Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 16 Maart, 2011 Geplaatst 16 Maart, 2011 De boertjes bij ons in het dorp startten de trekkers 's morgens en die gingen dan 's avonds pas weer uit omdat het uitzetten tijdens de middagpauze slecht voor de machines zou zijn. Die tijd hebben wij gelukkig dertig jaar achter ons liggen. Nou alleen de stationaire momentjes nog van de Cee'djes en de Sportage's Quote
bigwade Geplaatst 16 Maart, 2011 Geplaatst 16 Maart, 2011 De boertjes bij ons in het dorp startten de trekkers 's morgens en die gingen dan 's avonds pas weer uit omdat het uitzetten tijdens de middagpauze slecht voor de machines zou zijn. Die tijd hebben wij gelukkig dertig jaar achter ons liggen. Nou alleen de stationaire momentjes nog van de Cee'djes en de Sportage's Helemaal mee eens MAAR er is nog niemand die me heeft aangetoond dat het werkt w.b verbruik. En dat is toch ook uitstoot.. De fles wijn staat nog..en niemand durft de uitdaging aan. Week met en week zonder ISG, vaste trajecten, 10% bezuinigen. Te bewijzen met tankbonnen en foto's km stand. Quote
scorpioshuma Geplaatst 17 Maart, 2011 Geplaatst 17 Maart, 2011 Hou nou toch op bigwade. Het gaat bij dit systeem helemaal niet om een besparing km/l. Het gaat erom dat je in hartje Utrecht niet om de driehonderd meter twee minuten voor een stoplicht staat en continu giftige stoffen staat uit te kotsen via de 'achterdeur'. Wanneer je echt brandstof wil besparen tijdens het rijden dan moet je in een lichte aerodynamische wagen gaan rijden met een klein frontaal oppervlak. Wanneer je in een zuinige wagen wil rijden dan kies je niet voor een grote zware Cee'd. Ik heb wel eens ergens gelezen dat bij langer stilstaan dan 30 seconden het voordeliger is om de motor te stoppen en opnieuw te starten. In dit voorbeeld zou het dus zeker brandstof kunnen besparen. Tijdens het gemiddelde gebruik zal niemand die fles winnen van Bigwade Quote
elmerblues Geplaatst 17 Maart, 2011 Geplaatst 17 Maart, 2011 Ik geef geen donder om dat hele ISG systeem. Sterker nog, het lijkt mij vrij vervelend omdat de airco en verwarming op dat moment ook uitvalt (of blijft motor lopen als airco aanstaat?). In ieder geval, weet iemand of het mogelijk is om het ISG systeem permanent uit te schakelen? Ik had begrepen dat de motor (onder bepaalde condities) uitgaat als de versnellingsbak in vrij wordt gezet en het koppelingspedaal wordt losgelaten. Dus op allebei moet een soort schakelaartje zitten om dit aan de ISG computer te kunnen melden. Heeft iemand al eens zo'n schakelaartje permanent overbrugd? Geeft dit misschien dan andere ongewenste bijeffecten? Quote
Smart Geplaatst 19 Maart, 2011 Geplaatst 19 Maart, 2011 Helemaal mee eens MAAR er is nog niemand die me heeft aangetoond dat het werkt w.b verbruik. En dat is toch ook uitstoot.. De fles wijn staat nog..en niemand durft de uitdaging aan. Week met en week zonder ISG, vaste trajecten, 10% bezuinigen. Te bewijzen met tankbonnen en foto's km stand. Vast geen houdbare wijn...... Quote
bigwade Geplaatst 19 Maart, 2011 Geplaatst 19 Maart, 2011 Vast geen houdbare wijn...... Die is al lang op. Het goede nieuws, er komt steeds nieuwe.. Quote
