Technische Problemen (Particulieren)
Tips en antwoorden op vragen en handige weetjes; doe er je voordeel mee!
Subforums
Technische Problemen (Professionals)
- 545 berichten
Dit forum was ooit actief, het zal nu gebruikt worden als archief.
- krachtverlies en olieverbruik
- Laatste antwoord door Shawn,
2833 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo,Ik heb een kia joice uit 2001 met 2.0i 16v dohc motor (motorcode is G4CP).ik ben nu helaas genoodzakt om de motor te vervangen wegens geknapt distr.riem.(gebroken kleppen gaten in de zuigers).de cilinderkop ziet er helaas ook niet best uit.ik heb gehoord dat in de kia's een mitsubishi motor zit.als dit zo is wil graag weten wat voor mitsubishi motor in mijn kia joice zit?dat scheelt met het vinden van een alternatief motor.kan iemand me helpen?Alvast bedankt.Groeten,Mo Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hey ik heb mijn linker ashoes kunnen vervangen met een maat van mij.Alleen toen ik rechtsvoor keek(lange kant) zagen we dat deze ook vervangen moest worden.Toen zagen wij een soort rubberen ring die dient om schokken op te vangen mijn vraag is dan ook of het vervangen van rechtsvoor anders in zijn werk gaat als het vervangen van linksvoor.Alvast bedankt,Kevin Dane Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Het kraken van de rubbers is deze winter een veelgehoorde klacht bij diverse automerken.De oorzaak moet gezocht worden in de hardheid van het rubber voornamelijk bij lagere temperaturen.Wat wij meestal doen is alle rubbers insmeren met At
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Bij mijn Kia Sportage bouwjaar '07 in januari '08 op de weg, problemen: kraken achter en bij de eerste onderhoudsbeurt bij 15000 km waren de achterbanden schuin afgelopen van 6mm binnen naar 3mm buitenkant. Banden vallen niet onder de garantie, deze heb ik laten vernieuwen en de auto laten uitlijnen, maar kan het niet zijn dat dit komt door defecte schokbrekers ??? Anders zit ik bij de volgende 15000 km weer met hetzelfde probleem en hoge kosten. Voor het kraken is de auto meerdere malen in garage geweest maar tot heden nog niet opgelost. Ik ben benieuwd of er meer klachten zijn over het bandenprobleem en met het vervangen van de schokbrekers het probleem kraken ook is op…
- 0 antwoorden
- 982 weergaven
De T op je band is de snelheids index T is tot 190km/h76 is tot 400 kg laad vermogen77 is tot 412 kg laad vermogengroetjes hopelijk begrijp baar Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Even de wielen laten balanceren zijn de kosten niet.Hans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 818 weergaven
Hoi,Vraagje over de banden.We hebben besloten om onze Kia dit jaar weg te doen, we willen voor zijn voor dat de grote kosten komen en gaan daarom een Dacia kopen, maar nu ben ik een loodje kwijt van een band en het stuur trilt.Nu wil ik geen kosten meer maken aan de auto de auto is nog tot 2-2010 gekeurd dus we kunnen nog vooruit.Dus ik wilde bijna mijn nieuwe reserve wil erop zetten voor die paar maanden die we er nog mee rijden.Maar de banden die op de auto liggen zijn 165/65/13 T77 , maar het reserve wiel is 165/65/13 T76Wat is* het verschil van T77 of T76 omdat ik er toch nog een maandje of 3 a 4 mee moet rijden.Alvast bedankt,Tiemen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Maak allereerst al je stekkers schoon en behandel ze met kontakt-spray, verders heeft jouw (net als de meine) bobines bovenop de bougies zitten, deze willen nog wel eens scheuren of hoogspanning weglekken nabij de aansluiting bougie (rubber gescheurd of bobine zelf). Dan vonkt het tussen de bobine en cilinderkop ipv bobine-bougie.De sportage die jij en ik heb, hebben vaak last van slechte kontakten in de connectors her en der onder de kap. Begin daar maar eerst maar eens mee.Check engine lampje brand zeker ook vaak? Check dan ook de stekker die van je Lambda naar de carroserie gaat. Die stekker is van binnen meestal slecht. Doorknippen en draden aan elkaarsolderen is soms…
- 0 antwoorden
- 843 weergaven
