Technische Problemen (Particulieren)
Tips en antwoorden op vragen en handige weetjes; doe er je voordeel mee!
Subforums
Technische Problemen (Professionals)
- 545 berichten
Dit forum was ooit actief, het zal nu gebruikt worden als archief.
- krachtverlies en olieverbruik
- Laatste antwoord door Shawn,
2833 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
de boutjes los los draaien en dan de koplamp van ondern beet pakken en dan een stevige ruk naar boven geven kan soms goed klem zitten dan kan je makkelijk de lamp vervangen Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo we hebben bij ons op de zaak het nu al 2 x mee gemaakt dat na inbouw van een accessoire in een kia ceed de motor niet meer wil starten en dus ook niet rond gaat mijn collega had het afgelopen vrijdag met een parrot inbouwen, had de parrot ingebouwd en wil vervolgens de auto starten en buiten zetten jammer joh niet meer willen starten!* en vandaag had ik hetzelfde probleem de klant wilde een plafond dvd scherm in zijn ceed hebben alles netjes ingebouwd en de geschakelde + achter de radio vandaan gepakt, systeem werkte prima wilde de auto gaan aftanken maar zonder succes de auto startte niet en ging ook niet rond. was al tegen 5en dat ik het constateerde dus het had g…
- 0 antwoorden
- 901 weergaven
Misschien de monteur of buurman deze websites eens laten bezoeken??Kia USAKia europe Lees meer...
- 0 antwoorden
- 912 weergaven
De auto van mijn buurman is zonder olie komen te staan en nu is de motor zwaar beschadigd.... Heel dom natuurlijk, maar dat is nu te laat.Ter info: wij wonen op Cura
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goeiedag,Ik heb hier een kia pride staan met het volgende probleem.Als de motor loopt dan slaat hij over. Ik heb de injectors laten reinigen, bougie, verdeler en rotor gewisseld map sensor vervangen, vacuum slangetjes vernieuwd, een nieuwe bobine er op gehad.Ik hem hem vanavond aan de test kast gehad en daaruit blijk kijk hard dat hij even niet vonk. Dit treed op bij stationair toerental, bij 2000 rpm en rond de 4000 duizend. Ik heb alle stekker los gehad ook het brandstof relais. Ook het kapje van het relais er afgehad. Wie oh wie heeft er nog een idee? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 757 weergaven
Waterpomp heel goed controleren, bij twijfel vervangen. Zijn niet zo degelijk. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 836 weergaven
Peter Schouten schreef:Reza,Je zou ook nog naar een automaterialenzaak kunnen gaan. Mag geen reclame maken maar een voorbeeld in de vorm van een puzzeltje moet kunnen: plak een B voor je naam en een n er achter... Gewoon even in de Gouden Gids zoeken vind je er vast wel een in je buurt.suc6PeterHaha dat is een goeie..Ik zie dat er ook een in Zwolle zit. Dankjewel.. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 655 weergaven
Reza,Je zou ook nog naar een automaterialenzaak kunnen gaan. Mag geen reclame maken maar een voorbeeld in de vorm van een puzzeltje moet kunnen: plak een B voor je naam en een n er achter... Gewoon even in de Gouden Gids zoeken vind je er vast wel een in je buurt.suc6Peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 781 weergaven
sjaak10918 schreef:meestal zijn de stekkers gebundeld, dwz er is een stekker met voeding/geschakelde voeding/massa/ect; en er is een stekker waar de speakerdraden in zitten. Dat zijn de 2 stekkers die je zeker nodig hebt. Dus ga met je auto naar een automaterialenzaak enof dealer, leg ze het probleem voor en dan kun je wsl verloopstekkers kopen.Ik ben naar de Halfords geweest. Ze hebben geen stekkers voor de Kia. De enige oplossing is dus om naar een Kia-dealer te gaan? Ik hoop dat het me gaat lukken.Heel erg bedankt in ieder geval.Reza Lees meer...