tazz Geplaatst 20 Maart, 2011 Geplaatst 20 Maart, 2011 bij onze cee'd werkt het systeem ook al lang niet meer.. we hadden een van de eerste ceeds in belgie uitgerust met het systeem (auto gekocht in januari 2009).. en in de eerste lente en zomermaanden werkte het goed.. (alhoewel, zoveel werkte het eigenlijk ook niet.. teveel parameters denk ik) maar vanaf dat de eerste vrieskou er aan kwam, heeft het systeem zelfs nooit meer gewerkt.. ook niet in de zomer erna binnenkort bij de volgende onderhoudsbeurt toch eens horen wat de dealer daarover te zeggen heeft en wat ie daaraan kan doen.. Quote
OutOfFocus Geplaatst 20 Maart, 2011 Geplaatst 20 Maart, 2011 http://www.kiaclub.nl/topic/3051-werking-isg-systeem/page__view__findpost__p__47290 en verder. Lezen jullie zo'n hele draad nou niet ? Erg jammer. Er is nog geen enkel lid dat aan kan tonen dat ISG een besparing w.b. brandstof oplevert (of het nou werkt of niet) Uit betrouwbare bron (KiaNL) heb ik begrepen dat het er enkel en alleen op zit om aan CO2/BPM normen te voldoen. Maak je er niet druk over...... Ik denk dat je dat alleen in een lab.test kunt aantonen. Er is geen mens die precies dezelfde route op exact dezelfde manier 1x met en 1x zonder het ISG kan rijden. Bij mij levert het in ieder geval geen besparing op. Alleen als ik de 'normale' route héél erg rustig (als een slak) zou rijden. Maar daar heb ik geen ISG voor nodig aangezien ik eigenlijk maar één stoplicht-moment in m'n dagelijkse route heb. Op dit moment zit ik rond de 9 l/100 km. Alleen bij lange ritten (100km+) word het verbruik lager. Quote
Jantje.2 Geplaatst 20 Maart, 2011 Geplaatst 20 Maart, 2011 Helemaal mee eens MAAR er is nog niemand die me heeft aangetoond dat het werkt w.b verbruik. En dat is toch ook uitstoot.. De fles wijn staat nog..en niemand durft de uitdaging aan. Week met en week zonder ISG, vaste trajecten, 10% bezuinigen. Te bewijzen met tankbonnen en foto's km stand. Die 10% zou ik al kunnen behalen door het aanpassen van mijn rijstijl.. daar heb ik de ISG niet eens bij nodig Quote
patten Geplaatst 21 Maart, 2011 Geplaatst 21 Maart, 2011 Bij mij dus hetzelfde. Auto is van juni 2009. Systeem heeft toen gewerkt totdat de winter begon. Sindsdien amper 6 weken... En dan ALLEEN bij temperaturen boven 17 graden.... Auto moet over een tijdje voor de 30K beurt, dan haal ik het nog wel een keer aan. 1e generatie ISG is gewoon bagger. Maar het zit er op en moet dus gewoon werken (garantie)! bij onze cee'd werkt het systeem ook al lang niet meer.. we hadden een van de eerste ceeds in belgie uitgerust met het systeem (auto gekocht in januari 2009).. en in de eerste lente en zomermaanden werkte het goed.. (alhoewel, zoveel werkte het eigenlijk ook niet.. teveel parameters denk ik) maar vanaf dat de eerste vrieskou er aan kwam, heeft het systeem zelfs nooit meer gewerkt.. ook niet in de zomer erna binnenkort bij de volgende onderhoudsbeurt toch eens horen wat de dealer daarover te zeggen heeft en wat ie daaraan kan doen.. Quote
Smart Geplaatst 22 Maart, 2011 Geplaatst 22 Maart, 2011 Ik zou er niet té lang mee wachten, want de garantie op je accu is 2 jaar. Kost zomaar € 246,00, wat je toch kan uitsparen door garantie te claimen. Er is nl. een sterkere accu beschikbaar. Afgelopen vrijdag zelf de accu laten opladen vanwege het uitvallen tijdens het rijden van de knipperlichten, ruitenwissers die stilstaan op de voorruit en ESP die spontaan gaat branden. Ik betwijfel of dat ligt aan de ISG-accu. Maar goed we kijken het heel even aan! De accu is eerst getest en daaruit bleek dat de accuspanning wel iets te laag was: 611A i.p.v. 680A (maximaal). Het testapparaat gaf 'charge' aan. Ná het laden vanaf vrijdagmiddag t/m zaterdagmorgen was hij welgeteld tot 825A gekomen (!). Het ISG lampje was i.i.g. wel uit. Quote
