Ga naar inhoud

Andere velgen onder de 3 deurs 2012


DarkCloud

Aanbevolen Berichten

Beste,

Ik kan morgen dus me picanto halen maar was gisteren ff langs geweest om wat spullen langs te brengen, Zie ik tot mijn verbazing hele ander velgenn onder min pica zitten niet die je op me profiel foto ziet,

maar hele andere en ook maar 14" het antwoord van de dealer hier op was, het de pakketen zijn veranderd van het 2012 model (ook goed koper geworden) maar toch vind ik het wel jammer :(

Had toch een ander plaatje in me hoofd! Hij vertelde ook dat dit met de emisie te maken had.

Wat weten jullie hier over ?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hierover is reeds eerder binnen dit forum uitgebreid gecommuniceerd.

De uitbreidingspakketten zijn aangepast door KIA. Onder andere van 15" terug naar 14".

De dealers hebben hier geen invloed op en je kan hierover niet reclameren, tenzij je specifieke zaken schriftelijk hebt laten opnemen in de aankoopovereenkomst!! Anders is het "helaas, pindakaas".

BaBaCC

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je ook een foto van de velgen?

Voor mij de eerste in het wild gespotte Picanto 3 drs plus.

Ik moest ook ff wennen aan die velgen. Voordat ik de Pico bestelde had ik het 2012 model al gezien en zijn die velgen me niet opgevallen :oops:

dsc0222af.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bloemetjes??????!!!!!!!

Snap 'm niet!!

BaBaCC

Hahah, ik denk dat ze er een soort van klavertje 4 vorm in zien... tenminste, dat zie ik erin.

Ik vind persoonlijk de oude 3-deurs velgen 't mooist onder de Picanto. Ik wilde die namelijk zelf ook onder mijn 5-deurs, maar dat zou volgens de dealer een te duur grapje worden (ze hadden 't over ongeveer 5 a 600 Euro BIJBETALEN :S ) omdat mijn velgen nou eenmaal in het pakket zaten. Dus heb ik het maar zo gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hahah, ik denk dat ze er een soort van klavertje 4 vorm in zien... tenminste, dat zie ik erin.

Ik vind persoonlijk de oude 3-deurs velgen 't mooist onder de Picanto. Ik wilde die namelijk zelf ook onder mijn 5-deurs, maar dat zou volgens de dealer een te duur grapje worden (ze hadden 't over ongeveer 5 a 600 Euro BIJBETALEN :S ) omdat mijn velgen nou eenmaal in het pakket zaten. Dus heb ik het maar zo gelaten.

Het ontwerp vind ik niet zo gek, alleen 14 inch vind ik wel erg iel staan. (Die lege wielkasten) Jammer!

Beter was 16 inch geweest. Maakt de (kleine) -auto wat stoerder!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rash, jij hebt wel ene hele rijke fantasie hoor......met je klavertje 4 hahaha.

Inderdaad jammer dat KIA naar de 14" is overgestapt. Smoelt 'm net ietsjes ieler, vind ik.

BaBaCC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb mijn 3-deurs Pica begin december 2011 besteld, met de "oude" Comfort en Exterior pakketten. Omdat ik perse ESC wilde, was geen auto uit de voorraad beschikbaar. Vandaar een levertijd van 4 maanden, en ik wacht nog steeds ... :(

De dealer belde me eind december op dat de pakketten gewijzigd waren. De 15" velgen waren vervangen door 14" en de 15" konden niet meer geleverd worden. Wel werd een korting van €200,- gegeven. Ik ben daar niet mee akkoord gegaan, vond de 14" velgen inderdaad "bloemetjes" velgen (sorry, is mijn smaak niet) en te klein. Ik heb met de dealer afgesproken dat zij de 14" velgen terugnemen en ik zelf 15" velgen uit de catalogus van de dealer mocht uitzoeken die de dealer bij aflevering van de auto zal plaatsen (incl. de juiste maat banden natuurlijk :)). De €200,- korting verviel dan wel weer.

Ik krijg als het goed is dus wel weer 15" velgen, alleen met een ander design dan in het oorspronkelijke Exterior Pack. Met deze afspraak ben ik tevreden.