- 0 antwoorden
- 819 weergaven
meestal zijn de stekkers gebundeld, dwz er is een stekker met voeding/geschakelde voeding/massa/ect; en er is een stekker waar de speakerdraden in zitten. Dat zijn de 2 stekkers die je zeker nodig hebt. Dus ga met je auto naar een automaterialenzaak enof dealer, leg ze het probleem voor en dan kun je wsl verloopstekkers kopen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Naar een automatrialenzaak of de delaer naar een verloopstekker vragen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb een cd speler gekocht en wil het aansluiten op de kia pride. Er ztten al wat standaard kabels in de auto, maar die passen niet op de autoradio. Het zijn er 4 die allen niet bij de autoradio passen. En me radio heeft maar 2 stekkers. Wat kan ik nou het beste doen? rrKan iemand mij helpen?Alvast bedankt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 764 weergaven
Brandstoffilter zit waarschijnlijk in de motorruimte of aan de benzinetank,en ziet er zo uit. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo,De koppeling voelt een beetje vreemd aan bij deze auto. Nu wil ik morgen de koppelingskabel afstellen, maar hoeveel speling moet de kabel minstens hebben?En waar zit het brandstof filter eigenlijk gemonteerd?Alvast bedankt iedereen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 779 weergaven
Misschien is hier wat te vinden?? (na registratie)http://www.kiatechinfo.com/index.asp Lees meer...
- 0 antwoorden
- 935 weergaven
Ik woon op Curacao en vanwege de prachtige brandstof hier zijn hier binnen no time je injectoren vervuild. Eigenlijk wil ik proberen zelf de injectoren te verwijderen. Naar een schoonmaakbedrijf brengen en weer terug plaatsen.Echter heb ik dit nog nooit gedaan. Waar moet ik op letten?? Zie een afdekplaat zitten over de injectorrail en bougies moet daar een pakking tussen? etc etc?Dit soort dingen wil ik graag weten voor ik straks de halve auto uit elkaar heb en ik onderdelen mis. Die ik ook nodig heb om de boel terug te plaatsen.Alvast bedankt!Hans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 817 weergaven
Neen ..... Lees meer...
- 0 antwoorden
- 802 weergaven
Bleek vervuild gasklephuis te zijn ... mengsel was veel te arm! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 766 weergaven
Alles was gevolg van vervuild gasklephuis.... probleem kan worden gesloten Lees meer...
- 0 antwoorden
- 764 weergaven
Hallo ,Ik moet distributeiriem vervangen .is er specaal gereedschap nodig?Kan iemand me vertellen hoe ik distrbutie riem makkelijk kan vervangen of goede tip?Voor dat ik begin wil ik even informeren.Badankt alvast,groeten s Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Tijdens rijden en ook stationair lopen lijkt de ontsteking kort weg te vallen. Ook de toerenteller valt af en toe tikkie terug. Dit zie je voornamelijk goed bij stationair loop.Op moment dat de toerentaller terugvalt zie je ook het blok schudden. Ontsteking: nieuwe kabels/bougiesWat kan zorgen voor deze onregelmatigheid? Gebeurt om de paar seconden: plof plof ... Lees meer...
- 0 antwoorden
- 769 weergaven
Spanning koudelambda-sonde zou ik me even niet druk om maken. Mogelijk hoort dat bij deze motor zo.Als je toch een sonde hebt kun je dat inderdaad proberen.Voordat je een injector vervangt eerst maar eens even testen of er echt 1 druppelt of lekt, injectors zijn duur. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 770 weergaven
Kan ik de benzinedruk van de injectoren afhalen en dan kijken of de auto beter loopt ... of is dat niet afdoende?Wat voor kleur krijgt een bougie als ie alleen maar vonkt en er juist geen brandstof inkomt in de cilinder? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 819 weergaven
Ja, spanning is inderdaad iets boven 0,0 Volt, maar bij lange na geen 0,45 Volt. Als ik lambda loshaal dan komt er ook uit de ECU vrijwel niets ....Dit is auto met multipoint injectie. Aan lekkende injector had ik nog helemaal niet gedacht !!!! Verklaart ook waarom ie op benzine EN op gas raar doet. Op benzine rijdt ie trouwens iets beter. Ik hoor de injector wel tikken als ik met een slang erop zit en aan de andere kant luister.Probeer nu een nieuwe lambda te monteren. Die had ik al eens gekocht voor deze auto. Zit lekker vast :-(Maar zaterdag ga ik inderdaad die injector vervangen !!!Dank voor deze suggestie! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 755 weergaven
Bij iedere auto? Weet ik niet. Wel bij diegene waar ik aan/mee gewerkt heb (voornamelijk europese merken).Heeft ook nut, zo kan de motor-ecu ook het verschil zien tussen een koude sensor en kortsluiting naar aarde.Dus als ik het geod begrijp is de lambda-spanning met koude sonde en motor uit, onsteking aan 0.0Volt?Als er 1 bougie zwart is, en 3 wit denk ik in eerste instantie aan een lekkende injector op de cylinder die de zwarte bougie heeft.Is dit een multipoint (injector per cylinder) of een monopoint (1 centrale injector) inspuiting? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,