Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Idle Stop & Go (ISG) is leuk en bespaart benzinekosten maar...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vind het isg een mooi systeem, maar denk zelf dat het niet echt veel verschil uitmaakt of je het wel of niet gebruikt.

Het voordeel ontstaat volgens mij pas wanneer je het isg systeem niet zelf hoeft in te schakelen door de auto in zijn vrij te zetten en wanneer je niet op een brandstof motor wegrijdt.

Maar dat heet dan anders...

Geplaatst

Je bespaart hier mee 50 euro per jaar maar door slim met bv energie leverancier, internet en bel abbonementen om te gaan, worden die kleine beetjes op het eind van het jaar best veel geld :-)

hehe daar ben ik heel slecht in om zo te denken, vooral de 'bel' abonnementen...

Geplaatst

Vraag ik me toch af wat er gebeurt als je:

- Netjes stopt, en de ISG schakelt de motor uit

- Vervolgens zonder de koppeling te gebruiken de auto in zijn 1 zet (kan namelijk prima als de motor niet draait)

Zou het daartegen beveiligd zijn? (Ik ga het niet proberen...)

Ik vroeg me dat ook af en heb het wel geprobeerd, dan gaat het startstop lichtje uit en het 'motor afgeslagen' lampje aan. Je moet hem dan met de hand opnieuw starten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...