Smart Geplaatst 29 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 29 Mei, 2012 als je in o.a frankrijk, duitsland en ik meende zwitserland rijdt zorg er dan voor dat de flitspaalmeldingen niet aan staan want dit kan een aardige boete opleveren alleen vraag ik me af of dit uit te zetten of eventueel te verwijderen is van je auto met navigationpack..... Bedankt voor je bijdrage! Je kunt volgens mij tijdelijk de flitsmeldingen op je eigen "inlog" parkeren en later weer terugplaatsen via My TomTom of andere navi-aanbieders. Quote
mavi86 Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Mijn vriendin en ik gaan in augustus voor het eerst met de auto op vakantie. (dit is ook onze eerste auto waarmee we het aandurven ) Wij gaan naar Zwitserland. Heeft iemand tips voor ons? Quote
bigmac Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 probeer je zwitserse vignet voor autobahngebruik via marktplaats te kopen(gebruikt); scheelt je de helft. Quote
betominice Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Tip spreek mij erop aan ik heb er dan een in de aanbieding Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Spaar nog even door voor het benzinegeld als je naar Italië gaat. Mijn collega is net terug (Rome en omgeving) en vertelde mij dat de prijs nu rond de 1,95 tot 1,97 euro per liter is. De prijzen schijnen boven de 2 euro te gaan tijdens de vakantieperiode. Quote
MiNi0101 Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Dat zijn pas benzineprijzen... niet normaal! Quote
Wimis on Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 http://www.telegraaf.nl/reiskrant/12291677/__Franse_blaastest_verplicht_voor_iedereen__.html Ik ga nog even hier van uit... Frankrijk kan wel alles willen en daarom kom ik er dit jaar niet. Quote
bigwade Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 1) Cadzand is ook erg leuk als je er van houd (spreek uit ervaring) 2) Misschien is het een idee dat mensen die naar verweggistan gaan, de winkelwagenmuntjes te sparen en bij bovenstaand forumlid inleveren ? Quote
Alex VB Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Als je naar Zwitserland gaat is omrijden via Luxemburg misschien handig. Benzineprijzen zijn daar erg laag. Vandaag € 1.49 voor Euro95 en € 1.293 voor Diesel. Quote
MiNi0101 Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 En vergeeet natuurlijk niet je KIA ook soms te fotograferen op bijzondere plekken Quote
Alex VB Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 De brandstofprijzenpagina! klikker de klik! Quote
Bert Jan Geplaatst 6 Juni, 2012 Geplaatst 6 Juni, 2012 Niet direct een tip maar wel interessant om eens door te lezen en je eigen conclusies te trekken: E10 tanken of niet? Zie http://www.kiaclub.nl/topic/6145-e10/. Quote
bigwade Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Ik was vanochtend getuige van de nasleep van dit ongeluk: http://tinyurl.com/chkgvrj Ik kwam er ± 45 min. later langs om mijn dochter weg te brengen naar Schiphol. Geen fraai gezicht. Een BMW X6 was met volle vaart achterop een stilstaande Pontiac Transsport geklapt op de A2 De Pontiac stond stil op de vluchtstrook. Eén van de 5 Pontiac passagiers was niet lekker en moest overgeven. Minstens 3 van de passagiers bleven zitten in de Pontiac. Onbegrijpelijk dat de BMW de auto heeft geramd het is er 5! banen breed, het was droog en geen kip op de weg. 2 doden, 2 zwaargewonden, 1 lichtgewonde (bmw bestuurder) en 1 inzittende van de Pontiac met ogenschijnlijk niets. Mensen, met pech of wat dan ook... Blijf niet in die auto zitten langs de snelweg, klim over de vangrail, blijf er achter en blijf het verkeer in de gaten houden ! Quote
Smart Geplaatst 7 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 7 Juni, 2012 Wat een leed en ravage. Goede tip die bijna niet wordt opgevolgd. De gevolgen zijn in dit geval desastreus. Quote
betominice Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Ja helaas zijn er van deze ongelukken mensen zodra je stil valt op de snelweg ga uit je voertuig wat voor weer het ook is van nat worden ga je niet vul het zelf maar in erg triest dat ongeluk Quote
RioTom Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Smart, ik lees dat je naar Rovinj gaat! Leuk om te lezen, ben er vorige zomer ook geweest We zaten aan de stadsrand in een appartement. Wij zijn toen via Udine en vervolgens Trieste gereden. Hierdoor vermeid je de karawankentunnel en neem je een afkorting. Vooral als je richting Porec, Rovinj of Pula gaat (linker kustlijn) is deze route zeer aan te raden! Scheelt ook nog aardig wat kilometers volgens mij (en geld wegens de tol en tunnel). Dit jaar ga ik naar Zadar, iets zuidelijker in Kroatië, maar dit keer met het vliegtuig (ook wel lekker, 2 uur reistijd i.p.v. 16 uur) Quote
Smart Geplaatst 7 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 7 Juni, 2012 Wij zitten tussen Rovinj en Porec in. Een leuke kleine camping met een 'mobilhome' aan het water. Wij gaan wel via de Karawankentunnel, we overnachten heen en ook terug in Oostenrijk en bezoeken onze vrienden aldaar. Quote
RioTom Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Wij zitten tussen Rovinj en Porec in. Een leuke kleine camping met een 'mobilhome' aan het water. Wij gaan wel via de Karawankentunnel, we overnachten heen en ook terug in Oostenrijk en bezoeken onze vriende aldaar. Leuk man! Wij hebben vorig jaar ook in Oostenrijk overnacht in een tentje tussen de bergen met een grootse onweersbui...bah, wat een avontuur Quote
Smart Geplaatst 7 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 7 Juni, 2012 Ja het kan aardig spoken in Oostenrijk. Dat hebben wij de afgelopen 15 jaar wel mogen ervaren met onze caravan. Maar we hebben onze caravan verkocht en huren nu of vliegen naar een all inclusive hotel ergens buiten Europa...hahaha....heerlijk! Dit jaar wederom dakkoffer erop, inpakken en wegwezen! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.