Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

GARANTIE EN SERVICE DEALERS NIET HET ZELFDE!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb mij in het begin aangemeld bij een dealer in de regio terwijl men wist dat ik hem daar niet in onderhoud zou houden en ook niet aangekocht had.

Ik werd keurig ontvangen en zeer netjes geholpen, zo kan het dus ook.

Blonde vraag dan maar; wat deed je er dan ?

Geplaatst

Maar dat moet die dealer toch zelf weten of hij zijn graf wil graven.

Dat denk jij wel, maar misschien denkt de dealer daar heel ander over en is hij blij dat hij van je af is.

Hij wil je blijkbaar geen gratis service geven.

Gast Timo0103
Geplaatst

Blonde vraag dan maar; wat deed je er dan ?

Stuurupdate

Geplaatst

Ik heb mijn auto gekocht in Breda, daar werkte ene Peter.. ;)

Oh Peter ik heb het EK pakket gewonnen BTW van Kia...

Moet nog steeds een keer langs komen maar zit nu zover weg (helemaal in Assen!!)

Geplaatst

iets met een bal, en bekers ofzo..

hij ligt bij jullie staat er in de brief haha..

Die mat is een schaamte...

de bedoeling was om de beurten via Breda te doen, maar als je in Assen bent is dat iets te ver weg.. als je begrijpt wat ik bedoeld.

Venga was verkocht begreep ik, die meneer is nog langs geweest om de rubberen matten te kopen.. :P

Geplaatst

@vand.m: Dat is het, die dakdragers, dat was de beroemde druppel….. :wink:

Hoe durf je die bij de Aldi te halen…..foei :wink:

SSST! Niet verder vertellen ze hebben gelukkig de dakdragers niet gezien. En Xenon en dakdragers ergens anders. Ik mag niet eens meer in de buurt komen.

Groet,

vand.m

Gast Motormuis
Geplaatst

En laat de Kia die ik 28-06 van de lease my krijg nu bij van der Born in de service gaan !

Geplaatst

Ik zou persoonlijk sowieso altijd een auto in Breda kopen, al is het alleen maar voor het bijzonder deskundig personeel ;)

Ook een KM of 10 westwaards hebben ze wel aardig personeel weet ik uit ervaring.

Mijn auto is daar in onderhoud en heb hem daar ook niet gekocht <komt uit het faillisement van Croymans> en tot nu toe (gelukkig) geen garantie-ervaringen meegemaakt dus kan dat ook niet vergelijken. :wink:

Geplaatst

@vand.m

in schiedam zit ook een kia dealer, sinds 2012. Erg fijn geholpen, maar dat was natuurlijk wel toen ik geld kwam uitgeven. :wink:

Desalniettemin ook uitgebreid de tijd en koffie gehad toen ik nog aan het orienteren was en nog niet de intentie had om te kopen...

Geplaatst

@vand.m

in schiedam zit ook een kia dealer, sinds 2012. Erg fijn geholpen, maar dat was natuurlijk wel toen ik geld kwam uitgeven. :wink:

Desalniettemin ook uitgebreid de tijd en koffie gehad toen ik nog aan het orienteren was en nog niet de intentie had om te kopen...

Dankjewel! Maar ik blijf nu gewoon naar Breda gaan! Hou me daar wel even bezig als ik wat laat doen aan de auto. Ga gewoon een vorkje prikken in het leuke centrum van Breda.

Groet,

vand.m

• 1 maand later...
Geplaatst

Hierbij het vervolg van de storing:

Kort samengevat:

De auto is na een paar maanden voor wat garantie dingen bij de dealer in Spijkenisse geweest. De vol

gende dag kreeg ik een storing. De dea

ler verwees mij terug naar de dealer waar ik de auto had gekocht. Leendert van den Born in Breda.

Daar heeft de auto in afwachting van het bestelde onderdeel ruim 2 weken gestaan.

Het probleem leek opgelost tot dat, iets meer als 2 weken later dezelfde storing optrad.

Dus terug naar Breda.

Ik hoefde nu niet zo lang te wachten want de module was nu makkelijker te verkrijgen.

Waardoor dat kwam weet ik niet.

Ze hebben toen ook gezocht naar de oorzaak.

Maar toen hun de nieuwe dus 2e module er inzetten klapte ook deze er direct uit.

Dat was het even kort samengevat.