Ik ben later nog wel teruggegaan toen bleek dat ook de actieve hoofdsteunen, zonnebrilhouder en rookpakket niet meer geleverd werden. Ik krijg dus een Plus Pack i.p.v. een Comfort en Exterior Pack. Ik wacht nog op antwoord of ze toch de actieve hoofdsteunen kunnen leveren. Ik heb aangegeven anders niet akkoord te gaan met de prijs. Ik heb uiteindelijk een contract voor een Pica Comfort en Exterior en nu krijg ik iets anders (slechters).

Ik ben benieuwd...

Overigens zegt de dealer dat ik bij hun de enige ben die ESC besteld heeft, dat dit een weining gevraagde optie is en dat het daarom zo lang duurt voordat de auto geleverd wordt. Zijn er inderdaad zo weinig mensen die ESC bijbesteld hebben?

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Overigens zegt de dealer dat ik bij hun de enige ben die ESC besteld heeft, dat dit een weining gevraagde optie is en dat het daarom zo lang duurt voordat de auto geleverd wordt. Zijn er inderdaad zo weinig mensen die ESC bijbesteld hebben?

Groeten!

Ik had mijn Picanto 1.2 alle pakketten in Oktober 2011 besteld met ESC. Levertijd 5 maanden. Kwam in begin december bij de dealer binnenlopen of er al enig zicht was op de levering. Gaf hij aan dat mijn Picanto net die week was binnengekomen. :-) :-) :-)

Ik liep er naar toe en zag gelijk dat het de uitvoering was zonder ESC (trommelremmen achter). :no: :no: :no: Dealer had helaas bij de bestelling dat vergeten op te geven. De auto kon opnieuw besteld worden maar dan zou de levertijd opnieuw 5 maanden zijn. Aangezien dat zou betekenen dat met een beetje pech ik rond mei de auto zou hebben, heb ik de ESC maar laten zitten.

Je bent dus niet de enige. Overigens mis ik het niet en heb nu nog wel alles pakketten en 15 inch velgen.

Zo blijkt voor mij dat het achteraf een goede beslissing is geweest. :-):wink::-)

Ik hoop dat je Picanto snel geleverd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Overigens zegt de dealer dat ik bij hun de enige ben die ESC besteld heeft, dat dit een weining gevraagde optie is en dat het daarom zo lang duurt voordat de auto geleverd wordt. Zijn er inderdaad zo weinig mensen die ESC bijbesteld hebben?

Als de dealer tegen je zegt dat je dan een half jaar op zit, laat je zoiets toch vallen. Ecs/Isg/kanteldak super lange levertijd. Maar als ik dan op http://www.autoscout24.nl/NewMarketList.aspx?vis=1&state=A&atype=C&make=39&model=18417&pricefrom=1000&offer=N&cy=D&page=2&eq=30&results=20&sort=price&rfnl=True&zipc=NL&mmvco=1&mmvmk0=39&mmvmd0=18417

dan staan er toch vele Picanto's die die pakketten wel hebben.

Denk dat Kia redeneert dat Ecs voor Nederland niet interessant is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de dealer tegen je zegt dat je dan een half jaar op zit, laat je zoiets toch vallen.

Nou dat hangt er vanaf. Ik ben het niet eens met je "toch". De belangrijkste reden dat ik mijn oude Suzuki Alto wilde inruilen is dat ik de Alto gewoon echt niet veilig meer vind. Er zit geen enkele veiligheidsvoorziening in of op (afgezien van gordels natuurlijk). Bij de aanschaf van de Pica wilde ik een veilige auto hebben, dus mét ESC. Dat is overigens voor nieuwe modellen nu verplicht... Zal wel niet voor niks zijn, en dan bedoel ik niet het geld :-)

Maar ik baal nu wel een beetje. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou die verplichting dacht ik ook, maar de nieuwe modellen hebben het er nog steeds niet standaard op hoor.

