Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Na de eerste kms met de pico wordt het nu toch tijd voor een trekhaak. De "standaard" Kia/Thule trekhaak zie ik niet zo zitten vanwege het gat in de bumper. Vindt dat niet echt mooi en ik ga 'm zelf installeren. Zagen in mijn auto van een paar maanden oud is toch niet helemaal mijn ding, zeg maar.

Nu kwam ik deze tegen: http://www.rameder.nl/nl/Trekhaken/trekhaak-afneembaar-horizontaal-hendelsysteem-KI0416.html?VIEW=PList

Heeft iemand hier ervaring mee (commentaar op/over Rameder is ook welkom)? Zo te zien geen zagen en de prijs is in ieder geval ook niet verkeerd.

Zie graag jullie reacties.

Groeten

James

Geplaatst

Let wel op de toegestane kogeldruk. Is max 28 kg. Dit kan problemen opleveren bij

het vervoer van twee fietsen. (zie eerdere post over dit onderwerp).

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

ik heb met mijn originele Kia-trekhaak wel ns een fiets vervoerd. Ik las dat bij die trekhaak van het eerste bericht je geen fietsdrager kon monteren.

Geplaatst

Dit poolse trekhaak is inderdaad niet duur, alleen als je er geen fietsendrager op mag monteren dan zou die voor mij afvallen.

Ze hebben ook een vaste uitvoering, daar mag wel een fietsendrager op. Als je trouwens op de website van de fabrikant de prijslijst download dan zie je dat ze in Polen nog stukken goedkoper zijn.

Echter ik heb vandaag ook een trekhaak gemonteerd op mijn Picanto. Geen afneembare maar een vaste, deze komt niet voor de nummerplaat dus dat kan gewoon.

Ben voordat ik besloot welke trekhaak het werd, bij Kia-dealer langs gegaan en gevraagd wat zij rekenen voor een trekhaak.

In eerste instantie zeiden ze: onder Picanto mag geen trekhaak met vaste knobbel, maar toen ik vertelde dat oa Thule die levert, kon het wel.

De prijs die men vroeg voor een vaste Thule met orginele draadboom is 500 euro. Vond ik ruim voor 1,5 uur werk, aangezien Thule er zelf ongeveer 333 voor rekent.

Echter als je bij Thule aangeeft dat je hem er wel zelf onder gaat monteren, scheelt je dat weer ruim 140 euro, dus voor nog geen 190 euro heb een vaste trekhaak van Thule (wat vroeger Brink was) met orginele kabelboom. Thule heeft voor de Picanto twee vaste trekhaken. Eentje voor de 5-deurs uitvoering en eentje voor de 3- en 5-deurs. Die laatste is wel iets duurder. Als ik echter kijk in de montage-handleiding zie ik niet echt verschillen.

Voor de vijfdeurs is dit de handleiding http://www.thuletowb...bars/543470.pdf

en die voor de drie- en vijfdeurs is het deze http://www.thuletowb...bars/551170.pdf

Ik heb de 5434 gemonteerd.

Er gaat meer tijd in het aansluiten van de elektra zitten, dan in het ophangen van de trekhaak, die trekhaak is nog geen 30 minuten werk. De bumber kan gewoon blijven zitten en je hoeft er ook niet in te zagen. Auto achter opkrikken twee "bokjes" er onder, achterwielen er af is het gemakkelijkste.

Hoewel de Kia Picanto goedkoop is, vind ik de accessoires erg prijzig. Onlangs heb ik de portiervergrendelings-set (accessoire ZK600992101T) daarom maar via eBay aangeschaft, want dat scheelt ruim 360 euro. Uiteraard moet je dan zelf aan de slag, maar als je weet welke draden je nodig hebt ben je in twee uur klaar.

suc6 met het monteren van je trekhaak

Geplaatst

Fietsdrager is voor mij geen noodzaak, ik ga 'm alleen gebruiken voor een kleine aanhanger voor het klussen.

@ bondi: Mag ik vragen waar jij die trekhaak gekocht heb en en het lijkt erop dat je dan ook geen gat in de bumper hoeft te zagen?

Ik heb hiervoor auto's gehad met afneembaar en vast. Die vaste zitten maar met twee bouten vast en die afneembare (brinks) ging ook niet altijd even soepel los. Dus in de praktijk duurt de vaste haak er op/af schroeven maar iets langer dan de afneembare haak monteren/demonteren. Je hebt alleen wel telkens steeksleutels nodig.

Geplaatst

Ik heb afgelopen weekend zelf een afneembare trekhaak gemonteerd.

besteld bij trekhaakshop.nl

Merk GDW

zie je bijna niets van!

duurde wel heel lang voordat ik hem binnen had dit ivm niet op voorraad hebben van de kabelset.

Prijs € 294,00 incl. btw

ben er ongeveer 4 uur mee bezig geweest mede omdat de bumper gedemonteerd moest worden.

Maar wel € 400,00 verdient t.o.v. de dealer.

Geplaatst

James108,

Wanneer je op de thule site (http://www.thuletowingsystems.com/) je trekhaak selecteerd, kan je voordat je gaat betalen, kiezen bij welk bedrijf je de trekhaak wil laten monteren. Bij mij in de buurt was dat een vestiging van Automat.

En je hoeft inderdaad niet in je bumber te zagen, hij kan zelfs blijven zitten tijdens de montage.

Heb even twee foto's bijgevoegd.

suc6

post-4312-0-19707200-1336585836_thumb.jpg

post-4312-0-82802800-1336585851_thumb.jpg

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik heb een GDW trekhaak gekocht bij trekhaakshop. Was na 2 dagen binnen. Zat er ook zo onder, moest wel een klein stukje midden onder de achterbumper weghalen (niet zichtbaar trouwens). Nou moet ik nog de kabelboom monteren, maar ik kan met geen mogelijkheid ontdekken waar de connectors te vinden zijn. Uit de bijgeleverde montagehandleiding kan ik het ook niet afleiden. 'Ineens' staan ze op de tekening.... Als iemand me dit wil zeggen, graag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...