De auto staat nu bijna 3 weken weer in Breda en ze zijn al die tijd bezig de oorzaak te vinden.

Ze doen i.o.m. Kia aanpassingen om te testen of zich het euvel dan ook voordoet en om eventuele oorzaken uit te sluiten.

Tot nu toe zijn ze nog steeds aan het testen.

Ik word netjes door hun op de hoogte gehouden en heb gelukkig al die tijd vervangend vervoer van hun.

Ik weet dus alleen dat ze nog steeds bezig zijn met testen.

Nu kreeg ik pas te horen dat Kruis, ook forumlid hier dezelfde storing heeft gehad.

We hebben beiden Xenon verlichting in laten bouwen zelfde merk en zelfde inbouw station.

We hebben ook beiden op de toeter in-ver-her-bouw dag met behulp van andere deskundige de claxon vervangen.

Kruis kreeg later dezelfde storing en is bij zijn dealer geweest.

Hij kon na 2 dagen weer rijden.

Waarschijnlijk hetzelfde module wat bij mij al 2 keer is vervangen.

Mijn dealer en ook zijn dealer hebben gezegd dat het niet aan de claxon en/of xenon kon liggen.

Ik heb mijn dealer op de hoogte gebracht over de vergelijkbare storing bij Kruis.

Nu dit een hardnekkig probleem aan het worden is vraag ik mij af of er mensen zijn die deze klacht ook hebben of iets weten over deze storing.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Heb even je topic doorgelezen.

Wat ik niet begrijp van sommige die reageren is dat ze over het hoofd lezen dat de KIA dealer je heeft TOEGEZEGD je als klant te accepteren, nadat je dat netjes hebt gevraagd.

Komt er een probleem waar ze niet zo 123 uitkomen, gaan ze gewoon linea recta tegen de gemaakte afspraken in en wijzen ze je de deur. Dat is gewoon te schandalig voor woorden. Plus dat uiteindelijk blijkt het een probleem blijkt te zijn wat binnen de garantie valt.

De klant heeft en wil helemaal NIETS weten van wat wel of niet winstgevend is, mages hier en daar.

Ja IK ga je helpen betekend dat JE het dan ook af maakt. Hoe je het ook wend of keer het is een simpel geval van je Normen en Waarde niet op een rij hebben.

Geplaatst

Nu dit een hardnekkig probleem aan het worden is vraag ik mij af of er mensen zijn die deze klacht ook hebben of iets weten over deze storing.

Groet,

vand.m

Heerejee man wat een gezeik.

Ik zou zelf direct de originele verlichting hebben laten (her) installeren.

Aan de toeter ligt het niet.

Manmanman je hebt wel pech zeg....

Sterkte !

F

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Wat een verhaal vand.M.

Er is al genoeg geschreven over wie er gelijk over de garantie en service.

Beide partijen hebben een punt maar klantvriendelijk............... tja, dat kan je je gaan afvragen.

Maar idee van Bigwade om de orginele verlichting tijdelijk te laten installeren is dat niet een idee?

Dan kijken of het probleem weg blijft.

Ik ben bang dat je straks in een discussie beland tussen Pilot en jou dealer of Kia.

Uiteindelijk moeten toch ergens de onkosten op worden verhaald.

En als het daar op uitdraait dan wijst Pilot naar Kia en andersom.

Wie geeft er dan nog garantie?

Het valt nu nog onder de noemer service.

Gast Timo0103
Geplaatst

Als ik dit zo lees is gewoon de xenon set de boosdoener, of gewoon niet goed ingebouwd.

Eigenlijk kun je zo'n set beter zelf installeren want dat kan echt iedereen als je maar geduld hebt.

Rij al tijden probleemloos rond met xenon van KINGCO met gewoon 1 jaar garantie voor 5 tientjes, Perfect.

Lees te veel verhalen over de zogenaamde geweldige sets van Pilot. Tis gewoon doorsnee spul en made in china.

Pilot is gewoon zwaar overprijst.

Gewoon even de gewone lampen er in pluggen en kijken of de storing weg is.

Geplaatst

Ik ben natuurlijk ook geen techneut, maar als er nu 2 dealers zijn die zelf zeggen dat het niet aan de claxon en/of Xenon ligt, wie ben ik dan omdat te betwijfelen.

Mijn dealer is morgen zo beetje 3 weken aan het testen in overleg met Kia.

