Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mensen jullie kunnen met een gerust hard in jullie Picanto rijden.

De Crash proef hebben wij al gedaan, zie link.

http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/17946/automobiliste-36-wordt-onwel-en-komt-op-zijkant-terecht-met-auto-video.html

En na onderzoek in het zieken huis kon mijn vrouw zonder ook maar iets de zelfde avond nog naar huis.

Maar nu wachten op de uitkering van de verzekering de twijfel.

Volgens de dealer is een 1,2 sneller te leveren voor hem dan een 1.0.

Wij hadden een 1.0 en daar waren wij goed over te spreken, we vonden hem zeker niet traag en of lui.

Onze 1.0 was 5 maanden oud en we hadden er 12500 km mee gereden, laatste tank beurt had ik 1 op 17 gereden.

Meestal zat ik ook tussen de 1 op 16 en 1 op 18, ik had wel het idee dat hij aan het einde steeds zuiniger werd.

Dus mijn vraag aan jullie is het de extra 500 waard als mij de rij eigenschappen van de 1.0 niet tegen vallen.

Dus zou ik bijvoorbeeld zuiniger rijden?

Geplaatst

Nou aan de fotos te zien reed er een engeltje mee mischien zelfs twee

Jammer dat ze der een cabrio van hebben gemaakt

En als antwoord op je vraag waarom gaje niet even zelf nog test rijden

Met alle twee de motor varianten dan kan je zelf even vergelijken ???

Maar het lijkt mij dat een 4 cillinder toch wat rustiger nog rijd

Ben benieuwd naar je bevindingen

Sterkte met de zoektochten ben erg blij voor jullie dat het zo goed is afgelopen

Geplaatst

Hier in de buurt is het alleen moeilijk een 1,2 test auto te vinden.

Maar onze 1.0 beviel al erg goed.

Maar ging mij meer om de dingen die in een test rit nog niet naar voren komen. Zoals verbruik en gedrag in de bergen/heuvels.

Geplaatst

hallo,

gelukkig dat het 'alleen' met de schrik vrij komen is.

alvast veel plezier en veilige kilometers gewenst met jullie nieuwe auto.

p.s :oops:

Ik kan bij deze vertellen dat de auto ook uiterst veilig is bij een kop staart botsing ( pica aug. 2011) met een klap van 70 km op de achterkant en daarna op de voorkant ..... ( heel fijn mijn nieuwe pica was ook totall loss)

het 'enige' wat ik daar aan overhield was een hersenschudding en SPIERPIJN. , en o ja een 2e gloed nieuwe kia picanto.

Geplaatst

verbruikscijfers van Picantorijders op de site www.autoweek.nl:

Model ----------------------- verbruik 1 L op:

Picanto 1.0 --19,0

Picanto 1.0 --18,7

Picanto 1.2 --17,7

Picanto 1.0 --17,2

Picanto 1.0 --16,9

Picanto 1.2 --16,6

Picanto 1.0 --16,6

Picanto 1.0 --16,4

Picanto 1.0 --16,2

Picanto 1.2 --16,1

Picanto 1.2 --15,9

Picanto 1.2 --15,7

Picanto 1.2 --15,6

Picanto 1.2 --15,5

Picanto 1.0 --15,0

Picanto 1.2 --14,9

Picanto 1.2 --14,5

Picanto 1.2 --14,1

Picanto 1.2 --14,0

Haal van beide types de twee beste en slechtste resultaten weg en je krijgt

voor de 1.0 tussen 1/16,4-1/17,0 en voor de 1.2 tussen de 1/14,5-1/16,1

Geplaatst

Kijk er zijn mensen die beter met zoek functies om kunnen gaan dan ik.

Bedankt daar voor.

@anke2304 gelukkig dus ook er goed afgekomen, wij moeten nog even op de verzekering wachten maar dan komt er zeker weer een picanto.

Geplaatst

Hier in de buurt is het alleen moeilijk een 1,2 test auto te vinden.

Maar onze 1.0 beviel al erg goed.

Maar ging mij meer om de dingen die in een test rit nog niet naar voren komen. Zoals verbruik en gedrag in de bergen/heuvels.

Auto Wander in Assen heeft een 1.2 test auto staan..

Geplaatst

Heb in een 1.0 testrit gemaakt en 1.25 gekocht. Zelf zou ik wederom kiezen voor de 1.25 ik vin het een behoorlijk verschil, rijd pittiger en trekt ook wel door als je eigenlijk terug moet schakelen.

Geplaatst

Denk eigenlijk wel dat hij dat doet.....

Maar vervoer is ook erg belangrijk..... Je kan maar goed voorbereid zijn.

Ff nog een tip, we hebben ESP en mijn vriendin zegt dat het werkt...... mijn eigen speedy gonzales :tt1:.... Kan hier en daar ook misschien een slippertje verhelpen/corrigeren. Ik vond het de moeite waard en je krijgt er ook nog Hill Assist bij ook handig voor de helling proef....

