Technische Problemen (Particulieren)
Tips en antwoorden op vragen en handige weetjes; doe er je voordeel mee!
Subforums
Technische Problemen (Professionals)
- 545 berichten
Dit forum was ooit actief, het zal nu gebruikt worden als archief.
- krachtverlies en olieverbruik
- Laatste antwoord door Shawn,
2833 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
HalloWeet iemand waar bij de Kia Rio het interieurfilter zit en hoe je hem kan vervangen ?Bij mijn vorige auto (Opel Astra) zat dit gewoon onder de motorkap onderaan het raam en kon ik er door een tweetal roosters teverwijderen zo bij.Bij mijn Kia heb ik die zelfde roosters verwijderd maar daar zat niets,dus ik vermoed dat de twee interieurfilters onder het daschboard zitten maar waar en hoe kom ik daar bij ! Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
hoi, je moet de kilometerteller los halen op de bak. de kabel zit gewoon geschroefd op de unit en de unit zit met 1 m 6 boutje op de bak. let wel op hij kan wel aardig vast zitten(eerst de unit een beetje draaien. nu zie je in de bak een wit kunststof tandwieltje, wel even een lamp erbij pakken, deze moet voor de helft in de olie staan dan is het peil goed. succes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal,Weet er iemand hoe je het olie niveau van de versnellingsbak* kunt controleren?Ik zie wel een aftap-plug maar nergens een bijvulplug.Het is een kia rio 1.5 uit 2000.Alvast bedankt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 958 weergaven
je oude rubber erafsnijen* dan moet je heel goed kijken daar waar de as de homokineet ingaat als daar een circlip zit heb je uitwendige borging zoniet dan heb je inwendige borging en moet je de homokineet eraf slaan Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik wil iedereen hartelijk danken voor de wijze adviezen. Gezien m'n gezondheidstoestand doe ik het niet meer zelf.Een ervaren monteur zal eerst per 20e van deze maand de stofhoes vervangen en daarbij meteen de distributieriem controleren,evt. vervangen. De waterpomp denk ik maar te laten zitten, als de monteur het daarmee eens is.Nogmaals mijn dank aan alle raadgevers. Groeten,Alex Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wij zijn Kia dealer sind 1993. Wij vervangen de waterpomp niet preventief bij een distributieriem wissel.In al die jaren hebben we hooguit 5 waterpompen vervangen. De meeste van deze auto's waarbij de waterpomp werd vervangen hadden meer dan 200.000 km gereden.Wel alle rollen vervangen, niet dat ze stuk gaan, maar gewoon voor de zekerheid.De offici
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Wat schrijft Kia voor bij de riemwissel.Controleren of vervangen?.Als ze zeggen vervangen zou ik de pomp niet laten zitten. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 723 weergaven
Topic is inmiddels een jaar oud.Hans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 889 weergaven
Waterpomp even testen en als ie goed is lekker laten zitten, die gaat makkelijk nog een keer 100.000 km mee. Een klein scheurtje in een ashoes is nog wel dicht te kitten/plakken, maar bij grotere scheuren zit er niets anders op dan de hoes te (laten) vervangen....! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 681 weergaven
Er word aangeraden om alleen originele Kia-lambdasondes te gebruiken in deze auto's, universele sondes willen weleens problemen geven. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
alx* daarom ook, het is helemaal geen evangelie dat waterpompen met 100000km vervangen moeten worden, vooral jappanners en koreanen gaan soms veel langer mee, en omdat jij op de kosten hamert zeg ik bij 60000km kan die nog makkelijk een ronde mee, aannemende dat bij inspectie alles in orde is, en natuurlijk hangt het ook een beetje af van de toegankelijkheid van de distributie/koelwaterpomp maar dat is een afweging.Groet Gerard Lees meer...
- 0 antwoorden
- 779 weergaven
als je m plakt en dan met bijv een rit door regen en winter pekel de hoes inkomt om dat de lijm los laat dan heb je meer werk en hogere kosten omdat de homo kineet dan kapot draaiden anders kan je eens in de buurt kijken voor een kleine uni garage Lees meer...
