Technische Problemen (Particulieren)
Tips en antwoorden op vragen en handige weetjes; doe er je voordeel mee!
Subforums
Technische Problemen (Professionals)
- 545 berichten
Dit forum was ooit actief, het zal nu gebruikt worden als archief.
- krachtverlies en olieverbruik
- Laatste antwoord door Shawn,
2833 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 817 weergaven
hallo, de kans is groot dat je schokbrekersrubbers defect zijn.controleer de bovenste rubbers maar eens, die kun je zien als je bij de achter band omhoog de wielkast inkijkt.dan kun je waarschijnlijk de schokbreker naar lins en rechts drukken.succes Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 771 weergaven
voor je rechter voorwiel, moet je wel de plastic kap weghalen.succes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 808 weergaven
arie* voor schokdempers even laten door meten bij banden boermvg willem2 Lees meer...
- 0 antwoorden
- 841 weergaven
Hallo ik hoor een rammeltje achter op slechte wegenDenk dat het de schokbrekerrubbers zijnHoe kan ik deze vervangen of moeten er nieuwe schokbrekers opWeet iemand een adres voro goedkope xenon units Lees meer...
- 0 antwoorden
- 895 weergaven
in je ruitensproeierreservoir onderin Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
goedendag,weet iemand waar ruitensproeierpomp zitgroetjes barry Lees meer...
- 0 antwoorden
- 929 weergaven
Vraagsteller heeft voor het laatst gereageerd op 2 februari......hij zal voldoende info hebben.mvg,Hans. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 880 weergaven
viergastest laten doen (in ieder geval verplicht bij de apk) ,* meten = weten.De kou en het feit dat het een grote auto is met een groot frontaal oppervlakte helpt er ook niet aan mee. Wij rijden met een Laguna op gas en nu toch ook rond de 11 liter op 100 km (1 op 9) Lees meer...
- 0 antwoorden
- 728 weergaven
als je je banden wat harder oppompt zit je al van 1/9 naar 1/11 en misschien wijkt je teller minimaal wat af. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 836 weergaven
Een automaat in combi met een niet zo moderne motor en een eigen wagen gewicht van pak em beet 14 a 1500 kg.Dat haalt in de praktijk hooguit 1 op 9/10 op benzine.Op lpg kan het maar zo 1 op 7 zijn.Kijk op de forums en gebruikers ervaringen en je zult zien dat daar de meeste klachten ook over gaan met dit type auto en motor.Tegenwoordig kun je al je info van internet afhalen, blijkbaar gebeurt dit meestal na de aankoop van een artikel of in dit geval een auto.Dit zijn zaken die zelfs voor een leek met een paar simpele muis klikken te achter halen zijn.Dat zijn verhalen uit de praktijk en zeggen mij 10 keer zoveel als de verhalen van een verkoper.Ook kun je zelf nagaan dat …
- 0 antwoorden
- 841 weergaven
Erwin2907 schreef:volgens het boekje moet ie 1:11 kunnen doen op benzine. niet erg zuinig natuurlijk, maar 1:11 of 1:9 is toch een erg groot verschilBoekjes, fabrieksopgaves worden geen rechten aan ontleent (lees de kleine lettertjes)En dat kan ook niet gezien de omstandigheden waarin een auto wordt gebruikt......Gr. paul Lees meer...
- 0 antwoorden
- 831 weergaven
volgens het boekje moet ie 1:11 kunnen doen op benzine. niet erg zuinig natuurlijk, maar 1:11 of 1:9 is toch een erg groot verschil.misschien moet je de auto eens na laten kijken (bv de long term fuel trim waarden, via uitlees apparatuur) Lees meer...
- 0 antwoorden
- 863 weergaven
ja ronald er zou olie lekkage kunnen zijn waardoor hij nu slipt.versleten kan hij nog niet zijn maar om daar achter tekomen zal de boel weer los moeten.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
De koppeling is laatst vervangen door een goede garage. Maar helaas lijkt de koppeling weer te gaan slippen. Niet altijd, en er lijkt een verband te liggen met een warme motor.Kan er iets fouts gemonteerd zijn?Kan er iets anders aan de hand zijn?mvg Ronald Lees meer...
- 0 antwoorden
- 803 weergaven
siliconen rubbers monterenweet alleen niet of die voor deze wagen te krijgen zijn mvg willem2 Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
volgens mij is het juist andersom het kraken komt doordat de rubber teveel spelling heeft.wanneer je invet is het weg (gleidt de stang in de rubber) wanneer de rubber strak zit dan tordeert de rubber mee. (wat je altijd ziet en hoort te doen. haal de koppelstang er tussen uit en de arm moetje flink wat kracht zetten om omlaag te krijgenhet verschilt wel per auto hoeveel kracht.dus, honda harry, ik zal dat zelf niet doen omdat het allen erger wordt. als de vet weg is dan kraakt hij alleen 2 keer zo veel Lees meer...
- 0 antwoorden
- 818 weergaven
Met geweld krijg je alles naar de klote. Ik heb het over normaal gebruik, en normaal onderhoud. Dus tijdig olie/filter vervangen, en niet bij elk stoplicht de kickdown intrappen. Dan houdt zelfs een automaatenbak het een levenlang uit. Zelfs mijn eigen 17 jaar oude bak, die toch af en toe wel de sporen wordt gegeven.Groeten Marcel Lees meer...
- 0 antwoorden
- 890 weergaven
Een automaat is lang niet zo bedrijfszeker als een handbak, Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
L.s ja zowel de schijven als de blokken zijn orgineel de geleide pennen zijn goed gesmeerd met het blauwe abs vet maar geen resultaat zou met het vervangen van de blokken het probleem verholpen zijn??? dan doe ik dat graag veertjes zijn overgezet van de oude op de nieuwegr Gerrit Lees meer...
- 0 antwoorden
- 912 weergaven
Misschien een lullige vraag, maar zijn het originele of imitatieblokken?Maar ook bij imitatieblokken heb je verschil in kwaliteit en pasvorm.Heb ja alle veertjes en plaatjes teruggemonteerd?Is de remklauw goed vastgezet?Zijn de geleidepennen goed gesmeerd? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
na het vervangen van mijn remschijven en uiteraard ook de blokken zit er een rammelend geluid in mijn auto wanneer ik op een oneffen weg rijd dan rammelen de blokken want wanneer ik de rempedaal iets indruk dan is het geluid weg heeft er iemand een oplossing of weet iemand wat ik er aan kan doenm.v.g.Gerrit van den Boom Lees meer...
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
bekijk het van de zonnige kant, je hoeft nooit geen koppelingsplaat/drukgroep te laten zetten. En bij normaal onderhoud gaan die bakken ook een levenlang mee, dus dat compenseert het het hogere brandstofverbruik weer iets.Groeten Marcel Lees meer...
- 0 antwoorden
- 830 weergaven
rubber zit te strak,rubber inspuiten en een ring onder de steun ,zit het niet meer zo strak gr harry. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 922 weergaven
Een automaat heeft inhet op trekken veel slip met als gevolg een hoger toerental met optrekken.Daarbij kiest een automaat idd zelf zijn punt van overschakelen en dat is niet altijd gunstiger t.o.v. een handbak.dat verklaart het hogere verbruik. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 807 weergaven
Goed dan moet ik het maar accepteren dat hij een hoger verbruik heeft. Ik heb zelf voor deze wagen gekozen.als ik dit heerder had geweten had ik misschien wat anders gekocht.maar ja gedane zaken nemen geen keer dus moet ik mij erbij neerleggen. wel een goede les voor een volgende keer. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,