OutOfFocus Geplaatst 23 Maart, 2011 Geplaatst 23 Maart, 2011 .. Afgelopen vrijdag zelf de accu laten opladen vanwege het uitvallen tijdens het rijden van de knipperlichten, ruitenwissers die stilstaan op de voorruit en ESP die spontaan gaat branden. Ik betwijfel of dat ligt aan de ISG-accu. .. Was dat het ESP of het EPS lampje ? Bij mijn Cee'd ging bij de eerste 2 accu's (van het KIA-huismerk) bij te lage lading het EPS lampje branden en werkte het ISG niet. Na een aantal maanden is de BCM vervangen omdat EPS bleef branden. Kort daarna is de 2e accu vervangen door een echte van Varta. Sindsdien doet het ISG systeem het zoals het hoort en is EPS niet meer aan gegaan. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 23 Maart, 2011 Geplaatst 23 Maart, 2011 Komt de oude Varta slogan weer uit de motteballen. "Aan de accu kan het niet liggen want die is van Varta." In onze nieuwe Cee'd zit inderdaad ook een Varta. Quote
Jantje.2 Geplaatst 23 Maart, 2011 Geplaatst 23 Maart, 2011 EPS lampje gaat niet alleen branden i.v.m. stroom te kort hoor. Met die reden is mijn tellerunit vervangen namelijk en lampje heeft niet meer gebrand (lampje gedemonteerd?? ) Quote
patten Geplaatst 23 Maart, 2011 Geplaatst 23 Maart, 2011 Bedankt! Van die 2 jaar dat wist ik ff niet.... En ik had al eens ergens gelezen dat een andere accu (speciaal voor ISG) soelaas kon bieden. Ik maak er nu even tijdig werk van! Ik zou er niet té lang mee wachten, want de garantie op je accu is 2 jaar. Kost zomaar € 246,00, wat je toch kan uitsparen door garantie te claimen. Er is nl. een sterkere accu beschikbaar. Quote
bigwade Geplaatst 23 Maart, 2011 Geplaatst 23 Maart, 2011 "Wij van ISG adviseren met tegenzin een Varta accu en anders een definitieve ontkoppeling van ons systeem." Lekker groen dat ISG, na een jaartje verse (DURE) accu en meer gezeik. Gaat nergens over. Ik heb met voorgaande auto's 5-6 jaar met een accu gedaan. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 23 Maart, 2011 Geplaatst 23 Maart, 2011 Ach wat maakt het uit bigwade. Je moet er dan gewoon voor zorgen dat je telkens na 23 maanden een nieuwe accu krijgt. Quote
bigwade Geplaatst 23 Maart, 2011 Geplaatst 23 Maart, 2011 Ach wat maakt het uit bigwade. Je moet er dan gewoon voor zorgen dat je telkens na 23 maanden een nieuwe accu krijgt. Dat is een ontzettend eco/groen idee....... Quote
Niebu Geplaatst 24 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 24 Maart, 2011 Een paar maanden geleden heb ik al aangegeven dat de accu in de cee'd is vervangen door een Varta Start Stop Plus. Sinds deze vervanging geen enkel probleem meer gehad, nu al 5 maanden. Daarvoor continu Zelfs in de winter blijft het systeem functioneren, bij temperaturen net rond en onder het nulpunt niet. Mijn advies, vraag om een nieuwe accu bij je dealer, de standaard accu in mijn Cee'd (feb. 2009) was volgens de dealer niet goed (recall fabrikant). Quote
