Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Waarom een Rio en geen andere auto ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Misschien wel leuk om eens te peilen waarom men nou juist voor een rio kiest en niet voor een vw polo of ford fiesta en noem ze maar op...

Er zijn ook genoeg mensen die op dit forum komen kijken voordat ze een rio kopen ( of niet ) laten we ze een handje helpen bij die keus.

Zelf vindt ik de rio qua looks stukken beter dan de standaard uitvoeringen van een polo / fiesta / corsa enz.

we hebben het niet over een polo R en ook niet over een Fietsa Metal of een Corsa OPC want dat zijn auto's die in een andere categorie vallen.

Daarnaast is de prijs van de RIO een stuk lager dan de andere, zeker als je gaat spelen met opties bij de VW bijv.

En wat ook niet onbelangrijk is... je hebt 7 jaar garantie en dat is niet niks.

Mijn keus is op de rio gevallen door een combinatie van bovengenoemde punten.

Met een sieruitlaat erop is het helemaal een sportief uitziende auto!!

Geplaatst

Mooi, goeiekoop, getinte ramen, standaard verlaagd, 7 jaar garantie, veel opties, tikkie groter dan b.v. de Polo.

Geplaatst

ik had al een rio en die voldeed erg goed

en na het zien van het nieuwe model was ik best een beetje verkocht

ziet er goed uit goeie verbruiks cijfers redelijk goed geprijst

en ja dan een test rit gemaakt en dan ben je verkocht

rijd heerlijk stil zeer compleet enz enz enz

leuke inruil en dan rijd je dus zo maar trots in je nieuwe rio

Geplaatst

Wij gingen opzoek naar een nieuwe auto nadat we heel wat problemen hadden met een tweedehands megane (bj 1999)

Toen was het of weer opzoek naar een tweedehands of een keer wat meer investeren en een nieuwe auto kopen, die dan als het goed is wat langer zonder problemen meegaat.

Ik had al een keer eerder naar de Rio gekeken dus heb ik mijn vriendin meegenomen naar de kia dealer. Na de proefrit was mijn vriendin om en hebben we de knoop doorgehakt om hem te kopen .

Voor ons is het uiterlijk, rijgedrag en uiteraard de 7 jaar garantie die ons die keuze hebben doen maken.

nu moet ik wel bij zeggen dat wij hiervoor nooit een nieuwe auto hebben gehad dus kwa rijgedrag gingen we er zoieso makkelijk op vooruit :P

Geplaatst

omdat mijn vorige rio [2007] mij 100 duizend km zonder problemen overal gebracht heeft.

alleen onderhoud gehad .......tot de volgende keer meneer hoorde ik steeds.

Geplaatst

Ik had nooit verwacht dat ik een kia zou kopen trouwens, ik weet ook nog wel toen ik ging kijken voor een nieuwe auto dat ik nog dacht die rio ziet er ook wel leuk uit van de reclame... jammer dat het een kia is.. gelukkig was ik toch binnengestapt om een proefrit te maken want het is echt een fijne auto en rijd naar mijn idee net zo goed als een polo/fiesta en al die andere. verschil is, de rio heeft wat meer pit.

Geplaatst

We zochten een belastingvrije (14%) auto die een aanhanger kon trekken (speedbootje) en ook een beetje bagageruimte heeft.

Er zijn er twee: de Seat Ibiza en de Kia Rio. Alle anderen mogen geen aanhanger trekken.

De Seat is alleen belastingvrij in diesel, maar het moest een benzine uitvoering worden. Blijft de Rio over.

Bij bekijken van deze auto verbaast over de vele standaard opties in de superpack voor een redelijke prijs.

Bovendien erg veel actieve en passieve veiligheid.

En vooral een zeer mooi en modern model (zeker met de LM 17" Wolfrace spaakvelgen).

Geplaatst

Wij hadden een sportieve Opel Corsa uit 2008, omdat de Corsa alleen een upgrade heeft gehad en niet een compleet nieuwe look zochten we iets anders. Wij hebben ook best wat elende met de Corsa gehad ondanks dat hij na 3 jaar maar 24000 km had gereden ! (2 jaar garantie) Wat de Opel wel voor heeft op de Kia is een beter geluidssysteem en een beter sluitende portieren. Maar als ik de plussen van de Rio moet opnoemen dan heb ik lamme vingers van het typen :-) Maar goed we hebben gereden en gekeken naar de volgende auto's : VW cross polo, Opel Astra, Hyundai IX20 en de Suzuki swift. De Kia heeft de mooiste lijnen en de meeste opties wat voor ons de doorslag gaf.

Geplaatst

Ik heb de Rio gekocht omdat ik eigenlijk wel best tevreden ben met de huidige dealer en alle problemen die zij hebben opgelost die een ander niet wou oplossen.

Waarom de Rio?

Perfecht kwa model voor een persoon alleen.

Mooie looks ;) alleen kan hier en daar misschien toch ietsje beter.

Ineens een bijna full option genomen vermits ik een Leder intereur wou.

He enige wat ik niet heb,maar niet denk te missen is het open dak en het navigatiesysteem.