Stekker vanaf lambda naar carroserie slecht: doorknippen en doorsolderen en isoleren met krimpkous.Was bij mij exact hetzelfde probleem.Dat doorsolderen heb ik pas gedaan na testen lambdasonde, die was goed (gaf varieerend tussen 1.0 en 1,75 Vop bedrijfstemp).Tevens heb ik alle stekkers onder de motorkap bekeken en daar waar nodig (en dat waren er nog al wat) schoongemaakt en behandeld metkontakt-spray. Werkt tot nu toe (half jaar sinds) nog steeds perfect. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 967 weergaven
Martplaats.nl Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
als je ze vervangt moet je monroes monteren, als je originele monteert heb je kans dat ze binnen afzienbare tijd weer rammelen.data heb je met monroes niet Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
nee is niks van te krijgen, zelfs de importeur heeft er geen boeken van. ook in bv autodata komt dit model niet voor Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
hey, heb het pas ook gehad, nadat ik die 3 polige stekker had doorgelust, deed de verwarming het weer.maar na een paar dagen stopte die alweer, en was de enkele stekker naar de verwarming ook overleden.dus als die weer stopt, ook die stekker omzeilen.is een bekent probleem bij kiagr Lees meer...
- 0 antwoorden
- 849 weergaven
oke hier kan ik denk ik wel iets mee. Ik ga het in de gaten houden en meten. ik hou jullie op de hoogte en kom terug als ik weer wat meer weet.Bedankt voor de reactie Lees meer...
- 0 antwoorden
- 863 weergaven
Lijkt op een los contact in de printplaat van het bedieningspaneel. Ten tijde van storing even spanning meten over het paneel. Aansluiting A1 - rode draad, moet 12 volt op staan (zekering "ROOM" 15 Ampere).Als paneel uitvalt en spanning is 12 volt, zeer waarschijnlijk paneel stuk. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 928 weergaven
het hele paneel valt uit. de ledjes blijven wel aan dus ik kan wel zien dat hij niets meer doet. als ik dan op de off knop druk en daarna weer op de auto knop gaat hij weer aan. Wat me wel is ogevallen is dat nu de temperatuur buiten weer wat hoger is het probleem ook minder is. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 929 weergaven
Zit er airco in de auto? Heb je die ook al die tijd aanstaan? Is de afvoer dan niet verstopt?Zit er ook een vochtige plek in je deurbekleding voor en/of achter? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
is het inmiddels opgelost? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 885 weergaven
Hoe bedoel je dat hij uitvalt? Gaat de blower uit of gaat het hele paneel uit? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Als je de as er dan uit heb, niet proberen de buitenste askop er af te slaan, want dat gaat niet.De buitenste ashoes vervangen door de binnenste homokineet weg te halen en de hoezen vanaf die kant de en monteren Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
rechtsvoor kun je weer vullen met vet. ashoes vervangen gaat als volgt: wiel verwijderen fuseekogel losmaken daarna centrale moer van de aandrijfas loshalen en de as uit het naafgat drukken door de complete veerpoot wat weg te draaien.m.v.g leon Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo,Ik was laatst voor een kleinigheidje bij de garage. Toen wees de monteur mij erop dat er de ashoes linksvoor bij mijn homokineet is gescheurd en rechtsvoor was droog.Rechtsvoor kan ik weer inspuiten met vet lijkt mij?Maar hoe vervang ik de ashoes?Alvast bedankt voor de hulp. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 961 weergaven
ja dat is zeker tehopen ronald wat hij is om mee terijden niet op mee te tobben.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
De hoofdkoppelingscilinder is vervangen. De koppeling voelt nu meer als vanouds aan. Wat ik al een tijd miste is iets van een vrije slag, van hooguit enkele mm's. Die is nu terug. Laten we hopen dat het nu klaar is. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Is er voor de Kia Joice ook iets van technische documentatie beschikbaar? De bekende vraagbaken kennen dit niet, maar kan ik als particulier ook aan andere goede technische documentatie komen? Op markplaats zag ik wel eens CD's verschijnen, maar niet voor de Kia Joice.Wat zijn de mogelijkheden?mvg RonaldJoice Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,