bigwade Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Ik heb vandaag voor het eerst een poetsploeg in actie gezien bij mijn redelijk getikte buurvrouw. Die auto zat onder de pekel en dat is er met stoom en doeken afgehaald. Helaas heb ik het proces maar even mogen bewonderen en ineens waren ze weg. Het ging om dit bedrijf http://www.autostomerij.nl/over-ons/ Iemand ervaringen mee ? Ik had het nooit eerder gezien. Quote
betominice Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Ziet er leuk uit werkt wel op video gezien maar of het goedkoop is ? Je hoeft het in iedergeval niet zelf te doen Quote
Sjölp Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Ziet er leuk uit werkt wel op video gezien maar of het goedkoop is ? Je hoeft het in iedergeval niet zelf te doen Vanaf € 34,5 - daar wil ik hem ook wel voor komen wassen Quote
bigwade Posted February 13, 2012 Author Posted February 13, 2012 Vanaf € 34,5 - daar wil ik hem ook wel voor komen wassen Kom maar langs. Nieuwegein, NL De koffie is te drinken naar het schijnt. Quote
Guest Warmentuuter Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Dat wordt poetsen Sjöp. :D Quote
Specialmade Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Vanaf € 34,5 - daar wil ik hem ook wel voor komen wassen @Tjölp, Is deze prijs voor zowel de binnen- als de buitenkant. Zo ja.... van harte welkom. Zorg voor een goede planning en navigatie, volgens mij kun je veel geld verdienen. :1174193: :clap: :clap: :clap: Grtz. Specialmade Quote
Sjölp Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Nee hoor, net als bij dat andere bedrijf is dit een "vanaf" prijs, dus enkel afstomen en vlugvlug met een doek erover Oh ja, nog vergeten: ik werk enkel in een straal van 100 ... meter rond mijn woning Ik wil maar zeggen, is toch verschrikkelijk veel geld om je auto te laten wassen. Ben begin van de week zelf mijn auto gaan wassen in een handwas-carwash: afspuiten (shampoo met hoge druk), shampoo die blijft kleven (Remco heeft daar een speciale naam voor, maar ik kan het niet meer vinden, in ieder geval verdwijnt je auto onder een laag shampoo), emmer lauw water en met de spons gewassen, afspoelen, hotwax erop en naspoelen met gedemineraliseerd water. Heeft me zeggen en schrijven € 5 gekost en hij blinkt als een spiegel - zie mijn eerste foto's in 'best pic...'. Op die wijze kan ik voor de prijs van het afstomen 7 x naar de carwash. PS: blijkbaar ligt mijn nickname erg moeilijk, 2x gebruikt en 2x fout geschreven Quote
Specialmade Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 @Sjölp, Excuses hiervoor zie het nu zelf ook. Ben even niet bereikbaar want ik ga me diep zitten schamen in de hoek van de kamer. :oops: grtz. Specialmade Quote
Sjölp Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 'T is al goed, kom maar weer meespelen 1 Quote
Guest Warmentuuter Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 PS: blijkbaar ligt mijn nickname erg moeilijk, 2x gebruikt en 2x fout geschreven Sorry Sjölp. Ik was al blij dat ik die twee puntje op de o had. Quote
Sjölp Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Het grappige is dat een "sjöp' in ons dialect een schup - voor de NL-ers een spade - is Quote
Guest Jeroen66475 Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Ik zou voor het Totaal Pakket Pro gaan a €99.50...dan heb je tenminste zekerheid dat ze je auto niet vernielen (''Uw auto blijft mooi'') Hilarisch Quote
Wimis on Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Wat een prijs.............. daarvoor kan ik bijna 4x naar laagraven Nieuwegein. Quote
bigwade Posted February 17, 2012 Author Posted February 17, 2012 Ja dat is ook mijn machine, maar het blijft erg stil vanuit de profi poetsboys w.b. dat stomen van auto's Quote
