Technische Problemen (Particulieren)
Tips en antwoorden op vragen en handige weetjes; doe er je voordeel mee!
Subforums
Technische Problemen (Professionals)
- 545 berichten
Dit forum was ooit actief, het zal nu gebruikt worden als archief.
- krachtverlies en olieverbruik
- Laatste antwoord door Shawn,
2833 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 707 weergaven
oldford schreef:Eh, een "ignitioncoil" bij een diesel? Een diesel heeft geen bobines dus ik denk dat je wat anders bedoelt.Mij is verteld dat een ignitioncoil de ring is die om het contactslot zit die de transponder leest die in de sleutel zit. Dan hebben ze me dat verkeerd verteld of ik heb het niet goed verstaan. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hey heb soms net hetzelfde probleem bij mijn sorento van 2005.Als hij niet van de eerste keer aanslaat stop dan met starten.Haal de sleutel uit het contact en doe hem op slot en terug open met je afstandbediening.probeer dan eens om opnieuw te starten.Bij mij sloeg hij dan direct aan.Elke keer als je de sleutel uit het contact haalt en opslot doet dan reset de startonderbreker.mogelijk leest hij soms een fout en slaat de auto niet aan.Dit is dus het werk van de startonderbreker.Groetjes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 787 weergaven
Nou, de auto is gisteren bij de dealer geweest. Code 1609 heeft te maken met een storing van de remlichtschakelaar. De remlichtschakelaar heeft indirect verbinding met het brandstofsysteem. Er schijnt een terugroepactie te komen van enkele modellen van de Sorento, omdat daar dus een probleem is geconstateerd. Voor de rest zijn er geen foutcodes meer ontdekt in de computer.Op aanraden van Kia Nederland hebben ze gekeken naar het filter bij de tank en die bleek helemaal vol met rotzooi. Dit is verwijderd en voor de zekerheid (ook weer op aanraden van Kia Nederland) is het brandstoffilter weer vervangen. Deze was nog maar een paar maandjes oud, maar toch. Tevens zijn de bran…
- 0 antwoorden
- 697 weergaven
nu kan je daar nog niks aan zien als hij echt rammeld dan voel je dat door de speling op de aandrijfas als je daar aan draaid.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
jan T schreef:echt meer stuk rijden doe je niet zomaar.zeker niet als het geluid zo weinig is.als je homokoneet stuk is dan merk je dat het erst in de bocht met versnellen dan gaat hij klapperen of ratelen.tenminste als het de buitenste is.bij de binnenste gaat de pook trillen mert op trekken.dus dat zijn geen zoemende geluiden.daarom mijn advies om het aan tezien tot dat het erger wordt zodat het beter vast testellen.groetjes jan.Dag Jan,Weet jij dan ook hoe ik dat kan zien aan de homokineet?Waar er speling mag opzitten en waar zeker niet?bedankt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 647 weergaven
echt meer stuk rijden doe je niet zomaar.zeker niet als het geluid zo weinig is.als je homokoneet stuk is dan merk je dat het erst in de bocht met versnellen dan gaat hij klapperen of ratelen.tenminste als het de buitenste is.bij de binnenste gaat de pook trillen mert op trekken.dus dat zijn geen zoemende geluiden.daarom mijn advies om het aan tezien tot dat het erger wordt zodat het beter vast testellen.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
paulkelder schreef:Beste culotbjornhttp://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=135737http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=135782Hou het bij 1 topic dit volstaat overzichtelijkheid.Gr. paulBeste Paul,Mijn excuses voor de verschillende topics maar op de eerste werd niet gereageerd.Ik wil weten wat er kan gebeuren als ik hier toch mee verder rijd.Heb al verschillende kosten gedaan zoal de lagers vervangen maar dit is het niet.Daarom wil ik weten hoe je kan zien dat een homokineet stuk is.Bedankt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 910 weergaven
Beste culotbjornhttp://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=135737http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=135782Hou het bij 1 topic dit volstaat overzichtelijkheid.Gr. paul Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Mijn wagen maakt een kloppend geluid als ik door de bocht ga.Het komt zeker van de linker voorkant.De lagers zijn al vervangen langs beide kanten.Dus denk ik dat de homokineet stuk is.Hoe kan ik zien dat de homokineet stuk is.Waar moet ik op letten.Alvast BedanktBjorn Lees meer...
- 0 antwoorden
- 880 weergaven
jan T schreef:als de homokineet stuk is merk je dat vooral met flionke belasting en in de bochten en niet met uit rollen omdat hij dan niet belast is.als je zo moet luiteren lijkt me het verstandig om nog niks tedoen zodat je als het erger wordt beter kan vast stellen wat de oorzaak is.je hebt nu al een wiellager vervangen zonder resultat en als je pech hebt kun je zo door gaan.daarom wacht tot het duidelijk is wat het is en beter hoorbaar is.groetjes jan.Dag Jan,Als ik alle muziek en airco afzet en ik laat de auto uitbollen hoor ik het heel lichtjes, maar het kan nu ook zijn dat ik alles verdenk h
- 0 antwoorden
- 668 weergaven
sjaak10918 schreef:culotbjorn schreef:Als ik door een bocht naar links rijd hoor ik het geluid heel goed.BjornDan is het rechter wiellager de eerste verdachte, hierbij komt bij een bocht naar links de meeste kracht op.De rechterwiellager is enkele maanden geleden vervangen.
