Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag is mijn rio met 8000km stand naar de dealer voor een aanloopgeluid bij ongeveer 3000 toeren begint het te ratelen

Geconstanteerd dat het komt door de distrubutie snaar loopt langs een geleider hierdoor het irritante geluid

Het euvel komt bij meerdere andere nieuwe wagens ook voor.

Men kan er niets aan doen .

Vraag !!!! zijn er ook meerdere klachten zodat de importeur ingelicht kan worden ik heb tenslotte geen rammelbak gekocht.

Geplaatst

Vandaag is mijn rio met 8000km stand naar de dealer voor een aanloopgeluid bij ongeveer 3000 toeren begint het te ratelen

Geconstanteerd dat het komt door de distrubutie snaar loopt langs een geleider hierdoor het irritante geluid

Het euvel komt bij meerdere andere nieuwe wagens ook voor.

Vraag !!!! zijn er ook meerdere klachten zodat de importeur ingelicht kan worden ik heb tenslotte geen rammelbak gekocht.

wat voor motor heb je er in dan ???

Geplaatst

oke de 1.2 benzine motor heeft een distributie keting en een multisnaar voor de waterpomp en dynamo en de airo pomp

deze 2 worden nog wel eens door elkaar gehaald ik denk dat je een klaperende multyriem heb anders zou ik er niet meer mee durfen rijden

bij het merk waar ik werk komt duit klapperen ook wel eens voor en dan hebben we een vast zittende dynamo poelie die haalt het trillen

en onregelmatig lopen van de motor er uit als ik zo op onze dynamo kijk lijkt het wel of die van ons dat ook heeft mischien is dit ook het geval ????

Geplaatst

okee ga morgen de importeur kia bellen of er al meerdere klachten binnen zijn gekomen.

Na 2 maanden in bezit ook problemen Bij mij stond de multiriem vanuit de fabriek zo strak afgesteld dat er ook al vervelende geluiden eruit voorkwamen ,deze hebben ze toen bijgesteld alleen het laatste euvel is nog niet verholpen ze dachten toen aan resonantie en zijn 2 strippen onder de airco windvanger onder de wagen bevestigd.

helaas ratelt het nog.

Geplaatst

heel goed

laat even de uitslag horen als je wilt

Vandaag met de Importeur ter plekke besproken ,hieruit is na voren gekomen dat het komt door de distributie ketting loopt langs de geleider geeft hierdoor resonantie.

Komt bij mijn kia voor bij ongeveer 3000 toeren bij andere wagens kia kan het bij een andere toerental voorkomen .

Enige troost we hebben 7 jaar garantie.

Geplaatst

Lekker vooruit zicht is dit ik weet niet of het heel hard is

Maar ik zou ze er niet zo makenlijk van af laten komen

Het is wel heel makenlijk om te zegen dat het een produckt eigenschap is

Terwijl 90 procent er geen last van heeft maar het is de trent om zonet je klanten om te gaan denk ik

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik heb dan wel een Venga 1.4 (met ketting) maar een rammel is me nog niet opgevallen.

Wel herken ik die van oude toyota's die ik heb gehad.

Die hadden een ketting die werd gespannen op oliedruk.

Door de jaren heen werken die spanners niet meer zo dus stonden ze de eerste twee minuten te ratelen als een diesel en maakte meer herrie bij een bepaald toerental.

Vervelend maar heb daar nooit pech door gehad.

Nadeel van een ketting dus

Geplaatst

Zo, ik ben vandaag bij de dealer geweest.

Ik heb een paar goede gesprekken gehad. Eerst met twee werkplaats medewerkers en vervolgens met een verkoper. Ik heb alle problemen zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen en heb alles wat er is gebeurd (vocht op voeten, ratelend geluid, lucht niet koud genoeg) voorgelegd en deze punten zijn netjes genoteerd. Men heeft gelijk contact opgenomen met Kia Nederland en met hen zullen ze morgen telefonisch contact hebben over bovengenoemde problemen. Ik ben bij mijn dealer, Wassink Opgenoort in Doetinchem, de enige met het probleem. Ze gaan dit zorgvuldig bespreken en aanpakken. Het gesprek met de verkoper heb ik gehad over optie B. Ik zit er nog steeds aan te denken mijn Rio met pluspack en 25.000 kilometer in te ruilen voor een Rio met superpack en 0 km. Hiervoor is een offerte uitgeschreven en daarover ben ik zeer zeker te spreken. Het is dus nu wikken en wegen en kijken welke beslissing ik ga nemen. In ieder geval is er goed naar mij geluisterd en gaan ze voor mij aan de slag. Deze week/volgende week neem ik een beslissing :)

Geplaatst

RioTom: vocht op voeten en lucht niet koud genoeg, graag wil ik daar meer over horen..

heb jij last van vieze luchtjes?

Ik heb er net een topic over geopend namelijk.

Bij mij gaat er ook absoluut iets niet goed met de airco/lucht toevoer.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

De dealer verdient toch wel een pluim.

Prettig dat hard aan je klacht wordt gewerkt.

Geplaatst

niet te vroeg juichen...ze zullen allemaal zeggen dat ze hun best gaan doen en het op gaan lossen. Het is nu wachten tot de met een oplossing komen en dan wat het uiteindelijke resultaat ervan is.

ohja, ik had gister het volgende:

de buurman zijn accu was leeg. startkabels aangesloten en op het moment dat hij wilde starten ging bij mij het lampje branden van de airbag bijrijder. schrok me rot, hij ging gelukkig weer uit en heb het niet meer gezien.