Ze zijn dus ook dingen aan het uitsluiten, aanpassen om te ontdekken waar de storing door wordt veroorzaakt. .Mag toch veronderstellen dat daar ook de claxon en de Xenon bij betrokken wordt. Dat zal dus wel het eerste gedaan zijn. Daar begin je denk ik niet het laatste aan. Hoe sneller de storing is opgelost hoe beter het is voor alle partijen.

@Tim0103

Ik denk dat ze de eerste keer al de halogeen even hebben terug gezet om te kijken of dat de oorzaak was.

Zal het dus niet geweest zijn, want de storing blijft en bleef terug komen,

Daar komt bij dat er toch tig andere op het forum hier zijn die ook Xenon hebben ingebouwd al dan niet zelf gedaan die geen storingen hebben.

Evenzo met de claxon.

Ik ben bewust naar een erkend inbouw station gegaan die ook dealer is van Pilot Pro.

Ze bouwen genoeg in ook voor grote auto merken (garages) zoals Peugeot, Mercedes, VW etc.

Ben met de eerste storing ook gelijk terug geweest bij het inbouwstation en ze hebben toen alles nog eens goed nagekeken en getest maar niets kunnen vinden.

Het zal dus niet zo simpel storinkje zijn denk ik.

De Kia dealer zal best weten waar ze mee bezig zijn dus zullen ze het ongetwijfeld goed oplossen.

Moet straks wel weer vertrouwen in de auto kunnen krijgen en niet met angst en beven op vakantie hoeven naar bijv. Italie.

Maar bedankt voor de reacties tot nu toe!

groet,

vand.m

Geplaatst

Baal als een stekker!

Auto nog steeds bij de dealer!

Nu bijna 3 1/2 week.

Eerste keer ook al een keer meer als 2 weken daar gestaan!

Bij elkaar dus nu bijna 6 weken zonder mijn eigen auto!

Hoop dat het snel is opgelost.

Weet alleen dat ze testen uitvoeren.

Ik kan niets anders doen dan afwachten.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Ach ja de dealers het is wat zielige mensen, verdienen geen droog brood meer !!!!!

in het verleden (6 maanden terug) als ik bij de dealer JvW. in Houten kwam voor een garantie dingetje dan even een afspraakje maken ,geen probleem ,leen auto mee Hans? geen probleem gewoon alles kosteloos, nu !!!! een probleempje over de waxoil tussen mij en de verkoper. ja hoor probleempje ?? garantie ? geen probleem even over 3 weken een afspraak maken!!!!! enne ohja de leen auto moet u wel betalen 17,50 !!!! tjonge wat kinderachtig maar ja ik ga wel naar huis lopen !!! enne ja ik weet het het moet allemaal maar kunnen wat wij als klant lopen te zeuren enne ja ze kunnen alles afschrijven ivm garantie naar Korea dus de prijs is het bewijs.

ps ik zoek een goede dealer in de omgeving Houten Wie ??

Bubbels

Geplaatst

Hoi vand.m

Ik heb ook een sportage, xenon van Pilot, en een defecte Body Control Mudule (gehad).

Ook mijn linker knipperlicht bleef branden Zelfs met contact uit. (linker spiegel en links achter is 1 digitale uitgang op die module)

Mijn BCM was bij mijn dealer op voorraad en direct vervangen (zonder afspraak)

Mijn xenon set heb ik ondertussen uitgerust met een relais gestuurde directe 12 Volt kabel.

De xenon lampen worden dus niet meer gevoed door de standaard dunne bedrading.

Ik ben nu zeer tevreden.

Weet de garage van de later ingebouwde xenonset af.

Als het ze niet verteld is zullen ze het ook niet snel ontdekken en als probleem uitsluiten denk ik.

Succes verder, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Geplaatst

Ik heb exact hetzelfde probleem en de garage blijft volhouden dat het niet aan mijn (pilot) xenon ligt.

Maar ik weet nu inmiddels bijna zeker van wel.

Ik ben zelf niet zo technisch om en relais/kabel aan te leggen, maar wellicht dat het xenon inbouw station diit wil doen.

Ben benieuwd of er nog meer mensen met pilot xenon dit probleem hebben.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Wat Eager Erik zegt zo best eens de oplossing kunnen zijn.

Je leg de piekspanning bij je nieuwe relais en niet bij je BCM.

Eigenlijk net zo als je toeter die hebt ingebouwd van d M.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...