blackviper Geplaatst 5 Mei, 2012 Geplaatst 5 Mei, 2012 Ik heb 10 jaar geleden afgereden en toen hadden ze volgens mij nog geen sensoren. De omgeving bekijken helpt echt niet in alle gevallen, maarja voor jou blijkbaar wel. Ik vind het zicht iig een stuk minder dan de auto's waar ik voorheen in heb gereden. Oke dat kan Ik wou alleen maar aangeven dat het ook verstandig is gewoon rond te kijken. Wellicht spiegels verstellen of stoel hoger doen. Quote
Remko .me Geplaatst 5 Mei, 2012 Geplaatst 5 Mei, 2012 Goed ik probeer dit topic wel een draai te geven, blijft moeilijk. Tip: http://www.kiaclub.nl/forum/59-kiaclub-cafe/ Je kunt twee manieren van parkeersensoren toepassen, je hebt plak sensoren en sensoren waarvoor je moet boren. Deze laatste zijn best goed zelf te doen en kun ej doen met de bijgeleverde spullen. Je kunt ze bijna niet onderscheiden van of ze vanaf fabriek komen. Om het volledig mooi af te werken kun je heel licht met een kleurtje de sensoren van te voren inspuiten (niet te dik anders werken ze niet meer en storen ze). Je sluit ze aan op je achteruitrijlichten, en gaan dus aan zodra je deze aansluit. Als je een schermpje erbij wilt dan raad ik draadloos aan voordat je binnendoor een draad moet trekken naar voren. Hoop dat het lukt!! Laat natuurlijk wel foto's zien van het eindresultaat!! Quote
J-J Geplaatst 5 Mei, 2012 Geplaatst 5 Mei, 2012 Het geluk is dat Presiozo een zwarte auto heeft dus dan zie je er bijna niks van en hoef je ze niet te spuiten lijkt mij zo. Quote
Remko .me Geplaatst 5 Mei, 2012 Geplaatst 5 Mei, 2012 Het geluk is dat Presiozo een zwarte auto heeft dus dan zie je er bijna niks van en hoef je ze niet te spuiten lijkt mij zo. Ohja inderdaad, das echt wel heel goed!! Nog beter! Quote
Presiozo Geplaatst 6 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 Mei, 2012 Je hebt toch ook nog spiegels? Begrijp me niet verkeerd.. Maar een beetje skills mag je toch nog wel verwachten? Het is natuurlijk niet zo dat ik nu een blokje om moet rijden om fileparkeren te vermijden.. ik heb trouwens nog nooit met parkeersensoren gereden dus ben ook niks gewend van piepjes e.d. en heb mijn rijbewijs nu een kleine 6 jaar. maar ik ben echt van mening dat je slecht kan zien wat de afstand is tussen de auto voor je en achter je. zeker ook aan de voorkant... je kan met je kop tegen het dak aan gaan zitten maar dan nog zie je de motorkap niet. en door de kleine achter ruit zie je ook niet goed wat er achter je aan de hand is. met spiegels kom je zeker een heel eind maar regelmatig zie ik toch dat ik best nog wat ruimte over heb met inparkeren. ik rij ook wel eens in een vw golf 5, golf 6 en een audi a4 avant allemaal zonder piepjes en die parkeer ik zonder problemen in dus aan mijn skills ligt het niet. maargoed:P ik ga even overwegen welke het gaan worden en zal dan wel even met foto's posten hoe en wat ik het heb gedaan. Quote
Presiozo Geplaatst 6 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 Mei, 2012 ik had de rest nog niet gezien maar laten we het er maar bij laten ik zal op de meeting ff kijken hoe het eruit ziet bij een zwarte KIO en dan weet ik ook welke ik moet kopen zodat het er het beste uit komt te zien. Denk dat ik ga boren want anders heb je misschien aardig grote tepels achterop je auto zitten als je ze plakt? Ik vind het knap als je de hele omgeving kan inschatten zonder piepjes...( in een rio ! ) ik heb er zelf nu 3700 KM mee gereden dus dat zal ook meespelen natuurlijk. Een fijne zondag nog! Quote
blackviper Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Succes ermee Je voelt je iig minder aangevallen als TS dan andere Quote
