Jump to content

Phantom 17" los kopen

J-J

Recommended Posts

Heeft iemand er wel eens aan gedacht om deze los te gaan kopen? Als dat tenminste mogelijk is want ik heb ze zelf nog niet gevonden namelijk.

Via de dealer betalen we er namelijk een niet zo'n schappelijk prijsje voor (899,- voor de 17" phantoms + 399,- originele velgen/banden die je inlevert) is toch zo'n 1300,- dat je ff neertelt voor 17" velgjes.

Ik vind het overigens erg mooie velgen en heb ze zelf ook besteld want ik vind ze er echt bijhoren, maar eigenlijk wordt je hier hard op ge-^$$% :rolleyes:

Huh, ik heb gewoon 900 euro voor mijn velgen betaald hoor.

Niet meer niet minder.

Dat vind ik een redelijke prijs voor originele velgen.

En heb je de originele banden/velgen er dan ook bij gekregen? Want ze leveren geen auto's zonder wielen hehe ;)

Je hebt 900,- betaald inderdaad maar tegelijkertijd ook 4 velgen/banden ingeleverd.

Ja, maar heb je die keus überhaupt wel? Volgens mij lever je namelijk automatisch de standaard wielen in als je kiest voor 17" phantoms en daarom betaal je eigenlijk 1300,-

Ik zou het best wel leuk vinden als ik die originele er ook bij zou krijgen met b.v. winterbanden.

Ja, maar heb je die keus überhaupt wel? Volgens mij lever je namelijk automatisch de standaard wielen in als je kiest voor 17" phantoms en daarom betaal je eigenlijk 1300,-

Ik zou het best wel leuk vinden als ik die originele er ook bij zou krijgen met b.v. winterbanden.

Je kunt ervoor kiezen om de originele te voorzien van winterbanden + een beetje geld.

Even goed onderhalen, dat lukte bij mij wel hoor!

Net even met KIA gebeld om dit te bevestigen, als je 17" phantoms koopt lever je automatisch de standaard wielen in.

Je kan er wel voor kiezen om naast de phantoms ook winterbanden/velgen te nemen maar dan kost je dat 1399,- en ben je nog steeds ge-^#&$ :o

Op die Engelse site betaal je trouwens al 700,- euro voor de velgen zonder banden.

Is dat niet de Dare Maddison? Vond ik ook een mooie velg en heb deze dus in 15" gekocht. Alleen moet de rest van de auto nog komen om er op te zetten :)

Vind de originele velgen die in frankrijk onder de Rio zitten ook wel erg mooi. Maar heb deze nog niet kunnen vinden in Nederland.

Volgens mij iets kleiner dan 17'' inch waardoor het comfort en rolweerstand gelijk blijven. En dan ook hopelijk ook mijn mooie verbruik van 1 op 23 gehandhaafd blijft.

( Nouvelle KIA Rio - Active )

Vind de originele velgen die in frankrijk onder de Rio zitten ook wel erg mooi. Maar heb deze nog niet kunnen vinden in Nederland.

Volgens mij iets kleiner dan 17'' inch waardoor het comfort en rolweerstand gelijk blijven. En dan ook hopelijk ook mijn mooie verbruik van 1 op 23 gehandhaafd blijft.

( http://www.flickr.co...70693/lightbox/ )

volgens mij zijn dat de 15 inch licht metaal die je hier ook als optie kan krijgen en die lijken weerop de standaard wieldoppen

http://www.kia.nl/Mo...cessories-2011/ en dan even kijken tussen de licht metaalen velgen

Helemaal geen originele Panthum velgen kopen. Smaken verschillen en ze zijn niet lelijk hoor, maar meer dan de halve wereld met Kia Rio’s rijdt er al mee.

Bij mijn laatste (5) nieuwe auto’s steeds LM velgen zelf uitgekozen bij een velgenshop die ikzelf mooi vond staan. Dat is vaak ook afhankelijk van de kleur auto en het geeft een persoonlijk tintje. De originele velgen worden gebruikt voor de winterbanden.

Voor een witte Rio 17 inch zwart gepolijste Wolfrace Pro Sprint gekocht (deze) met 215/45 R17 Continental SportContact5 banden (beste in de ADAC en ANWB test) voor in totaal € 879,- incl. montage en verzendkosten! Prachtige velgen; de spaken zijn glimmend en dat staat (vind ik dus) er mooi. Met de Hankook Ventus V12 EVO banden in dezelfde maat kosten deze velgen overigens € 739.