Voor hetzelfde was ik bij de concurrentie meer kwijt geweest.

En uiteraard de 7j doen het hem ook wel als je teminste bij een dealer gaat die er moeite wilt voor doen ;).

Geplaatst

Mijn vorige wagen was een VW Polo. Best tevreden van en geen problemen mee gehad maar als ik dezelfde wou was ik toch meer kwijt dan de Rio en reed ik rond in een wagen zoals er duizenden rondrijden (daarom oa ook dat we hebben gekozen voor een Skoda Superb ipv VW Passat voor de gezinswagen).

De garantie was zeker een plus, de wagen is mooi, voldoende ruim voor wat hij moet dienen en hij heeft een theoretisch laag verbruik wat interessant is voor BIV (hier in B.) en mogelijk op termijn ook voor wegentaks.

Ik heb na iets meer dan 1000km nog niet veel nadelen mogen ondervinden. De geluidsinstallatie is inderdaad niet top (VW Polo was beter, slechts luidsprekers vooraan maar wel apparte tweeters) maar voor hetgeen de auto moet doen volstaat dat voor mij ruimschoots.

Ik had ook nog prijs gevraagd voor een Fiesta en voor een Skoda Fabia maar de dealer van Kia gaf duizend euro extra overnamepremie voor m'n VW Polo dus de knoop was snel doorgehakt.

Geplaatst

Ik heb voor de Rio gekozen vanwegen het uiterlijk, de complete uitrusting, de lage bijtelling en het gunstige brandstofverbruik. Het was een makkelijke rekensom. Ik reed een BMW Z4 2.5l V6, hier heb ik probleemloos 150.000km mee gereden, maar dan weet je dat de grote kosten eraan gaan komen, mede door het feit dat ik meer kilometers voor mijn werk ben gaan rijden en omdat ik zelfstandig ondernemer ben en dus nu van de 14% bijtelling over 20.000,- kan gaan profiteren, in plaats van 25% over 73.000,-.

Tot nu toe 1000 kilometer gereden, en het bevalt mij uitstekend.

Geplaatst

twijfelde tussen een hyundai en een kia maar qua prijs sprong kia er uit omdat deze meer mogelijkheden/extra's heeft....

Geplaatst

Ik reed hiervoor een Alfa 156, maar doordat er met komende apk veel aan zat te komen zoals nieuwe banden en doordat ik over de 200.000 km zat werd hij gewoon te oud.

Nu kan ik nog 2 jaartjes profiteren om zonder wegenbelasting te rijden en omdat de prijzen binnenkort omhoog gaan door de bpm was het voor mij nu de uitgesloten kans om een nieuwe auto te kopen.

Waarom het uiteindelijk de Rio is geworden heb ik een paar posts eerder vermeld.

Geplaatst

Ik ben voor een aantal reden gegaan.

De compleetheid voor die prijs. Erg luxe. Bij andere merken vaak allerlei pakketen bij shoppen die de prijs heel erg opdrijven. Vond ik bij de superpack wel meevallen.

Het feit dat hij geen BPM en wegenbelasting heeft

En hij ziet er toffer uit dan die andere autos ;)

Geplaatst

Door het uiterlijk zijn wij bij de dealer gaan kijken. Hier hebben we erin gezeten en dat beviel ons zo goed dat we meteen een proefritje hebben mogen maken. Het rijden, de materiaalkeuze binnenin en het uiterlijk samen stond volgens ons op een niveau van een klasse hoger, maar met een heel schappelijk prijskaartje. We hebben ook nog gekeken en gereden met de Hyundai I20 maar deze was een stuk saaier. Ibiza was te krap (vooral achterin) en een polo/corsa vonden we beide niets. Polo vanwege prijs en het Vw imago (petjesvolk en saai) en de Corsa vanwege eerdere slechte ervaringen met Opel. Verder vielen al deze auto's in het niet in vergelijking tot de Rio.

Stiekem waren we ook al een beetje verkocht aan de Rio :)

We hebben er nog geen spijt van! Perfecte keuze!

Geplaatst

Na het bepalen van een budget zijn we gaan shoppen.

Seat Ibiza was de eerste keuze, maar viel af door het gebrek aan ruimte op de achterbank.

Toen verder gekeken voor de Leon, mooi maar te duur.

Volgende stap was de ford fiesta , buitenkant was mooier dan de harde plastic binnenkant.

We waren gelijk doorgelopen naar de vw dealer voor de polo...en later nog de up.

Veel geld voor de opties en de ruimte achterin viel ons duidelijk erg tegen..

Verder een degelijke auto.

Toen maar verder kijken, Honda te duur, Hyundai te saai,Skoda saai, rest allemaal boven budget.

En toen kwam de Kia bovendrijven....

Mooie car, veel opties, belasting vrij,7 jaar garantie, goede inruil prijs,goed gesprek.

Gereden in de superpack, gepraat en gepraat. En 2 weken later besteld.

Totaal geen spijt...maar beginnen nu wel meer op de weg te komen.

Ok, geluid is niet top, cruise control is niet zo, automatische ontwaseming is vervelend, en het stuurgevoeligheid is wennen.