Derrek Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Ik heb pas zo'n setje ingebouwd in een Hyunday Santa Fe. Achterbumper moet er wel even af en dan de gaatjes boren (boortje zat er bij). De draden ordenen en naar het achterlicht met de achteruitrijlamp brengen en daar het kastje monteren (vastplakken is ok). Kastje aansluiten op de achteruitrijlamp en tenslotte het schermpje. De draad kun je naar voren brengen door de plastic bekleding bij de portieren er even af te halen (even goed kijken en durven) zodat je het schermpje ergens op het dashboard kunt plaatsen. Maar wil je of durf je dat niet (zo'n kastje is ook niet het mooiste op je dashboard), dan kun je het schermpje ook ergens achterin monteren en op de piepjes werken. Dat gaat ook prima hoor. Het schermpje heb je niet per se nodig. Zodra je in de buurt komt van een obstakel, dan begint het systeem met tussenpozen te piepen. kom je dichterbij, dan wordt de piepfrequentie hoger totdat je een aansluitende piep hoort. Dan moet je stoppen en heb je nog ongeveer 20 centimeter ruimte. De systemen met 4 sensoren werken prima. Over de systemen met 2 sensoren (zoals het kentekenhoudersysteem) twijfel ik omdat je dan de hoeken achter de auto niet goed meeneemt en nog een paaltje of zo kan raken. Quote
Presiozo Geplaatst 6 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 Mei, 2012 thnx derrek! het gaan er sowieso 4 worden en misschien aan de voorkant 2, gaat mij puur om de afstand die ik nog heb aan de voorkant... dat inparkeren dat lukt wel Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Toch even inhaken... Ik zie hier alleen maar linkjes naar Conrad Electronic, natuurlijk niets mis mee. Conrad verkoopt prima spullen, weet ik uit ervaring. Maar toevallig heb ik de laatste dagen ook gekeken naar een setje parkeer sensoren, en daardoor vond ik de prijzen bij Conrad opvallend hoog?!? Ik heb vandaag voor nog geen € 14,- een setje parkeersensoren met LED display besteld. Dat spaart een hoop geld uit natuurlijk!! Ik heb ze besteld via E-bay. Dit setje komt geloof ik vanuit Hong Kong, maar dat maakt allemaal niets uit. Word netjes geleverd incl. handleiding en boortje, dus niets mis mee lijkt mij. Ik heb overigens gekozen voor een systeem met een vaste kabel tussen de controller en het display. Alternatief zou zijn dat die verbinding draadloos is, maar dan heb je weer een voeding nodig voor dat display. Deze aanbieders bieden sensoren in allerlei kleuren aan, maar ook overspuitbare. Kwestie van even goed zoeken. Zo'n setje hoeft echt geen € 70,- te kosten... Quote
Presiozo Geplaatst 6 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 Mei, 2012 en je hebt niet toevallig een link ? Ik had ook nog niet besloten waar ik ze ging halen dus goed dat ik deze prijs weet. Conrad kwam als 1e naar boven op google ik hoef alleen maar geluid te hebben dus led hoef ik niet maar dan wordt het misschien nog goedkoper ?. gaat mij puur om de afstand tussen de auto achter en voor mij. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 http://cgi.ebay.com/...em=320731512877 Dat is het setje wat ik besteld heb.. Het display past boven op je spiegel, dus zit ook nergens in de weg.. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Nou heb ik het setje nog niet binnen, maar voor die prijs vind ik het ook niet erg dat het niet morgen al binnen is.. En volgens e-bay staan ze aangemerkt als topseller met uitstekende service, dus verwacht dat het allemaal netjes in orde komt.. En het inbouwen.. dat zal ook vast wel goed komen, maar ze komen niet in mijn Kia Rio... Quote
blackviper Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 http://cgi.ebay.com/...em=320731512877 Dat is het setje wat ik besteld heb.. Het display past boven op je spiegel, dus zit ook nergens in de weg.. Heej die van dat linkje had ik in mijn vorige auto zitten.. Heb het idee dat de leasemaatschappij (en dus ik) de volle mep heeft betaald voor iets vrij goedkoops Werkte wel aardig deze. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Tsja... Veel, nee... HEEL veel electronica die wij kopen komt uit die asiatische landen.. alleen wil men er hier ook nog wat aan verdienen, transport kosten, mooi doosje in het Hollands... tsja, dan kan ik de prijs ook wel opschroeven naar 60 euro ofzo... Maar als je het gewoon bij de bron haalt... Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Mocht iemand ze nog zoeken Nu (nog maar 4 uurtjes) bij conrad voor 25 euro. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/855160/?WT.ac=HP_20120515_NL_B2C_dagaanbieding_15-05-2012_855160_pictureonly Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.