan komen die meetapparatuur.

Geplaatst

Maar kan je later terug in lumen door bijvoorbeeld andere lampjes te plaatsen?

dat is meer een vraag voor een expert op dit gebied

maar volgens mij is dit geen probleem ik heb ook wel eens perongeluk een verkeerde xenon lamp

in een auto gemonteerd toen kwam de man terug na een paardagen dat hij aan eenkant

meer licht had dan aan de andere kant dus na een grondige controle bleek ik dus de verkeerde lamp er in gezet te hebben

gaf geen probleem anders dan aan een kant veel witter licht dan aan de andere kant

maar ik weet het niet 100% zeker

Geplaatst

Dan nog hoef je je niet druk te maken. Nooit wordt iets met terugwerkende kracht verboden of verplicht.

Dus als het nu voor je huidige auto toegestaan is, dan blijft dat voor je huidige auto gelden.

Een voorbeeld zijn veiligheidsgordels die bij oldtimers (ik geloof van voor 1961) niet verplicht zijn omdat die verplichting pas in dat jaar van kracht werd.

Geplaatst (aangepast)

Ze kunnen altijd terug komen op de afsrpaak van max 2000 lumen, nu is er misschien geen meet apparatuur maar dat kan over 4 jaar tijdens mijn APK weer anders zijn.

Maar we nemen de gok gewoon maar en gaan dit spul gewoon erin zetten want het is o zo mooi.

Hebben jullie nog tips van type/uitvoering?

Ik zat zelf aan deze set te denken: http://xenonlamp.nl/...&category_id=63

aangepast door JJFS
Geplaatst

Ze kunnen altijd terug komen op de afsrpaak van max 2000 lumen, nu is er misschien geen meet apparatuur maar dat kan over 4 jaar tijdens mijn APK weer anders zijn.

Maar we nemen de gok gewoon maar en gaan dit spul gewoon erin zetten want het is o zo mooi.

Hebben jullie nog tips van type/uitvoering?

Ik zat zelf aan deze set te denken: http://xenonlamp.nl/...&category_id=63

denk niet dat je daar bang voor hoefd te zijn ze zijn de wet zo aan het aanpassen dat wij keurmeesters geen polietie agentje meer

hoeven te speelen (daar hebben we oom agent voor )

dus zo lang jou licht beeld goed is is het geen probleem

die setjes die zien er goed uit ik zou de 6000 lumen neemen lekker mooi helder wit

maar smaken verschillen

kijk anders of je ergens fotos kan vinden van brandende koplampen met de verschillende lampen en in

en mochten het dan onverhoopts toch veranderen dan moet je straks 1x per jaar ff andere lampen er in steken dus 5 minuten werk

maar zo ver gaat het niet komen denk ik en zo ver is het nog lang niet voorlopig hoef je nog niet naar de keuring

Geplaatst

De lichtkleur wordt alleen bepaald door de lampjes? Ik kan dus b.v. een 8000k set kopen en later de lampjes vervangen waardoor het licht 6000k wordt?

Geplaatst

De lichtkleur wordt alleen bepaald door de lampjes? Ik kan dus b.v. een 8000k set kopen en later de lampjes vervangen waardoor het licht 6000k wordt?

volgens mij wel

maar ik zou die vraag even stelen aan de gene waar je ze besteld of aan de menden van verlichting reewijk die hier ook actief zijn op het forum

en waar je ook nog eens korting krijgt als je daar vio het forum besteld

dan weet je het 100% zeker

Geplaatst

Hoe ga je dat doen met je bochtverlichting enz ? volgens mij kan je deze lampen ook niet zo 1,2,3 ff aansluiten net als bij de lampen die we nu hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...