Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Nieuwe Picanto.....Pack vraag

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Btw kun je me die foto sturen? Ben best wel benieuwd, komop hey ga toch geen auto kopen zonder de velg te hebben gezien :) ik ging er gewoon echt vanuit dat het die velg zou worden.

Alvast bedank

Geplaatst

de nieuwe 14" velgen van de 5 deurs zijn ook anders. Deze lijken op de velgen die aangeboden worden bij de winterbanden met rechte spaken.

LM%20velg%20Kia%20Picanto%20TA%20450x450.jpg

Wij zijn erg blij met de "oude" 5 deurs velgen... Nu de auto nog :gun_bandana:

Geplaatst

Ik heb zaterdag ook n nieuwe besteld; gelukkig met de oude sets erop! Dus met de mooiere velgjes. Vind de nieuwe paketten echt een achteruitgang; mooi kostenbesparen; alles 14 inch, eenzelfde bandenmaat, kassa!

Over 2 weken al geleverd; een zwarte 1.2

Geplaatst

Inderdaad die velgen zijn alles behalve mooi.

Ging ook goed over me nek toen dit gisteren werkelijkheid leek te zijn bij mijn dealer.

Gelukkig heeft hij het vandaag perfect voor me opgelost en kom ik nu in aanmerking voor een:

Picanto 1.25 3D comfort,exterior pack in de kleur titanium. Deze heeft wel de juiste velgen (15") en

Kan ik waarschijnelijk volgende week al ophalen.

Super blij en nog bedankt voor de 14" afbeelding :)

Mvg, brandon

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb ook een kia picanto 1.2 plus pack besteld,

destijds stond er een model in de showroom met de 15inch velgen en ik had de dealer aangegeven dat ik precies dezelfde wou hebben. Nu zei de verkoper dat de plus pack hetzelfde was enkelt dat de banden kleiner waren, dus ik nam aan dat de velgen ook hetzelfde waren alleen een maat kleiner. nu heb ik me contract al getekent en word de auto deze of volgende week geleverd, kan ik hier nog wat aan doen want de nieuwe velgen vind ik namelijk ook geen succes terwijl ik dezelfde prijs heb betaald als voor dat model in de showroom.

mvg.

Mike

Geplaatst

Nou, in ieder geval neit betalen voor wat je niet krijgt.

Als je dit hebt afgesproken met de Dealer moet hij leveren waar je voor getekend hebt. Waarschijnlijk heeft hij gewoon de velgen+ banden erbij gerekend van €899.

Neem de nieuwe en oude prijsopgave erbij en reken even uit of een van beide op het bedrag uitkomt wat je ervoor betaald, klopt dit niet bel dan even de dealer en vraag even na wat je nou precies gaat krijgen.

Geplaatst

Bedankt voor je reactie!

Ik heb alleen de oude prijsopgave kunnen vinden en dan spreek ik over het exterior pack.

Als ik alle kosten bij elkaar optel kom ik uit op €12581,25 zonder korting.

Zelf was ik €11800 kwijt met een korting van €600 dus het verschil is €181,25.

De velgen die er onder komen te zitten zijn geloof ik wel €200 euro goedkoper als de 15inch velgen.

Maar het mij er om ondanks de maat van de velgen dat ik gewoon die zwarte velgen wou hebben,

en volgens mij kan ik ook niet meer van de koop af zien zonder een boete te betalen.

Dus ik denk eerlijk gezegd dat ik hoog of laag kan springen maar als hun nee zeggen houd het gewoon op.

Ik vind gewoon dat ik niet goed ingelicht ben wat de velgen betreft, en vind het ook raar dat ik de prijzen van de zogenaamde plus en superpack nergens kan vinden. Dit is tevens mijn tweede auto, en de eerste die ik nieuw bij de dealer koop.

Geplaatst

Vrees ook dat je geen poot hebt om op te staan als er niets over in de koopovereenkomst staat.

Wijzigingen welke door KIA Nederland worden doorgevoerd aan de auto's zelf en aan de optiepakketten, daar heeft de dealer geen invloed op.

Het enige dat telt is, wat ten tijde van het opstellen van de koopovereenkomst is afgesproken en dat dit alleen MAAR JUIST schriftelijk in de overeenkomst is opgenomen! Niets meer en niets minder!

Mondeling afgestemde zaken zijn achteraf altijd lastig te bewijzen en altijd te weerleggen. Geldt zowel voor de koper, als de verkoper.

BaBaCC

Geplaatst

Ja inderdaad zo dacht ik er ook al over,

in mijn contract staat enkelt dat ik een kia picanto 1.25 CVVT 3D comfort plus pakket heb

en verder staat er niet bij wat het inhoud is van de pakketen.

De dealer vertelde mij dat de pakketten hetzelfde zijn op de banden na dan, ik heb ze daar over gemaild.

Misschien dat ik en de dealer elkaar tegemoet kunnen komen door bijvoorbeeld de 14inch banden om te ruilen tegen een klein bedrag maar daar ga ik ook niet van uit. Ik zie het wel wat er gebeurd, niet geschoten is altijd mis.

Bedankt iig.

Mvg.

Mike

Gast Jeroen66475
Geplaatst

De dealer vertelde mij dat de pakketten hetzelfde zijn op de banden na dan

Dat is niet waar volgens Kia's eigen (inmiddels van de site verdwenen) prijslijst met Plus/Superpacks. Lees eerdere posts van mij maar eens. Maar lang leve het Internet: Ik heb die prijslijst die er heel even eind december opstond opgeslagen dus mocht er belangstelling zijn...... :innocent:

Geplaatst

Haha okee bedankt, zou je die naar mij kunnen sturen dan die prijslijst?