Geplaatst

Bij een start/stop systeem wordt afgeraden om startkabels aan te sluiten (speciale accu, ook prijzig)

Dus al is de buurvrouw nog zo leuk, helaas, want het kost jou ook je accu of ander probleem (volgens dealer).

Grtz.

Geplaatst

wat een onzin zeg

het kan met elke accu / auto mis gaan met opstarten

en het enige wat je niet moet doen is een accu klem rechtstreeks op de massa klem zetten

hier zit een meet instrument die je kapot kan maken daar doormaar als je de juiste proceduure aanhoud is er niks aan de hand

je start toch ook elke dag de auto en dat werkt toch ook goed ???

Geplaatst

wat een onzin zeg

het kan met elke accu / auto mis gaan met opstarten

en het enige wat je niet moet doen is een accu klem rechtstreeks op de massa klem zetten

hier zit een meet instrument die je kapot kan maken daar doormaar als je de juiste proceduure aanhoud is er niks aan de hand

je start toch ook elke dag de auto en dat werkt toch ook goed ???

Even voor de leken onder ons. Massa is dat de + of de -? :)

Geplaatst

Even voor de leken onder ons. Massa is dat de + of de -? :)

Massa. Aarde. Ground. Is allemaal termen die je tegen kan komen en dit is dus -

Ook kan je het. Herkennen aan dat dit op de accu de dunne pool is de + pool is dikker

En bij de rio zit er aan de massa / - dus een gevlochten metale kabel

:wink: ;-). Sorry maar voor mij is dit dagelijkse kost en ga ik er vanuit dat iedereen dit wel weet had beter moeten weten

Geplaatst (aangepast)

zal ook even de procedure proberen uit te leggen hoe je dan het beste je wagen kan opstarten of iemand anders op starten

ten eerste zet je de voertuigen zo bij elkaar dat je aan beide accu's de start kabels kan koppelen

dan zet je eerst beide helemaal uit dus geen contact aan

dan sluit je eerst de + kabel (met de rode hand vaten) aan op beide accu's aan

en dan de - kabel (met de zwarte hand vaten )maar deze zet je dus niet op de accu maar recht streeks op een kaal stuk ijzer / metaal van de motor of van de carroserie maar en zeker bij de RIO NIET op de accu pool

dan start je het voertuig dat nog loopt en laat deze even een minuut of 5 a 10 even draaien zet desnoods even de stads verlichting aan

na dus een minuut of 10 kan je de andere wagen probeeren te starten

ls bijde motoren draaien laad je dit zo even een minuut of 5 a 10 even zo

daarna kan je het voertuig dat net de start hulp heeft gegeven worden uit gezet

en het voertuig dat is opgestart zet daar even wat extra verbruikers aan zoals de verlichting of de kachel motor op vol vermogen

verwijder nu eerst de - kabel (met de zwarte hand vaten)van beide accus en daarna de + kabel (met de rode hand vaten)

de volg orde van aansluiten en los halen is erg belangrijk op deze manier is de kans op kort sluiting maken veel kleiner

en het laten draaien van de motor en het aan doen van een grote verbruiker is er voor dat je geen piek spaningen krijg die je dynamo of iets anders kapot maken

dit is de algemene manier van opstarten en geld ook gewoon voor de wat ouderen wagen

en is de veiligste manier

aangepast door xtra40
Geplaatst

Xtra.

Dankjewel voor de duidelijke uitleg.

Ik weet er wel iets van af maar haal massa en fase wel eens door elkaar ( ik weet dat tenminste bij wisselstroom zo is) alleen was ik bij gelijkstroom niet meer zeker.

De term 'aarde' is me wel bekend.

Met deze uitleg kan het niet meer mis gaan :)

Dankjewel.

Geplaatst

Ben eens benieuwd 27 augustus de rio terug voor de cc update, dealer wist er niets van, (dan weet jij meer dan ons) maar ze hebben de auto toch ingepland om eens aan de computer te hangen.

Geplaatst

zal ook even de procedure proberen uit te leggen hoe je dan het beste je wagen kan opstarten of iemand anders op starten

ten eerste zet je de voertuigen zo bij elkaar dat je aan beide accu's de start kabels kan koppelen

dan zet je eerst beide helemaal uit dus geen contact aan

dan sluit je eerst de + kabel (met de rode hand vaten) aan op beide accu's aan

en dan de - kabel (met de zwarte hand vaten )maar deze zet je dus niet op de accu maar recht streeks op een kaal stuk ijzer / metaal van de motor of van de carroserie maar en zeker bij de RIO NIET op de accu pool

dan start je het voertuig dat nog loopt en laat deze even een minuut of 5 a 10 even draaien zet desnoods even de stads verlichting aan

na dus een minuut of 10 kan je de andere wagen probeeren te starten

ls bijde motoren draaien laad je dit zo even een minuut of 5 a 10 even zo

daarna kan je het voertuig dat net de start hulp heeft gegeven worden uit gezet

verwijder nu eerst de - kabel (met de zwarte hand vaten)van beide accus en daarna de + kabel (met de rode hand vaten)

de volg orde van aansluiten en los halen is erg belangrijk op deze manier is de kans op kort sluiting maken veel kleiner

en het laten draaien van de motor is er voor dat je geen piek spaningen krijg die je dynamo of iets anders kapot maken

dit is de algemene manier van opstarten en geld ook gewoon voor de wat ouderen wagen

en is de veiligste manier

Nog even een tip, voordat je een startkabelklem losneemt zet dan enkele verbruikers aan (verlichting-kachelventilator- achterruitverwarming) zodat de dynamo zijn piek spanning in de verbruikers kwijt kan en niet in de stuurapparaten! Ik kom de gevolgen dikwijls tegen door de hulp van bereidwillige buren of vrienden.

Gr. Leo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...