Ik heb mijn 3-deurs Pica begin december 2011 besteld, met de "oude" Comfort en Exterior pakketten. Omdat ik perse ESC wilde, was geen auto uit de voorraad beschikbaar. Vandaar een levertijd van 4 maanden, en ik wacht nog steeds ... :(

De dealer belde me eind december op dat de pakketten gewijzigd waren. De 15" velgen waren vervangen door 14" en de 15" konden niet meer geleverd worden. Wel werd een korting van €200,- gegeven. Ik ben daar niet mee akkoord gegaan, vond de 14" velgen inderdaad "bloemetjes" velgen (sorry, is mijn smaak niet) en te klein. Ik heb met de dealer afgesproken dat zij de 14" velgen terugnemen en ik zelf 15" velgen uit de catalogus van de dealer mocht uitzoeken die de dealer bij aflevering van de auto zal plaatsen (incl. de juiste maat banden natuurlijk :)). De €200,- korting verviel dan wel weer.

Ik krijg als het goed is dus wel weer 15" velgen, alleen met een ander design dan in het oorspronkelijke Exterior Pack. Met deze afspraak ben ik tevreden.

Ik ben later nog wel teruggegaan toen bleek dat ook de actieve hoofdsteunen, zonnebrilhouder en rookpakket niet meer geleverd werden. Ik krijg dus een Plus Pack i.p.v. een Comfort en Exterior Pack. Ik wacht nog op antwoord of ze toch de actieve hoofdsteunen kunnen leveren. Ik heb aangegeven anders niet akkoord te gaan met de prijs. Ik heb uiteindelijk een contract voor een Pica Comfort en Exterior en nu krijg ik iets anders (slechters).

Ik ben benieuwd...

Overigens zegt de dealer dat ik bij hun de enige ben die ESC besteld heeft, dat dit een weining gevraagde optie is en dat het daarom zo lang duurt voordat de auto geleverd wordt. Zijn er inderdaad zo weinig mensen die ESC bijbesteld hebben?

Groeten!

Als blijkt dat bede pakketten gewijzigd zijn heb je nog steeds recht op korting, de "plus pack" is namelijk ook weer 200 euro goedkoper dan de voormalige "style pack". En als je die 15"velgen krijgt, maar niet de €200 korting heb je dat goed geregeld.

Ook ik dacht dat ESC standaard zou worden in 2012, maar het zit op de nieuwere modellen (lees met nieuwe pakketten) ook nog niet standaard...... Ik heb ESC genomen omdat ik het gewoon veiliger vindt. Het is gewoon fijn dat je auto mee denkt als je een onverwachts slippertje maakt en eigenlijk vind ik het met die achterliggende gedachte die €400 en wat meer wachttijd wel waard. + dat schijfremmen achter ook nog eens erg stoer staat :tt1:

Tevens zou ik je er op willen attenderen dat met het wijzigen van de pakketten ook een stukje veiligheid afneemt, namelijk geen knie airbag en actieve hoofdsteun meer. Als je hier niet mee akkoord gaat denk ik dat de dealer verplicht is om ervoor te zorgen dat de auto voldoet aan het getekend contract. Dit wordt namelijk ook verwacht van de koper. Eenmaal getekend gaan wijzigingen je geld kosten. Denk aan bijvoorbeeld toch een pakket er af halen omdat het te veel gaat kosten. Of iets erbij willen wat niet achteraf er in gebouwd kan worden, denk aan ECO dynamics. Dit hebben wij namelijk ook geïnformeerd toen bleek dat pakketten waren gewijzigd en korting probeerde te krijgen of het goedkoper geworden ECO dynamics er kosteloos bij te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rash, jij hebt wel ene hele rijke fantasie hoor......met je klavertje 4 hahaha.

Inderdaad jammer dat KIA naar de 14" is overgestapt. Smoelt 'm net ietsjes ieler, vind ik.

BaBaCC

Gaat hierdoor steeds meer op de hyundai i 10 lijken met die auto met die zielige kleine wieltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Hahah, ik denk dat ze er een soort van klavertje 4 vorm in zien... tenminste, dat zie ik erin.

Ik vind persoonlijk de oude 3-deurs velgen 't mooist onder de Picanto. Ik wilde die namelijk zelf ook onder mijn 5-deurs, maar dat zou volgens de dealer een te duur grapje worden (ze hadden 't over ongeveer 5 a 600 Euro BIJBETALEN :S ) omdat mijn velgen nou eenmaal in het pakket zaten. Dus heb ik het maar zo gelaten.

Klopt helemaal,ik vond ze ook mooi,maar inderdaad 500 euro erbij betalen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...