Kia rekent € 899,- maar dan ben je dus je stalen velgen met banden kwijt!

De originele stalen velgen natuurlijk gehouden en een set van 4 winterbanden ContiWinterContact TS800 (ook beste in de ADAC test) voor € 73,- per stuk gekocht (de Kumho of Vredestein winterbanden van Kia kosten € 62,-- per stuk). De winterbanden worden zonder kosten omgeslagen (incl. balanceren) bij de aangesloten garage tegen de waarde voor de inruil van de originele 15 inch Hankook banden (vind ik toch niets). Anders kost het omslaan 4 x € 17,50 en dan hou je de Hankook banden over maar wat moet je daar mee?

Bij elkaar dus 1171,- voor persoonlijke velgen met de (test)beste brede zomer- en winterbanden. Zou je dezelfde banden nemen als Kia levert, dan zou het totaal € 987,- kosten.

Kia rekent daar € 1399,- voor (+41%) met 205 banden.

Ben nog vergeten te melden, voor Euri 12,- heb je bij stickerzone.nl vier Kia merkstickers die je op de velgdoppen kunt plakken. De velgen lijken dan "origineel" Kia. Maar ook losse kapjes zijn te koop. Wel een stukje duurder.

Volgens mij ben je de eerste RIO rijder die hier goed over na heeft gedacht.

Het punt is, ik vind de KIA velgen er wel erg mooi bij staan maarja voor hetzelfde geld had je bijvoorbeeld ook een leuk 18" setje kunnen monteren.

Helemaal geen originele Panthum velgen kopen. Smaken verschillen en ze zijn niet lelijk hoor, maar meer dan de halve wereld met Kia Rio’s rijdt er al mee.

Bij mijn laatste (5) nieuwe auto’s steeds LM velgen zelf uitgekozen bij een velgenshop die ikzelf mooi vond staan. Dat is vaak ook afhankelijk van de kleur auto en het geeft een persoonlijk tintje. De originele velgen worden gebruikt voor de winterbanden.

Voor een witte Rio 17 inch zwart gepolijste Wolfrace Pro Sprint gekocht (deze) met 215/45 R17 Continental SportContact5 banden (beste in de ADAC en ANWB test) voor in totaal € 879,- incl. montage en verzendkosten! Prachtige velgen; de spaken zijn glimmend en dat staat (vind ik dus) er mooi. Met de Hankook Ventus V12 EVO banden in dezelfde maat kosten deze velgen overigens € 739.

Kia rekent € 899,- maar dan ben je dus je stalen velgen met banden kwijt!

De originele stalen velgen natuurlijk gehouden en een set van 4 winterbanden ContiWinterContact TS800 (ook beste in de ADAC test) voor € 73,- per stuk gekocht (de Kumho of Vredestein winterbanden van Kia kosten € 62,-- per stuk). De winterbanden worden zonder kosten omgeslagen (incl. balanceren) bij de aangesloten garage tegen de waarde voor de inruil van de originele 15 inch Hankook banden (vind ik toch niets). Anders kost het omslaan 4 x € 17,50 en dan hou je de Hankook banden over maar wat moet je daar mee?

Bij elkaar dus 1171,- voor persoonlijke velgen met de (test)beste brede zomer- en winterbanden. Zou je dezelfde banden nemen als Kia levert, dan zou het totaal € 987,- kosten.

Kia rekent daar € 1399,- voor (+41%) met 205 banden.

Ik heb ook getwijfeld om zelf 17" velgen aan te schaffen, maar heb een aardige deal uit onderhandeld bij de inruil van mijn 850 T5

De Phantom 17" + originele 15" velgen met winterbanden voor 999 €.

Dat was dus een no-brainer :wink:

Ik heb zelf bij ATU velgen besteld.

Gelijk winter banden op de stalen laten zetten en de normale banden op de nieuwe velgen.

Alles incl montage uitlijnen en dus nieuwe winter banden voor 643 euro.

Dat zijn wel 15" velgen, 17" is qua velg en band al een stuk duurder.

Heeft er iemand hier ook 17" velgen gemonteerd? En dan dus niet de Phantoms van Kia :wink:

Ik heb op de Venga 17 inch lichtmetaal gemonteerd met bandenmaat 225/50/17 (Pirelli Cinturato P7, beste uit de ANWB test 2010).

Voor meer informatie misschien even hier kijken. Anders even zoeken op velgen en type Kia.