Geplaatst

@ bigwade en anderen natuurlijk,

Natuurlijk was ik in eerste instantie het drukste met de zorg om mijn partner, maar zij was s'avonds al direct weer zonder kleerscheuren weer mee naar huis.

(hoewel juist de kleding wel allemaal stuk geknipt was)

En het rare is dan dat mijn systeem die zorg dan uitschakeld en het volgende punt naar voren schuift. En dat is mijn geval de auto omdat ik die met veel moeite had kunnen kopen, en ik hem echt nodig heb om op mijn werk te komen.

Dus sorry dat ik jullie in verwaring heb gebracht, wand ja mijn vrouw is mij zeker meer dierbaar dan een auto. Maar ben heel blij dat de picanto zo goed voor haar was en zij niks had.

Ik was gewoon een deel van het verhaal vergeten te vertellen, bedankt voor de bezorchtheid.

Geplaatst

De oorzaak DAT ze onwel is geworden lijkt me de hoofdzaak.

Sterkte daarmee en ik hoop dat dat helemaal goed komt !

Blik is maar blik en werk is maar werk tenslotte.

(Dat zonder kleerscheuren vond ik wel grappig, haha!)

Geplaatst

Dit kan nog wel eens een staartje krijgen in de vorm van intrekking rijbewijs, tot duidelijk is waarom je vrouw onwel is geworden.

Nu zijn er geen (andere) slachtoffers gevallen, maar tot duidelijk is waarom je vrouw onwel is geworden is deelnemen aan het verkeer onverantwoord, en kan/zal het CBR het rijbewijs invorderen. Het zal nog eens gebeuren en je vrouw rijdt dan anderen dood....

Goed te horen dat je vrouw en haar vriendin ongedeerd zijn, maar de waarom vraag zou nu eerste prioriteit moeten zijn mijns inziens, en niet de verbruiks cijfers....

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Heftig verhaal maar gelukkig buiten de auto om goed afgelopen.

Meer succes met de nieuwe picanto

Geplaatst

Dit kan nog wel eens een staartje krijgen in de vorm van intrekking rijbewijs........etc

Ik denk niet dat Ed op dit soort berichten zit te wachten op dit moment...,,

Geplaatst

Ik denk niet dat Ed op dit soort berichten zit te wachten op dit moment...,,

Hij kan er maar beter op voorbereid zijn.

Geplaatst

Heftig joh en zo'n ervaring hakt er behoorlijk op in. Onderschat dat niet! Veel succes en sterkte daarbij voor je vrouw!

Wat die 1.2 betreft. Zou ik zeker gezien het geringe prijsverschil voor gaan.

Heb nimmer in een 1.0 gereden, maar mijn vorige was een 1.1 en als ik daartussen alleen al het verschil bekijk, zal ik altijd voor de 1.2 gaan!

Succes met je keuze, maar dat ism.i. allemaal bijzaak en zeer relatief!

Prio is je echtgenote en haar (geestelijke)gezondheidstoestand!

BaBaCC

Geplaatst

Wat die 1.2 betreft. Zou ik zeker gezien het geringe prijsverschil voor gaan.

Ik zou niet enkel naar het verschil in aanschafprijs kijken, maar ook naar de gebruikskosten in de praktijk. MRB straks, verbruikscijfers; als een 1.0 voldoet..., de uitrusting is verder gelijk bij beide modellen.

Geplaatst

Dat is vanzelfsprekend ieders eigen afweging en keuze.

Voor mij is het rijcomfort en het extra vermogen het belangrijkste en ja, daar mag dan een iets hoger benzineverbruik (wat ik overigens niet meet e/o bijhoud) tegenover staan.

Mijn rijstijl zou in een 1.0 niet anders zijn dan in de 1.2 en ik vraag me dan dus af of het verbruik dan inderdaad zo verschillend zou zijn.

BaBaCC

Geplaatst

Sterkte met je vrouw. Wat betreft de Picanto: een 1,0 is pittig genoeg en zuiniger dan een 1,2. Vind ik tenminste.

Geplaatst

Sterkte met je vrouw. Wat betreft de Picanto: een 1,0 is pittig genoeg en zuiniger dan een 1,2. Vind ik tenminste.

Dat de Picanto als een van de weinige kleine auto's met een 4-cylinder te krijgen is,met 85 pk, was voor mij de belangrijkste reden om voor de Picanto te gaan. Dat rijdt toch net iets meer volwassen en je kunt nog een beetje vlot vooruit komen en minder hoeven terugschakelen bij tegenwind, inhalen,bochten, heuvels,4 personen in de auto, enz.

Dat prijsverschil en eventueel iets hoger verbruik neem ik graag op de koop toe. Ik vind rijplezier belangrijker.

Geplaatst

Helemaal eens met Fonzie! Waren ook mijn overwegingen.

BaBaCC

Geplaatst

Sluit ik me ook helemaal bij aan. Benzine verbruik is er in mijn geval toch een stuk minder dan mijn vorige auto, mercedes E met 4,2 V8 met een verbruik van 1 op 6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...