Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ezelsbruggetjes letters kenteken/nummerbord

Aanbevolen Berichten

Gast Warmentuuter
Geplaatst

RVB en iedereen roept Raad Van Bestuur.

Gezien ik mede werkzaam ben op de afdeling kwaliteitkontrole en als wij iets afkeuren, schrijven wij een RVB of te wel een Rapport Van Bevinding.

Dat gaf wat tumult dat ik de eerste dag met de nieuwe auto naar het werk ging. :-) :-) :-)

Geplaatst

In belgië zijn veel combinaties mogelijk behalve scheldwoorden. Hier hebben we alleen voor motoren een andere beginletter..

Zo heeft mijn wagen de combinatie 317-AAT (Aan en Afvoer Troepen)

De bedrijfs Kuga die ik verplicht ben om te rijden heeft de letters GHJ (Geile Hoere Jongen) dit komt door zijn vorige berijder. Gelukkig wordt deze binnen 2 maanden omgeruild. Alleen weer verplicht een Ford.

Geplaatst

Tijdens de Cee'd testdrive tegengekomen: NHG = Nationale Hypotheek Garantie

• Like 1
Geplaatst

In het Ruhrgebied tegengekomen (in Duitsland hebben ze ook klinkers in het kenteken..):

een auto uit Keulen(K) met UT in het midden.

Iets verderop een wit busje met DU-MB-xxxx :) en een sportwagen met DU-UR-xxx (zeker een Nederlander)

Regio Kleef (KLE)kom je ook veel grappige kentekens tegen:

KLE-M, KLE-UR, KLE-F, KLE-TS

Geplaatst

Wat dacht je van de regio Aken (AC) regelmatig AC-DC gezien.

In Duitsland kunnen ze er inderdaad wat van. Maar hier in BE ook..

Geplaatst

Op mijn Rio had ik NR-RD. Ik maakte menig persoon aan het lachen met mijn uitleg voor die letters: Niet Remmen Rijd Door.

Voor mijn huidige kenteken heb ik nog niet echt iets zinnigs kunnen bedenken.

Overigens vind ik het Duitse kenteken systeem geniaal. Natuurlijk zijn deze hollandse woorden op zijn duits heel anders geschreven, maar hoe vaak zie je niet een duitse auto rijden met een kenteken dat je denkt van... Juistem!

Geplaatst

Met de nieuwe X-serie wordt het al lastiger, mannen!!

BaBaCC

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...