- 0 antwoorden
- 826 weergaven
Hallo, Jerry CMP,Wederom mijn hartelijke dank voor je reactie.Het is niet de prijs van de hoes, maar het werk dat dat daar aan vastzit.@gpekaar,Mij is onbekend hoelang een waterpomp totaal meegaat. Als ie toch met 100.000 moet worden vervangen,kan ik het misschien beter meteen doen. Maar bij een kilometrage van slechts 5.000 per jaar, kan ie nog 8 jaar mee!!Door mijn gezondheidstoestand tegenwoordig rijden mijn vrouw en ik nog slechts 5.000 per jaar.Ook nog mijn dank voor advies.mvg,Alex Lees meer...
- 0 antwoorden
- 794 weergaven
de hoes plakken is van zeer korte duureen uni versele hoes kost ongeveer
- 0 antwoorden
- 715 weergaven
Ja bij 60000 km eerst goed kijken en voelen aan koelwaterpomp, indien goed kan hij nog makkelijk een ronde mee. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Jerry CMP,Hartelijk dan. Dacht wel zoiets. Mijn andere vraag; nog iemand een suggestie??? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 895 weergaven
alle rollen en spannertsde waterpomp zou ik zeker meenemenje kan als ie gaat lekken weer beginnen met alles los te halen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Volgens instructieboekje moet de distributieriem worden ge
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
Ik heb hier een Rio die hevig begint te trillen zo tussen de 85-100 km/u en 110-125 km/u. ik heb inmiddels de wielen laten balanceren en de aandrijfassen vervangen maar zonder resultaat. Ik vermoed dat de auto flink op een drempel of iets is gereden daar er een flinke deuk zat in 1 van de banden. Ik denk nu dat het uit de bak (differentieel) vandaan komt. Ik heb me laten vertellen dat deze trillingen vaker schijnen voor te komen. Wie heeft hier ervaring mee? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Problemcar houd houd zich bezig met het oplossen van technische problemen. niet met het maken van een kostenbegroting.Hans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Reparatiekosten van KIA zijn op te vragen op KIAwebsite. Ik heb echter geen zin me te registreren.Wagen heeft slechts 60.000 kms gelopen; maar veel korte ritten en dan moet de distributiesnaar(volgens instructieboekje) niet bij 90.000, maar evt. al bij 60.000 worden vervangen.Toch wil ik die kosten graag weten. Indien niet toegestaan in forum, graag per e-mail.Zie mijn profiel.Afgelopen week APKgekeurd, zonder opmerkingen.mvg,Alex Lees meer...
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
toevallig had ik dit probleem ook met mijn sephia.. ben vandaag naar de sloop gegaan en heb "nieuwe" weerstand / motortje mee genomen...mijn motortje liep zwaar en daarom zou die van mij opgefikt zijn, en heb deze dus vervangen..ik denk dat het niet verkeert is om bij jou ook gelijk een nieuwe motortje er in laten zetten... dit kan je heel gemakkelijk zelf doen, motortje zit onder het dashboard aan de passagiers kant..die van mij zat met 3 kruis kopjes vast.. makkelijk zelf te doen, spaart je al snel zo'n 100 euro. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 854 weergaven
het eerste probleem is dat vermoedelijk de kachelweerstand opgefikt is* deze zal vervangen moeten worden het tweede probleem kan ik niks over vinden* denk dat het wijsheid is om even naar een halfords te gaan en daar een pulsgever weg te halen deze kun je tussen de tellerkabel en de versnellingsbak plaatsen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 745 weergaven
hallo ik heb 2 vragen de eerste is dat de ventilator in de kia 3 standen heeft en sinds gisteren doet alleen stand 3 het de andere twee doen niets wat kan het zijn en hoe los ik dit op? het tweede is dat ik een blauwpunkt travelpilot 2 in wil bouwen maar in de beschrijving staat dat ik hem aan moet sluiten op de speedsensor kan iemand mij vertellen welke draad dit is en waar ik hem kan vinden ook ben ik geintreseerd in een werkplaatshandboek of een olyslager groet eric Lees meer...
- 0 antwoorden
- 766 weergaven
nee het komt op het zelfde neer Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,