- 0 antwoorden
- 754 weergaven
culotbjorn schreef:Als ik door een bocht naar links rijd hoor ik het geluid heel goed.Bjorn Dan is het rechter wiellager de eerste verdachte, hierbij komt bij een bocht naar links de meeste kracht op. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 860 weergaven
nou hopen dat het zo blijft en soms kun je het niet eens zien hoor en dan helpt een keer los vast ook.dus mocht je weer last krijgen dan weet je wat je als eerste kunt doen.en misschien is dat geheel niet nodig.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 688 weergaven
als de homokineet stuk is merk je dat vooral met flionke belasting en in de bochten en niet met uit rollen omdat hij dan niet belast is.als je zo moet luiteren lijkt me het verstandig om nog niks tedoen zodat je als het erger wordt beter kan vast stellen wat de oorzaak is.je hebt nu al een wiellager vervangen zonder resultat en als je pech hebt kun je zo door gaan.daarom wacht tot het duidelijk is wat het is en beter hoorbaar is.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hoi,Ik heb sinds kort een probleem aan mijn linker voorwiel.Dacht eerst dat het de lager was maar als ik hem opkrik heb ik geen speling.Heb dan toch de lager vervangen en na enkele minuten dook het lawaai terug op.Als ik gewoon rij hoor ik het probleem niet maar als ik alles afzet, radio, airco en ik laat hem uitbollen dan hoor ik het lichtjes.Als ik door een bocht naar links rijd hoor ik het geluid heel goed.Hoe weet ik welk deel van de homokineet stuk is of is het iets anders.Als het de homokineet is meot ik dan heel de cardanas vervangen of alleen het buitenste deel.BedanktBjorn Lees meer...
- 0 antwoorden
- 828 weergaven
Bedankt Jan ik heb de bedekking weggehaald en toen eerst een voor een alle contacten los gemaakt en weer vast gezet om te kijken of er ergens oxidatie zat. En hoewel dat zo op het oog niet het geval was werkte alles daarna weer gewoon goed. Dus ik weet nu niet met zekerheid wat er aan de hand was maar voor als nog is het probleem opgelost. Groetjes Jhonny Lees meer...
- 0 antwoorden
- 614 weergaven
Wat ik er ook nog bij wil vertellen dat als je door een bocht gaat het geluid veel erger word.Zoals ik al op deze site heb gelezen alsof er een helicopter boven je hangt en het stuur gaat dat trillen.Als ik op de autobaan 120km/h rijdt en gewoon rechtdoor rij dan hoor ik niets.De garagist die mijn lager heeft uitgeperst die vertelde mij wel dat deze niet versleten was maar omdat alles toch open was heb ik deze dan maar vervangen.Kent iemand hetzelfde probleem of kan er iemand mij helpen.Alvast bedankt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 744 weergaven
Heb sinds een tweetal weken lawaai aan mijn linkervoorwiel. Heb bij verschillende garages gevraagt wat dit probleem kon zijn en dit zou de lager zijn die versleten is.Nu heb ik een nieuwe lager laten persen en na enkele kms hoor ik terug hetzelfde geluid.Als ik de wagen opkrik heb ik geen spelling maar dit had ik voordien ook niet.Erkent iemand dit probleem en wat eventueel de oorzaak kan zijn.Bedankt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 790 weergaven
ja je zou van het contactslot uitgaan ik weet niet of deze wagen een los electrisch deel hebben.haal de stuurkolom afdekking weg en meet eens op de bedrading en of er een draad is waar wel spanning op staat en bij draaiende motor niet.als je aan de sleutel juttert gaan ze het dan wel doen.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 895 weergaven
Ik heb een voor mij vreemde elektrische storing. Gisteren wilde ik de aanjager aanzetten maar deze deed niets, daarom wilde ik de elektrisch bediende ramen wat openen om zo wat koele lucht in de auto te krijgen maar ook deze werkten zowel links als rechts niet. Ik dacht gelijk aan een kapotte zekering maar deze waren in orde. Daarna onder de motorkap gekeken naar de hoofdzekeringen en ook die waren in orde. Even later kwam ik erachter dat zowel de ramen als de aanjager gewoon werken als ik het contactslot aanzet maar de motor niet start. Als ik de motor start werken beiden niet meer, het zou kunnen dat er meer elektrische dingen ook niet werken zoals de ruitenwissers maar…
- 0 antwoorden
- 851 weergaven
opgelost.motor in de tod bak was naar de filistijnen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 723 weergaven
Bedankt voor de feedback!grPeco Power Lees meer...
- 0 antwoorden
- 692 weergaven
Mijn Italiaans is niet zo goed en de beste man zei iets waarin ik "injector" kon verstaan, dus vandaar. Dinsdag hoop ik dat het probleem gevonden en getackeld is. Ik houd jullie op de hoogte. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 718 weergaven
Injectoren communiceren niet met de Immobilizer. Dat doet wel de motor-ecu, dus ik denk dat ze dat bedoelden. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 765 weergaven
oldford schreef:Niet exact, maar de reeks p160x heeft betrekking op de ecu. Zal wel iets te maken hebben met de startonderbreker.Wat geeft de dealer voor omschrijving van de foutcode?Daar moet de auto nog heen. Bij die garage in Italie dacht ik begrepen te hebben dat het een fout is in de communicatie tussen de immonbilizer en de injectoren. Volgende week gaat de auto weer naar de dealer en dan hoop ik dat ze het kunnen vinden. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,