rvroijen Geplaatst 24 Maart, 2011 Geplaatst 24 Maart, 2011 Een paar maanden geleden heb ik al aangegeven dat de accu in de cee'd is vervangen door een Varta Start Stop Plus. Sinds deze vervanging geen enkel probleem meer gehad, nu al 5 maanden. Daarvoor continu Zelfs in de winter blijft het systeem functioneren, bij temperaturen net rond en onder het nulpunt niet. Mijn advies, vraag om een nieuwe accu bij je dealer, de standaard accu in mijn Cee'd (feb. 2009) was volgens de dealer niet goed (recall fabrikant). Er valt echt geen pijl op te trekken. Vandaag de garage gebeld omdat de radio na 3 weken alweer kuren vertoond (zie ander topic op dit forum) Gelijk maar gemeld dat het ISG systeem al een tijd niet functioneert. De garage is huiverig hier naar te kijken want zij kunnen volgens zeggen dit niet claimen als blijkt dat de accu niet goed geladen is. Ook hier het verhaal van een flink stuk rijden met alle verbruikers aan, zoals eerder in dit draadje (zeg maar DRAAD zo langzamerhand) te lezen was. Als het ISG het dan nog niet deed dan zou men er naar gaan kijken. Vanmiddag rij ik weg bij mijn werk, wat denk je? lampje uit van het ISG en werken bij het eerste stoplicht. O ja op maandag na alleen maar korte stukjes gereden, d.w.z. 2x12 km per dag. Dus het verhaal van een lange afstand rijden gaat niet op. Quote
OutOfFocus Geplaatst 25 Maart, 2011 Geplaatst 25 Maart, 2011 Er valt echt geen pijl op te trekken. Vandaag de garage gebeld omdat de radio na 3 weken alweer kuren vertoond (zie ander topic op dit forum) Gelijk maar gemeld dat het ISG systeem al een tijd niet functioneert. De garage is huiverig hier naar te kijken want zij kunnen volgens zeggen dit niet claimen als blijkt dat de accu niet goed geladen is. Ook hier het verhaal van een flink stuk rijden met alle verbruikers aan, zoals eerder in dit draadje (zeg maar DRAAD zo langzamerhand) te lezen was. Als het ISG het dan nog niet deed dan zou men er naar gaan kijken. Vanmiddag rij ik weg bij mijn werk, wat denk je? lampje uit van het ISG en werken bij het eerste stoplicht. O ja op maandag na alleen maar korte stukjes gereden, d.w.z. 2x12 km per dag. Dus het verhaal van een lange afstand rijden gaat niet op. Als het ISG lampje gaat knipperen is er een storing. Als het constant brand treed er geen auto-stop op omdat één van de vele parameters niet goed is. Bij mij wisselt het 'constant aan' en 'uit' elkaar af maar ik rij meestal maar 2x21 km per dag. Quote
OutOfFocus Geplaatst 25 Maart, 2011 Geplaatst 25 Maart, 2011 EPS lampje gaat niet alleen branden i.v.m. stroom te kort hoor. Met die reden is mijn tellerunit vervangen namelijk en lampje heeft niet meer gebrand (lampje gedemonteerd?? ) Het EPS lampje gaat ook branden bij een storing in de BCM en die stuurt ook het ISG. Quote
Smart Geplaatst 26 Maart, 2011 Geplaatst 26 Maart, 2011 Een paar maanden geleden heb ik al aangegeven dat de accu in de cee'd is vervangen door een Varta Start Stop Plus. Daarom ook mijn bericht dat er een nieuwe accu leverbaar is. Had ik tenminste van jou begrepen Quote
bigwade Geplaatst 26 Maart, 2011 Geplaatst 26 Maart, 2011 Daarom ook mijn bericht dat er een nieuwe accu leverbaar is. Had ik tenminste van jou begrepen Dus met de Varta Accu van 280 euro bij de StartStopfiguren kom ik eindelijk van die fles wijn af ? (als de benzine besparing is aangetoond..) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.