Maar je kan niet alles hebben, de rest van de auto merken hebben ook hun eigenschappen...

Iedereen veel rijplezier...

Geplaatst

Na het bepalen van een budget zijn we gaan shoppen.

Seat Ibiza was de eerste keuze, maar viel af door het gebrek aan ruimte op de achterbank.

Toen verder gekeken voor de Leon, mooi maar te duur.

Volgende stap was de ford fiesta , buitenkant was mooier dan de harde plastic binnenkant.

We waren gelijk doorgelopen naar de vw dealer voor de polo...en later nog de up.

Veel geld voor de opties en de ruimte achterin viel ons duidelijk erg tegen..

Verder een degelijke auto.

Toen maar verder kijken, Honda te duur, Hyundai te saai,Skoda saai, rest allemaal boven budget.

En toen kwam de Kia bovendrijven....

Mooie car, veel opties, belasting vrij,7 jaar garantie, goede inruil prijs,goed gesprek.

Gereden in de superpack, gepraat en gepraat. En 2 weken later besteld.

Totaal geen spijt...maar beginnen nu wel meer op de weg te komen.

Ok, geluid is niet top, cruise control is niet zo, automatische ontwaseming is vervelend, en het stuurgevoeligheid is wennen.

Maar je kan niet alles hebben, de rest van de auto merken hebben ook hun eigenschappen...

Iedereen veel rijplezier...

Beste Hitmark,

Ik heb die van mij nu 2 weken, en ik heb helemaal geen problemen met de cruise control (je bedoelt dat hij een paar kilometer terugzakt?), ook heb ik er nu 1000km opzitten en de automatische ontwaseming is nog nooit spontaan aangegaan. Zou er dan toch al een software-update zijn geweest?

Geplaatst

Ik heb voor de Rio gekozen vanwegen het uiterlijk, de complete uitrusting, de lage bijtelling en het gunstige brandstofverbruik. Het was een makkelijke rekensom. Ik reed een BMW Z4 2.5l V6, hier heb ik probleemloos 150.000km mee gereden, maar dan weet je dat de grote kosten eraan gaan komen, mede door het feit dat ik meer kilometers voor mijn werk ben gaan rijden en omdat ik zelfstandig ondernemer ben en dus nu van de 14% bijtelling over 20.000,- kan gaan profiteren, in plaats van 25% over 73.000,-.

Tot nu toe 1000 kilometer gereden, en het bevalt mij uitstekend.

Vergeet als kleine zelfstandige ook de KIA niet. En dan bedoel ik niet het merk, maar de Kleine Investerings Aftrek van 28%!

Geplaatst

Beste Hitmark,

Ik heb die van mij nu 2 weken, en ik heb helemaal geen problemen met de cruise control (je bedoelt dat hij een paar kilometer terugzakt?), ook heb ik er nu 1000km opzitten en de automatische ontwaseming is nog nooit spontaan aangegaan. Zou er dan toch al een software-update zijn geweest?

Ik ga het eens navragen, en wat betreft de cruise controle, ik ben verwend, mijn andere auto is drukken en gas los en staat gelijk goed...

Geplaatst

ja maar als je optrekt dan zit er nog wat gang in de auto. dus je hebt 0 - 98 - 99 - 100(cc aan) - 101 - 102 - 103 - 102 - 101 - 100. of bedoel je echt als je dus exact 100 gaat rijden en je drukt dat hij dan nog terug zakt ? en inderdaad een KIA is geen BMW of mercedes maar daar betaal je ook naar natuurlijk :)

Geplaatst

Het lijkt mij dat als je voor cruise controle betaald dat je een perfect werkend systeem krijgt ongeacht merk of kosten auto, als je een pakje boter koopt verwacht je toch ook dat het perfect is.

Geplaatst

ja maar als je optrekt dan zit er nog wat gang in de auto. dus je hebt 0 - 98 - 99 - 100(cc aan) - 101 - 102 - 103 - 102 - 101 - 100. of bedoel je echt als je dus exact 100 gaat rijden en je drukt dat hij dan nog terug zakt ? en inderdaad een KIA is geen BMW of mercedes maar daar betaal je ook naar natuurlijk :)

Je rijdt 100 en drukt op de knop, je wacht even en laat je gas los.Dan zakt de auto in km en rijdt je dus 98 ipv 100.moet je dus +je drukken om 100 te gaan, vind ik storend..

Geplaatst

Je rijdt 100 en drukt op de knop, je wacht even en laat je gas los.Dan zakt de auto in km en rijdt je dus 98 ipv 100.moet je dus +je drukken om 100 te gaan, vind ik storend..

Is ook storend ik zet hem daarom iets hoger aan. ;) maar er schijnt een software update voor te komen.

Geplaatst

Er zit wel een hoop verschil tussen de verschillende boters, :)

Ik vind het momenteel wel goed rijdbaar (gewoon iets hogere snelheid rijden en dan aanzetten of middels de + de snelheid in te stellen) maar het is wel een klein foutje in de software welke zal worden opgelost dmv een softwareupdate. Ik vind het zelf niet storend maar ik kan me wel voorstellen dat het als storend wordt ervaren door sommige mensen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...