Technische Problemen (Particulieren)
Tips en antwoorden op vragen en handige weetjes; doe er je voordeel mee!
Subforums
Technische Problemen (Professionals)
- 545 berichten
Dit forum was ooit actief, het zal nu gebruikt worden als archief.
- krachtverlies en olieverbruik
- Laatste antwoord door Shawn,
2833 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 765 weergaven
stoeltje735 schreef:Weet iemand wat de foutcode 1609 inhoudt? Dat is namelijk wat ze bij een garage in italie hebben uitgevonden als probleem van het starten. deze slaat op de immobilizer, deze storing staat vaker in verschillende modellen kia's.en kan geen kwaad. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 597 weergaven
Niet exact, maar de reeks p160x heeft betrekking op de ecu. Zal wel iets te maken hebben met de startonderbreker.Wat geeft de dealer voor omschrijving van de foutcode? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 674 weergaven
Weet iemand wat de foutcode 1609 inhoudt? Dat is namelijk wat ze bij een garage in italie hebben uitgevonden als probleem van het starten. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 740 weergaven
Oke, bedankt voor je reactie, mocht het weer voorkomen ga ik daar kijken.Vandaag hebben ze niks meer gemerkt in elk geval. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 655 weergaven
Ik dacht dat het volstaat om het handschoenkastje te verwijderen. van daar kan je normaal gezien aan de verdamper aan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 652 weergaven
Buurman van me heeft sinds vorige week het probleem dat wanneer hij een bocht maakt de bestuurder natte voeten krijgt, geen grap.Nu weet ik bijna zeker dat het condenswater van de airco is, want het heeft al tijdje niet geregend.Vanavond heb ik onder de auto gekeken en vlak boven het stuurhuis aan de bijrijderskant een rubber slangetje gezien met een 90graden bocht naar beneden. Ik ga ervanuit dat dit voor het condenswater van de airco is.Het slangetje was niet vuil en er kwam ook beetje water uit.Verder heb ik met een draadje in het pijpje wat gerommeld maar geen verstopping kunnen waarnemen.Iemand een idee waar ik het moet zoeken of moet het dashbord er soms voor uitgeb…
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Beste,Zo in eens trilt mijn Kia Rio ontzettend bij draaiende motor.Het probleem is ook bij stilstand en toerental hoger dan 1000. Het geluid is een grommendgeluid, beetje zoals je hebt bij een luchtinlaat probleem. Het zit em duidelijk niet in de aandrijving.De motor loopt verder heel zuiver en regelmatig. Het vermogen is ook niet minder.Het lijkt er erg op dat de trilling van de motor wordt overgebracht naar het chassis, je kunt hetzien in de spiegel en voelen in de zitting. Maar de motorsteunen zijn niet gebroken en de rubbers lijken verder netjes in orde. Ook de uitlaat zit niet tegen het chassis aan.Heeft iemand ervaring?Hanno Lees meer...
- 0 antwoorden
- 794 weergaven
Bij het optrekken hoor ik een krakend geluid, dat is alleen als de auto warm is daarna is het geluid weg. Lees meer...
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Inmiddels is de auto bij de Kia-dealer geweest. Iemand van Kia Nederland heeft aangegeven dat het probleem in de de-mobilisation-unit zit (moeilijk woord voor startonderbreker denk ik). De ignition-coil (ring rond het contactslot die de transponder in de sleutel leest) is ook vervangen, maar daar zat het probleem niet in. Affijn, nog een weekje wachten op de nieuwe unit en dan moet ie het weer doen. We wachten het weer af... Lees meer...
Laatste antwoord door MartS, -
- 0 antwoorden
- 681 weergaven
Onsteking module ( verdeler ) vervangen deze is defect. Wel duur geintje 350 euries bij de dealer maar gegarandeerd opgelost. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 744 weergaven
Heb inderdaad vanaf een sloper vele onderdelen gemonteerd en ook ontstekingsmodule. Motortje doet ut nu weer goed.Dank voor je reactie. Lees meer...
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb een kia joice. Als ik met deze auto rijd en ik ga inhalen. Dan gaat de automatische versnellingbak nog wel eens gek doen.* het wil wel eens gebeuren dat de auto terug schakelt maar geen versnelling vind ? Maar dat gebeurt alleen als de automaat in de overdrive staat. Kan iemand mij vertellen wat ik er aan kan doen? Lees meer...
-
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Hallo allemaal.Een klant van mij heeft een Kia Shuma met ventilator problemen van de kachel, erg lastig met dit weer.Ik had al gekeken en de zekering was kapot, zekering vervangen en deed nog niks.Zag naast de zekering van de blower ook een relais, kan deze ook stuk zijn of moet ik aan de weerstand denken en waar kan ik deze vinden.Als iemand meer ervaringen heeft met dit probleem of dit type auto, waar ik het kan vinden o.a.Ik verneem graag van jullie en alvast bedankt voor de reacties.John Lees meer...
Laatste antwoord door goedsmeren, -
- 0 antwoorden
- 878 weergaven
Al een 4-gas meting gedaan?Wat geven de lambdasondes voor waardes? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 639 weergaven
Topics met onderdelen en/of werkzaamheden gevraagd of aangeboden:Deze topics worden door ons verwijderd. Er zijn genoeg sites of andere media te vinden waar je onderdelen en mensen kunt vragen of aanbieden.Problemcar is hier niet voor opgezet we willen het graag alleen houden bij het met elkaar oplossen van technische problemen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 789 weergaven
goedendag allemaal,is er iemand hier op het forum die in het bezit is van een hi scan diagnoseapparaat,en die mijn auto zou willen uitlezen?dit omdat de dealer niet wil meewerken,ja als ik hem bij hun laat repareren wel maar dat prijskaartje past niet in ons budget.vandaar.met vr gr chris Lees meer...
- 0 antwoorden
- 905 weergaven
goedendag allemaal.nu weer de volgende storing.code p0171 en hierbij blijft het stationair op 2000 rpm hangen,als ik de code wis gaat het beter tot de code weer opduikt.de code duidt op een arm mengsel maar waar te zoeken!!!!!hopend op een reactie julliezijds.met vr gr chris Lees meer...
- 0 antwoorden
- 773 weergaven
topic even wat opgeschoond om de zaak helder te houden. GrMercury Moderator Problem Car Lees meer...
- 0 antwoorden
- 743 weergaven
Chris...Bedankt...Gr. paul Lees meer...
- 0 antwoorden
- 747 weergaven
. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 718 weergaven
chris033 schreef:ja maar ****** in amersfoort ben ik echt niet over te sprekenBeste ChrisGelieve geen namen te noemen. Genoemde partij kan zich hier op dit forum niet in verweren.Gr. paul Lees meer...
- 0 antwoorden
- 674 weergaven
sorry heb de naam al gewijzigdpaulkelder schreef:chris033 schreef:Beste ChrisGelieve geen namen te noemen. Genoemde partij kan zich hier op dit forum niet in verweren.Gr. paul Lees meer...
- 0 antwoorden
- 677 weergaven
Zoek je een andere dealer. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 623 weergaven
oldford schreef:Wat zegt het instruktieboekje?Zal wel een of andere foiut betekenen.Uit laten lezen door de dealer.ja maar blokhuis in amersfoort ben ik echt niet over te spreken,dus misschien iemand die hetzelfde heeft meegemaakt???? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 726 weergaven
Wat zegt het instruktieboekje?Zal wel een of andere foiut betekenen.Uit laten lezen door de dealer. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,