Smart Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Ik snap wel waarom men niet reageert, het is natuurlijk klinkklare onzin die mooi verpakt wordt. Je kunt het wassen met stoom ook niet echt vergelijken met het op de juiste manier poetsen van een auto. De werkwijze en contrast is dermate groot, dat ik hierin geen echte paralellen kan vinden. Quote
bigwade Posted February 17, 2012 Author Posted February 17, 2012 Aangezien ik niet praat met mijn geschifte buuf weet ik niet wat het doet. Dame heeft ook honden in auto dus dat zou kunnen helpen. Laat andere gebruikers van die club maar eens reageren. Quote
Remko .me Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Ik had je in die andere topic al geantwoord bw. Het is inderdaad niks, zeker een dure krasmanier voor dat geld. Je auo wordt ook nooit heel schoon. Quote
Alex VB Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Ik zal dan maar eens reageren Alleen het stomen zorgt ervoor dat het grootste vuil verwijderd wordt. Pekel en teervlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon. En dan? Je haalt ook de beschermlaag weg de waxlaag die met zoveel moeite is opgebracht.. Als men stoomt, moet men ook je wagen voor de rest ook bewhandelen, verwijderen van krassen, opnieuw polishen - lak voeden - en daarna deze wer verzegelen middels een goede wax of sealant. Al met al is men dan toch nog 3 uur of meer bezig. Als ik dat zou doen - of welke profie dan ook - ben je daar toch ongeveer € 150,- tot € 225,- kwijt. een hobby carcleaner vraagt misschien de helft. Dus ja stomen kan indien goed uitgevoerd tijdbesparen, maar dan moet men ook de rest doen.. @Sjölp, Dat wat jij bedoelt is Foamen. Vergeet niet dat je na het foamen altijd dient te polishen. Wax alleen is niet voldoende. 1 Quote
Sjölp Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 @ Alex, Bedankt, dat bedoelde ik. Twijfel nu echter of het wel foam is. Je hebt er 2 lansen: 1 hogedruk waar je tevens shampoo mee kunt spuiten en 1 lans waar het schuim uit gesputterd komt. Kan natuurlijk ook gewoon shampoo zijn. Het kleeft in ieder geval enige tijd op de lak en druipt er dan heel langzaam af. Ik had de indruk dat de auto er ook zonder spons vrij proper uit kan komen. Quote
rash Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Ik zag toevallig deze topic, dus dacht even reageren! Ik heb namelijk 3 auto's door hun laten doen vorig jaar (3 ja!). - auto van mijzelf: exterieur (stomen + wax + glascoating) en interieur (stofzuigen + stomen + leerbehandeling) - auto van m'n vrouw: exterieur (stomen + wax) en interieur (stofzuigen + stomen) - auto van m'n zusje/zwager: exterieur (stomen + wax) en interieur (stofzuigen + stomen) Aardig complete behandeling bij de mijne dus! En moet zeggen dat ik wel onder de indruk was. De auto's zagen er goed uit, een mooie glans aan de buitenkant en lekker schoon van binnen. Wij hadden het toendertijd gedaan om het ten eerste uit te proberen en ten tweede omdat we in die periode simpelweg echt geen tijd hadden om het zelf te doen. Uiteraard hadden we, aangezien het 3 auto's waren, een leuke deal kunnen sluiten. En hebben dat bedrag toen gewoon gedeeld door 3. Maar als ik nu naar de prijzen kijk zijn ze volgens mij toch wel gestegen! Kan me even niet 1,2,3 herinneren wat we toen kwijt waren. Het is wel een luxe moet ik zeggen. Ze komen aan je deur, vragen je sleutel en gaan rustig te werk. En als ze klaar zijn bellen ze weer aan, loop je even samen om de auto heen en bekijk je alles, je betaald en voila een helemaal nette auto! Het is een stukje gemak en daar betaal je uiteraard ook voor. Ik zou het, voor degene die het geld ervoor over hebben en zelf ook geen tijd hebben, zeker wel aanraden. Maar dan zou ik niet voor 1 auto gaan, maar bijvoorbeeld met wat mensen samen doen, waardoor je een leuk prijsje kan afspreken. Quote
Recommended Posts