Ik vind het nog steeds raar dan dat dat van de site afgehaald is.

Mvg.

Mike

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Zal ik vanavond doen. Ook ik vind het raar dat de prijslijst eraf is gehaald. Er stonden destijds twee prijslijsten namelijk de nieuwe (die nu weg is) en de oude (die er nog steeds staat) maar daar is de naam van veranderd naar ''Prijslijst voorraad modellen''. Ik vermoed dat er teveel gedoe bij de dealers is ontstaan met die twee prijslijsten omdat er waarschijnlijk nog heel veel '' voorraad modellen'' aanwezig zijn of al waren besteld. Maar of het met het weghalen van de nieuwe prijslijst er nu duidelijker op geworden is kun je je afvragen gezien het aantal post op dit forum. Maar hoe je het ook wendt of keert de verantwoording om de klant juist te informeren ligt volledig bij Kia en dus bij de Kia dealer want daar doe je zaken mee. Het feit dat jouw dealer je er niet expliciet op heeft gewezen dat de ''oude'' zwarte velgen zijn vervangen door een andere maat én een ander model (hier op het forum al maanden geleden gepost) maar absoluut bekend was bij jouw dealer, geeft mij weinig hoop op veel medewerking om jou tegemoet te komen. Maar in ieder geval veel succes en laat vooral weten hoe het afloopt.

Geplaatst

Het prijsverschil tussen de "oude" en de "nieuwe" pakketten bedraagt € 200 (van € 995,00 naar € 795,00) en deze verschillen verklaren ook meteen de aanpassingen qua pakketten, zoals van 15" naar 14" en nog een paar kleine aanpassingen, welke van toepassing zijn voor alle Pica's met levering vanaf 01-03-2012 en welke geen "voorraad modellen" auto's zijn.

BaBaCC

Geplaatst

CORRECTIE!:

Het prijsverschil bedraagt geen € 200,00, maar € 100,00 en dus van € 995,00 naar € 895,00.

Excuses voor de verkeerde info!

BaBaCC

• Like 1
Geplaatst

Bedankt, ik ga gelijk eens kijken.

Ik heb een mail naar de dealer gestuurd met daarin de vraag of ik die velgen niet kan omruilen omdat ik de andere niet mooi vind.

Ze gaan maandag (want dan is mijn contactpersoon tevens manager van Autohaag Zeeuw terug van vakantie) bespreken wat ze gaan doen.

Even afw88 dus, maar volgende week rij ik zowieso in een spik splinternieuwe picanto!

Mvg.

Mike

Geplaatst

CORRECTIE!:

Het prijsverschil bedraagt geen € 200,00, maar € 100,00 en dus van € 995,00 naar € 895,00.

Excuses voor de verkeerde info!

BaBaCC

Dat vind ik wel een klein verschil, en zonde dat ze die oude pakketten niet gewoon hebben behouden.
Geplaatst

Dat was voor een groot deel wel noodzakelijk, omdat met de nieuwe CO2 grenzen de PICO met 15" velgen een te hoge uitstoot hebben op papier......

Maar zoals iedereen hier al weet is dit een fabeltje want de uitstoot is toch al vele malen hoger gezien het verbruik.

Geplaatst

Ik zie niet veel verschillen qua inhoud van de packs...

- 14" ipv 15"

- geen asbak en aansteker meer

- geen actieve hoofdsteunen meer

- geen knie-airbag meer

That's it, toch? Dat scheelt je wel totaal € 400,00 als je alle packs bij elkaar optelt.

Comfort pack = € 895 bij beide;

Exterior pack was € 995, wordt (Plus pack) = € 795;

Style pack was € 995, wordt (Super pack) = € 795.

Overigens zie ik dat de EcoDynamics ook in de nieuwe prijslijst goedkoper is. € 200 ipv € 395.

Even 2 vraagjes...

1) Betekent dit dat we die "nieuwe" prijslijst binnenkort weer kunnen verwachten op de KIA site? (als de meeste voorraad verkocht is) en dus ook de nieuwe prijzen gaan gelden?

2) Ik heb een Picanto met Comfort/Exterior/Style pakket. Maar ik zie in beide brochures dat de schakel-indicator een optie is. Maar bij mijn Picanto zit dat er gewoon op? Is dat bij alle Picanto's dan standaard of ......?

Geplaatst

Ik dacht dat de schakel indicator er standaard op zit. Is aan en uit te zetten via de BC (ECO ON/OFF)

Als EcoDynamics toen al 200 euro was had ik het misschien wel genomen, maar vond bijna 400 euro niet opwegen tegen het "voordeel" in het verbruik.

Hoewel ISG wat mij betreft overschat wordt zou ik het af en toe wel willen kunnen toe passen, zonder handmatig de motor te hoeven uit zetten en weer even het contact aan tot ik weer kan/wil starten. Heb even een leen auto gehad (fiat 500) die ISG had. Vrij snel uit gezet, irritaties wogen wat mij betreft niet op tegen de voordelen maar misschien heb ik er niet lang genoeg mee kunnen spelen om het wat beter onder de knie te krijgen en zodat ik beter kon regelen wanneer ISG zou in grijpen.

Geplaatst

Inderdaad, als EcoDynamics 200 Euro zou zijn had ik het ook wel genomen. Die 395 vond ik weer net iets te veel.

Schakel indicator is idd aan en uit te zetten dmv ECO ON/OFF. Raar dat het in de brochures dan als optie wordt aangegeven. :S

Geplaatst

Schijnbaar krijg je op de nieuwe comfort pack wel gespoten spiegels op de oude zeker niet (helaas), maar of dat opweegt tegen de vervallen actieve hoofdsteunen....ik weet het niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...