Nah, kans op een klapband bij goede nieuwe banden is niet zo groot, dus die andere zal vast ook niet zo best zijn.
Verder hebben ze mij, bij een uitstekende bandenboer (met werkelijke liefde voor het vak ), uitgelegd dat vervangen per 2 het beste is.
Net als remblokken, schijven etc.
Daar hoef je geen hogeschool voor te hebben denk ik.
In het uitzonderlijke geval dat de ene band na 500km ploft zeg ik ja, dan zou het kunnen.
In alle andere gevallen, niet doen.
w.b. merk type; volgens mij is dat verboden als dat niet klopt per as, maar ik kan me vergissen.